1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Hình ảnh về các loại tàu chiến tàng hình trên thế giới

Chủ đề trong 'Kỹ thuật quân sự nước ngoài' bởi tombuys, 08/04/2010.

  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. PhoenixSGC

    PhoenixSGC Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    13/04/2010
    Bài viết:
    49
    Đã được thích:
    0
    Thế nào không có cái Ình-ven-sần nào hả thưa ngài trí thức cao cấp?
    ..................................
    Tặng ngài chuyên gia thẩm du tư tưởng bằng hình Nga thêm 2 tấm tình hình siêu phát triển của hải quân Nga nè.
    [​IMG]
    [​IMG]
  2. Bac_gia

    Bac_gia Thành viên mới Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    07/10/2003
    Bài viết:
    110
    Đã được thích:
    0
    Trích từ 55 tỉ USD định làm đưòng tàu cao tốc ra mua 6 con steregushiy rải từ quảng ninh xuống bình thuận + 6 on kilo nữa là khá đủ để lũ Tau khựa không còn dám ngang nhiên hống hách trước ĐCS VN như thời điểm này. DCS đang làm gì nhỉ? Thay đổi hay là chết VN ơi.
  3. ngochai12a2

    ngochai12a2 Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    02/01/2008
    Bài viết:
    2.066
    Đã được thích:
    954
    Nhà bácdừng mấy cái suy nghĩ kiểu này dùm em . Tỉ lệ ngân sách quốc phòng trên tổng ngân sách là mọtt con số phải suy tính . Nó liên qua đến vấn đề phát triển kinh tế lâu dài . Em nghĩ vơi tình hình nước hiện nay cũng chỉ nên 2-3% GDP thôi . Nếu nhiều nữa thì sẽ ảnh hưởng đến nền kinh tế .
    Cái quan trọng là phải nâng cao hiệu quả của các dự án kinh tế , đầu tư có trọng điểm và chống tham nhũng lãng phí . Như cái dự án 55tỉ kia thì cần phải xem xét tính thực tế , lợi ích của dự án đó với toàn bộ nền kinh tế , các biên pháp đánh giá chi phi chuẩn xác để đưa ra giá hơp lý nhất . Nếu dự án không khả thi , hay bị thổi phồng giá thì cần đánh giá và nghiên cứu lại . Số tiền dư ra thì cũng dùng để đầu tư vào các dự án kinh tế khác chứ không phải ném vô quốc phòng .
    Nói như nhà bác thì thôi cứ đầu tư vo quốc phòng như bắc Trièu Tiên để dân nó đói giã họng ra mới là yêu nước
    Ps: đừng có tranh thủ viết hịch vô bài

    chống spam
    Như mấy cái lít mua sắm mà bác Triumf đề nghị thì sau khi mua 4 Gepard thì nhà mình sẽ đặt mua 2 con cỡ này dự tính trang bị vào năm 2015 . Thực ra tất cả các tàu mà việt nam đặt mua đến nay đều có hệ thống phòng không rất yếu, nhất là chống may bay . Do vậy việc phòng không đối phó với máy bay chiến TQ phụ thuộc chủ yếu vào không quán . Hiện nay thì điều này vẫn tạm ổn do có tính đến khoảng cách từ Hải Nam đến Trường Sa tới 1000km , không quân ta có dư thời gian dể chặn kích và mây bay địch cũng không đủ nhiên liệu để không chiến lâu. Tuy nhiên khi TQ đưa TSB vào hoạt đọng thì lợi thế này sẽ không còn . Với khoảng 20-30 máy bay chiến đấu J-10 hay Su-33 thì hải quân địch se tạo ra một sức mạnh rất lớn . Việc trang bị vài tàu chiến cỡ 4000t trang bị s-400 mini với tên lửa 9M96E2 tầm120km là bắt buộc để bảo vệ lực lượng hải quân ta. Vấn đề là theo danh sách mua sắm để hiện đại hóa cả hải quân và không quân ( chưa kể lục quân)đã quá lớn . Nếu mua tiếp các tàu này thì sợ ngân sách sẽ chịu không nổi , ảnh hưởng đến nền kinh tế. Bài hợc Liên Xô là không thể quên
    Được ngochai12a2 sửa chữa / chuyển vào 09:06 ngày 20/04/2010
  4. gulfoil

