1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Giới thiệu về Su-27SKM và Su-30MK2 (PART-2)

Chủ đề trong 'Kỹ thuật quân sự nước ngoài' bởi gulfoil, 23/07/2007.

Trạng thái chủ đề:
Đã khóa
  1. 0 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 0)
  1. nangthuytinh78

    nangthuytinh78 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    13/07/2004
    Bài viết:
    405
    Đã được thích:
    0
    Con này kiểu dáng lai giữa F22 Raptor (phần đuôi, trừ ống xả phản lực của Mig29) và F35 JSF (phần mũi, cocpit, cạnh ống hút và cánh). Tiếc thay ai đó đã gắn lên cánh cờ hiệu Ngố để chứng minh cho cái gọi là Mig 1.42 MKI (Mig35) đời thứ 5.
    Càng giao lưu, càng đời cao, các chú fighter càng na ná nhau. Các bạn khéo tưởng tượng quá!
  2. nangthuytinh78

    nangthuytinh78 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    13/07/2004
    Bài viết:
    405
    Đã được thích:
    0
    À quên!
    Mig1.42 gì lại phóng AMRAAM AIM120G thế nhỉ? Đồ hoạ chẳng có nét gì của R77 Adder cả! Hay con Mig này có khoang vũ khí ngầm như Raptor?
  3. darkflames

    darkflames Thành viên mới Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    12/07/2003
    Bài viết:
    4.032
    Đã được thích:
    0
    đây là dự án T-50 của Sukhoi
  4. nangthuytinh78

    nangthuytinh78 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    13/07/2004
    Bài viết:
    405
    Đã được thích:
    0
    Phiên bản T50 thứ mấy hả bạn? Tôi đã theo dõi nhà Su từ dự án S-37 Berkut tới dự án T-50 CGI nhưng chưa thấy phiên bản như đồ hoạ trên.
    T-50 phiên bản 6
    [​IMG]
    T-50 phiên bản 7
    [​IMG]
    So sánh T-50 phiên bản 5 với Raptor
    [​IMG]
  5. nangthuytinh78

    nangthuytinh78 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    13/07/2004
    Bài viết:
    405
    Đã được thích:
    0
    Các phiên bản Sukhoy T-50 từ số 4 tới số 8 có riềm trước cánh (trên cửa thu khí) gần giống F/A-18 C/D Super Hornet.
    Bạn nào cho biết đồ hoạ nêu trên là T-50 đời nào ko? Theo suy đoán của tôi, T-50 đồ hoạ đang phóng hoả tiễn hoặc là trong giai đoạn design concept hoặc first model.
    Design này chẳng lẽ còn lạc hậu tới mức chưa ứng dụng cửa xả khí điều hướng (thrust vectoring) như Mig1.42 hay S-37 Berkut của MFI Projekt à?
  6. ov10

