1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Hải Quân Nhân Dân Việt Nam

Chủ đề trong 'Lịch sử Văn hoá' bởi anhkhoayy, 15/07/2003.

  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. anhkhoayy

    anhkhoayy Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    24/02/2002
    Bài viết:
    483
    Đã được thích:
    0
    Hải Quân Nhân Dân Việt Nam

    Đã từ lâu mình thắc mắc 1 chuyện là ko hiểu rõ lắm tại sao màu áo của các chiến sĩ Hải Quân của Vn lại gần giống như Liên Xô và màu áo của Hải Quân của các nước lại giống nhau đến thế . Các bạn có thể giải thích giúp mình được chứ .

    Và xin các bạn giới thiệu cho mọi người biết quá trình hình thành và phát triển Hải Quân Nhân Dân Việt Nam .


    Sáng tháng 5 trời trong xanh quá .
    Bốn phương tụ về Ba Đình
  2. M@nd@rk

    M@nd@rk Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    08/01/2002
    Bài viết:
    257
    Đã được thích:
    0
    bác này nói iem mới thấy,hầu như Hải Quân các nước toàn mặc đồ na ná nhau,cũng áo font kẻ sọc,sơ mi cổ to ùnh.Bác nào giải thích anh iem cái
    ~=>One Love<=~
  3. Brando

    Brando Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/01/2003
    Bài viết:
    98
    Đã được thích:
    0
    Chỉ biết cái mũ kê pi với hai dải băng đen đằng sau là truyền thống của Hải quân Anh hồi Đô đốc Nielson mất, họ đeo băng tang, sau các nước khác cũng bắt chước. Còn vụ áo Hải quân có cái "yếm" đằng sau tôi cũng hỏi nhiều nơi rồi, mà chưa nơi nào có hồi âm cả.
    Tối thế thượng chi phong lưu, giang hồ khí cốt
  4. lamole

    lamole Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    24/06/2003
    Bài viết:
    179
    Đã được thích:
    1
    Tui thì lại nghe nói cái dải băng đó có từ hồi hải quân thuyền buồm, công dụng chủ yếu để xác định hướng gió và cường độ gió.
  5. anhkhoayy

    anhkhoayy Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    24/02/2002
    Bài viết:
    483
    Đã được thích:
    0
    Tôi thấy nhất là chiếc áo sọc 2 mầu ấy hầu hết Hải Quân Nước nào cũng giống nhau . Nói thật nhiều khi nhìn mình chẳng biết Hải Quân của nước nào cả ?. Mong các bác giúp đỡ cho em hiểu biết thêm với ..
    Sáng tháng 5 trời trong xanh quá .
    Bốn phương tụ về Ba Đình
  6. tieuphu81

