1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Chia sẻ Ebook & tài liệu theo yêu cầu (từ thư viện 50,000 cuốn) (ePub/Mobi/PDF)

Chủ đề trong 'PR' bởi BestResearch, 19/07/2013.

  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. BestResearch

    BestResearch Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    16/07/2013
    Bài viết:
    23
    Đã được thích:
    1
    Nhóm mình đang có một kho tài liệu tiếng Anh khá lớn gồm 50,000 Ebook - Audiobook - Magazine - E-Learning Course - Language Learning Materials - Newspaper - Journal - Article - Report - Presentation - Case Study - Business Plan - Novel/Fiction - Template.
    Các tài liệu này có thể hỗ trợ đắc lực cho các ACE nào đang có nhu cầu sử dụng để học tập, làm việc, nghiên cứu, giảng dạy
    Mọi người gửi yêu cầu về tài liệu mình các bạn cần ở ngay diễn đàn nhé (kèm email để mình liên hệ & gửi link tài liệu)
    Hoặc để tiện hơn, mọi người hỏi mình qua Facebook, mình online thường xuyên nên sẽ trả lời được ngay: https://www.facebook.com/thuvientailieutienganh
    Xem giới thiệu & demo các tài liệu nhóm mình có thể cung cấp: http://www.bestresearch.vn/
    Danh sách sách điện tử (Ebook): http://bit.ly/1bhKfKq
    Danh sách các tài liệu khác (Báo, tạp chí, sách nói, giáo trình điện tử, tài liệu học tiếng Anh...) : http://bit.ly/12sw0KR
    --------------------------
    Mình giới thiệu với các bạn một trong rất nhiều tài liệu hiện có tại thư viện của bọn mình
    Blue Ocean Strategy: How To Create Uncontested Market Space And Make The Competition Irrelevant by W. Chan Kim, Renee Mauborgne (Chiến lược đại dương xanh)
    http://www.weebly.com/weebly/main.php#
    [​IMG]
    Link download: http://bit.ly/1bez3jm
    Giới thiệu
    The global phenomenon, embraced by business worldwide and now published in more than 40 languages.

    This international bestseller challenges everything you thought you knew about the requirements for strategic success.

    Since the dawn of the industrial age, companies have engaged in head-to-head competition in search of sustained, profitable growth. They have fought for competitive advantage, battled over market share, and struggled for differentiation. Yet, as this influential and immensely popular book shows, these hallmarks of competitive strategy are not the way to create profitable growth in the future.

    In the international bestseller Blue Ocean Strategy, W. Chan Kim and Renee Mauborgne argue that cutthroat competition results in nothing but a bloody red ocean of rivals fighting over a shrinking profit pool. Based on a study of 150 strategic moves (spanning more than 100 years across 30 industries), the authors argue that lasting success comes not from battling competitors, but from creating "blue oceans"—untapped new market spaces ripe for growth. Such strategic moves, which the authors call �value innovation,” create powerful leaps in value that often render rivals obsolete for more than a decade.

    Blue Ocean Strategy presents a systematic approach to making the competition irrelevant and outlines principles and tools any company can use to create and capture their own blue oceans. A landmark work that upends tra***ional thinking about strategy, this bestselling business book charts a bold new path to winning the future.

    Published by Harvard Business Review Press.
    :-bd:-bd:-bd:-bd:-bd:-bd
  2. BestResearch

    BestResearch Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    16/07/2013
    Bài viết:
    23
    Đã được thích:
    1
    Sách up:
    Romeo & Juliet - Tác phẩm kinh điển của William Shakespeare
    http://www.bestresearch.vn/blog.html#.Uep_0NLPViE
    [​IMG]
    Link download miễn phí: http://www.fshare.vn/file/NQPTJH4BAK/
    Giới thiệu
    Romeo and Juliet is a tragedy written early in the career of playwright William Shakespeare about two young "star-cross'd lovers" whose deaths ultimately unite their feuding families.

