1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

"A FREE TOEFL COURSE 4 ALL" = "LỚP TOEFL MIỄN PHÍ CHO MỌI NGƯỜI". Giáo viên, Lê Quốc An.

Chủ đề trong 'Anh (English Club)' bởi lequocan, 14/10/2004.

  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. CNCCOM

    CNCCOM Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    16/04/2003
    Bài viết:
    171
    Đã được thích:
    0
    hèn gì mấy hôm nay em không nhận được email test toefl thầy gửi hic .
  2. PhiVuong

    PhiVuong Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    25/08/2004
    Bài viết:
    27
    Đã được thích:
    0
  3. lequocan

    lequocan Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/10/2004
    Bài viết:
    123
    Đã được thích:
    0
    THIS WEEK''S EXAMINATION QUESTIONS FOR ADVANCED LEARNERS
    ĐỀ THI TUẦN NÀY CHO HỌC VIÊN TRÌNH ĐỘ NÂNG CAO
    WRITING PRACTICE
    Having the honor of giving you a TOEFL WRITING TEST,
    And hoping to get your translations for the reading and answers for the questions.
    (Your translation in Vietnamese should be under a Word-file attachment)
    If unreadable on the Yahoo web, click View on the toolbar of the Internet Explorer, choosing Encoding and then Unicode (UTF-8).
    TOEFL WRITING TEST 4.

    TOEFL WRITING SECTION
    YOUR TASK IS NOT GRADED WITHOUT YOUR VIENAMESE TRANSLATION.

    COMBINE EACH GROUP OF SENTENCES INTO ONE SINGLE SENTENCE:
    THE MODEL
    The girl sat on the sidewalk.
    The girl''''''''s back leand against the wall of a shop.
    The girl looked at the new surroundings.
    The girl had bright eyes.
    The girl had rosy cheeks.
    Her eyes were full of wonder and curiosity.
    THE ANSWER
    Sitting on the sidewalk, her back leaning the wall of a shop, the bright-eyed, rosy-cheeked girl looked at the new surroundings, her eyes full of wonder and curiosity.
    Đang ngồi bên vệ đường, tựa lưng lên bờ tường của một cửa hiệu, người con gái đôi má hồng hồng, mắt sang long lanh nhìn ra cảnh vật xung quanh mới mẻ, đôi mắt nàng tràn đầy nỗi ngạc nhiên và hiếu kỳ.

    THE QUESTIONS

    1. Here the valley was wide.
    The river was magnificent.
    The river flowed slowly.
    It cut down a way for itself.
    It cut down a way between dense bands of trees.

    2. Public restrooms offer literature.
    Desks offer literature.
    Buildings offer liteature.
    They offer nearly as much literature as the public library reading rooms.
    They frequently draw larger crowds.
    Librarians are dismayed by the langer crowds.

    3. Should a state university invest in stocks?
    Companies sell the stocks.
    The companies do business with racist governments.
    This has been a matter of controversy on several campuses.

    4. Giving gifts to one''''''''s family and friends is a custom.
    It is a very pleasant custom.
    Pelple remember something.
    The spirit behind the gift matters most.
    The gift itself does not matter much.

    5. Tombstones change over the centuries.
    These changes clearly reflect changes in values.
    The values belong to the civilzations.
    The civilations created the tombstones.


    Bye Bye
    October 15, 2004
    E***ed by Le Quoc An
    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 14:58 ngày 15/10/2004
    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 15:01 ngày 15/10/2004
  4. lequocan

    lequocan Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/10/2004
    Bài viết:
    123
    Đã được thích:
    0
    THE ANSWERS TO THE GRAMMAR TEST 2003 / 41-46
    TOEFL GRAMMAR TEST 2003 / 41-46
    TOEFL GRAMMAR PRACTICE
    Here is the Vietnamese translation and grammar task for the TOEFL GRAMMAR TEST,
    Under the pens of the college students with the scores of 10,
    NGUYEN XUAN LAN - HA NGUYEN THU ?" KIENQT - VU MINH THANH
    HIEU TRAN CHI - HUYEN HUONG - LAN NGUYEN - XUAN NGUYEN
    LIZA - TRINH KHOA - HOANG QUAN TRUONG - THE THOI NHI

    Here is the Vietnamese translation with Unicode Fonts.
    If unreadable on the Yahoo web, click View on the toolbar of the Internet Explorer, choosing Encoding and then Unicode (UTF-8).

    GRAMMAR TEST

    41. In 1796 investigations into the chemical nature of diamond concluded _________ a form of pure carbon. (Vào năm 1796, các nghiên cứu về bản chất hoá học của kim cương đã đi dến kết luận rằng đó là một dạng thù hình của cacbon nguyên chất.)
    A. that it
    B. is it
    C. that it is = is my final choice
    D. is that
    42. The English colonization of Virginia was devised in 1606 by a group of merchants _________ the Virginia Company of London. (Sự thuộc địa hóa Virginia của thực dân Anh vào năm 1606 đã được mưu đồ bởi một nhóm thương nhân người mà thành lập Công Ty Virginia Trực Thuộc London.)
    A. who formed = is my final choice
    B. formed
    C. who they formed
    D. they formed
    43. The constitution of New Hampshire, [a] second [oldest] among [those] of the fifty states, [was] adopted in 1784. (Hiến pháp của bang New Hampshire, một hiến pháp lâu đời đứng hàng thứ hai trong các bản hiến pháp của 50 bang, được thông qua vào năm 1784.)
    A. a = the (superlative)
    B. oldest
    C. those
    D. was
    44. Elinor Wylie?Ts writings consist of eight [books]---four novels and four volumes of [poem]---in which she displayed a knowledge of [both] history and [literature.] (Các án văn của Elinor Wylie bao gồm 8 quyển--- 4 tiểu thuyết và 4 tập thơ--- trong đó bà thể hiện một vốn hiểu biết sâu sắc về lịch sử và văn học)
    A. books
    B. poem = poems (countable)
    C. both
    D. literature
    45. In ad***ion to their [usefulness] as s****ngers, birds are of [enormous value] to humans [because of] they eat insects and control the [spread] of weeds. (Ngoài những lợi ích dưới vai trò như ăn động vật ăn xác thối, loài chim còn có giá trị vô cùng lớn cho con người vì chúng ăn côn trùng và kiểm soát sự lan tràn của cỏ dại.)
    A. usefulness
    B. enormous value
    C. because of = because (before a clause)
    D. spread
    46. [When] precipitation occurs, [some] of it evaporates, some runs off [the] surface it strikes, and some [sinking] into the ground. Khi có mưa, một phần lượng mưa sẽ bốc hơi, một phần sẽ chảy tran trên bề mặt nó tiếp xúc, một phần thấm vào đất.)
    A. When
    B. some
    C. the
    D. sinking = sinks (an appositive = đồng cách)