    tieuphu81 Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    14/03/2003
    Bài viết:
    83
    Đã được thích:
    1
    Thấy các bác lập tópic Hải quân nhân dân VN mà chỉ có bàn về quần áo mà không nói qua quá trình hình thành thì thật là thiếu xót.
    Ngày 13 và 14 tháng 4 năm 1955, Tổng Quân uỷ họp thông qua đề án xây dựng lực lượng phòng thủ bờ biển. Trước mắt, Hội nghị tổng quân uỷ quyết định mấy vấn đề cấp thiết về xây dựng, trong thời gian từ tháng 5 đến tháng 9 năm 1955: Xây dựng một lực lượng gọi là bộ đội phòng thủ bờ biển, có nhiệm vụ quan sát, theo dọi thuyền bè, tàu thuỷ , phi cơ... đi lại trên biển, trên không; kiểm soát, chỉ dẫn luồng lạch cho tàu thuyền qua lại, tiêu diệt những toán địch nhỏ lẻ ( thổ phỉ, biệt kích), nếu địch mạnh thì tiêu hao làm chập bước tiến của chúng hoạc bao vây chờ viện binh đến tiêu diệt....
    Chấp hành nghị quyết của Tổng quân uỷ về xây dựng lực lượng phòng thủ bờ biển, ngày 7 tháng 5 năm 1955, Bộ Quốc phòng ra quyết định thành lập cục Phòng thủ bờ biển. Cùng thời gian này Bộ đã quyết định thành lập Trường huấn luyện bờ biển ( C.45) và Xưởng 46. Nhiệm vụ của các tổ chức này được quy định như sau:
    - Cục phòng thủ bờ biển là cơ quan giúp Bộ tổng tư lệnh chỉ huy bộ đội phòng thủ bờ biển và trực tiếp đào tạo cán bộ, nhân viên thuỷ thủ, trực tiếp sản xuất phương tiện dụng cụ thuỷ và xây dựng các thuỷ đội phòng thủ bờ biển rồi giao cho các liên khu.
    - Trường huấn luyện bờ biển là đơn vị trực thuộc cục phòng thủ bờ biển có nhiệm vụ huấn luyện, đào tạo cán bộ, thuỷ binh cho các thuỷ đội và đài quan sát; cùng trên nghiên cứu kế hoạch huấn luyện và hoạt động của Hải Quân.
    - Xưởng 46 trực thuộc Cục phòng thủ bò biển có nhiệm vụ đóng ca nô và sửa chữa tàu cho Cục phòng thủ bờ biển.
    Và ngày 7 tháng 5 năm 1955 trở thành ngày thành lập của Hải quân nhân dân Việt Nam.
    Có những thứ không mua được bằng tiền... Thì có thể mua được bằng rất nhiều tiền...
  7. fitter

    fitter Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    12/02/2003
    Bài viết:
    967
    Đã được thích:
    75

  8. Condor

    Condor Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    21/02/2003
    Bài viết:
    2.311
    Đã được thích:
    0
    Chiếc HQ-360 có lẻ là loại OSA-II class (tới chỉ đoán thế thôi, vì chỉ nhìn được phần đuôi tàu), tuy nhiên với cái missile launcher này có thể nói loại tàu này trang bị SS-N-2 Styx (cụ thể là loại A/B/C hay D thì không biết).
  9. Condor

    Condor Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    21/02/2003
    Bài viết:
    2.311
    Đã được thích:
    0
    Theo bác Fitter thì 12 chiếc Su-27SK/UBK là naval support aircraft thì 99,9% là đã được upgrade tương đương Su-30KN để có thể sử dụng một số loại hỏa tiển chống hạm như Kh-31, Kh-29, Kh-59, đối không R-77...Loại Su-22M4 naval support cũng là loại được upgrade avionics có thể sử dụng Kh-31, R-73...
  10. xuxin

    xuxin Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    30/04/2003
    Bài viết:
    890
    Đã được thích:
    0
    mấi cáy tên lửa styx này không biết có được cải tiến chưa chứ nếu không chỉ có mà đem ra doạ mấy tên cướp biển thôi hoặc đem bắn mấy mục tiêu cố định trên bờ. loại styx này giờ đã bị vô hiệu hoá hết rồi nếu bắn thì chỉ có bay qua đầu tàu của người ta thôi như trong trận hải quân Syria gặp Israel dưới đây.
    The Battle of Latakia
    (October 7, 1973)
    Few naval battles change the course of maritime warfare. Of those that do, a very select group ever become recognised as doing just that. Perhaps these engagements change the balance of world power, as was the case with Trafalgar. Or maybe these milestones bear witness to the introduction of a totally new concept in the conduct of naval warfare; as was the case at Midway.
    The battle of Latakia did two things: it proved to the world that the Israeli Navy was up to par with its bretheren in the Air Force and Armored Corps, and it was the first naval battle in the history to see actual missile combat conducted and electronic warfare deception measures taken. The battle of Latakia demonstrated to the world the power of the fast attack craft and the effectiveness of missile evasion techniques. The small skirmish off of the syrian coast during the first moves of the Yom Kippur War was a sign of things to come in naval warfare and changed the way that navies saw themselves in their ever-deadlier environment.
    During the first day of hostilities, the Israeli Navy was dispatched to lure the syrian missile boats out of port and engage them. A number of things made this order difficult:
    The Israeli anti-ship missile, the Gabriel, had yet to be used in anger. Its performance against a real-life hostile target was as of yet unknown.
    The Gabriel had only half of the effective range of the missiles the syrians were using, the soviet SS-N-2 Styx; a missile which had already sunk an Israeli destroyer six years earlier.
    The Israeli defenses against the Styx consisted of electronic counter measures which had never been used in any real-life engagement. If they failed, the Israeli boats would be easy prey for the radar-homing Styx missile.
    These challenges notwithstanding, an Israeli task force, operating in two parallel columns of three ships out at sea and two more closer to the shore, swung right towards the syrian port of Latakia. On their radar screens, a surface contact appeared due north of their position. Unsure of its intent, the Israelis fired a battery of 76mm shells over its bow, to which it responded with desultory 40mm fire. Contact had been made.
    Michael Barkai, the officer in charge of the operation, ordered the Hanit out of the three ship column to engage the syrian torpedo boat, now positively identified. The syrian was easily sent down to the bottom, picked off at extreme range by the Hanit''s 76/62 gun. Not knowing whether the lone PT boat had reported their position, the Israelis hurried for the shore and braced for the coming showdown.

