1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

du học ai bảo sướng, hãy vào đây để tìm hiểu

Chủ đề trong 'Du học' bởi cvbnmk, 09/11/2003.

  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. sokhanh2001

    sokhanh2001 Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    14/12/2001
    Bài viết:
    639
    Đã được thích:
    0
    Hì hì, cơm bình dân ở VN còn ngon chán, chỗ mình hạt cơm chán lắm bạn ạ. người ta cũng bán khá nhiều loại thực phẩm giống VN nhưng kô biết làm với lại con trai mà nên càng lười.
    Cuối tuần này đi kiếm được con cầy về nhậu rồi.
  2. vitamin3010

    vitamin3010 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    08/02/2003
    Bài viết:
    4.919
    Đã được thích:
    1
    Hehe, tớ vừa mới out khỏi fòng thi xong, hôm nay thi Statistics, vừa dài vừa đánh đố, ác mộng phết. Môn này được 1 bác ở Uni of Colorado (at somewhere, I cant remember) sang dạy. Trường tớ toàn là giáo viên mời giảng thôi, thế nên mới có kiểu hoc 3 weeks/module. Nhưng bác này hợp đồng với trường 6 năm nay rồi, dạy cũng hay nên chắc khi viết evaluation, sinh viên khoá trước đánh giá tốt. Ông nào mà lớ phớ bọn tớ cứ pop hẳn đến phòng hiệu trưởng fàn nàn, rồi cuối môn thì rate và comment toàn bad things. Đùa chứ, cũng là giúp đỡ các em năm sau.
  3. lovely_baby_sun

    lovely_baby_sun Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    18/08/2004
    Bài viết:
    21
    Đã được thích:
    0
    hihihi ở sing cũng có chinatown đồ ăn cũng được lắm !! em chúa ghét ăn singapore food !! zở ẹt !!!
  4. dream_walker

    dream_walker Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    10/06/2003
    Bài viết:
    51
    Đã được thích:
    0
    Còn tớ thì tuần sau mới thi, nhưng mà thi 2 môn khá quan trọng. Vừa học 2 tháng đã thi 4,5 môn rồi. Thi liên tục đến tận Noel mới nghỉ. Nhưng học nhanh thế cũng tốt, mấy tháng nữa tớ đã được đi thực tập rồi. Đi internship vừa có lương vừa thoải mái hơn, cuối tuần tha hồ đi chơi.
  5. vitamin3010

    vitamin3010 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    08/02/2003
    Bài viết:
    4.919
    Đã được thích:
    1
    Uhmmm, tớ thì học quanh năm đấy thôi Dân tình nghỉ thì mình học. Xmas được nghỉ 2 tuần, hè 1 tuần. Nhưng thế nên học nhanh. Đến đầu 2006 tớ đã nộp thesis tốt nghiệp rồi, sau đó mới đi exchange.....and then, come back to VN
    Các bác ạ, dạo này em tự dưng thấy lo lo. Mình chưa có định hướng nghề nghiệp gì cả. Hỏi bọn ở đây thấy đứa nào cũng đã có kế hoạch. 1 em thì sau này sẽ mở quán cafe, một em thì thích làm cho KPMG. Em chưa hiểu sau này mình làm ở đâu nữa. Major của em là International Biz, em cũng khoái travel, nhưng nghĩ về VN làm thì thấy hoang mạng tận mạng.
  6. sokhanh2001

    sokhanh2001 Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    14/12/2001
    Bài viết:
    639
    Đã được thích:
    0
    Hôm nay được ăn món "thịt cầy", các bác đang du học có bác nào thèm không em gửi cho nào.
  7. dream_walker

    dream_walker Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    10/06/2003
    Bài viết:
    51
    Đã được thích:
    0
    Kế hoạch và chương trình của bạn giống tớ 1 cách đáng ngạc nhiên. Tuy nhiên, tớ nộp Thesis sớm hơn bạn 1 chút... đúng trước Xmas năm sau. Sau đấy tung tẩy đi chơi loanh quanh 1 năm rồi về lấy vợ cũng chả muộn .
    .....
    Được dream_walker sửa chữa / chuyển vào 00:50 ngày 16/11/2004
  8. xinh_nhat_mang

    xinh_nhat_mang Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    15/03/2003
    Bài viết:
    5.178
    Đã được thích:
    0
    Mọi người toàn bàn kế hoạch đi chơi làm mình cũng máu đi chơi quá. Bạn nào ở Manchester ko nhỉ? Cho mình biết vài địa chỉ để thăm quan nhưng ko đến sân vận động nhé,ko thích bóng đá
  9. haeyoungsmu

    haeyoungsmu Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    03/04/2003
    Bài viết:
    285
    Đã được thích:
    0
    thế có bạn nào theo đạo ông bà mà trường nó bắt đi nghe giảng đạo hay học về thiên chúa giáo không ? he he cái đó đối với tôi là cực hình ấy. bắt nghe cái thứ vô lý đùng đùng ấy, tổ về sau đến lúc xét lí lịch vào Đảng . hình như từ hồi sang đây, có nhiều thứ sướng chứ : thư viện , môi trường học tập và nhất là authorities power stopped at the TON SON NHAT OR NOI BAI AIRPORT . tuy khổ hơn hồi ở nhà rất nhiều. quý tử mà lị. thế nên các bạn đi du học để ĐI TÌM CHÍNH MÌNH NHÉ.
    HỌC TRƯỜNG DÒNG TỐT LẮM ẤY NHƯNG ĐỂ TRÁNH TRUYỆN ĐI NGHE GIẢNG THÌ
  10. haeyoungsmu

