1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Cho những người yêu NCĐ (V2f)

Chủ đề trong 'Nhạc cổ điển' bởi kankuli, 26/03/2005.

  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. phkh

    phkh Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    02/03/2005
    Bài viết:
    61
    Đã được thích:
    0
    Cám ơn 2 bạn Kankuli va Amopothe đã upload những CD phải nói là "hàng cực độc" này!! Phải là dân sưu tầm nhạc cổ điển mới hiểu đuợc mức qúy giá của các dĩa này! Ví dụ những đĩa piano recital của S. Richter va G. Gould hầu như rất khó tìm và các nhà xuất bản ko còn tung ra thị truờng nữa! Tôi đã rất khổ công lần mò bao thư viện âm nhạc để tìm những CD này!
    Đề nghị các bạn upload tiếp tục, có những nguời như tôi rất cần các CD này! Thuờng thì tôi nghe lúc đang làm việc, gắn máy nghe vào tai và thuởng thức từng CD một! Nghe nhạc cổ điển ko thể "vội vàng" đuợc, có nhiều bản tôi nghe lại 2-3 lần để tìm ra cái hay, cái dở của nguời biểu diễn nên ko thể download ào ào về hoặc nghe như giặc đuổi đuợc hihihi!
    Keep up your good work. Mình luôn ủng hộ các bạn, có gì cần cứ việc PM nhé!
  2. Apomethe

    Apomethe Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    22/10/2004
    Bài viết:
    937
    Đã được thích:
    0

    CD1
    01. Grieg - Klavier-konzert in a-moll, op. 16, 1. Allegro molto moderato
    02. Grieg - Klavier-konzert in a-moll, op. 16, 2. Adagio
    03. Grieg - Klavier-konzert in a-moll, op. 16, 3. Allegro moderato molto e marcato
    04. Schumann - Klavier-konzert in a-moll, op. 54, 1. Allegro affettuoso
    05. Schumann - Klavier-konzert in a-moll, op. 54, 2. Intermezzo (Andantino grazioso)
    06. Schumann - Klavier-konzert in a-moll, op. 54, 3. Allegro vivace
    CD2
    01. Piano Concerto No 22 in E Flat Major K 482 - I. Allegro
    02. Piano Concerto No 22 in E Flat Major K 482 - II. Andante
    03. Piano Concerto No 22 in E Flat Major K 482 - III. Allegro
    04. Piano Concerto No 3 in C Minor Op 37 - I. Allegro con brio
    05. Piano Concerto No 3 in C Minor Op 37 - II. Largo
    06. Piano Concerto No 3 in C Minor Op 37 - III. Rondo (Allegro)
    CD3
    Beethoven''s sonata

    01. Sonata for piano No. 1 f-moll, op. 2 No. 1 - I. Allegro
    02. Sonata for piano No. 1 f-moll, op. 2 No. 1 - II. Adagio
    03. Sonata for piano No. 1 f-moll, op. 2 No. 1 - III. Menuetto (Allegretto)
    04. Sonata for piano No. 1 f-moll, op. 2 No. 1 - IV. Prestissimo
    05. Sonata for piano No. 7 D-dur, op. 10, No. 3 - I. Presto
    06. Sonata for piano No. 7 D-dur, op. 10, No. 3 - II. Largo e mesto
    07. Sonata for piano No. 7 D-dur, op. 10, No. 3 - III. Menuetto (Allegro)
    08. Sonata for piano No. 7 D-dur, op. 10, No. 3 - IV. Rondo (Allegro)
    09. Sonata for piano no. 17 d-moll, op. 31 No. 2 Der Sturm - I. Largo - Allegro
    10. Sonata for piano no. 17 d-moll, op. 31 No. 2 Der Sturm - II. Adagio
    11. Sonata for piano no. 17 d-moll, op. 31 No. 2 Der Sturm - III. Allegretto
    CD4
    01. Fantasie fur Klavier C-dur, D.760 Wanderer-Fantasie
    02. Sonate fur Klavier A-dur, D.664 - I. Allegro moderato
    03. Sonate fur Klavier A-dur, D.664 - II. Andante
    04. Sonate fur Klavier A-dur, D.664 - III. Allegro
    05. Fachingsschwank aus Wien, op.26 - I. Allegro
    06. Fachingsschwank aus Wien, op.26 - II.Romanze
    07. Fachingsschwank aus Wien, op.26 - III. Scherzing
    08. Fachingsschwank aus Wien, op.26 - IV. Intermezzo
    09. Fachingsschwank aus Wien, op.26 - V. Finale
    Được Apomethe sửa chữa / chuyển vào 02:47 ngày 02/06/2005
  3. Apomethe

    Apomethe Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    22/10/2004
    Bài viết:
    937
    Đã được thích:
    0
  4. Apomethe

