1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Cho những người yêu NCĐ (V2f)

Chủ đề trong 'Nhạc cổ điển' bởi kankuli, 26/03/2005.

  1. 0 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 0)
  1. kankuli

    kankuli Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    29/12/2001
    Bài viết:
    5.487
    Đã được thích:
    1
    [​IMG]
    1.No. 1, Prélude (Presto)2.No. 2, Molto vivace3.No. 3, Paysage (Poco adagio)4.No. 4, Mazeppa (Presto)5.No. 5, Feux Follets (Allegretto)6.No. 6, Vision (Lento)7.No. 7, Eroica (Allegro)8.No. 8, Wilde Jagd (Presto furioso)9.No. 9, Ricordanza (Andantino)10.No. 10, Allegro agitato molto11.No. 11, Harmonies du soir (Andantino)12.No. 12, Chasse Neige (Andante con moto)
  2. kankuli

    kankuli Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    29/12/2001
    Bài viết:
    5.487
    Đã được thích:
    1
    Để up bản full lên hộ Lys nha (Khi nào về VN nhớ trả công đó).Mà Lys bị mua đắt rồi,đĩa này làm gì đến 40EUR.Gặp phải máy chém rồi.
    [​IMG]
    1.Piano Concerto in E Major, No.1, Op.11, I. Allegro Maestoso Risoluto2.Piano Concerto in E Major, No.1, Op.11, II. Romanze (Larghetto)3.Piano Concerto in E Major, No.1, Op.11, III. Rondo (Vivace)4.Nocturne in F Major, No.4, Op.15, No.15.Nocturne in F Sharp Major, No.5, Op.15, No.26.Nocturne in C Sharp Major, No.7, Op.27, No.17.Nocturne in D Flat Major, No.8, Op.27, No.28.Ballade in G Major, No.1, Op.239.Polonaise in A Flat Major, No.6, Op.53
  3. Apomethe

    Apomethe Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    22/10/2004
    Bài viết:
    937
    Đã được thích:
    0
    Định viết kèm một bài về các bản mazurka (tính chất, giai điệu) dựa theo cái booklet mà bận quá nên chưa làm xong.
    [​IMG]
    CD1
    01 - Mazurkas, No. 1, Op. 6-1 in F-sharp minor
    02 - Mazurkas, No. 2, Op. 6-2 in C-sharp minor
    03 - Mazurkas, No. 3, Op. 6-3 in E
    04 - Mazurkas, No. 4, Op. 6-4 in E-flat minor
    05 - Mazurkas, No. 5, Op. 7-1 in B-flat
    06 - Mazurkas, No. 6, Op. 7-2 in A minor
    07 - Mazurkas, No. 7, Op. 7-3 in F minor
    08 - Mazurkas, No. 8, Op. 7-4 in A-flat
    09 - Mazurkas, No. 9, Op. 7-5 in C
    10 - Mazurkas, No. 10, Op. 17-1 in B-flat
    11 - Mazurkas, No. 11, Op. 17-2 in E minor
    12 - Mazurkas, No. 12, Op. 17-3 in A-flat
    13 - Mazurkas, No. 13, Op. 17-4 in A minor
    14 - Mazurkas, No. 14, Op. 24-1 in G Minor
    15 - Mazurkas, No. 15, Op. 24-2 in C
    16 - Mazurkas, No. 16, Op. 24-3 in A-flat
    17 - Mazurkas, No. 17, Op. 24-4 in B-flat
    18 - Mazurkas, No. 18, Op. 30-1 in C minor
    19 - Mazurkas, No. 19, Op. 30-2 in B minor
    20 - Mazurkas, No. 20, Op. 30-3 in D-flat
    21 - Mazurkas, No. 21, Op. 30-4 in C-sharp minor
    22 - Mazurkas, No. 22, Op. 33-1 in G sharp minor
    23 - Mazurkas, No. 23, Op. 33-2 in D
    24 - Mazurkas, No. 24, Op. 33-3 in C
    25 - Mazurkas, No. 25, Op. 33-4 in B minor
    CD2
    01 - Op. 41, no. 1 in C-sharp minor
    02 - Op. 41, no. 2 in E minor
    03 - Op. 41, no. 3 in B
    04 - Op. 41, no. 4 in A-flat
    05 - Op. 50, no. 1 in G
    06 - Op. 50, no. 2 in A-flat
    07 - Op. 50, no. 3 in C-sharp minor
    08 - Op. 56, no. 1 in B
    09 - Op. 56, no. 2 in F minor
    10 - Op. 56, no. 3 in C minor
    11 - Op. 59, no. 1 in A minor
    12 - Op. 59, no. 2 in A-flat
    13 - Op. 59, no. 3 in F-sharp minor
    14 - Op. 63, no. 1 in B
    15 - Op. 63, no. 2 in F minor
    16 - Op. 63, no. 3 in C-sharp
    17 - Op. 67, no. 1 in G
    18 - Op. 67, no. 2 in G minor
    19 - Op. 67, no. 3 in C
    20 - Op. 67, no. 4 in A minor
    21 - Op. 68, no. 1 in C
    22 - Op. 68, no. 2 in A minor
    23 - Op. 68, no. 3 in F
    24 - Op. 68, no. 4 in F minor
    25 - no. 50 (Op. Posth.)
    26 - no. 51 (Op. Posth.)
  4. Apomethe