    THE RESULTS

    lan nguyen [nguyenxuanlan0903@yahoo.com] = 10
    Ha Nguyen Thu [ntha4vcb@yahoo.com] = 10
    kienqt [kiencd@yahoo.com] = 10
    Vu Minh Thanh [thanhauco2002@yahoo.com] = 10
    Hieu Tran Chi [tranchihieu2001@yahoo.com] = 10
    Huyen Huong [ahhh84@yahoo.com] = 10
    lan nguyen [scarlet1241982@yahoo.com] = 10
    Xuan Nguyen [liemxuan@hcm.vnn.vn] = 10
    Liza [li_za_01@yahoo.com] = 10
    Hoang Quan Truong [lovelyocean87@yahoo.com] = 10
    Trinh Khoa [linhkhoa80@yahoo.com] = 10
    the thoi nhi [the_thoi_nhi@yahoo.com] = 9.5
    Lee Brian [ducanh2481987@yahoo.com] = 09
    bac luong [sinhvienvlkt@yahoo.co.uk] = 09
    GIANG NGUYEN [giangxinh@yahoo.com] = 09
    tu lap [phieudu_rockee@yahoo.com] = 8.5
    MINH DUONG [minh_bonnalhp@yahoo.com] = 8.5
    lan ngoc [trecon772002@yahoo.com] = 8.5
    pham kim oanh [happy_ghost2785@yahoo.com] = 8.5
    nguyen phamduy [duystyle@yahoo.com] = 8.5
    Hoang Ngoc Tan [hntan@mpt.gov.vn] = 8.5
    TAM NGUYEN [hoangtam20062004@yahoo.com] = 07
    HongHanh Nguyen [honghanh85n@yahoo.com] = 05

    Bye Bye
    October 15, 2004
    E***ed by Le Quoc An
    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 16:32 ngày 17/10/2004
  5. lequocan

    lequocan Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/10/2004
    Bài viết:
    123
    Đã được thích:
    0
    THE VIETNAMESE TRANSLATION WORK
    (BÀI ĐƯỢC CHẤM OFFLINE TẠI: LE QUOC AN [lequocan@pmail.vnn.vn)
    ENGLISH-VIETNAMESE TRANSLATION
    THỜI ĐẠI THÔNG TIN, PART I
    Here is a Vietnamese translation work for the weekend reading of ARTS & CULTURE,
    Under the pens of the seven college students with the names of,
    VƯƠNG PHI - HỒNG ANH - QWANG TOẢN
    XUÂN LAN - HOÀNG YẾN ?" PHẠM DUY
    MINH THẢO - MINH NGUYỆT
    In the Writing & Translation Course of THANH NIEN FOREIGN LANGUAGE CENTER.
    Here is the Vietnamese translation with Unicode Fonts.
    If unreadable on the Yahoo web, click View on the toolbar of the Internet Explorer, choosing Encoding and then Unicode (UTF-8)