    Apomethe Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    22/10/2004
    Bài viết:
    937
    Đã được thích:
    0
  5. phkh

    phkh Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    02/03/2005
    Bài viết:
    61
    Đã được thích:
    0
    Bản symphony số 9 in D minor của Bruckner do Gunther Wand điều khiển dàn Berliner Philharmonkier hay quá!! Phần mở đầu thật hùng hậu và chuẩn! Có lẽ Karajan cũng ko hơn thế này đuợc! Nhất là phần Adagio đầy cảm xúc! Mỗi lần nghe đến khúc cuối đều thấy ngậm ngùi luyến tiếc! Nếu Bruckner sống thêm đuợc vài năm ko biết chuơng 4 sẽ thế nào!??
  6. phkh

    phkh Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    02/03/2005
    Bài viết:
    61
    Đã được thích:
    0
    S. Richter chơi Scriabin hay lắm! Nhưng mình ko thể ngờ ông chơi những bản sonatas của Mozart hay như vậy! Cách loáy ngón tay thật tuyệt vời, thêm vào sức ấn nốt chính xác thật khiến nguời nghe cảm khoái! Tôi thuờng nghĩ nhạc Mozart ko thể chơi chậm, thế mà với phong cách bình tĩnh đến tột độ của Richter đã khiến nhạc Mozart có thể nghe một cách trầm lắng không khác Schubert hay Beethoven (những sonata cuối đời)!
    Cám ơn bạn Amopethe (tên gì khó đọc quá) hihihi.
  7. Apomethe

    Apomethe Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    22/10/2004
    Bài viết:
    937
    Đã được thích:
    0

    Sviatoslav Richter plays Schumann and Chopin
    The vivid, fantastical and extreme world of Robert Schumann is particularly attractive to Richter, and in the present selection some of that master''s most celebrated compositions are given typically sensational interpretations that illuminate and make us re-think and consider music that, though quintessentially romantic, is undoubtedly spiritual and often futuristic with violent contrasts between sections and paragraphs that can still shock listeners today. Though it is impossible to give an exact date for each of the 24 Preludes by Fryderyk Chopin, it is clear that he completed the cycle on Mallorca by January 1839. They are mysterious miniatures of perfect proportion and form that had no specific programmatic content or hidden "message".
    It is therefore amusing to read descriptions from the novelist George Sand of the D flat major Prelude which attempt to relate the music to "water falling heavily on his (Chopin''s) chest".
    Alfred Cortot was also colourful in his Chopin e***ion over the emotional message behind each piece, though his vivid prose is no less valuable for that, (e.g. Prelude in F sharp minor: "Snow falls, the wind howls, the tempest rages; but in my sad heart the storm is even more terrible"). As the cycle travels through every key in major and minor pairs, it is tra***ional to perform all twenty-four in one sitting. Nevertheless, selections from the work make for enjoyable listening and Richter here follows Rachmaninov''s example of picking favourites from the twenty-four for a somewhat shorter offering. Richter''s thirteen movements are imaginatively positioned so that the tragedy one feels at the end of the complete cycle is avoided.
    01. Robert Schumann - Noveletten, Op.21 No2 in D major
    02. Robert Schumann - Noveletten, Op.21 No4 in D major
    03. Robert Schumann - Noveletten, Op.21 No8 in F sharp minor
    04. Chopin - Preludes, Op.28 No4 in E minor
    05. Chopin - Preludes, Op.28 No5 in D major
    06. Chopin - Preludes, Op.28 No6 in B minor
    07. Chopin - Preludes, Op.28 No7 in A major
    08. Chopin - Preludes, Op.28 No8 in F sharp minor
    09. Chopin - Preludes, Op.28 No9 in E major
    10. Chopin - Preludes, Op.28 No10 in C sharp minor
    11. Chopin - Preludes, Op.28 No13 in F shar major
    12. Chopin - Preludes, Op.28 No19 in E flat major
    13. Chopin - Preludes, Op.28 No11 in B major
    14. Chopin - Preludes, Op.28 No2 in A minor
    15. Chopin - Preludes, Op.28 No23 in F major
    16. Chopin - Preludes, Op.28 No21 in B flat major
    17. Robert Schumann - Fantasiestucke, Op.12 No5 In der Nachtp
    18. Robert Schumann - Fantasiestucke, Op.12 No7 Traumes-Wirren
    Được Apomethe sửa chữa / chuyển vào 11:32 ngày 02/06/2005
  8. Apomethe

    Apomethe Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    22/10/2004
    Bài viết:
    937
    Đã được thích:
    0

