1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

"A FREE TOEFL COURSE 4 ALL" = "LỚP TOEFL MIỄN PHÍ CHO MỌI NGƯỜI". Giáo viên, Lê Quốc An.

Chủ đề trong 'Anh (English Club)' bởi lequocan, 14/10/2004.

  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. lequocan

    lequocan Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/10/2004
    Bài viết:
    123
    Đã được thích:
    0
    "A FREE TOEFL COURSE 4 ALL" = "LỚP TOEFL MIỄN PHÍ CHO MỌI NGƯỜI". Giáo viên, Lê Quốc An.

    CHÀO CÁC BẠN TRONG DIỄN ĐÀN

    Tôi là LÊ QUỐC AN, một giáo viên Toefl, được bạn Vương Phi giới thiệu tới các bạn trong chủ đề "Cùng học anh ngữ. Mỗi ngày 5 câu TOEFL, chấm điểm và post bài vào ngày hôm sau..."

    Hôm nay, tôi có kế hoạch mở "A FREE TOEFL COURSE 4 ALL" = "LỚP TOEFL MIỄN PHÍ CHO MỌI NGƯỜI" trên diễn đàn của các bạn bao gồm 4 kỹ năng GRAMMAR, READING, WRITING, and TRANSLATION.

    Mong ý kiến đóng góp của các bạn và đặc biệt từ ban quản trị của diễn đàn.

    Các bạn có thể tham khảo,

    THE ACTION PROGRAM OF "A FREE TOEFL COURSE 4 ALL"

    CHƯƠNG TRÌNH HOẠT ĐỘNG CỦA "A FREE TOEFL COURSE 4 ALL" = "LỚP TOEFL MIỄN PHÍ CHO MỌI NGƯỜI",

    ở các mục phía dưới.


    Thân chào,


    LÊ QUỐC AN




    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 15:09 ngày 15/10/2004

    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 00:27 ngày 16/10/2004

    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 00:28 ngày 16/10/2004

    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 00:31 ngày 16/10/2004
  2. wintersun

    wintersun Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    29/09/2003
    Bài viết:
    733
    Đã được thích:
    0
    Cám ơn thầy giáo rất nhiều. Thế này thì còn gì bằng nữa ạ.
    Em xin được ủng hộ 2 tay 2 chân luôn. (Nhưng mà thực sự em cũng hơi áy náy vì mình free thế này mà chưa đóng góp được gì)
    the_thoi_nhi@yahoo.com
  3. lequocan

    lequocan Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/10/2004
    Bài viết:
    123
    Đã được thích:
    0
    THE ACTION PROGRAM OF "A FREE TOEFL COURSE 4 ALL"
    CHƯƠNG TRÌNH HOẠT ĐỘNG CỦA "LỚP TOEFL MIỄN PHÍ CHO MỌI NGƯỜI"
    XIN CHÀO CẢ NHÀ,
    Chẳng hạn, tôi "post" 1 đề thi cho các bạn. Các bạn làm bài ở nhà và gửi cho tôi qua E-mail: lequocan@pmail.vnn.vn, và sau đó bài được chấm offline tại địa chỉ này. Tuy nhiên, bài của bạn phải có bản dịch tiếng Việt vì một lẽ rằng tôi dùng tiếng Việt như là một công cụ để trắc nghiệm bạn có hiểu câu, cấu trúc, và văn hoá của tài liệu viết bằng tiếng Anh hay không.
    Vì không gian ảo có giới hạn và cũng vì để cho bài vở của lớp học được xắp xếp khoa học hơn, thầy sẽ "post" bài trả (the answers to the tets) vào ngay dưới bài đã đăng.
    Rất mong sự hồi âm của các bạn và đặc biệt là của ban quản trị diễn đàn.
    Thân,
    LÊ QUỐC AN
    XIN CÁC BẠN VUI LÒNG XEM QUA BẢN MẨU,
    THE MODEL: (BÀI MẪU),
    NGÀY ĐĂNG BÀI 01/10/2004
    TOEFL GRAMMAR PRACTICE 2003
    Having the honor of giving you a TOEFL GRAMMAR TEST,
    And hoping to get your answers and translations for the six questions.
    (Your translation in Vietnamese should be under a Word-file attachment)
    If unreadable on the Yahoo web, click View on the toolbar of the Internet Explorer, choosing Encoding and then Unicode (UTF-8).

    DIRECTIONS

    A . Although originated in tropical Africa, watermelon is now cultivated all over the world. (Mặc dù xuất xứ từ Châu Phi nhiệt đới, nhưng dưa hấu giờ đây đang được canh tác trên toàn thế giới.)
    A. Although
    B. Originated = Originating
    C. is now
    D. all over
    B . In 1995, Newt Gingrich was sworn ______ Speaker of the House, the first Republican Speaker in more than 40 years. (Vào 1995, Newt Gingrich được tuyên thệ phụng sự như Phát Ngôn Viên Của Hạ Viện, Phát Ngôn Viên Đầu Tiên cho Đảng Cộng Hoà trong suốt hơn 40 năm.)
    A. in as = is my final choice
    B. to be
    C. to
    D. in

