1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

F-22 Raptor và F-35JSF-máy bay tiêm kích thế hệ thứ 5

Chủ đề trong 'Kỹ thuật quân sự nước ngoài' bởi abtomat47, 19/09/2008.

  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. bubibubi01

    bubibubi01 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    06/04/2009
    Bài viết:
    454
    Đã được thích:
    172
    Èo, trong clip con F35 A đỏ mít 4/5 thời gian mà xoay sở chậm chạp vãi nồi.Cũng tại Paris AirShow so sánh với em chủ nhà Dassault Rafale thì chả khác lừa và ngựa.
    beta22, convitbuocimagic2 thích bài này.
  2. despair

    despair Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    14/05/2005
    Bài viết:
    3.996
    Đã được thích:
    1.009
    khác với công ty Nga vật vã chưa bán nổi dăm con Su 35 cho ai. hay Pháp với Rafale.
    Đơn hàng 440 cây F35 trị giá 37-40 tỷ đô sx cho Mỹ và 10 nước đồng minh đã nằm trên bàn của LM.
    --- Gộp bài viết: 21/06/2017, Bài cũ từ: 21/06/2017 ---
    Rafale thực chiến thì phải đeo nhiều thứ ra ngoài và nó ảnh hưởng quá nhiều đến bay lượn nữa.
    còn F-35 thì cơ bản khí động học vẫn như thế

    nào dance đi ( thùng dầu phụ, pod ngoài, 2 bom 2 tên lửa ... đủ cả. ). F-35 thì mang đủ đám này thì hình dáng vẫn y như khi không mang.

    [​IMG]
    Lần cập nhật cuối: 21/06/2017
  3. bubibubi01

    bubibubi01 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    06/04/2009
    Bài viết:
    454
    Đã được thích:
    172
    Ngẫn hả? F35 nào giấu pod và thùng dầu phụ trong thân ? hay chỉ mang được nhõn 2 bom JAM và 2 AAM
    beta22 thích bài này.
  4. despair

    despair Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    14/05/2005
    Bài viết:
    3.996
    Đã được thích:
    1.009
    pod nó tích hợp nên ko cần mang pod ngoài.
    dầu nó mang 8 tấn trong thân, chưa phải vác ngoài, còn Rafael 2 động cơ mà chỉ mang trong hơn 4 tấn thì sao mà chẳng phải thồ thùng dầu phụ.

    giờ đeo đủ đồ rồi thi độ cơ động / và độ tàng hình ... xem Rafael còn cửa không?
    Lần cập nhật cuối: 21/06/2017
  5. bubibubi01

    bubibubi01 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    06/04/2009
    Bài viết:
    454
    Đã được thích:
    172
    Vâng, mời bác diễn tiếp. F35 là nhất rồi, chắc lúc diễn con F35 vác đủ pod, bơm đầy dầu, vác đủ bom trong người nhỉ, bài biểu diễn ấn tượng quá . Su 35 nó thấy chắc nó xấu hổ lắm.
    beta22, convitbuocsouri thích bài này.
  6. despair

    despair Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    14/05/2005
    Bài viết:
    3.996
    Đã được thích:
    1.009
    Chú không hiểu người ta đang nói đến sức cản của không khí của Rafale trong thực chiến khi cùng cấu hình vũ khí như F35 sẽ cao hơn nhiều so với chính nó khi cởi truồng bay biểu diễn ah.

    F-35 ko cần mang pod ngoài mà nó đã tích hợp sẵn ( đừng nói mang hay không mang nhé ), và dầu mang trong thân hơn 8 tấn ( gấp 2 Rafael ) thì nếu nạp vơi hay đầy cũng không làm tăng sức cản không khí.

    2 bom 2 tên lửa đối không nó cũng bỏ vừa khoang vũ khí trong, nên cũng không làm tăng sức cản không khí.

    Khi mang cấu hình vũ khí nhiên liệu như nhau, cả 2 máy bay đều gánh tải trọng tăng lên
    nhưng trong khi Rafael bị tăng rất nhiều lực cản không khí ( dẫn tới giảm độ cơ động rất nhiều ), cả RCS cũng tăng, thì F-35 lại ít bị ảnh hưởng hơn nhiều.
    Lần cập nhật cuối: 21/06/2017
  7. despair

    despair Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    14/05/2005
    Bài viết:
    3.996
    Đã được thích:
    1.009
    Kinh hãi : nhận đơn đặt hàng hơn 37 tỷ đô la để sản xuất 440 F35 trong 3 năm
    năm 2018 135 chiếc hoặc hơn
    năm 2019 / 2020 : khoảng 150 chiếc mỗi năm.

    chương trình này ... chết mje nó rồi ... vì sướng

    Mon Jun 19, 2017 | 12:29pm EDT
    Exclusive: Lockheed nears $37 billion-plus deal to sell F-35 jet to 11 countries
    Lockheed Martin Corp (LMT.N) is in the final stages of negotiating a deal worth more than $37 billion to sell a record 440 F-35 fighter jets to a group of 11 nations including the United States, two people familiar with the talk said.