    Apomethe Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    22/10/2004
    Bài viết:
    937
    Đã được thích:
    0
    Chắc là Toocky chưa nghe Colin Davis chỉ huy Elgar đâu. Mấy bản Elgar này hơi lạ, ít người biết.
    Sir Colin Davis trở thành nhạc trưởng chính của LSO vào năm 1995 sau một thời gian dài làm việc cùng với dàn nhạc từ năm 1960. Ông cũng đồng thời là Principal Guest Conductor của New York Philharmonic, nhạc trưởng danh dự của Dresden Staatskapelle và ông còn có mối quan hệ thân thiết với National Youth Orchestra của Anh quốc, nơi ông là chủ tịch. Ông từng nắm giữ cương vị Music Director của Royal Opera House, Convent Garden, nhạc trưởng chính của BBC Symphony Orchestra và Principa Guest Conductor của Boston Symphony Orchestra.Những đóng góp của Sir Colin cho sự xây dựng nền âm nhạc thế giới đã cho ông những giải thưởng cao quý tại Italy, Đức, Phần Lan và Pháp nơi ông được Officier de l''''Ordre National de la Légion d''''Honneur in 1999. Năm 2001 ông là thành viên của Order of the Companions of Honour trong buổi lễ sinh nhật của Nữ Hoàng Sir Colin đã thu âm rất nhiều cho Philips, BMG và Erato, và gần đây nhất là cho LSO Live, mà cùng với dàn nhạc LSO ông đã làm nên nhiều bản thu âm nổi tiếng của các nhà soạn nhạc như Berlioz, Dvorák và  Elgar
    [​IMG]
    BEST CLASSICAL RECORDINGS OF 2002 Sunday Times  BEST CLASSICAL CDS OF 2002 The Guardian  BEST CLASSICAL CDS OF 2002 Sunday Telegraph  "The first symphony sounds terrific and Davis?Ts ripe, expansive reading is deeply saitisfying. The second symphony is if anything even better." ***** Mail on Sunday  "A radical version that sweeps away preconceived notions about the work. The headiness of Davis?Ts approach is matched by the lushness of the LSO?Ts playing and a sumptuous recording." ***** The Guardian  "This performance is further evidence of Sir Colin Davis?Ts intense rapport with Elgar?Ts music ... a very moving performance, magnificently played." Sunday Telegraph  "Remarkable, above all for its depth of feeling." Sunday Times  "Yet another splendid Elgar triumph from the Davis/LSO partnership" The Scotsman
    01 - Allegro vivace e nobilimente.wma02 - Larghetto.wma03 - Rondo Presto.wma04 - Moderato e maestoso.wma
    Listening Guide:At first, matters seem clear enough. The first movement begins with a magnificent musical springboard: repeated notes on strings suddenly surge upwards into a confidently arching theme "tremendous energy" embodied in music. The gentler second theme (violins) is more shadowy and uncertain, but the energy from the opening returns with added force, building to a superb climax. then comes something enexpected. Eight quiet harp-chimes introduce a weirdly sensual central section, with cellos singing out a long and peculiarly sinister melody above pulsating basses, timpani and bass drum. "I have written the most extraordinary passage", Elgar wrote, " a sort of malign