    INFORMATION AGE
    THỜI ĐẠI THÔNG TIN
    By Paul Thompson
    PART I
    The story of the history of communications,
    Chuyện về lịch sử thông tin liên lạc.
    Information always has been extremely important. Throughout history, some information has had value beyond measure. The lack of information often cost huge amounts of money and, sometimes, many lives.
    Thông tin luôn đã luôn giữ một vị trí cực kỳ quan trọng. Xuyên suốt lịch sử, một số thông tin có giá trị vượt ngoài mọi giới hạn. Sự thiếu thông tin thường tiêu tốn những khoảng tiền khổng lồ và đôi khi cả nhân mạng.
    One example of this took place near the American city of New Orleans, Louisiana. Britain and the United States were fighting the War of Eighteen-Twelve. American and British forces fought near New Orleans on January eighth, eighteen-fifteen. The battle of New Orleans is a famous battle. As in all large battles, hundreds of troops were killed or wounded.
    Một ví dụ về điều này là những gì xảy ra gần thành phố New Orleans bang Louisiana. Anh và Mỹ đang đánh Trận Chiến Năm 1812. Lực lượng Anh và Mỹ đánh nhau gần thành phố New Orlean vào ngày 8 tháng 01 năm 1815. Chiến trường New Orlean là một chiến cuộc lừng lẫy. Cũng giống như bao cuộc chiến lớn, hàng trăm quân nhân bị giết hoặc bị thương.
    After the battle, the Americans and the British learned there had been no need to fight. Negotiators for the United States and Britain had signed a peace treaty in the city of Ghent, Belgium, two weeks earlier. Yet news of the treaty had not reached the United States before the opposing troops met in New Orleans. The battle had been a terrible waste. People died because information about the peace treaty traveled so slowly.
    Sau chiến cuộc, người Mỹ và người Anh nhận ra rằng chẳng cần thiết phải đánh nhau. Các nhà đàm phán của Mỹ và Anh đã ký hiệp ước hòa bình tại thành phố Ghent nước Bỉ sớm hơn 2 tuần. Tin tức về hiệp ước vẫn chưa về đến nước Mỹ trước khi quân đối phương hai phe đánh nhau tại New Orleans. Cuộc chiến là một sự lãng phí nhân mạng khủng khiếp. Người ta chết vì tin tức về hiệp ước hòa bình đến quá chậm.
    From the beginning of human history, information traveled only as fast as a ship could sail. Or a horse could run. Or a person could walk. Từ thuở sơ khai của lịch sử loài người,
    Từ thuở sơ khai của lịch sử loài người, thông tin truyền đi chỉ nhanh như một con thuyền đi. Hay một con ngựa chay. Hay một con người đi.
    People experimented with other ways to send messages. Some people tried using birds to carry messages. Then they discovered it was not always a safe way to send or receive information.
    Con người đã thử nghiệm với nhiều cách khác nhau để gửi các thông điệp. Một số đã thử dùng chim để mang thông điệp. Sau đó họ phát hiện ra rằng đó không phải là cách an toàn để gửi và nhận tin.
    A faster method finally arrived with the invention of the telegraph. The first useful telegraphs were developed in Britain and the United States in the eighteen-thirties.
    Một phương thức nhanh hơn cuối cùng cũng đã ra đời với sự phát minh ra máy điện báo. Những chiếc máy điện báo hữu dụng đầu tiên đã được phát triển tại Anh và Mỹ vào những năm 1830.
    The telegraph was the first instrument used to send information using wires and electricity. The telegraph sent messages between two places which were connected by telegraph wires. The person at one end would send the information.
    Máy điện báo ban đầu là một thiết bị dùng để truyền tin bằng cách sử dụng dây dẫn và điện. Máy điện báo đã gửi tin giữa 2 địa điểm được nối với nhau bằng đường dây điện báo. Người tại một đầu dây sẽ gửi tin.
    The second person would receive it. Each letter of the alphabet and each number had to be sent separately by a device called a telegraph key. The second person would write each letter on a piece of paper as it was received. Here is what it sounds like. For our example we will only send you three letters: V-O-A. We will send it two times. Listen closely.
    Người ở đầu dây bên kia sẽ nhận được nó. Mỗi ký tứ của bảng chữ cái và mỗi số phải được gửi một cách riêng rẽ bằng 1 thiết bị gọi là phím điện báo. Người thứ 2 sẽ viết mỗi ký tự lên một mảnh giấy khi nhận chúng. Đây là điều mà nó nghe như thể. Chúng ta lấy ví dụ chúng ta sẽ chỉ gửi cho bạn 3 chữ cái: V- O-A. Chúng ta sẽ gửi nó 2 lần. Hãy lắng nghe cẩn thận.
    In the eighteen-fifties, an expert with a telegraph key could send about thirty-five to forty words in a minute. It took several hours to send a lot of information. However, the telegraph permitted people who lived in cities to communicate much faster. Telegraph lines linked large city centers. The telegraph soon had a major influence on daily life.
    Vào những năm 1815, một chuyên gia với một phím điện báo có thể gửi 35 tới 40 từ trong một phút. Phải tốn vài giờ để gửi nhiều tin. Tuy nhiên máy điện báo cho phép người sống ở các thành phố liên lạc nhanh hơn nhiều. Đường dây điện báo nối các trung tâm thành phố lớn với nhau. Máy điện báo nhanh chóng có ảnh trọng yếu tới cuộc sống hàng ngày.
    The telegraph provided information about everything. Governments, businesses and individuals used the telegraph to send information. At the same time, newspapers used the telegraph to get the information needed to tell readers what was happening in the world. Newspapers often were printed four or five times a day as new information about important stories was received over the telegraph. The telegraph was the quickest method of sending news from one place to another.
    Máy điện báo cung cấp tin về mọi thứ. Các chính phủ, doanh nghiệp, và các cá nhân sử dụng điện báo để gửi tin. Cùng thời điểm đó báo chí sử dụng máy điện báo để nhận tin để cho độc giả biết những gì đang diễn ra trên thế giới. Báo thường được in 4 đến 5 lần trong một ngày khi các tin mới về các chuyện quan trọng nhận được thông qua máy điện báo. Máy điện báo đã là phương thức gửi tin nhanh nhất từ nơi này tới nơi khác.
    On August fifth, eighteen-fifty-eight, the first message was transmitted by a wire cable under the Atlantic Ocean. The wire linked the United States and Europe by telegraph. This meant that a terrible mistake like the battle of New Orleans would not happen again.
    Vào ngày 5 tháng 8, 1858, thông điệp đầu tiên đã được truyền đi bằng đường dây cáp chạy dưới Đại Tây Dương. Đường dây này nối Mỹ và Châu Âu bởi máy điện báo. Điều này có nghĩa rằng một sai lầm tồi tệ như trận chiến ở New Orleans sẽ không xảy ra lần nữa.
    Reports of the daily news events in Europe began to appear in American newspapers. And the news of the United States appeared in European newspapers. Information now took only a matter of hours to reach most large cities in the world.
    Các bản tin sự kiện hàng ngày ở Châu Âu bắt đầu xuất hiện trên báo chí Mỹ. Và tin tức về Mỹ cũng xuất hiện trên báo chí Châu Âu. Thông tin ngày nay chỉ là vấn đề trong vài vài giờ để tới hầu hết các thành phố lớn trên thế giới.
    This was true for the big cities linked by the telegraph. It was different, though, if you lived in a small farming town, kilometers away from the large cities. The news you got might be a day or two late. It took that long for you to receive your newspaper.
    Điều này chỉ đúng đối với các thành phố lớn được nối mạng điện báo. Dẫu vậy, điều này khác đi nếu như bạn sống ở một thị xã nông nghiệp nhỏ bé cách xa các thành phố lớn. Tin tức bạn nhận được có thể trễ 1 hoặc 2 ngày. Cũng mất từng đó thời gian lâu như vậy để cho bạn nhận được báo.
    On November second, nineteen-twenty, radio station K-D-K-A in Pittsburgh, Pennsylvania, broadcast the first radio program. That broadcast gave the results of a presidential election.
    Vào ngày 2 tháng 11, 1920, đài phát thanh K-D-K-A ở Pittsburgh, Pennsylvania, phát sóng chương trình phát thanh đầu tiên. Lần phát sóng này đã đưa tin kết quả của cuộc bầu cử tổng thống.