    GRAMMAR TEST

    30. It is the lack of gravity on the moon that makes ______ leaps of 30 feet or more.
    A. possible
    B. it possible
    C. to be possible
    D. it to be possible
    31. Money [donated] by [philanthropist] H. R. Brandenberg [was earmark] for AIDS research in [developing countries].
    A. donated
    B. philanthropist
    C. was earmark
    D. developing countries
    32. In ancient [times] banking transactions often [were taken] place in [common areas], for example, a [town square].
    A. times
    B. were taken
    C. common areas
    D. town square
    33. From the beginning of the twentieth century to the present, technology ______ people are beginning to imagine there are no limits to what we can achieve.
    A. progressed to the point that
    B. has to progress to a point
    C. has progressed to the point that
    D. progressed a point that
    34. It is believed that the modern bird ______ the pterodactyls that existed millions of years ago.
    A. was evolved from
    B. evolved from
    C. evolved
    D. was evolving from
    NGÀY TRẢ BÀI 04/10/2004
    GRAMMAR PRACTICE
    Here is the Vietnamese translation and grammar task for the TOEFL GRAMMAR TEST,
    Under the pens of the college students with the scores of 10,
    T. S. DAO & NGUYỄN LAN
    Here is the Vietnamese translation with Unicode Fonts.
    If unreadable on the Yahoo web, click View on the toolbar of the Internet Explorer, choosing Encoding and then Unicode (UTF-8).
    GRAMMAR TEST
    36.A trap ______ disguise is what has come to be called a Trojan Horse, from the ancient story of the gift of the wooden horse from the Greeks. (Cái bẫy được biếu như một món quà cải trang là cái đã đi đến chổ được gọi là Ngựa Thành Tơ-roa, bắt nguồn từ truyền thuyết cổ xưa về món quà con ngựa gỗ của người Hi lạp.)
    A.offered a gift of
    B.offers a gift in
    C.offering a gift to
    D.offered as a gift in = which is offered as a gift in disguise = is my final choice
    37.The log cabin, [among others], was a commonplace [dwelling] for the early settlers in North because of the ease [which] it was able to be constructed and the [relatively ready] availability of its building material, wood. (Nhà gỗ ghép, trong số các loại nhà khác, là một nơi cư trú thông thường cho những người định cư ngày đầu ở Bắc Mỹ do bởi sự dễ dàng mà với nó người ta có thể xây dựng và do sự sẳn có tương dối dễ kiếm của vật liệu xây dựng, đó là gỗ.)
    A.among others
    B.dwelling
    C. which = with which (to do something with ease)
    D.relatively ready
    38.The Great Fire of 1906 in San Francisco [was happened] [primarily] as [a result of] the great earthquake preceding [it]. (Trận Đại Hỏa Hoạn Năm 1906 ở San Francisco xảy ra chủ yếu như là kết quả của một trận động đất lớn trước đó.)
    A.was happened = happened (an intransitive verb, NEVER used in the passive voice)
    B.primarily
    C.a result of
    D.it
    39.The development of the light bulb ______ partly as a result of the widespread availability of electricity and the need for cheap, clean light. (Sự phát triển của bóng đèn điện được diễn ra phần nào như là kết quả của sự sẳn có rộng khắp của điện năng và nhu cầu đối với nguồn thắp sáng rẻ, sạch.)
    A.occurring
    B.was occurring
    C.was occurred
    D.occurred = is my final choice (a verb is needed)
    40.Telecommuting is a new form of work ______ to work, such as fathers with children, the chance to work while remaining at home. (Liên lạc viễn thông là một hình thức làm việc mới đem lại cho những người trước đó không có khả năng làm việc, chẳng hạn như cha và con, cơ hội được làm việc tại nhà.)
    A.affording those previously unable = is my final choice (that affords those who were previously unable to work)
    B.affords those who were previously unable
    C.that affording those unable previously
    D.afforded those previously unable
    THE RESULTS
    T. S. Dao [r9201001@mail.dyu.edu.tw] = 10
    lan nguyen [scarlet1241982@yahoo.com] = 10
    Huyen Huong [ahhh84@yahoo.com] = 08
    ngotngao congchua [quamithaycuoi@yahoo.com] = 08
    Van Tuan Le [lvtuan@gmail.com] = 08
    Huyen Tr@n [huyentran135@yahoo.com] = 08
    the thoi nhi [the_thoi_nhi@yahoo.com] = 08
    Hieu Tran Chi [tranchihieu2001@yahoo.com] = 08
    Xuan Nguyen [liemxuan@hcm.vnn.vn] = 06
    nguyen phamduy [duystyle@yahoo.com] = 04
    MINH DUONG [minh_bonnalhp@yahoo.com] = 04
    TAM NGUYEN [hoangtam20062004@yahoo.com] = 04
    ngoc lan [ngoclan009@yahoo.com] = 02
    qwang toan [newlife229@yahoo.co.uk] = 02
    Liza [li_za_01@yahoo.com] = 02
    ngoc ta thi [nckh_2004@yahoo.com] = 02
    pham kim oanh [happy_ghost2785@yahoo.com] = 02
    HongHanh Nguyen [honghanh85n@yahoo.com] = 00
    HongHanh Nguyen [honghanh85n@yahoo.com] = 00

