1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Chia sẻ kinh nghiệm IELTS (tiếp)

Chủ đề trong 'Anh (English Club)' bởi soleil2210, 28/11/2008.

Trạng thái chủ đề:
Đã khóa
  1. 0 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 0)
  1. shyn139

    shyn139 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    05/05/2007
    Bài viết:
    2
    Đã được thích:
    0
    Làm ơn cho mình hỏi trong bài Listening ví dụ mình trả lời là family trong khi đáp án là families thì mình có đc tính điểm k ? Hoặc là The City Gardens mình chỉ viết là The City Garden ?
    thứ 7 này thi r lo qá TT_______________TT
    Mình rất kém task 2 nên các bạn có thể chia sẻ cho mình 1 vài trang web có samples để mình đọc tham khảo và thu lượm academic vocab k ?
    À cả samples cho Speaking test nữa hxhx
    So many tks
  2. soleil2210

    soleil2210 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    04/09/2008
    Bài viết:
    279
    Đã được thích:
    0
    Về câu hỏi thứ nhất của bạn thì nếu bạn trả lời như vậy sẽ ko được tính điểm đâu. Trong listening bạn phải chính xác về số ít và số nhiều nhé.
    Về writing task2, bạn thử vào trang này xem, có khá nhiều academic words: www.uefap.com
    Về sample speaking tests thì bạn pm cho mình email của bạn, mình send tài liệu cho. Good luck
  3. shyn139

    shyn139 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    05/05/2007
    Bài viết:
    2
    Đã được thích:
    0
    tks bạn soleil2210
    nhg mà cái trang web kia mìh thấy khó theo dõi qá TT________TT
    bạn có thể send tài liệu cho mình qa mail trbangan@yahoo.com
    tks again :x
  4. croisenmoi

    croisenmoi Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    23/01/2008
    Bài viết:
    48
    Đã được thích:
    0
    The speeding up of life, such as travel and communication has negative effects on society at all level, individual, nation and global. To what extend, do you agree or disagree with the opinion?
    Travel and communication are considered as the progressive aspects of life. However, some opinions claim that they make detrimental effects on all level of society: individual, nation, and global. This issue need to be carefully analyzed on both sides.
    Each individual, nation and even the world gains a great deal of benefits from tourism and communication. Firstly, without doubt, it is an opportunity for people to expand their knowledge. For instance, when travelling tourists can pay a visit to beautiful sences, wonders from other countries or discover the diversity of cultures. Moreover, using various types of modern communicate means like computer, television, cell phone, people can save time and money from long distance contact. Secondly, speeding up of life makes positive effects on nation also. It is true, tourism ?" the non smoking industry contributes a huge amount of profit for the goverment income annualy. Besides that, this is the case for nations to advertise their image to the others with the purpose of attracting foreign investment. Finally, in terms of global level, travel and communication encourage development, solve employment problem and strengthen up every countries relationship.
    Nevertheless, people who stand at the opposite side reckon that, these new inventions bring negative effects to society''''s all level. It''''s claim that the children, even adults could be sufferred from bad cultures when travelling such as dissolute life style. Furthermore, it may be dangerous for children if they are provided wrong informations which make them have bad characteristics like violent, selfish, deceptive. Nations must face with environment problem due to the government policy allows the huge amount of travellers come into their countries. The result of modern technology, mobile fone, for example is new disease that human hasn''''t find out the treatment. This is the globle question.
    In conclusion, althought some bad effects still exist, there''''s no deny that travel and communication makes a considerable contribution to individuals and societies. My own belief is that, these progressive aspects can have both positive and negative sides, but it is an integral part of human life.
    ai rảnh check tiếp hộ tớ nha ^^. Dạo này còn mỗi thú vui post bài lên dđ nhờ chấm điểm lấy tinh thần!
    Được croisenmoi sửa chữa / chuyển vào 17:14 ngày 10/05/2009
  5. nicegirl87

    nicegirl87 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    21/10/2006
    Bài viết:
    223
    Đã được thích:
    0
    Có bạn nào biết đề thi IELTS ngày 9/5 tại IDP ko ạ? Mình sắp thi nên hơi hồi hộp.
  6. akita13416

    akita13416 Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    27/03/2004
    Bài viết:
    99
    Đã được thích:
    0
    Đề thi ngày 9/5 tại IDP: Nói chung đề thi không phải quá khó, rất nhiều phần để ghi đủ điểm 6 (so với Cam).
    - Nghe: Tốc độ vừa phải, chất lượng tai nghe của IDP khá ổn, tại địa điểm tớ thi (Thông tấn xã VN) ko ai có vấn đề gì với tai nghe.
    Tớ ko nhớ chi tiết các phần, chỉ nhớ mỗi Sec 3 + 4.
    Sec 3: Có 1 phần dễ gây nhiễu là tìm vị trí trong 1 cái map. Những phần quan trọng để nghe ra cái vị trí cần tìm ở đâu thì ng ta lại nói rất lướt T____T
    Sec 4: Về architecture của USA. Again là những phần quan trọng họ nói rất lướt, hơ hơ.
    Nhìn chung tớ thấy nghe hôm đó tương tự như quyển Ielts practice plus 2.
    - Đọc: 2 bài đầu khá ok nhưng bài thứ 3 thì khó nhằn. Phần matching headings rơi vào bài 1, điền từ có ở cả bài 2 + 3, trong đó bài 3 có phần khó nhất là tìm thông tin chi tiết trong đoạn (5 câu). (tớ mất hơn 10'''' để làm riêng tụi nó, T______T) Cả 3 bài đều có T/F/NG
    Nhìn chung tớ thấy 2 bài đầu dễ hơn trong Cam, còn bài 3 khó hơn. Độ khó tương đương Ielts practice test plus.
    (hoặc có thể vì sức ép về thời gian nên tớ thấy nó khó thế? hơ hơ..)
    - Viết:
    Task 1: 1 cái bar chart (ngang) so sánh Household activities + 1 table so sánh leisure activities giữa nam/nữ ở UK
    Task 2: Nhiều người nghĩ học sinh nên spend time equally cho các môn học ở trường, trong khi nhiều người khác nghĩ chỉ nên focus vào các môn mà học sinh học tốt và có hứng thú. Discuss both & give opinion.
    Nói chung đề viết ko hề khó, nhưng mà thời gian là đối thủ lớn nhất, hờ hờ...
    Overall là ko có gì đặc biệt :-|
    Chúc bạn thi tốt!
    Được akita13416 sửa chữa / chuyển vào 13:21 ngày 11/05/2009
    Được akita13416 sửa chữa / chuyển vào 13:23 ngày 11/05/2009
  7. nicegirl87

