1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

[Chia sẻ] Thư viện 50,000 Ebook & tài liệu của mình (ePub/Mobi/PDF)

Chủ đề trong 'Câu lạc bộ Sài gòn (HCMCC - SAIGON Club)' bởi BestResearch, 20/07/2013.

  1. 0 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 0)
  1. BestResearch

    BestResearch Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    16/07/2013
    Bài viết:
    23
    Đã được thích:
    1
    Nhóm mình đang có một kho tài liệu tiếng Anh khá lớn gồm 50,000 Ebook - Audiobook - Magazine - E-Learning Course - Language Learning Materials - Newspaper - Journal - Article - Report - Presentation - Case Study - Business Plan - Novel/Fiction - Template.
    Các tài liệu này có thể hỗ trợ đắc lực cho các ACE nào đang có nhu cầu sử dụng để học tập, làm việc, nghiên cứu, giảng dạy
    Mọi người gửi yêu cầu về tài liệu mình các bạn cần ở ngay diễn đàn nhé (kèm email để mình liên hệ & gửi link tài liệu)
    Hoặc để tiện hơn, mọi người hỏi mình qua Facebook, mình online thường xuyên nên sẽ trả lời được ngay: https://www.facebook.com/thuvientailieutienganh
    Xem giới thiệu & demo các tài liệu nhóm mình có thể cung cấp: http://www.bestresearch.vn/
    Danh sách sách điện tử (Ebook): http://bit.ly/1bhKfKq
    Danh sách các tài liệu khác (Báo, tạp chí, sách nói, giáo trình điện tử, tài liệu học tiếng Anh...) : http://bit.ly/12sw0KR
    --------------------------
    Giới thiệu một trong rất nhiều sách có trong thư viện của nhóm mình:
    Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us (EBook)

    [​IMG]
    Giới thiệu:
    Forget everything you thought you knew about how to motivate people—at work, at school, at home. It's wrong. As Daniel H. Pink (author of To Sell Is Human: The Surprising Truth About Motivating Others) explains in his paradigm-shattering book Drive, the secret to high performance and satisfaction in today's world is the deeply human need to direct our own lives, to learn and create new things, and to do better by ourselves and our world.

    Drawing on four decades of scientific research on human motivation, Pink exposes the mismatch between what science knows and what business does—and how that affects every aspect of our lives. He demonstrates that while the old-fashioned carrot-and-stick approach worked successfully in the 20th century, it's precisely the wrong way to motivate people for today's challenges. In Drive, he reveals the three elements of true motivation:

    *Autonomy—the desire to direct our own lives
    *Mastery—the urge to get better and better at something that matters
    *Purpose—the yearning to do what we do in the service of something larger than ourselves

    Along the way, he takes us to companies that are enlisting new approaches to motivation and introduces us to the scientists and entrepreneurs who are pointing a bold way forward.

    Drive is bursting with big ideas—the rare book that will change how you think and transform how you live.
  2. BestResearch

    BestResearch Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    16/07/2013
    Bài viết:
    23
    Đã được thích:
    1
    Sách up:
    Good Strategy Bad Strategy - The Difference and Why It Matters (EBook)
    http://www.bestresearch.vn/blog.html#.Uep_0NLPViE
    [​IMG]
    Link download: http://www.fshare.vn/file/TYTH1BJ0XT/
    Giới thiệu:
    Clears out the mumbo jumbo and muddled thinking underlying too many strategies and provides a clear way to create and implement a powerful action-oriented strategy for the real world

    Developing and implementing a strategy is the central task of a leader, whether the CEO at a Fortune 100 company, an entrepreneur, a church pastor, the head of a school, or a government official. Richard Rumelt shows that there has been a growing and unfortunate tendency to equate Mom-and-apple-pie values, fluffy packages of buzzwords, motivational slogans, and financial goals with “strategy.” He debunks these elements of “bad strategy” and awakens an understanding of the power of a “good strategy.”

    A good strategy is a specific and coherent response to—and approach for overcoming—the obstacles to progress. A good strategy works by harnessing and applying power where it will have the greatest effect in challenges as varied as putting a man on the moon, fighting a war, launching a new product, responding to changing market dynamics, starting a charter school, or setting up a government program. Rumelt’s
    nine sources of power—ranging from using leverage to effectively focusing on growth—are eye-opening yet pragmatic tools that can be put to work on Monday morning.

    Surprisingly, a good strategy is often unexpected because most organizations don’t have one. Instead, they have “visions,” mistake financial goals for strategy,
    and pursue a “dog’s dinner” of conflicting policies and actions.