    Bye Bye
    October 12, 2004
    E***ed by Le Quoc An
    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 12:16 ngày 14/10/2004
    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 12:22 ngày 14/10/2004
    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 23:50 ngày 14/10/2004
    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 00:04 ngày 15/10/2004
    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 12:02 ngày 15/10/2004
  4. whitechocolate

    whitechocolate Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    09/06/2001
    Bài viết:
    4.009
    Đã được thích:
    0
    đề tuần này đâu ạ
  5. lequocan

    lequocan Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/10/2004
    Bài viết:
    123
    Đã được thích:
    0
    THIS WEEK''S EXAMINATION QUESTIONS / ĐỀ THI TUẦN NÀY
    TOEFL GRAMMAR TEST 2003 / 41-46
    TOEFL GRAMMAR PRACTICE
    Having the honor of giving you a TOEFL GRAMMAR TEST,
    And hoping to get your answers and translations for the six questions.
    (Your translation in Vietnamese should be under a Word-file attachment)
    If unreadable on the Yahoo web, click View on the toolbar of the Internet Explorer, choosing Encoding and then Unicode (UTF-8).
    BÀI SẼ ĐƯỢC CHẤM OFFLINE TẠI: LE QUOC AN [lequocan@pmail.vnn.vn]
    DIRECTIONS
    A . [Although] [originated] in tropical Africa, watermelon [is now] cultivated [all over] the world. (Mặc dù xuất xứ từ Châu Phi nhiệt đới, nhưng dưa hấu giờ đây đang được canh tác trên toàn thế giới.)
    A. Although
    B. Originated = Originating
    C. is now
    D. all over
    B . In 1995, Newt Gingrich was sworn ______ Speaker of the House, the first Republican Speaker in more than 40 years. (Vào 1995, Newt Gingrich được tuyên thệ phụng sự như Phát Ngôn Viên Của Hạ Viện, Phát Ngôn Viên Đầu Tiên cho Đảng Cộng Hoà trong suốt hơn 40 năm.)
    A. in as = is my final choice
    B. to be
    C. to
    D. in
    GRAMMAR TEST
    41. In 1796 investigations into the chemical nature of diamond concluded _________ a form of pure carbon.
    A. that it
    B. is it
    C. that it is
    D. is that
    42. The English colonization of Virginia was devised in 1606 by a group of merchants _________ the Virginia Company of London.
    A. who formed
    B. formed
    C. who they formed
    D. they formed
    43. The constitution of New Hampshire, [a] second [oldest] among [those] of the fifty states, [was] adopted in 1784.
    A. a
    B. oldest
    C. those
    D. was
    44. Elinor Wylie?Ts writings consist of eight [books]---four novels and four volumes of [poem]---in which she displayed a knowledge of [both] history and [literature.]
    A. books
    B. poem
    C. both
    D. literature
    45. In ad***ion to their [usefulness] as s****ngers, birds are of [enormous value] to humans [because of] they eat insects and control the [spread] of weeds.
    A. usefulness
    B. enormous value
    C. because of
    D. spread
    46. [When] precipitation occurs, [some] of it evaporates, some runs off [the] surface it strikes, and some [sinking] into the ground.
    A. When
    B. some
    C. the
    D. sinking
    Bye Bye
    October 14, 2004
    E***ed by Le Quoc An
  6. lequocan

    lequocan Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/10/2004
    Bài viết:
    123
    Đã được thích:
    0
    THIS WEEK''''S EXAMINATION QUESTIONS / ĐỀ THI TUẦN NÀY
    TOEFL READING TEST 8. (2004)
    TOEFL READING PRACTICE
    BÀI SẼ ĐƯỢC CHẤM OFFLINE TẠI: LE QUOC AN [lequocan@pmail.vnn.vn]
    Having the honor of giving you a TOEFL READING TEST,
    And hoping to get your translations for the reading and answers for the questions.
    (Your translation in Vietnamese should be under a Word-file attachment)
    If unreadable on the Yahoo web, click View on the toolbar of the Internet Explorer, choosing Encoding and then Unicode (UTF-8).
    TOEFL READING TEST 8. (2004)
    Read the short passage. The reading is followed by several questions about it.
    There are four possible answers (A-D) for each question. Choose the best answer.
    And write ?o= is my final choice? for A, B, C or D.
    TOEFL READING SECTION
    YOUR TASK IS NOT GRADED WITHOUT YOUR VIENAMESE TRANSLATION.
    You can improve your child''''s hearing memory considerably. Once his hearing memory has been greatly improved, he''''ll be able to use and remember what he listens to in class. The success of these suggestions depends upon your ability to use your child''''s natural desire to get involved in games he finds simple and fun.
    A good way to begin is to read aloud a sentence from a book suitable for your child''''s reading age. Then ask your youngster to repeat the sentence back to you correctly. Next, reread the sentence, leaving out a particular word. See if your child can identify the word you left out. At the beginning use only simple sentences. Gradually, increase the length of the sentences. Make sure you don''''t rush things along too quickly, or your child may become discouraged and tired of the game.
    Take your child shopping with you often. He''''s to remember a list of items you want to buy in the supermarket. At first, ask him to remember only a few things. Then, as he shows increased ability to remember, make the list longer and longer. Praise him often and warmly when he shows increased ability to remember things. He''''ll become proud of his ''''good'''' memory and will happily play the game.
    Encourage your child to learn easy and short poems. As his ability to do this becomes stronger, encourage him to remember longer poems. Do the same with songs.
    1.The suggestions will be successful if_____.
    A. you find simple and funny games for your child
    B. you can stimulate your child''''s interest in the activity
    C. you force your child to get involved in more practice
    D. you improve your own hearing memory first
    2.The purpose of asking your child to repeat what you say is _____.
    A. to practice his pronunciation
    B. to develop his reading skills
    C. to help him remember what he hears
    D. to play a simple game he may find fun
    3.The third paragraph mainly talks about _____.
    A. another way to improve your child''''''''s hearing memory
    B. how you should take you child shopping with you
    C. how to remember the items you want to buy
    D. the way you help your child do shopping
    4.The last sentence ''''Do the same with songs'''' means you should encourage your child to learn and remember _____.
    A. songs in the same way as he does with poems.
    B. poems in the same way as he does with songs
    C. the poems and songs which are similar in meaning
    D. those songs that have the same meaning as poems
    5.Who are the supposed readers of this passage?
    A. Children.
    B. Parents.
    C. Teachers.
    D. Psychologists.
    Bye Bye
    October 14, 2004
    E***ed by Le Quoc An
    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 14:39 ngày 14/10/2004
    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 15:08 ngày 14/10/2004
    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 22:50 ngày 14/10/2004
  7. lequocan

