1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Hàng Không 100 năm 1 cái nhìn, Part I

Chủ đề trong 'Kỹ thuật quân sự nước ngoài' bởi Antey2500, 06/12/2002.

Trạng thái chủ đề:
Đã khóa
  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. hieutd

    hieutd Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    14/04/2003
    Bài viết:
    240
    Đã được thích:
    235
    chóng mặt quá, kiểu bay gì đây các cao thủ
    Được hieutd sửa chữa / chuyển vào 16:15 ngày 01/08/2003
  2. hieutd

    hieutd Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    14/04/2003
    Bài viết:
    240
    Đã được thích:
    235
    Ai bảo thằng F14 này đã lạc hậu?

    còn thằng F15 này thì sao
    Được hieutd sửa chữa / chuyển vào 14:32 ngày 01/08/2003
  3. hieutd

    hieutd Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    14/04/2003
    Bài viết:
    240
    Đã được thích:
    235
    Phe ta đâu kém phe nó: SU27SK đang tấn công đây
    [blue]DHG[blue]
    Được hieutd sửa chữa / chuyển vào 15:22 ngày 01/08/2003
  4. ChienV

    ChienV Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    31/05/2001
    Bài viết:
    597
    Đã được thích:
    0
    Ảnh này không phải là bị bắn, mà là tai nạn nổi tiếng của Mig29 ở Pháp, một lần quảng cáo ác liệt về ghế bay của Nga!
  5. Antey2500

    Antey2500 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    16/07/2002
    Bài viết:
    2.764
    Đã được thích:
    6
    Apache bay nghiên thì chú Ka50 chơi dại chỏng ngược đầu chơi nè :
    [​IMG]

    With these advanced weapon the WW3 will be fought ,but in the WW4 they will fight with sticks and stones (Albert Einstein)
  6. Antey2500

    Antey2500 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    16/07/2002
    Bài viết:
    2.764
    Đã được thích:
    6
    Còn về vụ rớt Mig29 thì có kẻ bảo rằng người Nga thậm chí cố tình dàn cảnh ra cái vụ Mig29 bị tai nạn "gảy cổ" mà phi công vẩn bật ghế thoát hiểm tiếp đất an toàn .Nếu thế thì ít hôm anh ta dàn cảnh cho Ka50 bị rớt rồi phi công bật ghế thoát hiểm ra ngoài .Cho đến bây giờ duy nhất có Ka50 có trang bị ghế thoát hiểm mà thôi các trực thăng khác chưa hề có.

    With these advanced weapon the WW3 will be fought ,but in the WW4 they will fight with sticks and stones (Albert Einstein)
  7. hieutd

    hieutd Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    14/04/2003
    Bài viết:
    240
    Đã được thích:
    235
    Cái hình bay ngược của KA50 đẹp quá. Tiện đây xin ghi chú thêm cái hình Phi công trong khoang lái tôi vừa post trang 44 là chuyến bay thử nghiệm của phi công Mỹ BoB Davis trên chiếc Shukhoi 27SK đó.
    Còn đây là một số hình của TU 160 Super Bomber mà các bạn bảo là ít được xem:
    [blue]DHG[blue]
  8. hieutd

    hieutd Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    14/04/2003
    Bài viết:
    240
    Đã được thích:
    235
    Còn nữa đây: Buồng lái của TU160 và một số hình ảnh khác
    các bạn thấy đã chưa, kém gì B2 đâu
    [blue]DHG[blue]
    Được antey2500 sửa chữa / chuyển vào 11:28 ngày 02/08/2003
  9. hieutd