    haeyoungsmu Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    03/04/2003
    Bài viết:
    285
    Đã được thích:
    0
    thế có bạn nào theo đạo ông bà mà trường nó bắt đi nghe giảng đạo hay học về thiên chúa giáo không ? he he cái đó đối với tôi là cực hình ấy. bắt nghe cái thứ vô lý đùng đùng ấy, tổ về sau đến lúc xét lí lịch vào Đảng . hình như từ hồi sang đây, có nhiều thứ sướng chứ : thư viện , môi trường học tập và nhất là authorities power stopped at the TON SON NHAT OR NOI BAI AIRPORT . tuy khổ hơn hồi ở nhà rất nhiều. quý tử mà lị. thế nên các bạn đi du học để ĐI TÌM CHÍNH MÌNH NHÉ.
    HỌC TRƯỜNG DÒNG TỐT LẮM ẤY NHƯNG ĐỂ TRÁNH TRUYỆN ĐI NGHE GIẢNG THÌ
    NON-BELIEVING PARENTS TOLD TO TAKE THEIR CHILDREN OUT OF ?~RELIGIOUS INDOCTRINATION?T LESSONS
    A campaign to raise awareness among non-believing parents of their right to withdraw their children from religious education lessons, and to encourage them to take advantage of that right, is being launched by the National Secular Society (NSS).
    The advice comes after the publication of the new National Framework for Religious Education launched today by the Qualifications and Curriculum Authority this week, which the NSS condemned as a "charter for indoctrination" here .
    Announcing the framework, Charles Clarke, the Education Secretary said that he hoped the framework would help tackle the sectarian hatred that scarred society, but he also made clear that religious proselytisers should make the most of the opportunity he had handed them. He said: "Faith groups must seize this opportunity to develop their own resources that enhance understanding of their faith, and their response to world issues."
    Canon John Hall, the Church of England?Ts education supremo welcomed the framework and expressed satisfaction that Christianity would retain its "supremacy" in RE lessons
    Keith Porteous Wood, Executive Director of the NSS, said: "In the past we have discouraged parents from absenting their children from religious education classes, as is their right under the Education Act, because we had received reports of children being victimised and isolated from their peers and even, in one case, being made to sweep school playgrounds as an alternative. But now, after seeing this report, we feel strongly that non-believing parents, who are anxious that their children receive balanced, objective teaching about religion, will not be well served. The QCA document concentrates on religion as a truth to be embraced and practised, rather something to be vigorously questioned.
    At one point the document says that pupils should be "encouraged to reflect on the important contribution religion can make to community cohesion and the combating of religious prejudice and discrimination".
    "We want to encourage community cohesion, but the evidence all around us of sectarian warfare and hatred tells us that the QCA approach flies in the face of reality. Concentrating on religious differences divides, rather than unifies, communities." Keith Porteous Wood told the press. "Children are being given biased information which verges on religious propaganda."
    He added that despite a passing reference to "secular philosophies such as humanism, where appropriate" there is little in the new Framework to cater for the nearly two-thirds of children who define themselves as atheist or agnostic. They are being betrayed by this framework."
    "Non-believing children are to have their philosophy challenged at every turn in RE, but there is little in this framework to allow religion to be challenged. Although the Framework makes a passing reference to creating ?~opportunities?T to study ?~secular philosophies such as humanism?T, these are overwhelmed by the huge emphasis on the desirability of a religious (particularly the mandatory Christian) lifestance and its development. Many parents who do not want their children to be taught that superstition is a good basis for a rational life will be horrified by this new Framework, and we are now drawing their attention to the Education Act 1996 which permits them to withdraw their child from religious education without having to give a reason. At the same time, we recommend that they demand that the school provides a constructive alternative activity for children that are withdrawn from RE."
    Other reactions to the QCA Framework came from commentator Philip Hensher, in the Independent, who said that "teaching atheism" was a non-starter. Presenting atheism as an equivalent to a religious belief system was "one of the most stupid and offensive tactics of religious people."
    Mr Hensher said: "Atheism has a history, and may be studied from that point of view, preferably in a proper history lesson. But it is just wrong and offensive to consider it as a system of belief, comparable to a religion. Atheism just means that you don?Tt see the necessity for a deity, and when you look at the world you think about it in its own terms."
    The Independent?Ts e***orial stance also supported a wider net for RE. It said that the guidelines "will no doubt provoke apoplexy in some quarters. Stand by for condemnations of the moral degradation of society and tirades against rampant ?~political correctness?T. But these critics make the mistake of equating religious education with indoctrination. Pupils should have the opportunity to study as wide a range of belief systems as possible - and that should include atheism. They will be in a decent position to make up their own minds about what they believe in - and, perhaps more importantly, what they don?Tt."
    The Times, on the other hand provided the "apoplexy" predicted by the Independent. "It is all too fashionable to dismiss faith as the preserve of the weak-willed or the gullible," it began. "Spirituality, individual and institutional has played a crucial role in human evolution and remains a determining characteristic of our very being. That people are embarrassed to discuss faith, let alone profess it, is a sign that society has gone too far in its quest to homogenise humanity... For all the shrugs of nihilists, religious belief remains a dominant force in human affairs... The need for religious education in schools is unarguable... Secularists want RE renamed and reframed to reflect surveys indicating that more than half of Britain?Ts children call themselves atheists or agnostics. Their time may come. Meanwhile, it is right to contemplate ideas beyond the mediocrity of mere materialism."
    A "Talking point" on the BBC website - which proceeds from our point of view - comes out overwhelming in favour of getting religion out of schools. See here.
    Read the QCA Framework document here .
    http://www.secularism.org.uk/index.php?option=content&task=view&id=194&Itemid=35#one
    A đi du học còn làm tăng "struggle to be recongise" and "proud to be vietnamêse"

Chia sẻ trang này