1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Bây giờ hoặc không bao giờ. Đừng do dự nữa nếu bạn muốn nói tiếng Anh tự nhiên như hơi thở - PART 4

Chủ đề trong 'Anh (English Club)' bởi Cheetah_on_chase, 19/07/2007.

  1. 0 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 0)
  1. namlonghutk46

    namlonghutk46 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    14/11/2003
    Bài viết:
    763
    Đã được thích:
    0
    Đọc xong lại thấy thiếu giới từ OVER Bác Đăng làm ơn giải thích cái từ OVER NIGHT nghĩa là gì cái nhể
  2. meoluoihanoi

    meoluoihanoi Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/07/2006
    Bài viết:
    280
    Đã được thích:
    0
    Còn nhiều dịp mà , hôm nào bọn mình lại đi off nhé. Lâu lắm ko đi off rồi (từ đầu năm 07 đến giờ). Với điều kiện là anh Đăng ko được đánh thuế, ko thuế mà nặng quá là em bỏ của chạy lấy người mất
  3. x_men10_12006

    x_men10_12006 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/11/2006
    Bài viết:
    669
    Đã được thích:
    0

    Còn nhiều dịp mà , hôm nào bọn mình lại đi off nhé. Lâu lắm ko đi off rồi (từ đầu năm 07 đến giờ). Với điều kiện là anh Đăng ko được đánh thuế, ko thuế mà nặng quá là em bỏ của chạy lấy người mất
    Hơ hơ chị Mai lạ thế, thuế nặng thì phải "bỏ người, chạy lấy của chứ?"
  4. Cheetah_on_chase

    Cheetah_on_chase Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    11/12/2006
    Bài viết:
    6.080
    Đã được thích:
    0
    Love to have you all again: Mai, Viet, Hoang, Tam ...
    You all are artifacts which should never be gone.
    God bless you all
  5. tamguong

    tamguong Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    11/09/2007
    Bài viết:
    31
    Đã được thích:
    0
    Cảm ơn các anh chị em đã đồng ý cho em gia nhập Club. Thế là tối thứ 7, 6h em có mặt ở trường Trung cấp công nghiệp ạ? Có cần thủ tục nào thêm không nhỉ? Mà các bác cho em cái chủ đề của buổi sinh hoạt sắp tới với ạ. Em nóng lòng quá. .
  6. linhcau_neu

    linhcau_neu Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    23/12/2006
    Bài viết:
    3.237
    Đã được thích:
    0
    Chủ đề sẽ được post cụ thể lên sau
    Xin đính chính lại là Trường Cao Đẳng nghề Công nghiệp ạ, 131 Thái Thịnh
  7. coolboy2006

    coolboy2006 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    18/09/2006
    Bài viết:
    9
    Đã được thích:
    0
  8. coolboy2006

    coolboy2006 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    18/09/2006
    Bài viết:
    9
    Đã được thích:
    0
    Da co topic tuan nay chua nhi? Hom nay thu 5 roi con gi
  9. Cheetah_on_chase

    Cheetah_on_chase Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    11/12/2006
    Bài viết:
    6.080
    Đã được thích:
    0
    tamguong:
    Topic will be born this aftenoon
    linhcau_neu, tamguong:
    Hai bạn xóa hết quote (trích dẫn) trong bài của mình đi nhé.
  10. x_men10_12006