    hieutd Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    14/04/2003
    Bài viết:
    240
    Đã được thích:
    235
    The Tu-160 supersonic strategic bomber was manufactured by the Tupolev Aircraft Research and Engineering Complex Joint Stock Company in Moscow and the Kazan based Gorbunov Aircraft Production Association in Tatarstan from 1980 to 1992. Production has since been restarted and a Tu-160 was delivered to the Russian Air Force in May 2000. 15 aircraft are now in service with Russia. Another aircraft is under construction. The Ukraine destroyed the last of its fleet in February 2001.
    The purpose of the aircraft is the delivery of nuclear and conventional weapons deep in continental theatres of operation. The aircraft has all-weather, day-and-night capability and can operate at all geographical latitudes.
    The performance of the Russian Tu-160 is often compared to the US B-1B. The aircraft has an operational range of 14,000km and a service ceiling of 16,000m. The maximum flight speed is 2,000kph at high altitude and 1,030kph at low altitude.
    Kazan Aircraft Production Organisation (KAPO) has been given a contract to upgrade the Russian Air Forcê?Ts 15 Tu-160 bombers. The Tupolev upgrade package will include new targeting systems and electonic warfare suite.
    DESIGN
    The bomber''''''''s airframe has a distinctive appearance, with the wing and fuselage gradually integrated into a single-piece configuration. The airframe structure is based on a titanium beam, all-welded torsion box. Throughout the entire airframe, all the main airframe members are secured to the titanium beam.
    The variable geometry outer tapered wings sweep back from 20 to 65 degrees in order to provide high-performance flight characteristics at both supersonic and subsonic speeds. The tail surfaces, both horizontal and vertical, are one piece and all-moving.
    The aircraft uses fly-by-wire controls.
    The aircraft is equipped with three-strut landing gear, a tail wheel and a brake parachute. For take-off, the aircraft requires a concrete runway of 3,050m.
    ****PIT
    The crew of the Tu-160 comprises a pilot and copilot, a navigator, and an operator. The four crew are equipped with zero/zero ejection seats, which provide the crew with the option of ejecting safely throughout the entire range of altitudes and air speeds, including when the aircraft is parked.
    In the ****pit and cabins, all the data is presented on conventional electro-mechanical indicators and monitors, and not head-up displays or cathode ray tube displays. The Tu-160 has a control stick for flight control as used in a fighter aircraft - rather than control wheels or yokes, which are usually used in large transporter or bomber aircraft.
    WEAPONS
    The Tu-160 can carry nuclear and conventional weapons including long-range nuclear missiles. The missiles are accommodated on multi-station launchers in each of the two weapons bays.
    The Tu-16 is capable of carrying the strategic cruise missile Kh-55MS, which is known in the West by the NATO designation and codename AS-15 Kent. Up to twelve Kh-55MS missiles can be carried, six in each bay. The Kh-55MS is propelled by a turbofan engine. The maximum range is 3,000km, and it is armed with a 200-kiloton nuclear warhead.
    The weapons bays are also fitted with launchers for the Kh-15P, which has the NATO designation and codename AS-16 Kickback. The Kh-15P Kickback has solid rocket fuel propulsion, which gives a range up to 200km. The Kickback can be fitted with a conventional 250kg warhead or a nuclear warhead. The aircraft is also capable of carrying a range of aerial bombs with a total weight up to 40 tons.
    AVIONICS
    The aircraft is highly computerised, and the avionics systems include an integrated aiming, navigation and flight control system, with a navigation and attack radar, an electronic countermeasures system, and automatic controls.
    ENGINES
    The aircraft propulsion system consists of four NK-32 augmented turbofan engines, which each provide a maximum thrust of 25,000kg. The engines are installed in two pods under the shoulders of the wing. The air intake incorporates an adjustable vertical wedge. The bomber has an in-flight refuelling system. In the inoperative position, the refuelling probe is retracted into the nose of the fuselage in front of the pilot''''''''s cabin. The aircraft fuel capacity is 160,000kg.
    [blue]DHG[blue]
    ĐỈợc hieutd sửa chữa / chuyfn vào 07:35 ngày 02/08/2003
    Được hieutd sửa chữa / chuyển vào 07:45 ngày 02/08/2003
  10. Antey2500

    Antey2500 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    16/07/2002
    Bài viết:
    2.764
    Đã được thích:
    6
    Đây là bài của bác hieu nhưng em cắt nhỏ hình ra để đở nặng chủ đề và hợp quy đinh diển đàn về post hình

    With these advanced weapon the WW3 will be fought ,but in the WW4 they will fight with sticks and stones (Albert Einstein)
Trạng thái chủ đề:
Đã khóa

Chia sẻ trang này