1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

F-22 Raptor và F-35JSF-máy bay tiêm kích thế hệ thứ 5

Chủ đề trong 'Kỹ thuật quân sự nước ngoài' bởi abtomat47, 19/09/2008.

  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. oplot2

    oplot2 Thành viên gắn bó với ttvnol.com Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    12/10/2017
    Bài viết:
    1.063
    Đã được thích:
    69
    Vậy chứng minh Do Thái nó phịa ra dùm tao đi
  2. kuyomukotoho

    kuyomukotoho Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    21/05/2014
    Bài viết:
    4.847
    Đã được thích:
    7.434
    Mày không có gì chứng minh thì là phịa chứ là gì. Mày giả ngu đi câu bài chắc mai sau truyền lại cho con cháu là làm nghề ăn chửi câu viu.
    Electoker thích bài này.
  3. oplot2

    oplot2 Thành viên gắn bó với ttvnol.com Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    12/10/2017
    Bài viết:
    1.063
    Đã được thích:
    69
  4. arrow2

    arrow2 Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    28/11/2010
    Bài viết:
    2.193
    Đã được thích:
    1.403
    2bi, về voz chơi thôi e trai, bên đó ít nhiều ng ta chịu lắng nghe e, bên đây ko ai tin e hết, cả mod cũng đối xử tệ bạc với e trai tôi, chém e rớt đầu hoài...Mà ng ta ko tin e thì e cứ giữ những nhận định của e làm kiến thức của mình củng dc mà, kệ bọn họ đi e, kiến thức của e nó vẫn còn nằm hoài trong đầu của e mà ko tiêu đi đâu đc hết...cũng như câu có kiêng có lành, tin ma thường sẽ gặp ma, e cứ nên tự nghĩ rằng , những gì mà e tin thì nó là sự thật thế thôi, ai ko tin mặc kệ họ:-D
    Lần cập nhật cuối: 23/10/2017
    oplot2 thích bài này.
  5. kimdungmk2

    kimdungmk2 Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    08/09/2017
    Bài viết:
    1.135
    Đã được thích:
    892
    sau khi lên bờ xuống ruộng bao phen , nay ốp lột đã gặp được thằng anh tâm đầu ý hợp rồi :))=))
  6. despair

    despair Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    14/05/2005
    Bài viết:
    6.956
    Đã được thích:
    1.641
    tin tức gì thì tin tức, không có kiểm chứng, thì chỉ là "tin đồn"
    xem phim này buồn cười lắm.

    Phịa ra câu chuyện chinh phục các vì sao, ai ngờ người ngoài hành tinh là có thật, nó copy y chang câu chuyện,
    kakaaka

    https://en.wikipedia.org/wiki/Galaxy_Quest
  7. despair

    despair Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    14/05/2005
    Bài viết:
    6.956
    Đã được thích:
    1.641
    ===========
    Tin này cực vui với bồi bút, nhưng câu hay nhất lại là câu cuối cùng. Là Câu duy nhất không phải là phỏng đoán mà từ mồm quan chức có thẩm quyền nói. Và nó ngược lại hoàn toàn bài viết cuội của Kyle

    Nearly 200 of America's F-35s May Remain Indefinitely Unfit for Combat (Updated)
    As the services buy new planes, older ones may remain permanently unfit for combat.
    [​IMG]

    U.S. Air Force photo by Senior Airman Justine Rho
    [​IMG]
    By Kyle Mizokami
    Oct 18, 2017
    The Pentagon may end up with about 200 F-35s that remain unready for war. Because of defense budget headaches, the money to fix them up is going somewhere else.

    The Armed Services are presently spending their money on brand new Joint Strike Fighters. That means up to $40 billion in older planes—built before the F-35 design was complete—could forgo upgrades meant to bring them up to the latest standard.

    Dan Grazier, an analyst for the Project on Government Oversight, explains in The National Interest that 108 early model F-35s may remain non-combat-rated—that is, unprepared for combat and suitable only for air shows and training missions. There are also 81 early model Navy and Marine Corps F-35s in need of upgrades, which adds up to 189 F-35s that can't go to war.

    The root of this predicament is a procurement model known as concurrency. The Pentagon and Lockheed Martin knew that the F-35 program, which planned to deliver variants for the Air Force, Navy, and Marine Corps, would be immensely complex, requiring many years and billions of dollars to complete. While the basic prototype first flew in 2000, the F-35's development took a total of more than 15 years. The final version of the F-35's software, Block 3F, is still undergoing product testing.

    To let the manufacturing base get a head start on making F-35s, and for the services to get their hands on the plane ASAP, they and Lockheed Martin collectively agreed to concurrently build F-35s while still finalizing their development. That means the early birds would need to be brought up to the final standard at a later date.

    [​IMG]

    Marine Corps F-35B variant hovering.
    U.S. Marine Corps photo by Lance Cpl. Jacob A. Farbo
    The earlier F-35 models in question are all built to the incomplete Block 2B standard, two levels lower than the final Block 3F, and there are 213 software and hardware differences between the two standards. Block 2B provides some but not all of the F-35's combat capability. The Air Force accepted 108 Block 2B F-35As, while the Navy and Marines collectively accepted another 81 F-35B and -C models.

    This new money-saving proposal would keep the 108 Air Force F-35s (which cost taxpayers a staggering $21.4 billion, according to Grazier) at a non-combat-rated status. The Project on Government Oversight contacted the F-35 program office (which manages all three variants of the plane) and Lockheed Martin asking when the 81 Navy and Marine Corps early version jets would be upgraded to Block 3F and never got a response.

    What happened to all the money for these upgrades? The Armed Services are currently spending their procurement money buying the latest F-35s, and with limited defense dollars to go around, the services are buying the jet in large lots to lower costs. If the Pentagon diverts monies from buying new jets to upgrading the old ones, it will have to buy fewer new jets at higher prices per plane. However, the quest to lower prices today may mean that 189 airplanes—a $39.4 billion investment—end up sub-par.

    It's important to note that the this is just one option floated by the F-35 office and may not come to pass. Even if it is implemented, the F-35's production lines will crank out planes for decades, and the upgrades could be performed at a later date when money is available. What is for certain, however, is that the concurrency model has been a persistent, decade-long headache for everyone involved. Next time, maybe the Pentagon should avoid buying a warplane until it is truly ready for mass production.

    Update: A U.S. Air Force official tells Popular Mechanics that, "the Air Force plans to upgrade all aircraft in question to Software Block 3F."
  8. anhday71

    anhday71 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    11/10/2005
    Bài viết:
    596
    Đã được thích:
    118
  9. kuyomukotoho

    kuyomukotoho Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    21/05/2014
    Bài viết:
    4.847
    Đã được thích:
    7.434
    Xe tăng chạy giữa ruộng chứng tỏ nó không thể chạy trên đường nhựa
    yankme119hoalongtrang thích bài này.
  10. despair

    despair Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    14/05/2005
    Bài viết:
    6.956
    Đã được thích:
    1.641
    Mỹ sản xuất hàng trăm F-35 có 1 chỗ ngồi để huấn luyện, chứng tỏ Mỹ không làm được loại 2 chỗ ngồi

Chia sẻ trang này