    Within a few short years, news and information could be heard anywhere a radio broadcast could reach. Radios did not cost much. So most people owned at least one radio.
    Chỉ trong một vài năm ngắn ngủi, tin tức và thông tin đã có thể được nghe thấy tại mọi nơi mà sóng phát thanh có thể tới được. Đài thu thanh không tiêu tốn nhiều tiền. Vì vậy hầu hết mọi người đều sở hữu ít nhất một chiếc đài.
    Radio reporters began to speak to the public from cities where important events were taking place.
    Các phát thanh viên bắt đầu đọc bản tin cho công chúng từ các thành phố nơi mà các sự kiện quan trong đang diễn ra.
    Political leaders also discovered that radio was a valuable political instrument. It permitted them to talk directly to the public. If you had a radio, you did not have to wait until your newspaper arrived. You could often hear important events as they happened.
    Các nhà lãnh đạo chính trị cũng phát hiện ra rằng phát thanh vô tuyến là một công cụ chính trị quí giá. Nó cho phép họ nói chuyện trực tiếp với công chúng. Nếu bạn có một chiếc máy thu thanh, bạn không phải đợi cho tới khi tờ báo mới của bạn tới. Bạn có thể nghe các sự kiện quan trọng ngay khi nó diễn ra.
    Some people learned quickly that information meant power. Many countries in the nineteen-thirties began controlling information. The government of Nazi Germany is a good example.
    Một số người nhanh chóng nhận ra rằng thông tin đồng nghĩa với sức mạnh. Nhiều quốc gia vào những năm 1930 bắt đầu điều khiển thông tin. Chính phủ của Đức Quốc Xã là một ví dụ.
    Before and during World War Two, the government of Nazi Germany controlled all information the German people received. The government controlled all radio broadcasts and newspapers. The people of Germany only heard or read what the government wanted them to hear or read. It was illegal for them to listen to a foreign broadcast.
    Trước và trong suốt Thế Chiến Thứ Hai, chính quyền Đức Quốc Xã đã kiểm soát mọi thông tin mà người Đức nhận. Chính phủ này đã kiểm soát mọi chương trình phát thanh và báo chí. Người dân Đức chỉ nghe được hay đọc được những gì mà chính phủ này muốn họ nghe hay đọc. Sẽ là phạm pháp nếu họ nghe các phát thanh nước ngoài.
    After World War Two, a new invention appeared -- television. In the industrial countries, television quickly became common in most homes. Large companies were formed to produce television programs. These companies were called networks. Networks include many television stations linked together that could broadcast the same program at the same time.
    Sau Thế Chiến Thứ Hai, một phát minh mới đã xuất hiện -- vô tuyến truyền hình. Ở những nước công nghiệp, vô tuyến đã nhanh chóng trở nên phố biến trong hầu hết các gia đình. Các công ty lớn được thành lập để sản xuất các chương trình truyền hình. Những công ty này được goi là các mạng truyền hình. Các mạng truyền hình này bao gồm nhiều đài truyền hình được nối với nhau để có thể phát sóng cùng một chương trình vào cùng một thời điểm.
    Most of the programs were designed to entertain people. There were movies, music programs and game programs. However, television also broadcast news and important information about world events. It broadcast some education programs too. The number of radio and television stations around the world increased. It became harder for a dictator to control information.
    Hầu hết các chương trình được thiết kế để giải trí cho con người. Có các bộ phim, chương trình ca nhạc và chương trình trò chơi. Tuy nhiên, vô tuyến truyền hình cũng phát sóng các tin tức và các thông tin quan trọng về các sự kiện trên thế giới. Nó cũng phát sóng một số chương trình giáo dục. Số lượng các đài phát thanh và truyền hình trên thế giới tăng dần. Điều đó khiến cho một kẻ độc tài quản lý tin tức trở nên khó khăn hơn.
    In the nineteen-fifties, two important events took place that greatly affected the communication of information. The first was a television broadcast that showed the East Coast and the West Coast of the United States at the same time. The two coasts were linked by a cable that carried the pictures. So people watching the program saw the Pacific Ocean on the left side of the screen. On the right side of the screen they saw the Atlantic Ocean.
    Vào những năm 1950, hai sự kiện quan trọng đã diễn ra có ảnh hưởng to lớn tới sự truyền thông của thông tin. Đầu tiên là một chương trình phát sóng truyền hình đã trình chiếu ở Bờ Đông và Bờ Tây của Mỹ tại cùng một thời điểm. Hai bờ đã được nối với nhau bằng cáp truyền tín hiệu hình ảnh. Vì vậy người dân xem chương trình này thấy Thái Bình Dương ở phía trái màn hình. Ở phía phải màn hình họ trông thấy Đại Tây Dương.
    It was not a film. People could see two reporters talk to each other although they were separated by a continent. Modern technology made this possible.
    Đó không phải là một bộ phim. Người dân có thể trông thấy 2 phát thanh viên nói chuyện với nhau mặc dù họ cách xa nhau bởi một lục địa. Công nghệ hiện đại đã làm cho điều này khả thi.
    The other event happened on September twenty-fifth, nineteen-fifty-six. That was when the first telephone cable under the Atlantic Ocean made it possible to make direct telephone calls from the United States to Europe.
    Sự kiện thứ hai xảy ra vào ngày 25 tháng 9, năm 1956. Đó là khi đường cáp điện thoại đầu tiên dưới Đại Tây Dương khiến cho các cuộc điện thoại trực tiếp từ Mỹ tới Châu Âu trở thành hiện thực.
    Less than six years later, in July nineteen-sixty-two, the first communications satellite was placed in orbit around the Earth. The speed of information again greatly increased.
    Chưa đầy 6 năm sau, vào tháng 6 năm 1962, vệ tinh viễn thông đầu tiên đã được đặt vào quỹ đạo vòng quanh trái đất. Một lần nữa tốc độ thông tin lại được gia tăng rất lớn.
    By the year nineteen-hundred, big city newspapers provided the people of the city with news that was only hours old. Now, both radio and television, with the aid of satellite communications, could provide information immediately. People who lived in a small village could listen to or watch world events as they happened.
    Vào năm 1900, các tờ báo ở các thành phố lơn cung cấp cho người đọc thông tin chỉ chậm có 1 giờ. Giờ đây, cả truyền thanh và truyền hình, với sự trợ giúp của các vệ tinh viễn thông, có thể truyền thông tin ngay lập tức. Những người sống ở các làng nhỏ có thể nghe hay xem các sự kiện thế giới ngay khi nó diễn ra.
    A good example is when American astronaut Neil Armstrong became the first person to walk on the moon. Millions of people around the world watched as he carefully stepped onto the moon on July twentieth, nineteen-sixty-nine. People in large cities, small towns and villages saw the event as it was happening. There was no delay in communicating this important information.
    Một thí dụ điển hình là khi nhà du hành vũ trụ Mỹ Neil Armstrong trở thành người đầu tiên đặt chân lên mặt trăng. Hàng triệu người trên khắp thế giới đã theo dõi khi anh cẩn trọng đặt bước chân đầu tiên lên mặt trăng vào ngày 20 tháng 6 năm 1969. Người dân ở các thành phố lớn, các thị trấn nhỏ và các làng theo dõi sự kiên khi nó đang xảy ra. Không có một sự chậm trễ nào trong việc truyền thông tin quan trọng này.
    Only a few years after Neil Armstrong stepped on the moon, the United States Department of Defense began an experiment. That experiment led to a system to pass huge amounts of information around the world in seconds. Experts called it the beginning of the Information Age.
    Chỉ một vài năm sau khi Neil Armstrong đặt chân lên mặt trăng, bộ quốc phòng Mỹ bắt đầu một thí nghiệm. Thí nghiêm đó đã dẫn tới một hệ thống để truyền một khối lượng lớn thông tin tới khắp thế giới chỉ trong vài giây. Các chuyên gia goi đó là sự khởi đầu của Thời Đại Thông Tin.