    gulfoil Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/03/2003
    Bài viết:
    3.090
    Đã được thích:
    4
    Bạn nói có lý đấy kể cả khoản kích cầu 18 tỷ nếu kích cầu cho quân sự để có khả năng khai thác dầu khí cũng hay đấy nhỉ.Theo kế hoạch 10 năm 2010-2020 còn có 10 chú Molnia có lẽ chuyển bớt sang Gepard hay không ? nga đang chờ VN ký hợp đồng mới Gepard vào tháng 5-6 có khả năng 2-4 chú nữa .Lại không quân biển cũng khá đấy và vui có cả second hand Su-27 chắc của Nga từ Viễn Đông lại Mig-21/29 và Su-22M3/4 mỗi loại vài chục chiếc không tiónh đến loại hiện đại Su-30MK2/35/PAK FA.Còn tầu ngầm thì năm nay mới bắt đầu đóng vì còn vay Nga làm căn cứ cho tầu.Không hiểu mấy anh KT quân đội lâu nay không xây dựng quân cảng à ?
  5. thanhlethanh

    thanhlethanh Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    19/08/2009
    Bài viết:
    425
    Đã được thích:
    0
    @ bác gufoil nếu kế họach từ 2014 đến 2017 ta có 4 chiếc 4000 tấn ,bác có thông tin chi tiết về việc này không
    vài hình ảnh về tên lửa Kongsberg NSM
    [​IMG]
    [​IMG]
    một vài thông tin
    Guidance: Inertial/GPS/terrain reference/IIR (target recognition image database)
    Weight: 410 Kg
    Warhead: 125 Kg HE/frag
    Range: 185+ Km
    . Anti-ship Missiles
    ? Develops and manufactures anti-ship missiles and delivers advanced technology for international aerospace activities
    ? The Naval Strike Missile (NSM) is a four metres long missile and weighs about 400 kilos. The missile has properties that enable it to follow the terrain at a very low altitude at high subsonic speed. It is built of composite material and has a surface and shape that make radar detection difficult
    ? The missile is equipped with an infrared intelligent imaging seeker based on the world?Ts foremost seeker technology. Using satellite navigation (GPS), inertial navigation and a laser altimeter, the missile knows exactly where it is. The missile contains a large number of processors for guidance and navigation, as well as for target detection through image recognition
    ? Space Programmes; KONGSBERG is Norway?Ts largest supplier to ESA, the European Space Agency. The division has provided equipment for numerous space programmes, and for many satellites and booster rockets. In February 2009, a large contract was signed for deliveries to the Ariane 5 programme
    [​IMG]
    [​IMG]
    @ all, các bác cãi nhau làm gì mỗi vũ khí điều có cái mạnh yếu khác nhau , ta đi sâu về kỹ thuật thôi (nhưng mà không cãi nhau hình như mất vui ... )
  6. thanhlethanh

