1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Các thắc mắc nhỏ về tiếng Anh: dịch, từ, ngữ pháp...

Chủ đề trong 'Anh (English Club)' bởi binhjuventus, 17/04/2008.

Trạng thái chủ đề:
Đã khóa
  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. alexanderthegreat

    alexanderthegreat Thành viên mới Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    06/01/2005
    Bài viết:
    4.053
    Đã được thích:
    0
    ***ism/ male chauvinism
  2. dieulinh

    dieulinh Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    09/04/2002
    Bài viết:
    108
    Đã được thích:
    0
    I appreciate. Hopefully, U will continue to help me.. Of course, I wish to help you if I can. see ya!
  3. songtunu

    songtunu Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    08/01/2004
    Bài viết:
    4.799
    Đã được thích:
    1
    Bạn tớ gửi cho tớ câu này, mừ tớ thì dốt Tiếng Anh, các bạn dịch giúp tớ với nhé. Tks
    Do NEVER think that I believe
  4. helena_huong1401

    helena_huong1401 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    14/09/2006
    Bài viết:
    588
    Đã được thích:
    0
    Do NEVER think that I believe = Đừng bao giờ nghĩ là tớ tin nhé. = Don''t you ever think that I believe.
  5. mrbeam

    mrbeam Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    28/05/2005
    Bài viết:
    601
    Đã được thích:
    0
    Sao mình nghĩ là "do" ở đây là 1 hình thức nhấn mạnh chứ nhỉ ? ex, do love you..
  6. Doremon202

    Doremon202 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    30/12/2008
    Bài viết:
    14
    Đã được thích:
    0
    Em không học về tiếng Anh nhưng đang cần dịch đoạn này gấp , các bác làm ơn làm phúc dịch giùm em với Xin vote ngàn * các bác
    preview case
    Lufthansa: listening to customers
    A Lufthansa ad runs as follows: ?~When an airline has a young fleet, experienced pilots, attentive cabin crew and the pickiest ground technicians in the world, it is free to concentrate on what is really important: you.?T
    A decade ago, this German airline company could never make such claims to offering the customer its undivided attention and care. Today, it remains one of the world?Ts largest airline operators and the most profitable carrier in Europe, despite tough times in an industry hit by global excess capacity and the recent war in the Balkans. Lufthansa is taking great pride in its well-earned reputation ?" not just for quality, but also for being a ?~good listener?T. It knows that superior-quality service pays off. Most importantly, everyone in Lufthansa recognises that doing what the customer wants is the key to customer retention.
    Lufthansa takes the pursuit of customer satisfaction seriously. Extensive, comprehensive passenger surveys are undertaken to research the views and gather comments from the thousands of air travellers who fly with them and other airlines. However, it is not so much the survey results that are noteworthy, but Lufthansa?Ts commitment to respond to what customers want.
    One early survey of international business travellers highlighted a ?~wish[want]-list?T for a better flight: business passengers wanted more leg-room and elbow-room, designated lounges and non-smoking aircraft, and separate check-ins and passport control.
    Lufthansa responded by redesigning business-class seats to make them wider. Heavy demand on business class often means an overspill into economy class. The redesign allowed any overspill into economy class to be met by telescoping seats on one side of the aisle and extending them on the other to make the seats wider. In economy class, the centre seat of the three can be removed by telescoping it into two. On the right of the aisle, the usual three seats could be extended into wider ones. Other conveniences (e.g. modern communications systems and cre***-card-operated telephones) were also incorporated in the arms of the new seats.
    To ensure that Lufthansa got things right first time, from the design of the new seats to the introduction of new in-flight services, processes are carefully thought out. For example, when redesigning or improving seats, the airline seat manufacturer commissioned to do the redesign is typically brought in to work with Lufthansa?Ts marketing and technical staff.
    Finding out what target customers require or desire is one thing. Responding to these demands and to the satisfaction of customers is another. But as the story above shows, a customer focus can benefit service businesses. To improve service quality, the firm must listen to what customers want and then commit resources to deliver precisely that. Marketing developed initially for selling physical products, such as toothpaste, cars, steel and equipment. However, marketing principles can also be applied to organisations that offer services, such as Lufthansa.
  7. 1tyn

    1tyn Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    30/09/2003
    Bài viết:
    110
    Đã được thích:
    0
    Kỹ sư hỗ trợ kỹ thuật các dự án IT = Technical support Engineer in IT projects
    Em djch thế đc ko các bacx
  8. girl_8337

    girl_8337 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    30/01/2008
    Bài viết:
    61
    Đã được thích:
    0
    Hic. Ai đó giúp e tìm outline cho cái này với? Trình của e kém lắm nghĩ mãi chẳng ra ý gì cả này? Hichic.
    " The government should spend money on scientific researches rather than on the poor and the homeless"
    What is your opinion on the statements. Use specific details *****pport your position.
  9. songtunu

    songtunu Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    08/01/2004
    Bài viết:
    4.799
    Đã được thích:
    1
    Cảm ơn bạn . Bạn tớ cũng nói tương tự thế: Anh đừng tưởng là em tin vào mớ lý do lý trấu của anh nhé!
  10. tamthoi07

    tamthoi07 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    13/09/2007
    Bài viết:
    153
    Đã được thích:
    0
    Dịch câu này theo ngôn ngữ của "tim đen" thì có nghĩa là: "Anh ơi, nói tiếp đi, em thích nghe anh nói như vậy lắm. Chỉ cần anh cố kiên nhẫn nói thêm một chút nữa thôi thì em sẽ tin tuốt tuồn tuột!"
Trạng thái chủ đề:
Đã khóa

Chia sẻ trang này