    Rumelt argues that the heart of a good strategy is insight—into the true nature of the situation, into the hidden power in a situation, and into an appropriate response. He shows you how insight can be cultivated with a wide variety of tools for guiding your
    own thinking.

    Good Strategy/Bad Strategy uses fascinating examples from business, nonprofit, and military affairs to bring its original and pragmatic ideas to life. The detailed examples range from Apple to General Motors, from the two Iraq wars to Afghanistan, from a small local market to Wal-Mart, from Nvidia to Silicon Graphics, from the Getty Trust to the Los Angeles Unified School District, from Cisco Systems to Paccar, and from Global Crossing to the 2007–08 financial crisis.

    Reflecting an astonishing grasp and integration of economics, finance, technology, history, and the brilliance and foibles of the human character, Good Strategy/Bad Strategy stems from Rumelt’s decades of digging beyond the superficial to address hard questions with honesty and integrity.


    From the Hardcover e***ion.
  3. BestResearch

    BestResearch Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    16/07/2013
    Bài viết:
    23
    Đã được thích:
    1
    Hôm nay mình giới thiệu tới các bạn sách AudioBook, các bạn ủng hộ nhé:
    Good to Great: Why Some Companies Make the Leap... and Others Don't (AudioBook)
    http://www.bestresearch.vn/blog.html#.Uevm7NLPViE
    [​IMG]

    Link download: http://www.fshare.vn/file/TTZPAJ479T/
    http://www.fshare.vn/file/TSX8X98GAT/
    http://www.fshare.vn/file/T1J1QPC6TT/
    http://www.fshare.vn/file/TQ4R9NRCAT/
    http://www.fshare.vn/file/T2SAF1JTGT/
    http://www.fshare.vn/file/T2DSZRS2JT/
    http://www.fshare.vn/file/TM39Y1JP0T/

    Giới thiệu:

    The Challenge
    Built to Last, the defining management study of the nineties, showed how great companies triumph over time and how long-term sustained performance can be engineered into the DNA of an enterprise from the verybeginning.

    But what about the company that is not born with great DNA? How can good companies, mediocre companies, even bad companies achieve enduring greatness?

    The Study
    For years, this question preyed on the mind of Jim Collins. Are there companies that defy gravity and convert long-term mediocrity or worse into long-term superiority? And if so, what are the universal distinguishing characteristics that cause a company to go from good to great?

    The Standards
    Using tough benchmarks, Collins and his research team identified a set of elite companies that made the leap to great results and sustained those results for at least fifteen years. How great? After the leap, the good-to-great companies generated cumulative stock returns that beat the general stock market by an average of seven times in fifteen years, better than twice the results delivered by a composite index of the world's greatest companies, including Coca-Cola, Intel, General Electric, and Merck.

    The Comparisons
    The research team contrasted the good-to-great companies with a carefully selected set of comparison companies that failed to make the leap from good to great. What was different? Why did one set of companies become truly great performers while the other set remained only good?

    Over five years, the team analyzed the histories of all twenty-eight companies in the study. After sifting through mountains of data and thousands of pages of interviews, Collins and his crew discovered the key determinants of greatness -- why some companies make the leap and others don't.

    The Findings
    The findings of the Good to Great study will surprise many readers and shed light on virtually every area of management strategy and practice. The findings include:

    Level 5 Leaders: The research team was shocked to discover the type of leadership required to achieve greatness.

    The Hedgehog Concept (Simplicity within the Three Circles): To go from good to great requires transcending the curse of competence.

    A Culture of Discipline: When you combine a culture of discipline with an ethic of entrepreneurship, you get the magical alchemy of great results. Technology Accelerators: Good-to-great companies think differently about the role of technology.

    The Flywheel and the Doom Loop: Those who launch radical change programs and wrenching restructurings will almost certainly fail to make the leap.
    “Some of the key concepts discerned in the study,” comments Jim Collins, "fly in the face of our modern business culture and will, quite frankly, upset some people.”

    Perhaps, but who can afford to ignore these findings?
  4. BestResearch

    BestResearch Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    16/07/2013
    Bài viết:
    23
    Đã được thích:
    1
    Chào các bạn, hôm nay mình giới thiệu tới các bạn cuốn sách hay:

    Người bán hàng vĩ đại nhất thế giới (The Greatest Salesman In The World by Og Mandino) [Ebook]
    [​IMG]

    Tải miễn phí: http://www.fshare.vn/file/TMRR08R69T/

    Giới thiệu:
    Tất cả chúng ta, ai cũng đều đang rao bán một thứ gì đó trong mọi lúc của cuộc sống. Là một tu sĩ, chúng ta đang rao bán niềm tin của chúng ta về thương đế. Là một nhà giáo, chúng ta đang rao bán kiến thức của mình về khoa học. Là một nhà chính trị, chúng ta đang rao bán chính kiến của mình về một xã hội. Và là một con người chúng ta đang rao bán tình yêu của chúng ta đối với mọi người quanh ta.