    lequocan Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/10/2004
    Bài viết:
    123
    Đã được thích:
    0
    THIS WEEK''''''''S EXAMINATION QUESTIONS / ĐỀ THI TUẦN NÀY
    TOEFL WRITING PRACTICE TEST 2004
    WRITING PRACTICE
    BÀI SẼ ĐƯỢC CHẤM OFFLINE TẠI: LE QUOC AN [lequocan@pmail.vnn.vn]
    Having the honor of giving you a TOEFL WRITING TEST,
    And hoping to get your translations for the reading and answers for the questions.
    (Your translation in Vietnamese should be under a Word-file attachment)
    If unreadable on the Yahoo web, click View on the toolbar of the Internet Explorer, choosing Encoding and then Unicode (UTF-8).
    TOEFL WRITING TEST 5. (DELTA TOEFL)
    Read the short passage. The reading is followed by several questions about it.
    There are four possible answers (A, B, C or D) for each question. Choose the best answer.
    And write the word(s) or phrase(s) of A, B, C or D in the blanks
    TOEFL WRITING SECTION
    YOUR TASK IS NOT GRADED WITHOUT YOUR VIENAMESE TRANSLATION.
    RECONSTRUCT THE FOLLOWING SENTENCES, USING THE WORDS IN CAPITALS:
    THE DIRECTION
    1. He was forced to accept a transfer to another office. CHOICE
    He had no choice but to accept a transfer to another office.
    Anh ấy không còn sự lựa chọn nào ngoài việc chấp nhận một sự thuyên chuyển sang một chức vị khác.
    THE EXAMINATION QUESTIONS
    2. It seemed unlikely that we''''''''ll have snow this Christmas. LIKELIHOOD
    3. We know the kind of house we want, all that remains is to find the money. QUESTION
    4. We can be confident that Rita will perform well in the games. RELY
    5. If a group is so small that it cannot maintain a self-contained unit within the society, it may be assimilated. OCCUR
    6. His conviction for theft was not known to us. AWARE
    7. Are we likely to get this contract? CHANCES
    8. Your aim should be to bring all the children in your class up to a certain level. YOU SHOULD AIM
    9. Don''''''''t tell anyone about our plans. BREATHE
    10. Nothing more can be said about the way Peter behaved. THERE IS
    Bye Bye
    October 14, 2004
    E***ed by Le Quoc An
    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 22:51 ngày 14/10/2004
  8. lequocan

    lequocan Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/10/2004
    Bài viết:
    123
    Đã được thích:
    0
    XIN CÁC BẠN VUI LÒNG XEM QUA BẢN MẨU,
    THE MODEL: (BÀI MẪU),
    THE TRANSLATION PRACTICE
    ENGLISH-VIETNAMESE TRANSLATION
    Here is a Vietnamese translation work for the weekend reading of STATUE OF LIBERTY,
    Under the pens of the college girls with the name of
    HOÀNG YẾN & PHƯƠNG ANH
    From the Writing & Translation Course at THANH NIEN FOREIGN LANGUAGE CENTER.
    Here is the Vietnamese translation with Unicode Fonts.
    If unreadable on the Yahoo web, click View on the toolbar of the Internet Explorer, choosing Encoding and then Unicode (UTF-8).