    It was among Shakespeare's most popular plays during his lifetime and, along with Hamlet and Macbeth, is one of his most frequently performed plays. Today, the title characters are regarded as archetypal young lovers.
    Nguồn: http://www.goodreads.com/book/show/18135.Romeo_and_Juliet?ac=1
  3. BestResearch

    BestResearch Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    16/07/2013
    Bài viết:
    23
    Đã được thích:
    1
    Hôm nay mình giới thiệu tới các bạn sách AudioBook, các bạn ủng hộ nhé:
    Good to Great: Why Some Companies Make the Leap... and Others Don't (AudioBook)
    [​IMG]

    Link download: http://www.fshare.vn/file/TTZPAJ479T/
    http://www.fshare.vn/file/TSX8X98GAT/
    http://www.fshare.vn/file/T1J1QPC6TT/
    http://www.fshare.vn/file/TQ4R9NRCAT/
    http://www.fshare.vn/file/T2SAF1JTGT/
    http://www.fshare.vn/file/T2DSZRS2JT/
    http://www.fshare.vn/file/TM39Y1JP0T/

    Giới thiệu:

    The Challenge
    Built to Last, the defining management study of the nineties, showed how great companies triumph over time and how long-term sustained performance can be engineered into the DNA of an enterprise from the verybeginning.

    But what about the company that is not born with great DNA? How can good companies, mediocre companies, even bad companies achieve enduring greatness?

    The Study
    For years, this question preyed on the mind of Jim Collins. Are there companies that defy gravity and convert long-term mediocrity or worse into long-term superiority? And if so, what are the universal distinguishing characteristics that cause a company to go from good to great?

    The Standards
    Using tough benchmarks, Collins and his research team identified a set of elite companies that made the leap to great results and sustained those results for at least fifteen years. How great? After the leap, the good-to-great companies generated cumulative stock returns that beat the general stock market by an average of seven times in fifteen years, better than twice the results delivered by a composite index of the world's greatest companies, including Coca-Cola, Intel, General Electric, and Merck.

    The Comparisons
    The research team contrasted the good-to-great companies with a carefully selected set of comparison companies that failed to make the leap from good to great. What was different? Why did one set of companies become truly great performers while the other set remained only good?

    Over five years, the team analyzed the histories of all twenty-eight companies in the study. After sifting through mountains of data and thousands of pages of interviews, Collins and his crew discovered the key determinants of greatness -- why some companies make the leap and others don't.

    The Findings
    The findings of the Good to Great study will surprise many readers and shed light on virtually every area of management strategy and practice. The findings include:

    Level 5 Leaders: The research team was shocked to discover the type of leadership required to achieve greatness.

    The Hedgehog Concept (Simplicity within the Three Circles): To go from good to great requires transcending the curse of competence.

    A Culture of Discipline: When you combine a culture of discipline with an ethic of entrepreneurship, you get the magical alchemy of great results. Technology Accelerators: Good-to-great companies think differently about the role of technology.

    The Flywheel and the Doom Loop: Those who launch radical change programs and wrenching restructurings will almost certainly fail to make the leap.
    “Some of the key concepts discerned in the study,” comments Jim Collins, "fly in the face of our modern business culture and will, quite frankly, upset some people.”

    Perhaps, but who can afford to ignore these findings?
  4. BestResearch

    BestResearch Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    16/07/2013
    Bài viết:
    23
    Đã được thích:
    1
    Chào các bạn, hôm nay mình giới thiệu tới các bạn một cuốn sách rất hay, các bạn ủng hộ nhé

    Người bán hàng vĩ đại nhất thế giới (The Greatest Salesman In The World by Og Mandino) [Ebook]​

    [​IMG]

    Tải miễn phí: http://www.fshare.vn/file/TMRR08R69T/

    Giới thiệu:
    Tất cả chúng ta, ai cũng đều đang rao bán một thứ gì đó trong mọi lúc của cuộc sống. Là một tu sĩ, chúng ta đang rao bán niềm tin của chúng ta về thương đế. Là một nhà giáo, chúng ta đang rao bán kiến thức của mình về khoa học. Là một nhà chính trị, chúng ta đang rao bán chính kiến của mình về một xã hội. Và là một con người chúng ta đang rao bán tình yêu của chúng ta đối với mọi người quanh ta.

    Một ý nghĩ có vẻ quá thực dụng nhưng lại là một thực tế mà chúng ta thường vẫn luôn tránh né, một cách vô thức, chẳng muốn nhìn nhận.

    Nếu chúng ta chấp nhận bán hàng là một hành động phục vụ, chúng ta sẽ nhận ra những hàm ý thực sự cao đẹp và đáng trọng của hai từ này. Nếu chúng ta thực tâm hiểu ra và tôn trọng hai từ này, ai trong chúng cũng có thể trở thành một người bán hàng vĩ đại nhất thế giới này.