    Translated by


    PHUNG DUC HONG ANH [honganh@saigonpostel.com.vn]
    QWANG TOAN [newlife229@yahoo.co.uk]
    LE HOANG YEN [babibumbum@yahoo.com]
    LAN NGUYEN [nguyenxuanlan0903@yahoo.com]
    NGUYEN TRAN MINH THAO [nguyentranminhthao@yahoo.com]
    LE NGUYEN MINH NGUYET [nguyet.hr@hbpros.com]
    NGUYEN PHAM DUY [duystyle@yahoo.com]

    With the translation support from Le Quoc An

    Bye Bye
    October 17, 2004
    E***ed by Le Quoc An
    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 07:40 ngày 17/10/2004
    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 16:33 ngày 17/10/2004
  6. lequocan

    lequocan Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/10/2004
    Bài viết:
    123
    Đã được thích:
    0
    THIS WEEK''''S EXAMINATION QUESTIONS / ĐỀ THI TUẦN NÀY
    TOEFL GRAMMAR TEST 2003 (47- 52) FOR THE THIRD WEEK OF OCTOBER 2004. (NEW)
    ĐỀ THI CHO TUẦN THỨ BA CỦA THÁNG MƯỜI 2004. (MỚI)
    TOEFL GRAMMAR PRACTICE
    Having the honor of giving you a TOEFL GRAMMAR TEST,
    And hoping to get your answers and translations for the six questions.
    (Your translation in Vietnamese should be under a Word-file attachment)
    If unreadable on the Yahoo web, click View on the toolbar of the Internet Explorer, choosing Encoding and then Unicode (UTF-8).
    BÀI SẼ ĐƯỢC CHẤM OFFLINE TẠI: LE QUOC AN [lequocan@pmail.vnn.vn]
    DIRECTIONS
    A . [Although] [originated] in tropical Africa, watermelon [is now] cultivated [all over] the world. (Mặc dù xuất xứ từ Châu Phi nhiệt đới, nhưng dưa hấu giờ đây đang được canh tác trên toàn thế giới.)
    A. Although
    B. Originated = Originating
    C. is now
    D. all over
    B . In 1995, Newt Gingrich was sworn ______ Speaker of the House, the first Republican Speaker in more than 40 years. (Vào 1995, Newt Gingrich được tuyên thệ phụng sự như Phát Ngôn Viên Của Hạ Viện, Phát Ngôn Viên Đầu Tiên cho Đảng Cộng Hoà trong suốt hơn 40 năm.)
    A. in as = is my final choice
    B. to be
    C. to
    D. in
    GRAMMAR TEST
    47. The hourglass, an instrument used _________, usually consists of two bulbs united by a narrow neck.
    A. measures time
    B. time is measured
    C. for measuring time
    D. the time for measuring
    48. A master is an electronic apparatus that _________ radio and light waves.
    A. generated and was amplified
    B. generating and amplifying
    C. generates and amplifies
    D. to generate and amplify
    49. The astronauts [chosen for] fly [the first] United States spacecraft [were] selected [from] military test pilots.
    A. chosen for
    B. the first
    C. were
    D. from
    50. Tarantulas [inject] a [paralyzing venom] into prey [or with] their [large fangs].
    A. inject
    B. paralyzing venom
    C. or with
    D. large fangs
    51. [Born] in New York City in 1891, Preston Dickinson was [one] of the [pioneers] of modern [artistic] in the United States.
    A. Born
    B. one
    C. pioneers
    D. artistic
    52. The water of [the] Atlantic, Pacific, and Indian Oceans [make up] 70.8 percent [to] the Earth?Ts [surface].
    A. the
    B. make up
    C. to
    D. surface
    Bye Bye
    October 16, 2004
    E***ed by Le Quoc An
    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 12:30 ngày 16/10/2004
  7. lequocan

    lequocan Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/10/2004
    Bài viết:
    123
    Đã được thích:
    0
    THE ANSWERS TO TOEFL WRITING TEST 4 FOR ADVANCED LEARNERS
    TOEFL WRITING TEST 4.
    Here is the Vietnamese translation and writing task for the TOEFL WRITING TEST,
    Under the pen of a beautiful college student with the scores of 09,
    HOÀNG TRẦN MINH CHÂU
    In the Writing & Translation Course of THANH NIEN FOREIGN LANGUAGE CENTER.
    Here is the Vietnamese translation with Unicode Fonts.
    If unreadable on the Yahoo web, click View on the toolbar of the Internet Explorer, choosing Encoding and then Unicode (UTF-8).
    TOEFL WRITING SECTION
    COMBINE EACH GROUP OF SENTENCE INTO ONE SINGLE SENTENCE:
    Model:
    The girl sat on the sidewalk.
    The girl''''''''s back leand against the wall of a shop.
    The girl looked at the new surroundings.
    The girl had bright eyes.
    The girl had rosy cheeks.
    Her eyes were full of wonder and curiosity.
    THE ANSWER
    Sitting on the sidewalk, her back leaning the wall of a shop, the bright-eyed, rosy-cheeked girl looked at the new surroundings, her eyes full of wonder and curiosity.
    Đang ngồi bên vệ đường, tựa lưng lên bờ tường của một cửa hiệu, người con gái đôi má hồng hồng, mắt sang long lanh nhìn ra cảnh vật xung quanh mới mẻ, đôi mắt nàng tràn đầy nỗi ngạc nhiên và hiếu kỳ.
    THE QUESTIONS
    1.
    Here the valley was wide.
    The river was magnificent.
    The river flowed slowly.
    It cut down a way for itself.
    It cut down a way between dense banks of trees.
    My answer:
    The magnificent river flowed slowly down the wide valley here, cutting down a way for itself between dense banks of trees.
    Dòng sông hoa lệ chầm chậm uốn mình chảy xuống thung lũng rộng nơi này, cắt xuống một lối đi riêng cho chính mình giữa đôi bờ thơ mộng những hàng cây.
    2.
    Public restrooms offer literature.
    Desks offer literature.
    Buildings offer literature.
    They offer nearly as much literature as the public library reading rooms.
    They frequently draw larger crowds.
    Librarians are dismayed by the larger crowds.
    My answer:
    As public restrooms, desks, and buildings offer nearly as much literature as the public library reading room, they frequently draw larger crowds which dismay librarians.
    Vì các nhà vệ sinh công cộng, bàn làm việc, và công sở chào gọi các xuất phẩm văn học gần như nhiều bằng phòng đọc sách thư viện công cộng, nên chúng thường lôi cuốn lượng quần chúng lớn hơn rất nhiều mà chính lượng quần chúng này làm các vị thủ thư mất cả tinh thần.
    3.
    Should a state university invest in stocks?
    Companies sell the stocks.
    The companies do business with racist governments.
    This has been a matter of controversy on several campuses.
    My answer:
    It has been a matter of controversy on several campuses whether a state university should invest in the stocks sold by companies that do business with racist governments.
    Đã là một vấn đề đầy tranh cãi trên nhiều khuôn viên đại học liệu mà một đại học chính quy có nên đầu tư vào các cổ phần được bán bởi những công ty mà làm ăn với các chính thể phân biệt chủng tộc hay không.