    Một ý nghĩ có vẻ quá thực dụng nhưng lại là một thực tế mà chúng ta thường vẫn luôn tránh né, một cách vô thức, chẳng muốn nhìn nhận.

    Nếu chúng ta chấp nhận bán hàng là một hành động phục vụ, chúng ta sẽ nhận ra những hàm ý thực sự cao đẹp và đáng trọng của hai từ này. Nếu chúng ta thực tâm hiểu ra và tôn trọng hai từ này, ai trong chúng cũng có thể trở thành một người bán hàng vĩ đại nhất thế giới này.

    “The Greatest Salesman in the World” là một cuốn sách tuyệt vời đã từng được con người viết ra. Cuốn “Người Bán hàng Vĩ đại Nhất Thế giới” này là một cuốn sách mà những thông điệp ẩn mật đáng trân trọng của nó thường bị bỏ quên bởi chính cái tên của cuốn sách.

    Chúng ta cần phải hiểu hai chữ bán hàng được nói ở đây có nghĩa rộng hơn nhiều chứ không chỉ là công việc bán hàng bình thường như mọi người ngầm hiểu.

    Og Mandino là một tác già sách ‘self help’ (tự thân cải tiến) nổi tiếng chứ không phải một tác giả sách marketing. Chính vì lý do này mà chúng ta cần phải hiểu đây không thể là một cuốn sách về một ý thức hay những phương pháp bán hàng một cách đơn thuần.

    Theo ý của tác giả Og Mandino thì đây là một cuốn sách mượn công việc bán hàng để nói đến một phong cách sống phục vụ sẽ đưa ta đạt đến những thành công to lớn trong cuộc sống và nếu có, thì quan trọng hơn nữa là –cảm nhận niềm hạnh phúc của việc “được sống” một cách độc lập và tự do trong giới hạn của TÌNH YÊU.

    ..Tôi đã nhận được một thông điệp từ cuốn sách này,một thông điêp hấp dẩn và khích động .

    “Tất cả chúng ta là những người bán hàng ,bất kể nghề nghiệp của chúng ta là gì .Hơn tất cả ,trước hết hảy tự bán mình để tìm được hạnh phúc cá nhân và tự do trong tư tưởng “. Nếu đọc lkỷ và thấm nhuần nội dung của cuón sách này , nó sẽ giúp chúng ta trở thành người bán hàng tốt nhất
  5. BestResearch

    BestResearch Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    16/07/2013
    Bài viết:
    23
    Đã được thích:
    1
    Sách hay mỗi ngày:

    Start with Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action by Simon Sinek [Ebook miễn phí]


    [​IMG]

    Tải miễn phí: http://www.fshare.vn/file/TYW1FH52VT/

    Book Review:

    Why do you do what you do?

    Why are some people and organizations more innovative, more influential, and more profitable than others? Why do some command greater loyalty from customers and employees alike? Even among the successful, why are so few able to repeat their success over and over?

    People like Martin Luther King Jr., Steve Jobs, and the Wright Brothers might have little in common, but they all started with why. It was their natural ability to start with why that enabled them to inspire those around them and to achieve remarkable things.

    In studying the leaders who've had the greatest influence in the world, Simon Sinek discovered that they all think, act, and communicate in the exact same way -- and it's the complete opposite of what everyone else does. Sinek calls this powerful idea The Golden Circle, and it provides a framework upon which organizations can be built, movements can be lead, and people can be inspired. And it all starts with WHY.

    Any organization can explain what it does; some can explain how they do it; but very few can clearly articulate why. WHY is not money or profit-- those are always results. WHY does your organization exist? WHY does it do the things it does? WHY do customers really buy from one company or another? WHY are people loyal to some leaders, but not others?

    Starting with WHY works in big business and small business, in the nonprofit world and in politics. Those who start with WHY never manipulate, they inspire. And the people who follow them don't do so because they have to; they follow because they want to.

    Drawing on a wide range of real-life stories, Sinek weaves together a clear vision of what it truly takes to lead and inspire. This book is for anyone who wants to inspire others or who wants to find someone to inspire them.

Chia sẻ trang này