    thanhlethanh Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    19/08/2009
    Bài viết:
    425
    Đã được thích:
    0
    hệ thống kiểm sóat chỉ huy, dẫn bắn Saab Ceros 200 trang bị trên Skjold class (hệ thống C4I )
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Saab offers integrated world-class C4I and weapons systems, along with further development and adaptations of existing command and control systems. Our naval systems for different applications and different ship types range from multi-sensor directors to complete Combat Management Systems (CMSs). Installations so far range to more than 15 different navies worldwide.
    NAVAL COMMAND AND CONTROL SYSTEMS
    All our command and control systems are built upon the well-known and proven 9LV platform, but thanks to their modular architecture they are fully scalable in both size and functionality from C2 to C4ISR systems.
    The systems meet high performance requirements for both blue water operations and littoral warfare, with minimum lifecycle costs.
    9LV MK4 COMBAT-MANAGEMENT SYSTEM
    The new generation of 9LV Mk4 naval C4I solutions is modular and scalable, allowing unique software connectivity and interoperability. They support swifter and more affordable development, easier upgrading and support, and improved adaptability.
    The 9LV Mk4 combat-management system, based upon modular open-architecture, gives you freedom of choice and the advantage of naval C4I system flexibility that is fully adaptable to specific needs and requirements.
    The 9LV Mk4 is well suited for all types of platforms, ranging from small patrol vessels through to large frigates. Saab can integrate any subsystem selected by the customer. The system provides the ship and the command team with outstanding operational capabilities, in support of all mission types in both open ocean and littoral regions.
    CEROS 200 MULTI-SENSOR DIRECTOR
    The Ceros 200 multi-sensor detector is a radar and optronic-tracking system designed for use on naval ships of 150t and more. When interfaced to modern missile or gun systems it provides excellent defence against any modern threat, including advanced sea-skimming missiles or asymmetric surface threats in littoral environments.
    The Ceros 200 can be supplied in three different versions:
    ? Basic version
    ? Basic version with CWI for ESSM illumination
    ? Stealth version chosen for the Swedish Visby project
    EOS 500 ELECTRO-OPTICAL FIRE-CONTROL DIRECTOR
    The EOS 500 electro-optical fire-control director is a lightweight optronic-tracking system designed for use on all naval ships. It is an excellent choice for observation, target identification and gunfire control.
    The new version of the EOS 500 is part of the 9LV Mk4 modular suite of solutions for command and control in naval environments.
    The EOS-500 electro-optical fire-control director can be provided as:
    ? An optimally integrated part of the 9LV combat-management system
    ? A stand-alone fire control system
    ? A stand-alone sight system
    9LV MK4 MULTI-FUNCTION CONSOLE
    The 9LV Mk4 multi-function console has been developed with the operator in mind, which results in ergonomic excellence. Thanks to the ultra-high resolution 30in widescreen display it provides an extremely clear and distinct presentation of the tactical picture. This, together with the quick and logical human computer interaction concept, makes the 9LV Mk4 multi-function console ideal for all types of naval applications.
    MFC 2000 MULTI-FUNCTION CONSOLE
    The MFC 2000 comprises a family of Multi-Function Consoles (MFCs), ranging from rugged units for mission-critical operations (naval MIL grade), to semi-rugged units for other maritime operations (maritime grade).
    The key word for the MFC 2000 is flexibility (in terms of design, technology and application). The MFC 2000 can be used for a broad spectrum of tasks. Functions are determined by the software and hardware module configuration.
    The MFC 2000 is available in a number of single, dual or triple-head configurations, and it is a straightforward process to enhance or upgrade the console in response to changing needs
    bổ sung thêm về hệ thống điều khiển tên lửa NSM
    [​IMG]
  7. gulfoil

    gulfoil Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/03/2003
    Bài viết:
    3.090
    Đã được thích:
    4

    Ảnh chiếc Frigate 4000 tấn của Nga đầu tiên vẫn dùng hệ thống phòng không Uragan cũ
    [​IMG]