    nicegirl87 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    21/10/2006
    Bài viết:
    223
    Đã được thích:
    0
    Cám ơn bạn nhiều nhé.
  8. croisenmoi

    croisenmoi Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    23/01/2008
    Bài viết:
    48
    Đã được thích:
    0

    Task 2: Nhiều người nghĩ học sinh nên spend time equally cho các môn học ở trường, trong khi nhiều người khác nghĩ chỉ nên focus vào các môn mà học sinh học tốt và có hứng thú. Discuss both & give opinion.
    When it comes *****bjects at school, some people claim that, students should focus on subjects of which they are fond, while others deny. The opponents believe that spending time equally for all subjects is the best way for scholars. This issue needs to be carefully analyzed on both sides.
    Setting an appropriate schedule to learn all subjects, students have an opportunity to improve their knowledge equally in all aspects. Firstly, in terms of social department, learners are provided a huge fund of understanding from Biology, Geography and Sociology. Secondly, participating to physical exercises such as Soccer, Basket ball, or Volley ball, students can be trained to be healthier. On the other hand, Mathematics, Chemistry and Physics are integral subjects which supply basic knowledge for students at higher grade and event for their jobs?T requirement in the future. Finally, Literature, Art and Music play an important part in developing spiritual value of learners?T life.
    However, people who stand at the opposite side reckon that, students focus on their favorite subjects could study more efficiently and have better characteristics. This is true, students are allowed to learn what they prefer have more chances to get higher marked or achieve higher goals. For instance, students who are best at Mathematics and spend almost of time to give their whole mind for Mathematics, could have higher results and specialist knowledge at this subject than the others not do so. Moreover, they can develop their favorite subject to be the major ones which help them apply for one of these jobs Mathematics teacher, Economist or Businessman. Besides that, this case brings some better characteristics to the learners like enthusiasm, creativeness and responsibility.
    In conclusion, the question whether or not students should spend all time for all subjects is depended on each individual?Ts view. My own belief is that, at the first step of life, learner must be equipped sufficient basic knowledge of all aspects. Therefore, study all subjects is perhaps the best choice.
    đề trên viết như này thì đc khoảng bao nhiêu zậy
  9. ftv

    ftv Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    18/04/2007
    Bài viết:
    62
    Đã được thích:
    0
    Mình nghĩ bài này bạn viết sai đề rồi.

    SPEED UP (verb)
    The verb SPEED UP has 2 senses:
    1. move faster
    2. cause to move faster
    Còn cái bài ở về subjects at school thì theo mình được khoảng 6.0 vì:
    Ưu điểm: ko sai nghiêm trọng về ngũ pháp, variety of vocab
    Nhược điểm: còn sai một vài chỗ về ngữ pháp, ko đa dạng về cấu trúc câu, chưa show off được academic vocab và cuối cùng là cách phát triển ý chưa tốt nên đọc thấy thiếu thuyết phục.
  10. voicoi50kg

    voicoi50kg Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    18/02/2006
    Bài viết:
    110
    Đã được thích:
    0
    Các bác chấm hộ em xem bài thế này được mấy điểm mới ạ. Em cảm ơn ạ.
    Híc híc,
    University education should be restricted to very best academic students, rather than being available to a large proportion of young people.
    To what extent you agree or disagree?
    Answer
    University education becomes popular today. For many reasons, some people think that this level of education should be limited to talent students only. Other people, however support the popularity of university education. I personally share the view that the development of university education is essential.
    Some people think universities should choose the outstanding students only because they believe that higher education is very costly. Government has to provide a huge budget for the educational system and individual also must pay a large of money to attend this level of education. Besides, vocational training is more important and practical today because almost the jobs need more practical workers than idea makers.
    Others argue that having university degree helps people finding better chances for their life such as good jobs, higher position in the society. Most of companies require their worker graduated from university. Moreover, development of education leads to progress of society. For example, lower educational people tend to violet the law more than higher one. In ad***ion, in the age of knowledge economy, in order to adapt to new mobile society, continuous study is a must of human being. Adding to that this educational level not only provide knowledge, but also the way of thinking. It helps people have a base of understanding and the way to manner their life.
    In conclusion, although higher education is very important, government should has suitable program to change the thinking that university education is the unique method to have a good life in the modern society today.
Trạng thái chủ đề:
Đã khóa

Chia sẻ trang này