influence wandering thro" the summer night in the garden". Energetic life reasserts itself in a relatively straightforward recapitulation of the earlier music. Still, that "maligh influence" leaves a rather uncomfortable aftertaste - and we haven''''t heard the last of it yet.The second movement is a noble, deeply-felt symphonic elegy, beginning with what is unmistakable a funeral march. Given the symphony''''s dedication "to the Memory of His late Majesty King Edward VII", many presumed that this movement was an expression of lament for the King, who had died while the symphony was being written. in fact Elgar had already noted down ideas for this movement in 1904, when he had been shocked to learn of the death of his friend Alfred Rodewald. When the funeral march theme returns after a grand, impassioned climax, Elgar does something strikingly original: the first oboe plays a quasi-improvisatory counterpoint to the tune, as though it were following a different, freer beat-it is almost as though a camera had suddenly homed in on one grief-stricken face amid the crowds of mourners.After this, the Rondo is alert and intensely active, a refreshing contrast to the funereal Larghetto - or so it seems at first. But darker, more demonic forcs are at work here - in fact many listeners find this movement more devilish than the famous Demons'''' Chorur in Elgar''''s Dream of Gerontius. Eventually throbbing, pounding drums - quiet at first but building steadily - announce the return of the "malign influence" theme from the first movement: first on strings, then thundered out by heavy brass. Elgar compared this nightmare vision to some words from Tennyson''''s poem Maud, the words of a dead man cast into a shallow grave beneath a roadway:
    And the hoofs of the horses beat, beatThe hoofs of the horses beat,Beat into my scalp and my brain.
    According to Elgar, "the whole of the sorrow is smoothed out & ennobled in the last movement". Some Elgarians have had their doubts about this. The gently wandering, rhythmically repetitive first theme does suggest an attempt at ''''smoothing out'''': the noble second theme even seems to bring back echoes of the First Symphony''''s "massive hope". But then comes the coda: quieter, slower, with the symphony''''s opening theme now gliding gracefully through fabulously rich orchestral textures. A celebration of Shelley''''s "Spirit of Delight"? There is something poignant about the way the splendour fades. One may be left repeating the first words of the Shelley quotation: "Rarely, rarely..."
    Programme note © Stephen Johnson
    Stephen Johnson là tác giả của Bruckner Remembered (Faber). Ông cũng là cộng tác thường xuyên của tờ BBC Music Magazine và The Guardian, và chương trình phát thanh cho BBC Radio 3 (BBC Legends và Discovering Music), Radio 4 và World Service.
    Được Apomethe sửa chữa / chuyển vào 14:58 ngày 12/04/2005
  5. Fleur-de-Lys