    Đây là con lớp Talwar của Ấn do Nga đóng mà bác Gulfoil
    Project 22350 mới trông sẽ như thế này:
    [​IMG]
    Nghe tin bảo sẽ dùng 9M96 tầm 120km cho phòng không trên tầu
    Chắc đến đầu 2011 mới có ảnh, vì bây giờ vẫn đang đóng
    -----------------------------
    2 cái ảnh đầu tiên là của con 22350 ở trong xưởng bác Gulfoil nhỉ? Nó có vẻ có 2 hầm phóng đặt ở boong trên so với 1 của Talwar nhưng lại gỡ RBU-6000 đi. Vậy thì 22350 sẽ có 16 Club-N/Yakhont bác nhỉ.
    Còn mấy cái ảnh dưới là lắp hệ ống phóng thẳng đứng cho con Talwar bác nhỉ
    Mà bác Dầu vùng vịnh có thông tin gì về radar của con 22350 này không ạ? Em đọc nghe bảo nó sẽ được dùng radar AESA mới.
    Thì khu trục hạm 22350 của nga là cải tiến từ Talwar của Ấn mà chiếc đầu tiên giống thế nhưng từ chiếc thứ 2 là sản xuất đồng loạt có tính chất mới hẳn về chất liệu vỏ tầu tàng hình từ Composite hệ thống điện tử ASU và các loại vũ khí và hầm phóng tên lửa thẳng đứng.Việc dùng các hầm phóng tên lửa đa năng cũng làm tăng tính tàng hình và khả năng chiến đấu đa dạng do phối hợp các loại tên lửa khác nhau.Do chiều cao thành tầu có hạn do tuỳ theo trọng tải tầu nên Nga có làm hầm phóng tên lửa cao hơn so với bong tầu nếu cần thiết.Về tên lửa phòng không có thể đặt Shtil-1, ... đến S-3000/S-4000 với tên lửa nhỏ thì số lượng tên lửa nhiều hơn.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Với chương trình hiện đại hoá quân đội thì hải quân Nga cũng vậy họ dự kiến đóng 20 chiếc đến 2018 và các loại tầu mới đều coi như là thế hệ 5 với công nghệi tàng hình cũng như vũ khí và điện tử thế hệ 5 nhưng còn nhiều loại vũ khí đang thử quốc gia.Về phong không của 22350 thì cả hại hầm phóng tên lửa đều cùng loại cho cả Yakhont và tên lửa phòng không ngoài ra còn 2 ụ pháo tên lửa phòng không Palma ( Palash) ở sau tầu còn chống ngầm có Medvetka-2 ( 2x4) Zaria-m và Vinetka-M...và pháo mới A-192 5P10E "Puma" .Còn ra đa AESA là hệ thống ra đa "Poliment-Redut" với :
    1- Ra đa bao quát.
    1-4 ra đa AESA " Poliment"
    3-Hệ thống điều khiển pháo tên lửa phòng không tầm trung và gần "Redut" các tên lửa phòng không cũ như RIF-M hay các loại mới nhưng đắt hơn mấy chụ triệu USD cụ thể bây giờ có các loại sau :
    8 quả (48Н6.-120 km, 48H6E2-150 km ), hay 32 quả ( 9M96E-40 km ,9M96E2-120 km ), hay 128 quả ( RVV-AE-10 km ) cộng 16 quả Yakhont hay bố trí hỗn hợp cùng các loại Club đánh hạm/bờ /ngầm ...
    Hệ thống ra đa trong hệ thống điều khiển ASU hải quân cùng đồng thời phát hiển các mục tiêu trên biể mặt đất trên không và ngầm mặt nuớc cùng một lúc bắn 16 mục tiêu tạo ra một vòm trời phòng không với việc bắn các tên lửa liên tục không quá 1 giây và mỗi ra đa AESA chịu trách nhiệm một lúc 4 mục tiêu (4x4=16) ...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ship general-purpose firing complex