    x_men10_12006 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/11/2006
    Bài viết:
    669
    Đã được thích:
    0
    Mời các anh em nhà EC sáng chủ nhật sang giao lưu, chia sẻ kinh nghiệm với BE vào 8h30 sáng Chủ nhật 16/9 này tại Trung tâm anh ngữ Việt- Anh 14 Tô Hiệu
    Topic là :
    TRAFFIC SAFETY AND ROAD CON***IONS: While in a foreign country, U.S. citizens may encounter road con***ions that differ significantly from those in the United States. The information below concerning Vietnam is provided for general reference only, and may not be totally accurate in a particular location or circumstance.
    Traffic in Vietnam is chaotic. Traffic accidents, mostly involving motorcycles and often resulting in traumatic head injury, are an increasingly serious hazard. At least 30 people die each day from transportation-related injuries. Traffic accident injuries are the leading cause of death, severe injury and emergency evacuation of foreigners in Vietnam, and are the single greatest health risk that U.S. citizens will face in Vietnam.
    Traffic moves on the right, although drivers frequently cross to the left to pass or turn, and motorcycles and bicycles often travel (illegally) against the flow of traffic. Horns are used constantly, often for no apparent reason. Streets in major cities are choked with motorcycles, cars, buses, trucks, bicycles, pedestrians and cyclos. Outside the cities, livestock compete with vehicles for road space. Sudden stops by motorcycles and bicycles make driving a particular hazard. Nationwide, drivers do not follow basic traffic principles, vehicles do not yield right of way, and there is little adherence to traffic laws or enforcement by traffic police. The number of traffic lights in Hanoi and Ho Chi Minh City is increasing, but red lights are often not obeyed. Most Vietnamese ride motorcycles; often an entire family rides on one motorcycle.
    Road con***ions are poor nationwide. Numerous tragic accidents have occurred due to poor road con***ions that resulted in landslides, and American travelers have lost their lives in this way. Travelers should exercise extra caution in the countryside, as road con***ions are particularly poor in rural areas.
    Driving at night is especially dangerous and drivers should exercise extreme caution. Roads are poorly lit, and there are few road signs. Buses and trucks often travel at high speed with bright lights that are rarely dimmed. Some motor vehicles may not use lights at all, vehicles of all types often stop in the road without any illumination, and livestock are likely to be encountered.
    Motorcyclists and bicyclists are strongly urged to wear helmets. Passengers in cars or taxis should use seatbelts when available, but should be aware that Vietnamese vehicles often are not equipped with working seatbelts. The Vietnamese government began mandating the use of motorcycle helmets on major roads leading to large urban centers in January 2001, but application and enforcement of this law have been slow and sporadic at best. New laws have been promulgated concerning the use of motorcycle helmets in urban areas as well, but have not been enforced. Child car seats are not available in Vietnam.
    Penalties for driving under the influence of alcohol or causing an accident resulting in injury or death can include fines, confiscation of driving permits or imprisonment. U.S. citizens involved in traffic accidents have been barred from leaving Vietnam before paying compensation (often determined arbitrarily) for property damage or injuries.
    Emergency roadside help is theoretically available nationwide by dialing 113 for police, 114 for fire brigade and 115 for an ambulance. Efficiency of these services is well below U.S. standards, however, and locating a public telephone is often difficult or impossible. Trauma care is not widely available.
    The urban speed limit ranges from 30 to 40 km/h. The rural speed limit ranges from 40 to 60 km/h. Both speed limits are routinely ignored. Pedestrians should be careful, as sidewalks are extremely congested and uneven, and drivers of bicycles, motorcycles and other vehicles routinely ignore traffic signals and traffic flows, and even drive on sidewalks. For safety, pedestrians should look carefully in both directions before crossing streets, even when using a marked crosswalk with a green "walk" light illuminated.
    International driving permits and U.S. drivers'''''''' licenses are not valid in Vietnam. Foreigners renting vehicles risk prosecution and/or imprisonment for driving without a Vietnamese license endorsed for the appropriate vehicle. Americans who wish to drive in Vietnam should contact any office of the Provincial Public Transportation Service of the Vietnamese Department of Communications and Transport to obtain a Vietnamese driver''''''''s license. The U.S. Embassy in Hanoi and Consulate General in Ho Chi Minh City cannot assist U.S. citizens in obtaining Vietnamese driver''''''''s permits or notarize U.S. drivers'''''''' licenses for use in Vietnam.
    Most Vietnamese travel within Vietnam by long-distance bus or train. Both are slow, and safety con***ions do not approach U.S. standards. Local buses and taxis are available in some areas, particularly in the larger cities. Safety standards vary widely depending on the individual company operating the service, but are generally much lower than what would be found in the U.S.

Chia sẻ trang này