    This would be the biggest deal yet for the stealthy F-35 jet, set to make its Paris Airshow debut this week.

    The sale represents a major shift in sales practices from annual purchases to more economic multi-year deals that lower the cost of each jet.

    The pricing of the jets was still not final, although the average price of the 440 jets was expected to be $85 million, the people said on con***ion of anonymity because they were not authorized to discuss the negotiations publicly.

    The multi-year deal for the fighters will consist of three tranches over fiscal years 2018-2020.

    A Lockheed representative said the U.S. company does not discuss negotiations on contracts and said any deal involving a "block buy" would be announced by the U.S. government. A representative for the customers including the United States did not immediately respond to a request for comment on Sunday.

    Last week, representatives from 11 F-35 customer nations met in Baltimore, Maryland to discuss terms and toured a Northrop Grumman Corp (NOC.N) facility in Maryland that provides equipment for the jet. Those nations included Australia, Denmark, Israel, Italy, Japan, the Netherlands, Norway, Turkey, South Korea, Britain and the United States.

    The memorandum of understanding being negotiated between Lockheed and the customers aims to procure 135 or more jets in fiscal year 2018 for delivery in 2020 for about $88 million per jet, the people said.

    In the subsequent fiscal years, 2019 and 2020, procurement would ramp up to 150 or more jets per year.

    The average price in 2019 could be $85 million for the F-35 "A" variant and could drop below $80 million in 2020, the people said. That would mark the lowest price ever paid for an F-35, making this deal an important step in reducing the overall cost of each jet.

    The F-35 has been widely criticized for being too expensive, including by U.S. President Donald Trump and other U.S. officials who have criticized the Pentagon's most expensive program for delays and cost overruns. Recently, a quarter of the operating F-35 fleet was grounded until further notice because of irregularities in the pilots' oxygen supplies.

    REDUCING COSTS

    The memorandum of understanding will guarantee contracts will take place in each successive future year. This allows the manufacturing group led by Lockheed to take advantage of greater economies of scale, reducing the cost of each jet. They have been working to reduce the cost of the jets through streamlining the supply chain and purchasing materials in bulk.

    Recently revised estimates indicate the U.S. Defence Department expects to spend $379 billion, down from $391 billion, to develop and buy 2,443 of the supersonic warplanes through 2039, one of the people said.

    "This is part of an ongoing process. If it gets done, it would be a plus for Lockheed, allowing for better long-term production management," said Robert Stallard, an analyst at Vertical Research.

    The F-35 comes in three configurations, the A-model for the U.S. Air Force and U.S. allies; the B-model, which can handle short take-offs and vertical landings for the Marine Corps and the British navy; and the carrier-variant F-35C jets.

    In February, the Pentagon agreed to a deal for the tenth batch of the fighter aircraft and agreed to pay below $95 million per jet for the first time, compared with $102 million in the previous purchase which was the lowest price up until that point.

    Around that time the Pentagon said the price of a jet could fall 16 percent to around $80 million in future purchases.

    The F-35 business accounts for about 37 percent of Lockheed's total revenue. During the first quarter, Lockheed's revenue from its aeronautics business increased 8 percent to $4.1 billion, led by higher sales of the F-35.

    Lockheed executives have estimated that a multi-year deal will save about $2 billion for the nations that choose to participate in the multi-year purchase.

    Lockheed, the prime contractor, and its partners, including Northrop Grumman Corp (NOC.N), United Technologies Corp's (UTX.N) Pratt & Whitney and BAE Systems Plc (BAES.L), have been working on building a more cost-effective supply chain to fuel the production line in Fort Worth, Texas.

    (Reporting by Mike Stone; E***ing by Chris Sanders, Susan Fenton and Edmund Blair)
    Lần cập nhật cuối: 21/06/2017
    canmua thích bài này.
  8. Al-Qaeda

    Al-Qaeda Thành viên gắn bó với ttvnol.com Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    29/11/2010
    Bài viết:
    1.604
    Đã được thích:
    167
    Canada ko thèm mua F35 là sao nhĩ ?
  9. despair

    despair Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    14/05/2005
    Bài viết:
    3.996
    Đã được thích:
    1.009
  10. despair

    despair Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    14/05/2005
    Bài viết:
    3.996
    Đã được thích:
    1.009
    Canada bỏ kế hoạch mua 18 Super Hornet.
    Kế hoạch mua 88 chiếc máy bay mới để thay thế cho phi đội F18 hiện có.

Chia sẻ trang này