    The 3R-14UKSK-X* (UKSK) multipurpose shipboard firing system is designed for surface ships being upgraded or under construction and equipped with the Club-N and BrahMos missile systems.
    The system provides:
    - installation;
    - daily maintenance;
    - automated control;
    - combat use of the 3M-54TE, 3M-14TE, 91RTE2 and BrahMos missiles.
    The UKSK is delivered as a self-contained independent air- and water-tight stowage with fire-extinguishing, water drain and ventilation systems along with the fire control equipment. This design:
    greatly simplifies the system?Ts installation onboard and reduces its installation time;
    eliminates the necessity to allocate specialized missile magazines on ships.
    The missiles are located in containerless or container modular underdeck vertical launchers (4 or 8 missiles per each module depending on the modification).
    * ?" alphanumeric code of the ship?Ts project
    SPECIAL FEATURES:
    - BrahMos and Club-N missiles usage in any combination
    - Elaboration of firing data on sea surface, underwater and land targets
    - General purpose under-deck launcher intended for 4 or 8 missiles
    [​IMG]
    [​IMG]
    http://morinsys.ru/images/stories/concern/media/video/uksk.avi
    Bây giờ xu hướng dùng tên lửa tấn công là Yakhont/Brahmos cộng với Club còn tên lửa phòng không chủ lực là RIF-M như dự án 1136M là loại nâng cấp củ Talwar mà Nga đang đóng 3 chiếc cho Ấn Đọ , giao voà 2010-2012.Còn của Nga là 22350 mạnh hơn Type-45?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Còn mấy chú tầu hộ tống mới cũng dung Yakhont còn hệ thống tên lửa phòng không RIF-M thì bố trí hầm phóng ở phía sau và song song với than tầu gồm 2 ụ phóng 6x2=12.Còn ụ phóng nổi cho X-35-Uran-E thì bỏ
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Mặc dù Yakhont đã có từ lâu và boá chí phương tây vẫn lờ đi khả năng tàng hình của tên lửa này kh vượt qua hàng rào ra đa đối phương và vẫn chỉ nhận là với moskit và Yakhont rất khó đánh chặn.Thời gian trôi đi nhưng Yakhont -M vẫn rất khó tìm thông tin còn Brahmos-II thì mớim sắp có thôi.Nhân tiện có các bài về Aster là loại tên lửa mạnh của phương tây và gần đây nga và Ấn trang bị rỗng rãi Yakhont và Brahmos cho các loại tầu nhỏ và vừa nên đưa vài thông tin.
    YAKHONT - NEW-GENERATION ANTISHIP MISSILE
    Forty years ago, on November 22, 1957, following the launch of a P-5 cruise missile from a submarine, the OKB-52 Experimental Design Bureau, today the Machine-Building Research and Production Association (MBR&PA), entered a new stage in its history.
    For the first time the missile was fired directly from its container outfitted with short guides. After liftoff, the missile''''''''''''''''s wings automatically deployed in flight. The new launch method made it possible to eliminate weapon system assembly operations, typical of the P-10 domestically produced missile system and Regulus, its foreign counterpart operational at that time, on board the submarine. By virtue of this engineering innovation, the number of missiles carried by submarines was considerably increased, their maintenance became much simpler and combat readiness of the entire "submarine - weapon" system became higher. It is basically these features that allowed the missile to win a competition between various designs. The system entered service with a group of submarines and became one of the first and powerful weapons capable of performing strategic missions in ocean theaters of operations. Later, the engineering solutions incorporated in the missile system were recognized by domestic and foreign rocket builders as classical, without which one cannot even imagine further development and wide use of cruise missiles by armed forces worldwide.

    On the basis of the advanced engineering solutions and other fundamentally new approaches incorporated in the P-5 missile, the MBR&PA developed several generations of cruise missiles which actually made a revolution in Russia''''''''''''''''s Navy and its armament. All of them featured such unique qualities as supersonic speed and powerful "smart" warheads adequately protected both in flight and on board their platforms. The missiles developed in Moscow suburb of Reutovo were equipping all domestic submarines - antiship missile system carriers - and most of surface fleet combatants, including nuclear-powered cruiser Pyotr Veliky and heavy aircraft-carrying cruiser Admiral Kuznetsov, Russian Navy''''''''''''''''s flagship.
    Major advances in the development of previous-generation weapon systems, combined with the latest scientific and technological achievements made in Russia''''''''''''''''s defense industry, have enabled the MBR&PA headed by Gerbert Yefremov, General Designer, to start developing the fourth-generation antiship missiles.
    The Yakhont-type antiship missile is designed to combat naval surface-ship groupings and single ships under heavy fire and electronic counteraction.
    The missile is noted for:
    - over-the-horizon range;
    - true "fire-and-forget" performance;
    - flexible flight path ("low", "high - low");
    - supersonic speed at all flight phases;
    - multi-platform capability permitting their use by surface ships of all major classes, submarines and ground-based launchers.