    STATUE OF LIBERTY
    TƯỢNG NỮ THẦN TỰ DO
    By Jerilyn Watson
    Wednesday, July Fourth, is America''''s Independence Day holiday. A huge statue honoring freedom and liberty rises ninety-three meters at the entrance to New York Harbor.
    Thứ 4, ngày 4 tháng 7, là ngày Quốc Khánh Mỹ. Một bức tượng khổng lồ tôn vinh tự do và quyền tự do vươn cao 93 mét tại lối vào bến cảng New York.
    Americans like to say the Statue of Liberty is in good con***ion for a woman of her age. She is more than one-hundred-years old. France gave the statue to the United States in Eighteen-Eighty-Four.
    Người Mỹ thích nói rằng Nữ Thần Tự Do ?ovẫn chạy tốt? so với một người phụ nữ ở độ tuổi của nàng. Nàng chỉ khoảng hơn 100 tuổi. Nước Pháp trao tặng bức tượng này cho Mỹ vào năm 1884.
    For more than thirty years the statue welcomed millions of foreign people arriving by ship to live in the United States. Today more than two-million people visit the statue every year. The Statue of Liberty has become a representation of freedom for people everywhere.
    Trong khoảng thời gian hơn 30 năm tượng đã chào đón hàng triệu người nước ngoài đến bằng tàu thuỷ để sinh sống tại Mỹ. Ngày nay hơn 2 triệu người tham quan tượng mỗi năm. Tượng Nữ Thần Tự Do trở thành 1 biểu trưng của tự do cho mọi người ở khắp mọi nơi.
    The full name of the statue is "Liberty Enlightening the World." It stands on Liberty Island in Upper New York Bay, about two-and-one-half kilometers from Manhattan Island. It was built in the nineteenth century. But it still remains the tallest metal statue in the world.
    Tên đầy đủ của bức tượng là ?oQuyền Tự Do Khai Sáng Thế Giới?. Nó đứng trên Đảo Tự Do ở Vịnh Thượng New York, khoảng 2.5 km từ Đảo Manhattan. Nó được xây dựng vào thế kỷ 19. Nhưng cho đến nay nó vẫn là bức tượng kim loại cao nhất thế giới.
    The Statue of Liberty is mostly made of copper. Once it was a reddish-brown color. But time and weather have turned it green. The statue wears a loose robe. She raises her right arm high in the air. Her right hand holds a torch -- a golden light. Her left hand holds a tablet. It shows the date of the American Declaration of Independence ?" July Fourth, Seventeen-Seventy-Six. The statue wears a crown on her head. The crown has seven points. Each of these rays represents the light of freedom. This light shines on seven seas and seven continents. A chain representing oppression lies broken at her feet.
    Tượng Nữ Thần Tự Do hầu hết được làm từ đồng đỏ. Vào một thời nó có màu nâu đo đỏ. Nhưng thời gian và thời tiết đã chuyển nó thành màu xanh. Nữ Thần khoác một áo choàng rộng. Nàng vươn cao cánh tay phải lên không trung. Bàn tay phải của nàng cầm một ngọn đuốc ?" một ngọn lửa màu vàng. Tay trái của bà cầm một bài vị. Nó hiển thị Ngày Tuyên Ngôn Độc Lập của Mỹ. 4 tháng 7, 1776. Bức tượng đội 1 chiếc vương miện trên đầu. Chiếc vương miện có 7 đỉnh. Mỗi đỉnh của chùm tia này đại diện cho ánh sáng của tự do. Ánh sáng soi rọi trên 7 châu lục và 7 đại dương. Một xiềng xích tượng trưng cho sự đàn áp nằm đứt đoạn nơi chân nàng.
    Twelve-million immigrants from other countries passed the statue by ship between Eighteen-Ninety-Two and Nineteen Twenty-Four. Then they were taken to the immigration center on nearby Ellis Island. There they went through the processes necessary to live in the United States.
    12 triệu người nhập cư từ các quốc gia khác đi qua bức tượng bằng tàu thủy giữa năm 1892 và 1924. Sau đó họ được đưa đến trung tâm nhập cư ở hòn đảo Ellis bên cạnh. Ở đó, họ trải qua các thủ tục cần thiết để được sống tại Mỹ.
    Many immigrants thought of the statue as a welcoming mother for refugees. Emma Lazarus expressed this idea in a poem in Eighteen-Eighty-Three. She called her poem "The New Colossus." She wrote:
    Nhiều người nhập cư nghĩ rằng bức tượng như một người mẹ đón chào những đứa con lánh nạn. Emma Lazerus đã bày tỏ ý nghĩ này trong một bài thơ vào năm 1883. Bà gọi bài thơ của mình là ?o Tân Đại Thánh Tượng?. Bà viết:
    "Here at our sea-washed, sunset gates shall stand
    Vẫn đứng đây cổng hoàng hôn của ta xô bờ tiềng sóng
    A mighty woman with a torch, whose flame
    Người thánh nữ phi thường thắp ánh đuốc lửa hồng.
    Is the imprisoned lightning, and her name
    Có phải là tiếng sét phá xiềng gông, như tên Người vang vọng.
    Mother of Exiles. "
    Mẹ của kẻ tha hương vẫn mãi hoài mong.
    The people of France gave the Statue of Liberty to the United States in Eighteen-Eighty-Four. Their gift honored freedom. It also marked the friendship between the two nations. This friendship had developed during America''''s revolution against Britain. France helped the revolutionary armies defeat the soldiers of King George the Third. The war officially ended in Seventeen-Eighty-Three. A few years later, the French rebelled against their own king.