    “The Greatest Salesman in the World” là một cuốn sách tuyệt vời đã từng được con người viết ra. Cuốn “Người Bán hàng Vĩ đại Nhất Thế giới” này là một cuốn sách mà những thông điệp ẩn mật đáng trân trọng của nó thường bị bỏ quên bởi chính cái tên của cuốn sách.

    Chúng ta cần phải hiểu hai chữ bán hàng được nói ở đây có nghĩa rộng hơn nhiều chứ không chỉ là công việc bán hàng bình thường như mọi người ngầm hiểu.

    Og Mandino là một tác già sách ‘self help’ (tự thân cải tiến) nổi tiếng chứ không phải một tác giả sách marketing. Chính vì lý do này mà chúng ta cần phải hiểu đây không thể là một cuốn sách về một ý thức hay những phương pháp bán hàng một cách đơn thuần.

    Theo ý của tác giả Og Mandino thì đây là một cuốn sách mượn công việc bán hàng để nói đến một phong cách sống phục vụ sẽ đưa ta đạt đến những thành công to lớn trong cuộc sống và nếu có, thì quan trọng hơn nữa là –cảm nhận niềm hạnh phúc của việc “được sống” một cách độc lập và tự do trong giới hạn của TÌNH YÊU.

    ..Tôi đã nhận được một thông điệp từ cuốn sách này,một thông điêp hấp dẩn và khích động .

    “Tất cả chúng ta là những người bán hàng ,bất kể nghề nghiệp của chúng ta là gì .Hơn tất cả ,trước hết hảy tự bán mình để tìm được hạnh phúc cá nhân và tự do trong tư tưởng “. Nếu đọc lkỷ và thấm nhuần nội dung của cuón sách này , nó sẽ giúp chúng ta trở thành người bán hàng tốt nhất.
  5. BestResearch

    BestResearch Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    16/07/2013
    Bài viết:
    23
    Đã được thích:
    1
    Sách hay mỗi ngày:
    7 Thói Quen Của Người Thành Đạt (The 7 Habits of Highly Effective People: Powerful Lessons in Personal Change by Stephen R. Covey) [Audiobook miễn phí]
    http://www.bestresearch.vn/blog.html#.UfDsftLPViE

    [​IMG]

    Tải miễn phí: http://www.fshare.vn/file/TH23WKZQWT/

    Book Review:
    In The 7 Habits of Highly Effective People, author Stephen R. Covey presents a holistic, integrated, principle-centered approach for solving personal and professional problems. With penetrating insights and pointed anecdotes, Covey reveals a step-by-step pathway for living with fairness, integrity, service, and human dignity -- principles that give us the security to adapt to change and the wisdom and power to take advantage of the opportunities that change creates.
    :-bd:-bd:-bd:-bd
  6. BestResearch

    BestResearch Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    16/07/2013
    Bài viết:
    23
    Đã được thích:
    1
    Sách hay mỗi ngày:

    Start with Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action by Simon Sinek [Ebook miễn phí]​


    [​IMG]

    Tải miễn phí: http://www.fshare.vn/file/TYW1FH52VT/

    Book Review:

    Why do you do what you do?

    Why are some people and organizations more innovative, more influential, and more profitable than others? Why do some command greater loyalty from customers and employees alike? Even among the successful, why are so few able to repeat their success over and over?

    People like Martin Luther King Jr., Steve Jobs, and the Wright Brothers might have little in common, but they all started with why. It was their natural ability to start with why that enabled them to inspire those around them and to achieve remarkable things.

    In studying the leaders who've had the greatest influence in the world, Simon Sinek discovered that they all think, act, and communicate in the exact same way -- and it's the complete opposite of what everyone else does. Sinek calls this powerful idea The Golden Circle, and it provides a framework upon which organizations can be built, movements can be lead, and people can be inspired. And it all starts with WHY.

    Any organization can explain what it does; some can explain how they do it; but very few can clearly articulate why. WHY is not money or profit-- those are always results. WHY does your organization exist? WHY does it do the things it does? WHY do customers really buy from one company or another? WHY are people loyal to some leaders, but not others?

    Starting with WHY works in big business and small business, in the nonprofit world and in politics. Those who start with WHY never manipulate, they inspire. And the people who follow them don't do so because they have to; they follow because they want to.

    Drawing on a wide range of real-life stories, Sinek weaves together a clear vision of what it truly takes to lead and inspire. This book is for anyone who wants to inspire others or who wants to find someone to inspire them.

Chia sẻ trang này