1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

English test! help me pleaz!!!

Chủ đề trong 'Anh (English Club)' bởi britneybritney, 18/05/2002.

  1. 0 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 0)
  1. linh14vd

    linh14vd Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    16/02/2004
    Bài viết:
    289
    Đã được thích:
    0
    mua mấy quyển như Practiccal E Úage có đấy, có hết luôn.
    hoặc mấy quển từ điển của ông Lê Khả Kế, híc ông ý giỏi dữ lém , bít cả tiêng Fáp. cũng có ghi chú mấy cái.
  2. esu

    esu Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    11/04/2004
    Bài viết:
    1.244
    Đã được thích:
    0
    Cũng có một số quy luật cho việc này, chẳng hạn như:
    - Những động từ nào kết thúc bằng -ate thì thường có dạng danh từ tương ứng là -ation: conjugate/conjugation, appreciate/appreciation, radiate/radiation, illuminate/illumination, deteriorate/deterioration, duplicate/duplication, deviate/deviation, decorate/decoration, castrate/castration...
    - Những động từ nào kết thúc bằng -ize thường có danh từ kết thúc bằng -ization: nationalize/nationalization, globalize/globalization, radicalize/radicalization...
    - Những động từ nào kết thúc bằng -fy thường có danh từ kết thúc với -fication: magnify/magnification, qualify/qualification, modify/modification, ratify/ratification...
    Vân vân. Nhưng nói chung học thuộc lòng và sử dụng cho quen là tốt nhất.
  3. Angie_Q

    Angie_Q Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/01/2006
    Bài viết:
    17
    Đã được thích:
    0
    Hôm nay tớ lại vào đây để cảm ơn bác linh14vd. Cảm ơn bác đã cho tớ mấy cái link quá sức hay ho! tớ vote cho bác 5* nhé coi như 1 lời cảm ơn!
    @ thdory: tớ cũng cảm ơn bác đã tận tình trả lời tớ! nếu bác có thắc mắc gì về tiếng Pháp thì cứ PM tớ! (tớ biết PM là gì rùi nhé! ko phải Personal Message mà là Private Message bác ạ! ậy, bác làm sao 1 tí nữa tớ lại hỏi bác phân biệt giữa private và personal nữa bi giờ! ). Cái gì tớ biết thì tớ sẽ trả lời, con cái gì ko biết thì tớ sẽ hỏi thầy giáo của tớ! vậy nhé! tớ vote 5* cho bác để xem như cảm ơn bác đã tận tình với tớ!
  4. J.A.Garfield

    J.A.Garfield Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    06/11/2002
    Bài viết:
    341
    Đã được thích:
    0
    Em thì Tiếng Việtc đã dốt ( môn văn chưa bao giờ vượt quá điẻm 5) nên cũng chẳng dám hy vọng Tiếng Anh sẽ khá khẩm hơn. Em vừa làm xong bài tập về nhà môn Tiếng Anh, xin các cao thủ ở đây sửa giùm lỗi chính ta. Em se hậu ta 5* ( em sẽ kêu mấy đứa bạn cùng vote luôn)

    Firstly, Mr. Revel denounced the cultural protectionism, which was regarded mistakenly as a desire to establish a variety of cultures. And yet, we must know that the protectionism doesn?Tt stimulate one country?Ts culture but his opening up to others cultures does. For example, the war between France and Spain in the 17th century has particularly remarked the influence of Spain literature on the French?Ts one. And, Sparta, a great example of cultural protectionism, had known a period of disaster. Unlike France, thanks to the Italian painter, could renew and enrich her art.
    Then the author tried to explain that globalization is not the standardization of cultures but it means exchanges, so it can increase the interpenetration of cultures, which is the source of diversity. J.F.Revel demonstrated also that Americanization was not dangerous for our culture. We have to understand that fear of Americanization was irrational. And besides, we didn?Tt oppose when others cultures than American?Ts enriched ours. Otherwise, globalization and the supremacy of English can be a source of variety: English, as a lingua franca, encourages the intellectual exchanges between different countries like Japan, Germany, France, Philippine?
    After that, Mr.Revel raises the consequences of this protective reaction. He argued that bad observation of the contemporary world and antiamericanization could be a danger. Actually, he criticized the point of view of the socialist Claude Allege which appeal to French peoples to abandon nuclear energy, the OGM or research using embryonic cells. Indeed, according to Mr. Revel, this idea implies a rejection of progress, and it would accentuate the supremacy of the USA and China, and it could have an impact on our independence.
    Được J.A.Garfield sửa chữa / chuyển vào 06:11 ngày 10/03/2006
  5. Raul