    Nhân dân Pháp trao tượng Nữ Thần Tự Do cho Mỹ vào năm 1884. Món quà của họ tôn vinh tự do. Nó cũng đánh dấu tình hữu nghị giữa 2 quốc gia. Mối quan hệ hữu nghị này đã tiến triển suốt cuộc cách mạng của Mỹ chống lại Anh. Pháp giúp quân đội cách mạng đánh bại quân nhân của vua Geogre Đệ Tam. Chiến tranh chính thức kết thúc vào năm 1783. Vài năm sau đó, người Pháp nổi loạn chống lại vua của họ.
    A French historian and politician named Edouard-Rene Lefebvre de Laboulaye started the idea for a statue. Mister Laboulaye was giving a party in his home near Versailles in Eighteen-Sixty-Five. This was the year the American Civil War ended. Slavery also ended in the United States. It was a time when Mister Laboulaye and others were struggling to make their own country democratic. France was suffering under the rule of Napoleon the Third.
    Một sử gia và chính trị gia người Pháp tên là Edouard-Rene Lefebvre de Laboulaye đã bắt đầu ý tưởng về một bức tượng. Ông Laboulaye đã tổ chức một buổi tiệc tại nhà ông gần Versailles vào năm 1865. Đây là năm Nội Chiến Mỹ kết thúc. Chế độ nô lệ cũng tàn lụi ở Mỹ. Đây là thời điểm mà khi đó ông Laboulaye và những người khác đang tranh đấu để tạo ra một đất nước dân chủ cho riêng mình. Pháp thống khổ dưới ách cai trị của Napoleon Đệ Tam.
    Mister Laboulaye suggested that the French and Americans build a monument together to celebrate freedom.
    Oâng Laboulaye đề nghị rằng Pháp và Mỹ xây một công trình kỷ niệm chung với nhau để tôn vinh tự do.
    One of the guests at the party was a young sculptor, Frederic Auguste Bartholdi. For years Mister Bartholdi had dreamed of creating a very large statue. By the end of the party he had been invited to create a statue of freedom for the United States.
    Một trong những người khách tại buổi tiệc là một nhà điêu khắc trẻ, Frederic Auguste Bartholdi. Sau nhiều năm ông Bartholdi đã mơ ước tạo ra một bức tượng thật lớn. Vào lúc kết thúc buổi tiệc ông được mời đến để tạo ra một bức tượng của tự do cho Mỹ.
    Mister Bartholdi had never designed anything taller than four meters. But he planned this statue as the largest since ancient times. Its face would be the face of his mother, Auguste-Charlotte Bartholdi.
    Ông Bartholdi chưa bao giờ thiết kế bất cứ thứ gì cao hơn 4 mét. Nhưng ông đã lên kế hoạch bức tượng này như là cái lớn nhất từ thời cổ xưa. Mặt của tượng có thể giống gương mặt của mẹ ông. Auguste-Charlotte Bartholdi.
    In Eighteen-Seventy-Five the French established an organization to raise money for Mister Bartholdi''''s creation.
    Vào năm 1875 người Pháp thiết lập một tổ chức để quyên góp tiền cho công trình sáng tạo của ông Bartholdi.
    Two years later the Americans established a group to help pay for the pedestal. This structure would support the statue. American architect Richard Morris Hunt was chosen to design the pedestal. It would stand forty-seven meters high inside the walls of a fort. The fort had been built in the early Eighteen-Hundreds. It was designed in the shape of a star.
    2 năm sau người Mỹ thiết lập một nhóm để giúp đỡ thanh toán cho chân bệ của bức tượng. Cấu trúc này sẽ trụ đỡ bức tượng. Kiến trúc sư người Mỹ Richard Morris Hunt đã được chọn để thiết kế chân bệ. Nó sẽ cao 47 mét bên trong bức tường của một pháo đài. Pháo đài đã được xây vào đầu thế kỷ 18. Nó được thiết kế theo hình dạng của một ngôi sao.
    In France, Mister Bartholdi designed a small version of his statue. Then he built a series of larger copies.
    Ở Pháp, ông Bartholdi đã thiết kế một phiên bản nhỏ bức tượng của ông. Sau đó ông xây dựng một loạt các bản sao chép lớn hơn.
    Workers created wood forms covered with plaster for each main part. Then they placed three-hundred pieces of copper on the forms. The copper "skin" was less than three centimeters thick.
    Các công nhân tạo khung dáng gỗ được bao phủ với thạch cao cho mỗi phần chính. Sau đó họ đặt 300 mẫu sao chép trên khung dáng gỗ. Lớp da mạ đồng dày chưa tới 3cm.
    Now the Statue of Liberty needed a structure that could hold its great weight. Engineer Alexandre Gustave Eiffel created this new technology. Later he would gain fame for building the Eiffel Tower in Paris.
    Bây giờ bức Tượng Nữ Thần Tự Do cần một cấu trúc mà có thể trụ giữ được trọng lượng to lớn của nó. Kỹ sư Alexandre Gustave Eiffel đã tạo ra công nghệ mới này. Sau này ông giành được tiếng tăm cho việc xây dựng tháp Eiffel ở Paris.
    Mister Eiffel designed a support system for the Statue of Liberty. The system had an iron tower in its center. He decided that iron bars would connect the copper "skin" of the statue to this central tower. Mister Eiffel and his helpers worked on the design in Paris. It provided a strong support for the statue. It also permitted the statue to move a little in strong winds.
    Ông Eiffel đã thiết kế một hệ thống trụ đỡ cho tượng Nữ Thần Tự Do. Hệ thống này có một tháp bằng sắt tại trung tâm của nó. Ông đã quyết định rằng những thanh sắt sẽ nối với lớp da bằng đồng của bức tượng vào trung tâm của tháp. Ông Eiffel và những người giúp việc của ông đã làm việc trên bản thảo ở Paris, nó cung cấp một sự trụ đỡ mạnh mẽ cho bức tượng. Nó cũng cho phép bức tượng di chuyển 1 chút trong những cơn gió mạnh.
