1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Có phải Yahoo! sẽ hủy bỏ free mail? Tôi cần có thông tin chính thức!

Chủ đề trong 'Hỏi gì đáp nấy' bởi sorceress_inlove, 06/04/2002.

  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. sorceress_inlove

    sorceress_inlove Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    01/04/2002
    Bài viết:
    186
    Đã được thích:
    0
    Có phải Yahoo! sẽ hủy bỏ free mail? Tôi cần có thông tin chính thức!

    Thiệt không vậy hả bà con? Tôi dùng Yahoo! Mail cũng chưa lâu, nhưng mà thư cũng khá nhiều, tôi không biết phải làm sao để chuyển tất cả mail sang hotmail, tất nhiên là không phải forward thủ công từng cái mail, như vậy thì có mà tới tết Cônggô, hi hi hi... Làm ơn giúp mình với nhé, cảm ơn nhiều![font=.VnTime][/font=.VnTime]

    Sorceress in love
  2. sphinx80

    sphinx80 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    23/03/2002
    Bài viết:
    4
    Đã được thích:
    0
    Chào , tôi cũng vừa được nghe tin đó ngoài hàng net . Phản ứng đầu tiên của tôi là hỏi lại xem tôi có nghe nhầm không . Nhưng sau một hồi suy nghĩ tôi nghi đó là một tin của ngày 1/4 còn rơi rớt lại . Tôi không tin , nếu có chuyện đó thì thiên hạ đã đồn ầm lên rồi , làm gì có chuyện quá nhiều người không biết như bây giờ . Nhất là đây lại là Yahoo , lại liên quan đến túi tiền của quá nhiều người như thế . Nếu chuyện này có thật , tin chắc bạn sẽ biết nó qua các phương tiện thông tin đại chúng như một quả bomb gây chấn động chứ không phải như hiện nay . Lạc quan lên , đừng lo lắng ...
  3. ghost2k1

    ghost2k1 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    25/12/2001
    Bài viết:
    2.919
    Đã được thích:
    0
    Yahoo chỉ thu tiền đối với người dùng các trình Email Client như Outlook,.. (dùng POP3) để check mail tại Yahoo. Còn dùng web thì vẫn free. Do đó đối vớ đa số người dùng tại Việt Nam sẽ không ảnh hưởng.

    To be or not to be. That 's a question!
    [​IMG]
  4. sorceress_inlove

    sorceress_inlove Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    01/04/2002
    Bài viết:
    186
    Đã được thích:
    0
    Cảm ơn các bạn đã giúp đỡ mình, nhưng cho đến giờ mình vẫn chưa nhận được nguồn tin hay thông báo nào chính thức về vấn đề này cả. Nếu có trang web nào thông báo về vấn đề này, xin các bạn cho mình biết với, xin mail cho mình ở địa chỉ: sorceress_inlove@yahoo.com. Chân thành cảm ơn!
    Sorceress in love
  5. despi

    despi Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    29/04/2001
    Bài viết:
    1.990
    Đã được thích:
    1
    Yahoo to Charge for Mail Forwards
    To Raise Revenue During Ad Slump
    By MYLENE MANGALINDAN
    Staff Reporter of THE WALL STREET JOURNAL
    Yahoo Inc., trying to drum up revenue amid an advertising slump, notified its e-mail users Tuesday that it will start charging for mail-forwarding features.
    The Sunnyvale, Calif., company said it would stop providing free access to users who check their Yahoo e-mail from outside services such as Eudora and Microsoft Corp.'s Outlook. Starting April 24, users will have to pay $29.99 a year for the mail-forwarding service, though users that sign up for it prior to that date can pay a discounted price of $19.99.
    The announcement, which was sent out in an e-mail to Yahoo users, marks the first time the company has transformed a free communications feature to a paid service. Yahoo has added several other enhanced services that it charges users for, such as extra mailbox storage space or real-time stock quotes. It has also converted some once-free services that aren't primarily associated with communications, such as auction listing fees.
    The company is trying to find services and content that a larger portion of its audience uses. By simply focusing on optional services, such as online photo storage, it won't tap into a large enough source of revenue, analysts say.
    "The whole message here is diversifying revenue and accelerate revenue growth," said John Corcoran, an analyst at CIBC World Markets. "To accelerate revenue you have to focus on the mass-market opportunities" such as search services and e-mail.
    Many advertising-dependent content companies have begun the process of charging for content and services to diversify revenue during the advertising slump. Salon Media Group Inc. and Microsoft's MSN, for example, have begun charging subscriptions or adding paid services.
    Yahoo and other content companies face a challenge in converting users to paying subscribers. Consumer resistance is high because many people believe the Internet and its services should be free. Seventy percent of online adults can't understand why anyone would pay for content, according to a recent survey by Jupiter Media Metrix.
    Yahoo boasts 26.3 million users of its e-mail, according to Jupiter Media Metrix. That's a significant number of people the company is targeting, though only a portion of that group may use mail forwarding and even fewer may decide to pay for it. Yahoo is ranked third behind AOL Time Warner Inc., which has 37.6 million AOL e-mail users, and Microsoft, with 34.5 million MSN Hotmail users.
    Jupiter Media Metrix analyst David Card said that as Yahoo takes away free features that made the network unique, users may resist paying for the mail service. If there's a significant backlash, Yahoo may back down, he said.
    Separately Thursday, Yahoo reported results from its widely promoted three-day Internet sale. During the event, brand name retailers, travel suppliers, specialty stores, and Yahoo's own for-pay services experienced a considerable surge in sales, Yahoo said Thursday. Yahoo had dubbed it "The Biggest Sale in Internet History."
    Compared with the same three-day period the previous week, Yahoo Shopping experienced a 25% rise in gross merchandise sales. Brand name retailers saw an average rise in gross sales of 70% during the sale. Hewlett-Packard Co.'s e-commerce site saw revenue increase 380%. Yahoo Travel gross travel sales rose 20%. Registrations for Yahoo Mail Extra Storage increased by 133%. The sale ran from March 13 through March 15.
    Write to Mylene Mangalindan at mylene.mangalindan@wsj.com1
    URL for this article:
    http://online.wsj.com/article/0,,SB1016721728573846680.djm,00.html
    Winning isn't every thing, it's the only thing!​
    Được sửa chữa bởi - despi vào 07/04/2002 09:12

Chia sẻ trang này