    Raul Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    01/01/1970
    Bài viết:
    516
    Đã được thích:
    0
    Firstly, Mr. Revel denounced the cultural protectionism, which was regarded mistakenly as a desire to establish a variety of cultures. And yet, we must know that the protectionism doesn?Tt stimulate one country?Ts culture but his its opening up to others cultures does. For example, the war between France and Spain in the 17th century has particularly remarked the influence of Spain literature on the French?Ts one. And, Sparta, a great example of cultural protectionism, had been known as a period of disaster. Unlike France, thanked to the Italian painter, could renew and enrich her art.
    Then the author tried to explain that globalization is not the a standardization of cultures but it means exchanges, so it can increase the interpenetration of cultures, which is the a source of diversity. J.F.Revel also demonstrated also that Americanization was not dangerous for our culture. We had to understand that fear of Americanization was irrational. And besides, we didn?Tt oppose resist when others cultures than American?Ts enriched ours. Otherwise, globalization and the supremacy of English could be a source of variety: English, as a lingua franca, encouraged the intellectual exchanges between different countries like such as Japan, Germany, France andPhilippine.
    After that, Mr.Revel raised the consequences of this protective reaction. He argued that bad observation of the contemporary world and anti - americanization could be a danger. Actually, he criticized the point of view of the socialist Claude Allege which appealed to French people to abandon nuclear energy, the OGM or research using embryonic cells. Indeed, according to Mr. Revel, this idea implied a rejection of progress, and it would accentuate the supremacy of the USA and China, and it could have an impact on our independence.
    Được raul sửa chữa / chuyển vào 08:53 ngày 10/03/2006
  6. analyst

    analyst Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/04/2004
    Bài viết:
    1.550
    Đã được thích:
    0
    Không cần phải vote cho anh năm sao vì anh lên đây không phải vì năm sao. Cám ơn ý tốt của em. Anh sửa thêm một vài lỗi trong viết essay, anh viết bằng tiếng Anh.
    (1) You must not use contraction or abbreviation in formal essay.
    (2) was mistakenly regarded not the other way around (regarded mistakenly).
    (3) "cultural diversities" is better than a variety of cultures. I have not checked but culture is uncountable. Please check your dictionary. If so, culture with s is wrong.
    (4) What you do mean by this
    Unlike France, thanked to the Italian painter, could renew and enrich her art
    I do not understand this. Where is the subject of this sentence?
    (5) Use "among countries" instead of "between different countries".
    (6) The Phillipines not Phillipine without the and without s. Check the spelling of this country for me not sure two p or one p.
    (7) Do not use "after that" in formal essay. Use Mr Revel next raised or Mr Revel then raised.
    (8) Do not use French people. This is Vietnamese English. Use "the French".
    Good written English skill requires you to frequently practise it until it becomes natural in your mind and it is best you live in an English speaking country where all native speakers are around and where you are forced to write formal essays all the time (for example work reports, school assingments).
    Được analyst sửa chữa / chuyển vào 12:45 ngày 10/03/2006
  7. hong_dang

    hong_dang Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    10/12/2005
    Bài viết:
    73
    Đã được thích:
    0
    Mình không biết khi nào thì nên dùng who, khi nào nên dùng whom. Và xác định từ để thay thế bạn nào biết xin giúp mình. Xin hậu tạ 5 diểm!
  8. vulh_bk

    vulh_bk Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    19/03/2004
    Bài viết:
    433
    Đã được thích:
    0
    May quá,hôm trước tớ mới học bài này.Cô giáo ơi,cho em nhắc lại hộ bạn tí nhé,nhân tiện ôn tập luôn.
    WHO :
    bổ xung cho danh từ chỉ người đứng trước nó và làm chủ ngữ cho động từ đứng ngay sau nó
    I love that girl.She has a lot of money
    I love that girl who has a lot of money
    WHOM:
    bổ xung cho danh từ ngay trước nó nhưng lại làm tân ngữ cho danh từ đứng ngay sau nó.
    Ví dụ:
    I give a ring to her.I love her
    I give a ring to her whom I love
  9. chipe

    chipe Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    07/06/2003
    Bài viết:
    76
    Đã được thích:
    0
    theo tớ biết thì whom formal hơn là who. khi thay thế cho Obj thì dùng who cũng được tuy nhiên nếu có giới từ đi kèm thì nhất thiết phải dùng whom
    VD: to whom, for whom.
    Nếu sai xin các ban thông cảm, tiếng anh của tớ cũng fing fường thôi.
  10. Tungjohn20

    Tungjohn20 Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    28/10/2002
    Bài viết:
    527
    Đã được thích:
    0
    61. At the time of Columbus?T voyage, Native Americans used an astounding diversity of language,______ the diversity used by Europeans.
    A. the greatest by far
    B. by far than greater
    C. by far the greatest
    D. greater by far than
    Why answer is D?
    Thêm nữa, tại sao sau Columbus''s voyage, lại là 1 câu dài ngoằng. Tớ nghĩ là chỉ là mệnh đề hoặc một danh từ bổ nghĩa, giải thích cho Co''s voyage thôi chứ. Phân tích câu giùm cái, thanks

Chia sẻ trang này