    4.
    Giving gifts to one''''''''s family and friends is a custom.
    It is a very pleasant custom.
    People remember something.
    The spirit behind the gift matters most.
    The gift itself does not matter much.
    My answer:
    It is a very pleasant custom to give gifts to one''''''''s family and friends so long as one remembers that the spirit behind the gift matters more than the gift itself.
    Sẽ là một phong tục rất dễ thương để tặng quà cho gia đình và bạn bè bao lâu mà (miễn là) người ta nhớ rằng tinh thần ẩn chứa đàng sau món quà quan trọng hơn bản thân món quà.
    5.
    Tombstones changed over the centuries.
    These changes clearly reflect changes in values.
    The values belong to the civilzations.
    The civilations created the tombstones.
    My answer:
    The tombstones, which changed over the centuries, clearly reflect changes in the values of the civilizations which created the tombstones.
    Bia mộ, mà đã đổi thay qua nhiều thế kỷ, phản ánh rõ nét những thay đổi về giá trị của các nền văn minh mà đã lập mộ bia.
    OTHER WAYS TO BUILD A SENTENCE
    Hoàng Trần Minh Châu writes beautifully,
    1. Slowly down the wide valley here flowed a magnificent river cutting down a way for itself between dense banks of trees. (Inversion)
    3. Whether a state university should invest in the stocks sold by companies that do business with racist governments has been a matter of controversy on several campuses. (A noun clause as a subject)
    4. It is because of a very pleasant custom of giving gifts to one''''''''s family and friends that the spirit behind the gift is remembered to matter more than the gift itself. (It is st/so that + a clause = Chính...là...mà.)
    THE RESULTS
    HOANG TRAN MINH CHAU [hoangtranminhchau@yahoo.com] = 09
    BUI THU TRANG [bttrang2001@yahoo.com] = 07
    NM [m2n_vn@yahoo.com] = 07
    TRINH KHOA [linhkhoa80@yahoo.com] = 05

    Bye Bye
    October 16, 2004
    E***ed by Le Quoc An
    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 16:35 ngày 17/10/2004
    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 16:43 ngày 17/10/2004
  8. lequocan

    lequocan Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/10/2004
    Bài viết:
    123
    Đã được thích:
    0
    THE TRANSLATION PRACTICE FOR THE THIRD WEEK OF OCTOBER 2004. (NEW)
    ĐỀ THI CHO TUẦN THỨ BA CỦA THÁNG MƯỜI 2004. (MỚI)
    (BÀI SẼ ĐƯỢC CHẤM OFFLINE TẠI: LE QUOC AN [lequocan@pmail.vnn.vn]
    ENGLISH-VIETNAMESE TRANSLATION
    Having the honor of giving you a weekend reading of ARTS AND CULTURE,
    And hoping to get your translations for the reading.
    (Your translation in Vietnamese should be under a Word-file attachment)
    If unreadable on the Yahoo web, click View on the toolbar of the Internet Explorer, choosing Encoding and then Unicode (UTF-8).

    INFORMATION AGE
    By Paul Thompson
    PART II
    Today we present the second part of our series about communications. We tell how computers are linking many millions of people around the world.
    Last week we told about the history of the communication of information. We described how the telegraph was the first important device that could move information quickly from one place to another. And we discussed the beginning of satellite communications.
    About six years after the first communications satellite was placed in orbit, the American Department of Defense began developing a new project. It began linking major research universities across the United States. The project began in the early nineteen-seventies.
    Professors at many American universities do research work for the United States Government. The Department of Defense wanted to link the universities together to help the professors cooperate in their work. Department of Defense officials decided to try to link these universities by computer. The officials believed the computer would make it easier for researchers to send large amounts of information from research center to research center. They believed they could link computers at these universities by telephone.
    They were right. It became very easy to pass information from one university to another. University researchers working on the same project could share large amounts of information very quickly. They no longer had to wait several days for the mail to bring a copy of the research reports.
    This is how the system works. The computer is linked to a telephone by a device called a modem. The modem changes computer information into electronic messages that are sounds. These messages pass through the telephone equipment to the modem at the other end of the telephone line. This receiving modem changes the sound messages back into information the computer can use. The first modern electronic communication device, the telegraph, sent only one letter of the alphabet at a time. A computer can send thousands of words in a very few seconds.
    The link between universities quickly grew to include most research centers and colleges in the United States. These links became a major network. Two or more computers that are linked together form a small network. They may be linked by a wire from one computer to another, or by telephone. A network can grow to almost any size.
    For example, let us start with two computers in the same room at a university. They are linked to each other by a wire. In another part of the university, two other computers also are linked using the same method. Then the four are connected with modems and a telephone line used only by the computers. This represents a small local network of four computers.
    Now, suppose this local network is linked by its modem through telephone lines to another university that has four computers. Then you have a network of eight computers. The other university can be anywhere, even thousands of kilometers away. These computers now can send any kind of information that can be received by a computer - messages, reports, drawings, pictures, sound recordings. And, the information is exchanged immediately.
    Some experts have said it is easier to understand this network of computers if you think of streets in a city. The streets make it possible to travel from one place in the city to another. Major streets called highways connect cities. They make it possible to travel from one city to another.
    Computers communicate information in much the same way. Local networks are like the city streets. And communication links between distant local networks are like the major highways. These highways make communication possible between networks in different areas of the world.
    In nineteen-eighty-one this communication system linked only two-hundred-thirteen computers. Only nine years later, it linked more than three-hundred-fifty-thousand computers. Today experts say there are hundreds of millions of computers connected to networks that provide links with computers around the world.
    The experts say it is no longer possible to tell how many computers are linked to the information highway. The experts also say the system of computer networks is continuing to grow.
    This system of computer networks has had several different names since it began. It is now called the Internet. Almost every major university in the world is part of the Internet. So are smaller colleges and many public and private schools. Magazines, newspapers, libraries, businesses, government agencies, and people in their homes also are part of the Internet.
    Computer experts began to greatly expand the Internet system in the last years of the nineteen-eighties. This expansion was called the World Wide Web. It permits computer users to find and exchange written material and pictures much quicker than the older Internet system. How fast is the World Wide Web part of the Internet system? Here is an example. A computer user in London, England is seeking information about the volcanoes in the American state of Hawaii.
    She types in the words ?oHawaii? and ?ovolcano? in a World Wide Web search program. Within seconds the computer produces a list. She chooses to examine information from the National Park Service?Ts headquarters at the Hawaii Volcanoes National Park. The Park Service computer in Hawaii provides information about the huge volcanoes there, and how they were formed. It also has other useful information.
    The researcher in London looks at the information. Then she has her computer print a copy of it. Within seconds she has a paper copy of the National Park information including pictures. It has taken her less than five minutes to complete this research.
    The Internet and the World Wide Web have become vehicles for speedy information exchange for most people who can use a computer. Much of the information on the Internet is very valuable. As a research tool, the Internet has no equal.
    Suppose you want a copy of this Special English program, EXPLORATIONS. You can find the information by looking for the Voice of America and Special English on the World Wide Web. The electronic address is www dot voa special english dot com. (www.voaspecialenglish.com) You can find written copies of most of our programs and print them for your own use.
    Almost any kind of information can be found through the Internet. There are electronic magazines for poetry or children?Ts stories.
    There are areas within this electronic world where you can play games or discuss politics or science. You can find valuable medical information, read history, learn about new farming methods or just about anything that interests you. You can look at and collect the beautiful color pictures taken by the Hubble Space Telescope.
    You can watch musicians perform their latest songs. You can even join a group that meets electronically to discuss the music of their favorite rock and roll music group.
    Who pays for the Internet? That is not easy to explain. Each network, small or large, pays for itself. Networks decide how much their members will pay for their part of the cost of the local service connecting time.
    Then all of the large networks decide how much each will pay to be part of the larger network that covers a major area of the country. The area network in turn pays the national network for the service it needs.
    Each person who has a computer at home pays a company that lets the computer connect to the Internet. These companies are called Internet service providers. Most charge less than twenty dollars a month for this service.

