1. Phiên bản ttvnol.com mới đã chính thức đi vào hoạt động. Trong quá trình sử dụng, nếu phát hiện các lỗi của phiên bản mới, mời mọi người thông báo tại đây.
  2. Các bác quên mật khẩu hay quên email thì làm như sau để lấy mật khẩu mới hoặc đổi email đã đăng ký tài khoản nhé. Xem chi tiết các bác xem tại đây.
  3. BQT xin thông báo: Hiện tại một số hệ thống dịch vụ của diễn đàn đang gặp sự cố. Chúng tôi đang nỗ lực khôi phục lại hệ thống trong thời gian sớm nhất. BQT thành thật xin lỗi các bạn vì sự bất tiện này.
  4. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Cách làm Mục lục trong Word như thế nào?

Chủ đề trong 'Hỏi đáp Tin học' bởi t, 27/04/2008.

  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. t

    t Thành viên rất tích cực

    Cách làm Mục lục trong Word như thế nào?

    Anh chị em nào biết cách làm ơn hướng dẫn tớ với, cụ thể một chút nhé.

    Thanks.

    Tớ dùng Word 2003.
  2. anhtuandepchai

    anhtuandepchai Thành viên mới

    Cái này chả khó khăn gì nhưng chỉ qua mạng khó lắm
    Bác cứ nhờ thằng bạn nào biết, chỉ 5 phút là nắm đc tất
    cả mục lục, danh mục bảng, hình tự động...
  3. vomc

    vomc Thành viên mới

    Create a table of contents
    The easiest way to create a table of contents is to use the built-in outline-level formats or heading styles. If you are already using outline-level formats or built-in heading styles, follow these steps:
    Click where you want to insert the table of contents.
    On the Insert menu, point to Reference, and click Index and Tables.
    Click the Table of Contents tab.
    To use one of the available designs, click a design in the Formats box.
    Select any other table of contents options you want.
    If you aren''t currently using outline levels or built-in styles, do one of the following:
    Create a table of contents from outline levels
    On the View menu, point to Toolbars, and click Outlining.
    Select the first heading that you want to appear in the table of contents.
    On the Outlining toolbar, select the outline level that you want to associate with the selected paragraph.
    Repeat steps 2 and 3 for each heading that you want to include in the table of contents.
    Click where you want to insert the table of contents.
    On the Insert menu, point to Reference, and click Index and Tables.
    Click the Table of Contents tab.
    To use one of the available designs, click a design in the Formats box.
    Select any other table of contents options you want.
    Create a table of contents from custom styles
    If you''ve already applied custom styles to your headings, you can specify the style settings you want Microsoft Word to use when it builds the table of contents.
    Click where you want to insert the table of contents.
    On the Insert menu, point to References, and click Index and Tables.
    Click the Table of Contents tab.
    Click Options.
    Under Available styles, find a style you''ve applied to headings in your document.
    Under TOC level, to the right of the style name, enter a number from 1 to 9 to indicate the level you want that heading style to represent.
    Note If you want to use only custom styles, remove the TOC level numbers for the built-in styles, such as Heading 1.
    Repeat steps 5 and 6 for each heading style you want to include in the table of contents.
    Click OK.
    To use one of the available designs, click a design in the Formats box.
    Select any other table of contents options you want.
    Create a table of contents from entries you mark yourself
    Use the Mark Table of Contents box to insert TOC fields into your document.
    Select the first portion of text that you want to include in your table of contents.
    Press ALT+SHIFT+O.
    In the Level box, select the level and click Mark.
    To mark ad***ional entries, select the text, click in the Entry box, and click Mark. When you have finished adding entries, click Close.
    Click where you want to insert the table of contents.
    On the Insert menu, point to Reference, and click Index and Tables.
    Click the Table of Contents tab.
    Click the Options button.
    In the Table of Contents Options box, select the Table entry fields check box.
    Clear the Styles and Outline levels check boxes.
    Notes
    To create a table of contents for a Web frame, point to Frames on the Format menu, and click Table of Contents in Frame. A table of contents in a Web frame can only be created from built-in heading styles.
    If you''re working with a master document, click Expand Subdocuments on the Outlining toolbar before you build or update the table of contents
    (From Microsoft offline help)
    Good luck for you
  4. applennpc

    applennpc Thành viên rất tích cực

    em cũng đang cần mà bác viết tiếng Anh thế này . hu hu ,.
  5. ty_phu_thoi_gian_new

    ty_phu_thoi_gian_new Thành viên mới

    Ko phải viết đâu copy paste đấy...Không thấy ghi nguồn à.
    Google đề làm gì mà không search, tài liệu này đầy trên mạng:
    Tham khảo cái này thử xem:
    http://www.ddth.com/showthread.php?t=174606
    Được ty_phu_thoi_gian_new sửa chữa / chuyển vào 15:29 ngày 29/04/2008

Chia sẻ trang này