    ov10 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    26/02/2006
    Bài viết:
    6.093
    Đã được thích:
    6
    Project PAK-FA Sukhoi T-50.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Estimated Performance:
    ----------------------------------
    Dimensions (m):
    - wing 14,2; S=78,8 m2
    - length 22
    - height 6,05
    Weight (kg):
    - max 37000
    - normal 26000
    - empty 18500
    Fuel (kg): 10300
    Combat load (kg):
    - max 7500
    - AA max 2260 conformal
    Speed (km/h):
    - max 2100; M2,0;
    - rate of climb 350 m/s
    - min 0 OVT
    - cruise 1300
    Alt (m): 20000
    Flight range (km): 4000/5500 (2x2000kg)
    - supersonic 2500
    Runway (m): 350 (w/o OVT)
    G-force (g): 10-11
    EPR: 0,05 m2
    Wing overload (kg/m2):
    - max 470
    - normal 330
    Thrust-to-weight ratio:
    - max 0,84
    - normal 1,19
    Fuel rate: 2,55 kg/km
    Flight time: 3,3 h
    Engine: AL-41F
    - thrust 2x15500/2x9800
    - compressor: diameter 932mm, 3 steps
    - weight 1350 kg
    - pressure increase 4,2-4,5
    - life time 4000 hours
    - overhaul life 1500 hours
    - nozzle:
    weight: 380 kg
    deviation angle +-16 deg in any direction, +-20 deg flat
    deviation speed: 60 deg/sec
    Electronics:
    N050(?)BRLS AFAR/AESA
    Freq: 3mm
    Diameter: 0,7m
    Targets: 32 (8)
    Range: 400 km; EPR 3 m2: 160 km; azimut +-70 deg; 90/-50 deg
    Power: 4000 Wt
    Weight: 65-80 kg
    Armament: ? 2x30mm gun
    Hardpoints: ? 8 (conf.), 2*4
    Development of Russia''''s LFI (logkiy frontovoi istrebitel) lightweight tactical fighter has been dramatically accelerated after the Russian Air Force decided its priorities for the next 10 years. Revealed here exclusively as the I-2000 (Istrebitel {fighter} 2000) project, the aircraft is due to become operational in 2005 as Russia''''s basic front-line fighter. It is also likely to become the leading export product of the Russian aircraft industry. Available information on the I-2000 indicates that it will be closely comparable to the US Joint Strike Fighter, operating in both the air-to-air and air-to-surface roles.
    The aircraft comes from a long line of Mikoyan lightweight fighters, such as the MiG-15 and MiG-21. It is about the same size as the MiG-21 (shorter by 1.3m but wider by 4.5m), but noticeably smaller than its immediate predecessor, the MiG-29. Take-off weight is estimated at around 12 tonnes; maximum take-off weight at about 16 tonnes.
    [1]
    In early 2002 Sukhoi was chosen as prime contractor for the planned Russian fifth-generation fighter is called the PAK FA [ Perspektivnyi Aviatsionnyi Kompleks Frontovoi Aviatsyi - Future Air Complex for Tactical Air Forces]. This intermediate class twin-engined fighter will be larger than a MiG-29 and smaller than a Su-27.
    The aircraft will feature a long combat radius, supersonic cruise speed, low radar cross section, supermaneuverability, and the ability to make short takeoffs and landings. In accordance with the technical requirements, the PAK FA will have a normal takeoff weight of 20 tons, which is close to the average normal takeoff weight of the two American airplanes, the F-35 JSF (17.2 tons) and the F-22 (24 tons). The new fighter (a medium version) will have a tra***ional wing form, though the experience gathered as a result of Berkut''''s test flights will be taken in consideration when designing the fighter. It is supposed that it will be created using the Stealth technology, and equipped with two AL-41F engines by the Saturn scientific and industrial enterprise, a radar system with an active phased array (to all appearances, it will be produced by the Fazatron-NIIR corporation), and high-precision weapons.
    The government commission decided on 26 April 2002 to choose the Sukhoi holding company as the head company to develop and produce the fighter of the fifth generation. The prototype of the PAK FA would take-off in 2006 and that in 2010 the aircraft would be ready for series production. The first deliveries, both for Russian armed forces and for export, would be possible in 2011-12.
    The new airplane is being proposed to be brought from the concept design to a prototype series in less than 9 years. Historically, fourth and fifth generation fighters have not been created in less than 15 years. The Russian government has promised to allocate 1.5 billion dollars for the PAK FA through 2010. But the Russian Air Force is receiving less than 200 million dollars a year during this period, and will spend it primarily on other needs.
    The prices and sources of funding will determine the destiny of the whole program. To date officials agree that the program will cost $1.5 billion. However, $1.5 billion is the sum needed for creating a new generation of avionics for the fighter (considering the fact that pre-production models of the phased array have already been produced, and will soon be tested). Completion of the AL-41F engine (present readiness is 30 percent) will require, in the opinion of the boss of Rosaviakosmos, 600 - 800 million dollars. Saturn said that launching of production of the AL-41F engine would take $150 million. An improved version of the AL-31F will be used on the aircraft originally (though it is not clear how these heavy motors are reconciled with the concept of a 20-ton fighter). The upgrade of these engines will require expen***ures of 1.2-1.5 billion dollars. And finally, designers will have to spend several hundred millions of dollars on creating a new airframe.
    According to some reports, India and Russia have agreed to jointly develop this fifth-generation fighter, under a scheduled with entery into service in 2009. This would be the first such joint development venture between the two countries.
    [8]
    08.2007 according to VVS CINC PAK-FA project documentation transferred to plant-manufacturer.
    Được ov10 sửa chữa / chuyển vào 18:29 ngày 05/10/2007
  7. ov10

    ov10 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    26/02/2006
    Bài viết:
    6.093
    Đã được thích:
    6
    Đích thị Su-50 ăn cắp F-22 roài.
    [​IMG]
    [​IMG]
  8. ov10

    ov10 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    26/02/2006
    Bài viết:
    6.093
    Đã được thích:
    6
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  9. Mig19Farmer

    Mig19Farmer Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/03/2004
    Bài viết:
    1.465
    Đã được thích:
    1
    Lại nhớ mấy bài về cái đuôi "chuồn chuồn ngô lai sẻ" của bác Ai-cũng-biết-là-ai-đấy. Đúng là cuồng tín thì nguy hiểm lắm, dù là màu đỏ hay màu xanh
  10. ttkh2006

    ttkh2006 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    13/04/2006
    Bài viết:
    1.367
    Đã được thích:
    0
    so sánh ảnh của 2 con F-22 và T-50 đê
    [​IMG]
Trạng thái chủ đề:
Đã khóa

Chia sẻ trang này