    Bye Bye
    October 17, 2004
    E***ed by Le Quoc An
  9. lequocan

    lequocan Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/10/2004
    Bài viết:
    123
    Đã được thích:
    0
    THE ANSWERS TO TOEFL READING TEST 8.
    READING PRACTICE
    Here is the Vietnamese translation and reading task for the TOEFL READING TEST,
    Under the pens of the college students with the scores of 10,
    SO MANY STUDENTS HAVE GOT GRADE 10 THAT I CAN NOT WRITE YOUR NAMES HERE.
    PLS SEE THE RESULTS BELOW!!!
    Here is the Vietnamese translation with Unicode Fonts.
    If unreadable on the Yahoo web, click View on the toolbar of the Internet Explorer, choosing Encoding and then Unicode (UTF-8).
    TOEFL READING TEST 8.
    Read the short passage. The reading is followed by several questions about it.
    There are four possible answers (A-D) for each question. Choose the best answer.
    And write ?o= my final choicê? for A, B, C or D.
    TOEFL READING SECTION
    THE TASK HAS BEEN OFFLINE-GRADED AT lequocan@pmail.vnn.vn AND POSTED ONTO 15000 EMAIL ADDRESSES AND THE THREE WEBSITES: WWW.DETHI.COM , HTTP://WWW.FORABROAD.INFO/VN/ , AND WWW.TTVNOL.COM/ENGLISH.TTVN
    You can improve your child''''s hearing memory considerably. Once his hearing memory has been greatly improved, he''''ll be able to use and remember what he listens to in class. The success of these suggestions depends upon your ability to use your child''''s natural desire to get involved in games he finds simple and fun.
    Bạn có thf cải thi?n 'áng kf khả nfng nghe nh> của con bạn. MTt khi khả nfng nghe nh> của cháu 'Ỉợc nâng cao, bé có thf sử dụng và nh> những 'iều mà nó nghe 'Ỉợc tại l>p. Sự thành công của những gợi ý này còn tuỳ thuTc vào khả nfng sử dụng những mong mu'n tự nhiên của 'ứa trẻ khi tham gia vào các trò chỈi mà nó thấy 'Ỉn giản và thú vi tu.i học 'ọc của bé. Sau 'ó yêu cầu nhóc con của bạn nhắc lại cho bạn 'úng câu 'ó. Tiếp theo, 'ọc lại câu 'ó mTt lần nữa, bỏ qua mTt từ nào 'ó. Xem li?u con bạn có nhận ra từ bạn 'ã bỏ qua hay không. Ban 'ầu ch? nên sử dụng những câu 'Ỉn giản. Dần dần, tfng 'T dài của các câu 'ó lên. Chắc rằng bạn 'ừng làm vi?c này quá hấp tấp vTi vàng, nếu không con bạn có thf cảm thấy nản lòng và chán trò chỈi này.
    Take your child shopping with you often. He''''s to remember a list of items you want to buy in the supermarket. At first, ask him to remember only a few things. Then, as he shows increased ability to remember, make the list longer and longer. Praise him often and warmly when he shows increased ability to remember things. He''''ll become proud of his ''''good'''' memory and will happily play the game.
    Nên thỈờng xuyên 'Ỉa cháu 'i mua sắm. Nhóc tỳ sẽ nh> danh sách những thứ mà bạn mu'n mua Y siêu th mTt vài thứ. Sau 'ó, khi khả nfng nh> của cháu 'Ỉợc nâng lên thì lập mTt danh sách ngày càng dài hỈn. Nhi?t tình khen ngợi cháu thỈờng xuyên và khi cháu nh> 'Ỉợc ngày càng nhiều thứ. Nhóc con sẽ cảm thấy tự hào về trí nh> t't của mình và sẽ vui vẻ tham gia trò chỈi này.
    Encourage your child to learn easy and short poems. As his ability to do this becomes stronger, encourage him to remember longer poems. Do the same with songs.
    Khuyến khích con bạn học những bài thỈ ngắn và d. nh>. Khi khả nfng nh> những bài thỈ 'ó ngày càng t't lên, hãy khích l? cháu nh> những bài thỈ dài hỈn. Làm tỈỈng tự v>i những bài hát.
    THE QUESTIONS
    YOUR TASK IS NOT GRADED WITHOUT YOUR VIENAMESE TRANSLATION.
    / 1. B / 2. C / 3. A / 4. A / 5. B /
    1.The suggestions will be successful if_____.
    A. you find simple and funny games for your child
    B. you can stimulate your child''''s interest in the activity = my final choice
    C. you force your child to get involved in more practice
    D. you improve your own hearing memory first
    2.The purpose of asking your child to repeat what you say is _____.
    A. to practice his pronunciation
    B. to develop his reading skills
    C. to help him remember what he hears = my final choice
    D. to play a simple game he may find fun
    3.The third paragraph mainly talks about _____.
    A. another way to improve your child''''s hearing memory = my final choice
    B. how you should take you child shopping with you
    C. how to remember the items you want to buy
    D. the way you help your child do shopping
    4.The last sentence ''''Do the same with songs'''' means you should encourage your child to learn and remember _____.
    A. songs in the same way as he does with poems. = my final choice
    B. poems in the same way as he does with songs
    C. the poems and songs which are similar in meaning
    D. those songs that have the same meaning as poems
    5.Who are the supposed readers of this passage?
    A. Children.
    B. Parents. = my final choice
    C. Teachers.
    D. Psychologists.