    France had hoped to give the statue to the United States on July Fourth, Eighteen-Seventy-Six. That was the one-hundredth anniversary of the signing of America''''s Declaration of Independence. But technical problems and lack of money delayed the project by eight years.
    Pháp hy vọng trao tượng cho Mỹ vào ngày 4 tháng 7 năm 1876. Đó là lễ kỷ niệm 100 năm đánh dấu Ngày Tuyên Ngôn Độc Lập của Mỹ. Nhưng các vấn đề về kỹ thuật và thiếu kinh phí đã trì hoãn dự án mất 8 năm.
    At last France presented the statue to the United States. The celebration took place in Paris on July Fourth, Eighteen-Eighty-Four. Americans started building the pedestal that same year. But they had to stop. People had not given enough money to finish the structure. A New York newspaper urged Americans to give more money for the pedestal. People reacted by giving one-hundred-thousand dollars.
    Cuối cùng Pháp trao tặng bức tượng cho Mỹ. Lễ trao tặng diễn ra tại Paris vào ngày 4 tháng 7 năm 1884. Người Mỹ khởi công xây bệ của bức tượng cùng năm đó. Nhưng họ phải ngừng lại. Nhân dân không đóng góp đủ tiền để hoàn thành cấu trúc. Một tờ báo NewYork thúc giục người Mỹ ủng hộ thêm tiền cho bệ của bức tượng. Nhân dân đã đáp lại lại bằng việc quyên góp $100.000.
    Now the huge statue had a pedestal to stand on. In France, the statue was taken apart for shipping to the United States. It was shipped in two-hundred-fourteen wooden boxes.
    Lúc bấy giờ bức tượng to lớn đã có bệ để đứng. Tại Pháp, bức tượng được tách thành từng phần để di chuyển bằng đường biển đến Mỹ. Nó được vận chuyển trong 214 chiếc hộp gỗ.
    On October Twenty-Eighth, Eighteen-Eighty-Six, President Grover Cleveland officially accepted Liberty Enlightening the World. He said: ?oWe will not forget that Liberty has here made her home.? Mister Bartholdi and representatives of the French government attended the ceremony. People paraded through the streets of New York. Boats filled the harbor.
    Vào ngày 28 tháng 10, 1886. tổng thống Grover Cleveland chính tiếp chấp nhận ?oQuyền Tự Do Khai Sáng Thế Giới.? Ông nói: ?oChúng ta sẽ không quên rằng Nữ Thần Tự Do đã xem đây như chốn quê nhà.? Ông Bartholdi và người đại diện của chính quyền Pháp tham dự lễ kỷ niệm. Mọi người diễu hành qua các con đường ở NewYork. Tàu thuyền tràn ngập cả bến cảng.
    Over the years Americans shortened the name of the statue. They called it the Statue of Liberty, or Miss Liberty. The statue continued to welcome many immigrants arriving by ship until Nineteen-Twenty-Four. That is when Ellis Island stopped much of its operation. The great wave of immigration to the United States was mostly over.
    qua vài năm người Mỹ rút ngắn lại tên của bức tượng. Họ gọi nó là tượng Tự Do, hoặc Nữ Thần Tự Do. Tượng vẫn cứ chào đón nhiều dân nhập cư đến bằng tàu thủy mãi đến năm 1924. Đó là khi đảo Ellis ngừng một số lượng lớn hoạt động của nó. Làn sóng to lớn của sự nhập cư tới Mỹ phần lớn tăng.
    But millions of visitors kept coming to see the Statue of Liberty. By the Nineteen-Eighties, the statue badly needed repairs. Again people on both sides of the Atlantic Ocean cooperated to raise money. Automobile manufacturer Lee Iacocca led the campaign in the United States. Big companies gave money for the repairs. So did school children. Fireworks lit the sky at the celebration for the restored Statue of Liberty on July Fourth, Nineteen-Eighty-Six.
    Nhưng hàng triệu du khách vẫn tiếp tục muốn chiêm ngưỡng Tượng Nữ Thần Tự Do. Vào năm 1980, Tượng tối cần được tu sửa lại. Lại lần nữa, nhân dân của cả 2 Bờ Đại Tây Dương hợp tác để quyên góp tiền. Hãng sản xuất ôtô Lee Lacocca dẫn đầu chiến dịch ở Mỹ. Nhiều công ty lớn quyên tiền cho việc sửa chữa. Trẻ em cũng quyên góp ở trường. Pháo hoa chiếu sáng bầu trời tại lễ chúc mừng cho việc trùng tu lại Tượng Nữ Thần Tự Do vào ngày 4 tháng 7 năm 1986.
    Thousands of people still visit the Statue of Liberty every day. They reach the statue by boat. Many people climb the three-hundred-fifty-four steps to the crown. Or they ride up to observation areas in an elevator. Or they study the story of the statue in a museum in the monument.
    Hàng ngàn người vẫn tiếp tục viếng thăm Tượng Nữ Thần Tự Do mỗi ngày. Họ đi đến bức tượng bằng thuyền. Nhiều người leo lên 354 bậc thang để đến vương miện. Hoặc họ đi lên khu vực quan sát trong một thang máy. Hoặc họ nghiên cứu câu chuyện về bức tượng tại một viện bảo tàng tại đài tưởng niệm.
    The famous poem by Emma Lazarus appears in the museum. The last part of the poem expresses the history of the Statue of Liberty. It says:
    Bài thơ nổi tiếng của Emma Lazarus trưng bày trong bảo tàng. Phần cuối của bài thơ nói về lịch sử của tượng Nữ Thần Tự Do. Bài thơ ngâm:
    ?oSend these, the homeless, tempest-tost to me.
    ?oHảy gửi cho ta người không nhà, kẻ trong phong ba vùi dập.?
    "I lift my lamp beside the golden door."
    ?oTa soi đèn trời bên cổng vàng rỏ lối cho ngươi.?