    - The Battle of Latakia, the first missile battle in naval history -
    As the Israelis headed towards the shore, another radar contact was picked up, this time twenty five kilometers northeast of their position. One of the Israeli boats fired a snap shot Gabriel, but because the target was running for the shore and drew itself out of range, the missile dove ineffectually into the sea. But the chase still continued, and once in range the Reshef, in the starboard column, fired a Gabriel at eighteen kilometers range which struck the 560-ton syrian Minesweeper dead on. But the Israelis knew that the real challenge was the Styx, not some vulnerable hulk of a vessel. The Israelis continued their dash towards Latakia.
    Three contacts appeared on the radar screens as the Israelis neared the coast. They were syrian missile boats, one Osas and two Komars, which had come to meet the interlopers. As the Israelis approached, the syrians fired their missiles at a range from which the Israelis could do nothing. Once the missiles drew closer, however, the Israelis began firing their chaff rockets and used the jamming systems on board their ships to send out false radar signals to the incoming missile in an attempt to confuse its on-board computers. All of this technology was Israeli-developed and produced, and this was the first time it had ever been used in actual combat.
    As the Styx missiles drew closer, it was apparent that all of the electronic defenses had worked--the missiles either flew harmlessly overhead or dove into the water. The Israelis pressed on with their apporach, confident in themselves and in their boats. The tactics that the Israelis had invested so much in were sound: approach stealthily, and let your opponent fire his missiles at maximum range as you close; as the enemy missiles near your position engage your deception countermeasures and hope for the best.
    Only one syrian boat still had missiles left--the Osa. It turned to face the Israeli flotilla as the two Komars made their mad dashes towards the protection of Latakia. But it would be to no avail. The Israelis closed at full speed, and let loose a devastating salvo of Gabriel missiles and managed to defeat two more Styx missiles with their chaff and jammers. The 150 kg warhead on the Gabriel was more than enough to destroy the missile boats, and they sank quickly. After Latakia, the syrian navy would be bottled up in its home ports. A corner in naval warfare had been turned.
    The Israeli navy, previously a fifth-rate mess of floating hand-me-downs, had proven itself at a time when even the vaunted Air Force and Armored Corps could not. The Israeli innovations in the use of chaff and radar jammers set a precedent in the way ships defend themselves still to this day. Indeed, even the arab navies now employ the same techniques that the Israelis found so useful off of Latakia. The Israeli-designed Gabriel worked flawlessly. It was able to pick up small targets and, although its range was limited, it was able to earn a name for itself in the war rooms of nations everywhere; today it is employed by Taiwan, Sinagpore, South Africa, and many others. Due to actions like the one off of the syrian coast on October 7, 1973, the Israelis have made a name for themselves in the field of missile boat warfare and have proven themselves capable of not only joining the elite of military trend setters, but also of leading that prestigious group.
    Được tande sửa chữa / chuyển vào 16:17 ngày 23/07/2003

Chia sẻ trang này