    THE RESULTS
    Thao Le [thaonemo@yahoo.com] = 10
    Hoang Quan Truong [lovelyocean87@yahoo.com] = 10
    Nguyen Hai Dang [kc1798@yahoo.com] = 10
    Lee Brian [ducanh2481987@yahoo.com] = 10
    tu lap [phieudu_rockee@yahoo.com] = 10
    Jenny Nghiem [lovermoon29hn@yahoo.com] = 10
    NM [m2n_vn@yahoo.com] = 10
    nam hai [hainamptit00@yahoo.com] = 10
    kienqt [kiencd@yahoo.com] = 10
    Ha Nguyen Thu [ntha4vcb@yahoo.com] = 10
    lan nguyen [nguyenxuanlan0903@yahoo.com] = 08
    Tat Thanh [thanhloe@yahoo.com] = 08
    lan ngoc [trecon772002@yahoo.com] = 08
    Xuan Nguyen [liemxuan@hcm.vnn.vn] = 08
    the thoi nhi [the_thoi_nhi@yahoo.com] = 08
    pham kim oanh [happy_ghost2785@yahoo.com] = 08
    nguyen phamduy [duystyle@yahoo.com] = 06
    thanh quy [mosa169@yahoo.com] = 06

    Bye Bye
    October 17, 2004
    E***ed by Le Quoc An
    Được lequocan sửa chữa / chuyển vào 16:25 ngày 17/10/2004
  10. lequocan

    lequocan Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/10/2004
    Bài viết:
    123
    Đã được thích:
    0
    TOEFL READINGTEST 2003 (47- 52) FOR THE THIRD WEEK OF OCTOBER 2004. (NEW)
    ĐỀ THI CHO TUẦN THỨ BA CỦA THÁNG MƯỜI 2004. (MỚI)
    TOEFL READING PRACTICE
    Having the honor of giving you a TOEFL READING TEST,
    And hoping to get your translations for the reading and answers for the questions.
    (Your translation in Vietnamese should be under a Word-file attachment)
    If unreadable on the Yahoo web, click View on the toolbar of the Internet Explorer, choosing Encoding and then Unicode (UTF-8).
    TOEFL READING TEST 9.
    Read the short passage. The reading is followed by several questions about it.
    There are four possible answers (A-D) for each question. Choose the best answer.
    And write ?o= is my final choice? for A, B, C or D.
    TOEFL READING SECTION
    YOUR TASK IS NOT GRADED WITHOUT YOUR VIENAMESE TRANSLATION.
    QUESTION 1-11
    If food is allowed to stand for some time, it putrefies .When the putrefied material
    is examined microscopically ,it is found to be teeming with bacteria. Where do these
    bacteria come from , since they are not seen in fresh food? Even until the mid-nineteenth
    century, many people believed that such microorganisms originated by spontaneous
    (5 ) generation ,a hypothetical process by which living organisms develop from nonliving
    matter.
    The most powerful opponent of the theory of spontaneous generation was the French
    chemist and microbiologist Louis Pasteur(1822-1895).Pasteur showed that structures
    present in air closely resemble the microorganisms seen in putrefying materials .He did
    (10) this by passing air through guncotton filters, the fibers of which stop solid particles. After
    the guncotton was dissolved in a mixture of alcohol and ether, the particles that it had
    trapped fell to the bottom of the liquid and were examined on a microscope slide .Pasteur
    found that in ordinary air these exists a variety of solid structures ranging in size from
    0.01 mm to more than 1.0 mm .Many of these bodies resembled the reproductive
    (15)structures of common molds, single-celled animals, and various other microbial cells .
    As many as 20 to 30 of them were found in fifteen liters of ordinary air ,and they could
    not be distinguished from the organisms found in much larger numbers in putrefying
    materials .Pasteur concluded that the organisms found in putrefying materials originated
    from the organized bodies present in the air .He postulated that these bodies are constantly
    (20)being deposited on all objects.
    Pasteur showed that if a nutrient solution was sealed in a glass flask and heated to
    boiling to destroy all the living organisms contaminating it, it never putrefied .The
    proponents of spontaneous generation declared that fresh air was necessary for
    spontaneous generation and that the air inside the sealed flask was affected in some way
    (25)by heating so that it would no longer support spontaneous generation. Pasteur constructed a
    swan-necked flask in which putrefying materials could he heated to boiling, but air
    could reenter. The bends in the neck prevented microorganisms from getting in the flask.
    Material sterilized in such a flask did not putrefy.

    QUESTION 1-11

    1,What does the passage mainly discuss?
    (a)Pasteur?Ts influence on the development of the microscope.
    (b)The origin of the theory of spontaneous generation .
    (c)The effects of pasteurization on food.
    (d)Pasteur?Ts argument against the theory of spontaneous generation .
    2,The phrase ?oteeming with ?in line 2 is closest in meaning to
    (a)full of
    (b)developing into
    (c)resistant to
    (d)hurt by
    3,Which of the following questions did the theory of spontaneous generation attempt to answer?
    (a)What is the origin of the living organisms are seen on some food?
    (b)How many types of organisms can be found on food?
    (c)What is the most effective way to prepare living organisms for microscopic examination?
    (d)How long can food stand before it putrefies?
    4,The word ?oresemble? in line 9 is closest in meaning to
    (a)benefit from
    (b)appear similar to
    (c)join together with
    (d)grow from
    5,The purpose of the ?oguncotton? mentioned in paragraph 2 was to
    (a)trap particles for analysis
    (b)slow the process of putrefaction
    (c)increase the airflow to the microscopic slide
    (d)aid the mixing of alcohol and ether
    6,The author mention ?o1.0mm?in line 14 in describing the
    (a)thickness of a layer of organisms that was deposited on an object
    (b)diameter of the fibers that were in the guncotton filters
    (c)thickness of the microscope slides that were used
    (d)size of the particles that that were collected
    7.The word ?opostulated?in line 19 is closest in meaning to
    (a)analyzed
    (b)doubted
    (c)persuaded
    (d)suggested
    8.The objects that Pasteut removed from the air in his experiment were remarkable because they
    were
    (a)primarily single-celled organisms
    (b)no different from objects found in putrefying materials
    (c)fairly rare
    (d)able to live in a mixture of alcohol and ether
    9.The word ?oit? in line 22 refers to
    (a)a nutrient solution
    (b)a glass flask
    (c)boiling
    (d)spontaneous generation
    10.According to paragraph 3,proponents of spontaneous generation believed that which of the
    following was important for the process *****cceed ?
    (a)A sealed container
    (b)Fresh air
    (c)Heat
    (d)The presence of nutrients
    11.It can be inferred from paragraph 3 that Pasteur employed a swam-necked flask to
    (a)store sterilized liquids for use in future experiments
    (b)prevent heat from building up in a solution
    (c)disprove a criticism of his conclusions
    (d)estimate the number of organisms in a liter of air

    YOUR TASK IS TO BE OFFLINE-GRADED AT lequocan@pmail.vnn.vn AND POSTED ONTO 15000 EMAIL ADDRESSES AND THE THREE WEBSITES: WWW.DETHI.COM , HTTP://WWW.FORABROAD.INFO/VN/ , AND WWW.TTVNOL.COM/ENGLISH.TTVN

    Bye Bye
    October 10, 2004
    E***ed by Le Quoc An






Chia sẻ trang này