    Although Ludwig van Beethoven''s significance as a composer of symphonies, string quartets and concertos is quite immeasurable, his piano music represents a unique distillation of the composer''s combined executant and creative skills. The piano was Beethoven''s natural expressive outlet, and the instrument which brought him most directly into contact with the music of his predecessors and contemporaries. He was by all accounts a formidable virtuoso, compensating for a less than transcendental technique with outbursts of temperament and passion which would leave audiences stunned, and pianos often in need of serious repair. To hear any of the piano works is to experience a vital part of a spiritual journey which occupied Beethoven throughout his creative life.
    Ignoring those movements contained in the piano sonatas which are based on variation form, Beethoven composed some twenty sets of independent variations for solo piano extending from the early Nine Variations on a March by Dresser, Wo063 (1782/3) to the late-period mastery of the Diabelli Variations, Op. 120 (completed in 1823). Interestingly enough, only four sets were ever accorded the status of a full opus number, the aforementioned Diabellis and the three sets selected by Sviatoslav Richter for this recording.
    In the period immediately following Beethoven''s death, an age dominated by the influence of dreams and imaginary worlds, noone dreamt with the intensity and tangible insight of Robert Schumann (1810-1856). A letter written to Clara Wieck (his future wife) in 1838 is particularly revealing: "I am affected by everything that goes on in the world and think it all over in my own way, politics, literature and people, and then I long to express my feelings and find an outlet for them in music. That is why my compositions are sometimes difficult to understand, because they are connected with different interests; and sometimes striking, because everything extraordinary that happens impresses me, and impels me to express it in music."
    Yet whilst the Romantics may have often been at pains to expand upon the harmonic and expressive language of their immediate predecessors, structurally they remained for the most part firmly embedded in the formal outlines and principles expounded by the Classicists. So it was with Schumann when he came to compose his so-called Etudes symphoniques (Symphonic Studies) between 1834 and 1837 (an unusually long period of gestation for this particular composer), which turn out to be none other than a set of highly inventive, indeed masterly set of variations on a theme in C sharp minor.
    Ludwig Van Beethoven
    01-Six Variations in F major Variations Op 34 1-6
    02-Six Variations in D Major, Op 76
    Fifteen Variations and Fugue in E flat Major Op 35 (Eroica)
    Introduzione col basso del tema
    04-Variation 1
    05-Variation 2
    06-Variation 3
    07-Variation 4
    08-Variation 5
    09-Variation 6
    10. Variation 7 - Canone alla ottava
    11. Variation 8
    12. Variation 9
    13. Variation 10
    14. Variation 11
    15. Variation 12
    16. Variation 13
    17. Variation 14 Minore
    18. Variation 15 Maggiore. Largo
    19. Finale. Alla Fuga-Allegro Con Brio-Andante
    Robert Schumann
    20. Schumann - Etudes Symphoniques Op. 13 - Thema. Andante
    21. Schumann - Etudes Symphoniques Op. 13 - Etude I (Var I). Un Pocco Piu Vivo
    22. Schumann - Etudes Symphoniques Op. 13 - Etude II (Variation II)
    23. Schumann - Etudes Symphoniques Op. 13 - Etude III. Vivace
    24. Schumann - Etudes Symphoniques Op. 13 - Etude IV (Variation III)
    25. Schumann - Etudes Symphoniques Op. 13 - Etude V (Variation IV). Vivacissimo
    26. Schumann - Etudes Symphoniques Op. 13 - Variation I (Anhang zu Op. 13, aus dem Nachlasse)
    27. Schumann - Etudes Symphoniques Op. 13 - Variation II (Anhang zu Op. 13, aus dem Nachlasse)
    28. Schumann - Etudes Symphoniques Op. 13 - Variation III (Anhang zu Op. 13, aus dem Nachlasse)
    29. Schumann - Etudes Symphoniques Op. 13 - Variation IV (Anhang zu Op. 13, aus dem Nachlasse)
    30. Schumann - Etudes Symphoniques Op. 13 - Variation V (Anhang zu Op. 13, aus dem Nachlasse)
    31. Schumann - Etudes Symphoniques Op. 13 - Etude VI (Variation V). Agitato
    32. Schumann - Etudes Symphoniques Op. 13 - Etude VII (Variation VI). Allegro Molto
    33. Schumann - Etudes Symphoniques Op. 13 - Etude VIII (Variation VII). Andante
    34. Schumann - Etudes Symphoniques Op. 13 - Etude IX. Presto Possibile
    35. Schumann - Etudes Symphoniques Op. 13 - Etude X (Variation VIII). Allegro
    36. Schumann - Etudes Symphoniques Op. 13 - Schumann Edute XI (Variation IX). Andante con espressione)
    37. Schumann - Etudes Symphoniques Op. 13 - Etude. Finale. Allegro brillante
  9. Apomethe

    Apomethe Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    22/10/2004
    Bài viết:
    937
    Đã được thích:
    0
  10. phkh

    phkh Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    02/03/2005
    Bài viết:
    61
    Đã được thích:
    0
    Bạn Apomethe có thể cho mình biết đuợc thời gian thâu âm của những CD mà S. Richter trình diễn ko? Mấy dĩa Great Performer nghe có vẻ mới đấy nhỉ ?? Ôi nhiều thế này nghe đến bao giờ ?
    Vivé Sviatsláv!!

Chia sẻ trang này