    The parameters and performance characteristics given in Table 1 have become technically feasible due to the application of an array of unique design solutions and technology-intensive components and, above all, a supersonic ramjet sustainer motor, capable of operating in a broad range of speeds and altitudes, a noise-adaptive radar homing head, and a powerful onboard computer.
    In the development of the missile, designers made use of a system approach, where different components, producing different output parameters, were integrated into a complex, well-tuned system capable of accomplishing its dedicated purpose with maximum efficiency. For the missile''''''''''''''''s capabilities, refer to the Figure.
    Due to the Yakhont''''''''''''''''s short flying time (its speed is 2.5 times greater than the speed of sound) and the long effective range of its seeker head, the targeting of the missile need not be very accurate.
    The ability to observe the entire target area from a high altitude, augmented by the enhanced capabilities of the antiship missile control system, make it possible to cue missiles to hostile ships in a group and discriminate false targets.
    After launch, Yakhont''''''''''''''''s early descent to a low altitude, combined with its supersonic speed and seaskimming flight mode in the homing phase, make it possible to avoid detection and tracking of the missile by even the target''''''''''''''''s most sophisticated air defense systems.
    The missiles''''''''''''''''s compactness and maintainability on board its platform are not the least important factors determining its appearance. First of all it can be explained by the missiles''''''''''''''''s unique construction unrivaled in terms of the degree of integration of components. Basically, the entire missile - from the nose air intake to the nozzle exit section - is a propulsion plant arranged in an airframe. Except for the intake bullet, where the control system and warhead are arranged, all of the missile''''''''''''''''s internal spaces, including the ramjet motor air duct, are filled with sustainer motor propellant and accommodate the built-in solid-propellant booster stage. The missile is enclosed in a sealed launch-container. The fact that there is almost no clearance between the missile''''''''''''''''s fuselage and internal surfaces of the launch-container indicates that the degree of integration of components is very high. The missile size provides for a two- or three-fold increase in the number of the missiles carried on board a platform.
    The launch-container is an integral part of the missile system. The missile is dispatched from the manufacturing plant, shipped, stored and delivered to the user in its launch-container ready for use at all times. The missile''''''''''''''''s systems check-out is made without removing the weapon from its launch-container.
    The launch-container, with the missile in it, is very simple to operate and maintain. It requires neither any liquid or gas for maintenance nor specific microclimate for storage and on board its carrier. All this simplifies operation and maintenance procedures and enhances the weapon''''''''''''''''s reliability.

    As the missile''''''''''''''''s basic features encompass the use of a launch-container, a wide range of launch angles and an advanced firing method which does not require flame deflectors, the missile can easily be blended into the architecture of various platforms. It should be noted here that launchers of different designs can be used: very simple rack launchers intended for installation on low-tonnage vessels of the "guided-missile boat - corvette" class or vertical-launch modular systems designed for installation on large-displacement surface ships, i.e. frigates, destroyers and cruisers.
    In ad***ion to the well-known inclined and vertical installation methods applied *****bmarine- and ground-based antiship missiles, some innovative basing and launching methods have emerged for which Yakhont is quite suitable.
    We can say with confidence that no one antiship missile system currently in service elsewhere in the world possesses such an array of unique technical and operational characteristics as Yakhont. Taking into account current trends in the development of the navies in the world, this fact is of paramount importance.
    Due to economic reasons, since the early 1990s, most countries have been giving preference in their naval development plans to the procurement and construction of limited-displacement ships.
    As a consequence, the requirements for combat effectiveness of their weapons systems have become more exacting and the process of replacing old-generation antiship missiles with new ones, where the first-generation subsonic missiles will be replaced with supersonic systems featuring a longer firing range and higher effectiveness, is associated with this trend and, according to forecasts, is likely to commence at the beginning of the 21st century. We can affirm that, owing to the unique characteristics of the Yakhont missile, even light warships armed with it will be able to perform missions that before could only be handled by large combatants.
    Thus, we have good undertakings for the future and all reason to believe that the Yakhont antiship missile system will appear on the foreign market. Operators can rely on this system as it will ensure high operational effectiveness of their warships and security of sea borders.


    Basic Characteristics of the Yakhont Antiship Missile System Firing range, km:
    mixed trajectory up to 300
    low trajectory 120
    Speed, M 2 to 2.6
    Flight altitude,low trajectory m 5 to 15
    final phase,
    Weight of warhead, kg about 200
    Guidance active-passive,
    radar seeker head
    Minimum target detection range
    in active mode, km 50
    Maximum seeker head search angle, deg. ±45
    Propulsion plant solid propellant
    booster stage;
    liquid-propellant
    ramjet motor
    Launcher type underwater,
    surface, ground
    Launch method from closed
    bottom
    launch-container
    Launch angle range, deg 15 to 90
    Weight, kg:
    launch about 3,000
    in launch-container about 3,900
    Launch-container dimensions, m: |
    length 8.9
    diameter 0.7