    Translated by

    HOÀNG YẾN [mixhoni@yahoo.com]
    PHUONG ANH [sweetwildstrawberry_306@yahoo.com]

    Bye Bye
    October 14, 2004
    E***ed by Le Quoc An
    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 22:17 ngày 14/10/2004
  9. lequocan

    lequocan Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/10/2004
    Bài viết:
    123
    Đã được thích:
    0
    THE TRANSLATION PRACTICE FOR THIS WEEK
    (BÀI ĐƯỢC CHẤM OFFLINE TẠI: LE QUOC AN [lequocan@pmail.vnn.vn]
    ENGLISH-VIETNAMESE TRANSLATION
    Having the honor of giving you a weekend reading of ARTS AND CULTURE,
    And hoping to get your translations for either the reading or the essay.
    (Your translation in Vietnamese should be under a Word-file attachment)
    If unreadable on the Yahoo web, click View on the toolbar of the Internet Explorer, choosing Encoding and then Unicode (UTF-8).

    INFORMATION AGE
    By Paul Thompson
    PART I
    The story of the history of communications,
    Information always has been extremely important. Throughout history, some information has had value beyond measure. The lack of information often cost huge amounts of money and, sometimes, many lives.
    One example of this took place near the American city of New Orleans, Louisiana. Britain and the United States were fighting the War of Eighteen-Twelve. American and British forces fought near New Orleans on January eighth, eighteen-fifteen. The battle of New Orleans is a famous battle. As in all large battles, hundreds of troops were killed or wounded.
    After the battle, the Americans and the British learned there had been no need to fight. Negotiators for the United States and Britain had signed a peace treaty in the city of Ghent, Belgium, two weeks earlier. Yet news of the treaty had not reached the United States before the opposing troops met in New Orleans. The battle had been a terrible waste. People died because information about the peace treaty traveled so slowly.
    From the beginning of human history, information traveled only as fast as a ship could sail. Or a horse could run. Or a person could walk.
    People experimented with other ways to send messages. Some people tried using birds to carry messages. Then they discovered it was not always a safe way to send or receive information.
    A faster method finally arrived with the invention of the telegraph. The first useful telegraphs were developed in Britain and the United States in the eighteen-thirties.
    The telegraph was the first instrument used to send information using wires and electricity. The telegraph sent messages between two places which were connected by telegraph wires. The person at one end would send the information.
    The second person would receive it. Each letter of the alphabet and each number had to be sent separately by a device called a telegraph key. The second person would write each letter on a piece of paper as it was received. Here is what it sounds like. For our example we will only send you three letters: V-O-A. We will send it two times. Listen closely.
    In the eighteen-fifties, an expert with a telegraph key could send about thirty-five to forty words in a minute. It took several hours to send a lot of information. However, the telegraph permitted people who lived in cities to communicate much faster. Telegraph lines linked large city centers. The telegraph soon had a major influence on daily life.
    The telegraph provided information about everything. Governments, businesses and individuals used the telegraph to send information. At the same time, newspapers used the telegraph to get the information needed to tell readers what was happening in the world. Newspapers often were printed four or five times a day as new information about important stories was received over the telegraph. The telegraph was the quickest method of sending news from one place to another.
    On August fifth, eighteen-fifty-eight, the first message was transmitted by a wire cable under the Atlantic Ocean. The wire linked the United States and Europe by telegraph. This meant that a terrible mistake like the battle of New Orleans would not happen again.
    Reports of the daily news events in Europe began to appear in American newspapers. And the news of the United States appeared in European newspapers. Information now took only a matter of hours to reach most large cities in the world.
    This was true for the big cities linked by the telegraph. It was different, though, if you lived in a small farming town, kilometers away from the large cities. The news you got might be a day or two late. It took that long for you to receive your newspaper.
    On November second, nineteen-twenty, radio station K-D-K-A in Pittsburgh, Pennsylvania, broadcast the first radio program. That broadcast gave the results of a presidential election.
    Within a few short years, news and information could be heard anywhere a radio broadcast could reach. Radios did not cost much. So most people owned at least one radio.
    Radio reporters began to speak to the public from cities where important events were taking place.
    Political leaders also discovered that radio was a valuable political instrument. It permitted them to talk directly to the public. If you had a radio, you did not have to wait until your newspaper arrived. You could often hear important events as they happened.
    Some people learned quickly that information meant power. Many countries in the nineteen-thirties began controlling information. The government of Nazi Germany is a good example.
    Before and during World War Two, the government of Nazi Germany controlled all information the German people received. The government controlled all radio broadcasts and newspapers. The people of Germany only heard or read what the government wanted them to hear or read. It was illegal for them to listen to a foreign broadcast.
    After World War Two, a new invention appeared -- television. In the industrial countries, television quickly became common in most homes. Large companies were formed to produce television programs. These companies were called networks. Networks include many television stations linked together that could broadcast the same program at the same time.
    Most of the programs were designed to entertain people. There were movies, music programs and game programs. However, television also broadcast news and important information about world events. It broadcast some education programs too. The number of radio and television stations around the world increased. It became harder for a dictator to control information.
    In the nineteen-fifties, two important events took place that greatly affected the communication of information. The first was a television broadcast that showed the East Coast and the West Coast of the United States at the same time. The two coasts were linked by a cable that carried the pictures. So people watching the program saw the Pacific Ocean on the left side of the screen. On the right side of the screen they saw the Atlantic Ocean.
    It was not a film. People could see two reporters talk to each other although they were separated by a continent. Modern technology made this possible.
    The other event happened on September twenty-fifth, nineteen-fifty-six. That was when the first telephone cable under the Atlantic Ocean made it possible to make direct telephone calls from the United States to Europe.
    Less than six years later, in July nineteen-sixty-two, the first communications satellite was placed in orbit around the Earth. The speed of information again greatly increased.
    By the year nineteen-hundred, big city newspapers provided the people of the city with news that was only hours old. Now, both radio and television, with the aid of satellite communications, could provide information immediately. People who lived in a small village could listen to or watch world events as they happened.
    A good example is when American astronaut Neil Armstrong became the first person to walk on the moon. Millions of people around the world watched as he carefully stepped onto the moon on July twentieth, nineteen-sixty-nine. People in large cities, small towns and villages saw the event as it was happening. There was no delay in communicating this important information.
    Only a few years after Neil Armstrong stepped on the moon, the United States Department of Defense began an experiment. That experiment led to a system to pass huge amounts of information around the world in seconds. Experts called it the beginning of the Information Age.

    Bye Bye
    October 14, 2004
    E***ed by Le Quoc An
  10. 12_260304

    12_260304 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    19/09/2004
    Bài viết:
    166
    Đã được thích:
    0
    Em nghĩ chắc không chỉ em mà tất cả các bạn tham gia đây đều rất cảm kích trước sự nhiệt tình của thầy ! Tặng thầy !

Chia sẻ trang này