    Fleur-de-Lys Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    13/04/2002
    Bài viết:
    1.307
    Đã được thích:
    2
    Up lên làm gì, tui có rồi mà Suốt ngày doạ cái vụ về VN trả công, hic hic, sợ chột cả con người ta đi, chẳng dám về nữa bi giờ. Mà ai bảo Kan là Lys mua đĩa 40e? Có 15e thôi, tức là 45 francs. Tui tha không chém ai là may, lại còn có người chém được tui kia à
    Kan ơi có đĩa Fauré thì up tiếp lên nhá
  6. martenzi

    martenzi Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    28/07/2002
    Bài viết:
    806
    Đã được thích:
    0
    Không biết bác kankuli hay apomethe hay Milou có nhiều tác phẩm dành cho dàn nhạc của các tác giả khác ,đựoc Liszt chuyển soạn cho piano không ? nghe nói là rất hay và mới lạ ?
    cũng xin ghóp ý là sao những cd gần đây anh kankuli post lên rất hay bị rè mấy track đầu !!! có nên chọn tốc độ rip của máy chậm lại đuợc không ?
    tiện thể ,cd LIszt hỏng track 12 !
  7. Apomethe

    Apomethe Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    22/10/2004
    Bài viết:
    937
    Đã được thích:
    0
    Martenzi ở HCM thì đến chỗ Best Classic mà nghe. Ông chủ đấy thích Liszt nên mua gần đủ tất cả các tác phẩm của Liszt do Howard chơi rồi. Giao hưởng của Beethoven được chuyển soạn cũng hay lắm.
  8. kankuli

    kankuli Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    29/12/2001
    Bài viết:
    5.487
    Đã được thích:
    1
    [​IMG]
    1.Symphony No. 1 in A flat, Op. 55: I. Andante. Nobilmente e semplice - Allegro2.Symphony No. 1 in A flat, Op. 55: II. Allegro molto3.Symphony No. 1 in A flat, Op. 55: III. Adagio4.Symphony No. 1 in A flat, Op. 55: IV. Lento - Allegro
    Sir Colin Davis and the LSO recorded Elgarõ?Ts symphonies live at a series of acclaimed concerts at the Barbican during Autumn 2001. The LSO has a long and illustrious association with Elgar and his music. He conducted the LSO in 1904, the year it was founded, and was later to become its Principal Conductor. Over recent years Sir Colin Davis, the current Principal Conductor, has established an unrivalled reputation in Elgarõ?Ts music. BEST CLASSICAL CDS OF 2002 The Guardian  BEST CLASSICAL CDS OF 2002 Sunday Telegraph  "No other orchestra is better equipped than the LSO to perform Elgarõ?Ts music õ?Ư the composer conducted them in their first season and maintained close links until his death õ?Ư a magnificent performance." Gramophone  E***OR''S CHOICE Gramophone  "Terrific and deeply satisfying" ***** Mail on Sunday  "Sir Colin Davisõ?Ts live recordings with the LSO are rapidly establishing themselves as benchmarks of the catalogue õ?Ư This new disc is scarcely less essential." The Independent  "A marvellously fresh interpretation õ?Ư performed here with rare, unsentimental vigour." The Observer  "Startlingly daring but what emerges is a totally unified view." ***** The Guardian  "The greatest living Elgarian. There is a breadth and structural completeness about it that does justice to Elgarõ?Ts vision õ?Ư sustained tonally and technically as only the LSO can." Financial Times  "The LSOõ?Ts superb musicians play like men and women possessed." Sunday Times
    Ngày mai 'ang bỏt 'ỏĐu tỏằô ngày hôm nay.
    Được Apomethe sửa chữa / chuyển vào 13:46 ngày 14/04/2005
  9. kankuli

    kankuli Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    29/12/2001
    Bài viết:
    5.487
    Đã được thích:
    1
    [​IMG]
    CD1
    1.Moderato2.Moderato3.Allegro4.Fugue5.Moderato Non Troppo6.Allegro Molto7.Andante8.Adagio9.Allegretto10.Allegretto11.Allegretto12.Moderato13.Allegro Poco Moderato14.Allegretto15.Allegretto16.Andante17.Moderato Non Troppo18.Allegro19.Allegro20.Moderato21.Allegro22.Allegro23.Andante24.Allegro
    CD2
    1.Moderato Con Moto2.Adagio3.Adagio4.Allegro Non Troppo5.Moderato Non Troppo6.Allegretto7.Allegro Molto8.Andante9.Allegretto10.Allegretto11.Moderato12.Moderato Con Moto13.Allegretto14.Moderato Con Moto15.Moderato16.Moderato17.Allegro Non Troppo18.Allegro Non Troppo19.Moderato Non Troppo20.Moderato21.Adagio22.Moderato Con Moto23.Andante24.Moderato
    Được kankuli sửa chữa / chuyển vào 13:56 ngày 14/04/2005
  10. kankuli

    kankuli Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    29/12/2001
    Bài viết:
    5.487
    Đã được thích:
    1
    [​IMG]
    1.Overture 2.No.1 Scherzo3.No.2. L''istesso Tempo4.Fairies'' March5.Song With Chorus: "Bunte Schlangen, Zweigezẳngt"6.The Speels7.No.5 Intermezzo8.No.7 Notturno9.No.8 Melodram10.No.9 Wedding March11.No.10a Prologue12.No.10b Funeral March13.No.11 Dance of the Clowns14.No.12 Allegro Vivace Come 115.Finale "Bei des Feuers Mattem Flimmern"

Chia sẻ trang này