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Tiếp về yakhont thì các bạn có nói về kế hoạch của VN mua khu trục hạm 4000 tấn thì có thể có 2 chiếc sau năm 2015 theo kế hoạch hợp tác quân sự Nga-Việt 10 năm cộng thêm Gepard và Molnhia..và Navy không quân Su-30MK2/Su-35 và PAK FA đến 2020?.Còn vũ khí của FFG chắc là Yakhont nhưng tiếc rằng của VN chắc chỉ tầm 300 km và đã là Yakhont-II/III chưa ? Vì loại Yakhont mới có tốc độ 3,5-4,4 M cơ đấy ? Còn Gepard có phải loại mới chào không hay loại cũ cho đồng bộ-mình nghĩ nếu ký mới vào tháng 5 này thì nên dùng loại mới cho Club đến tầm gần 300 km thì hay đấy sau này phói hợp với Kilo ?còn hệ thống phòng không nếu thệ hệ 5 nên chọn loại 120 km thay cho 100 km nhỉ ?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Có ai thích tầu phòng không này không ? Hì chưa mặc áo tàng hình.
    [​IMG]
  8. thanhlethanh

    thanhlethanh Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    19/08/2009
    Bài viết:
    425
    Đã được thích:
    0
    @ gufoil bản chào tàu mới cấu hình ngon quá ,tư duy thiết kế của nga là đa năng ,độc lập tác chiến với khả năng sống sót cao ,cho tới giờ không hiểu sao nhà ta lại không chọn 2038.1 khi được chào lúc trước mà lại chọn gepard . con cuối cùng của bác to quá ao nhà lại nhỏ không có chổ chứa
    nhà em tiếp tục với hệ thống ra-da giám sát và tự vệ của skjoid class .em nó sử dụng ra-da MRR-3D-NG
    [​IMG]
    [​IMG]
    theo quảng cáo ra-da này có thể track sea skimming or diving missiles.
    MRR 3D NG ?" Medium to long range surveillance and self-defence
    MRR-3D NG provides long-range 3D air and surface surveillance and tracking and self-defence, target evaluation and weapon allocation, target classification support, weapon control, and offers advanced ECCM features.

    MRR 3D NG is designed as the sole radar on board for patrol boats or corvettes, and as the self-defence radar for frigates. MRR-3D NG is especially designed to detect and track sea skimming or diving missiles.

    3D air surveillance extends to 180 km, and surface surveillance to the radar horizon. Specialized waveforms are used to detect surface targets beyond the radar horizon in case of duct effect. The antenna is electronically-scanned in elevation and performs 3D tracking to provide accurate target designation (bearing, elevation, range, speed) up to 70°.

    For rapid deployment of self-defence weapons, the radar offers short reaction time, clutter elimination and highly accurate designation, minimizing target acquisition time for anti-air and anti-surface weapon systems. MRR 3D NG also detects, tracks and classifies helicopters over sea or land, including pop-ups and hovering or slow moving targets.
  9. napster90

    napster90 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    09/07/2006
    Bài viết:
    1.022
    Đã được thích:
    1
    Track được tên lửa bay sát mặt biển thì quan trọng nhưng là ở tầm bao nhiêu hả bác? Nếu vẫn bị giới hạn bởi đường chân trời thì vẫn không khác gì mấy
  10. thanhlethanh

    thanhlethanh Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    19/08/2009
    Bài viết:
    425
    Đã được thích:
    0
    theo quảng cáo tầm track của ra-da dến 60 km ( giới hạn đường chân trời ,em nào cũng thế ...nhưng tầm theo dõi từ 140 đến 180 km ) nhưng hệ thống phòng thủ lại ý ẹ !
    -hai em MBDA Mistral tầm 4km
    -một em Oto Melara 76mm Super Rapid tầm 16 km.
    em này nhờ chạy nhanh mà thóat ,vài thông số nhà em đưa rồi
    Các hệ thống Saab Ceros 200, (chỉ huy bắn ,tự vệ,ECM..)
    Các radar MRR-3D-NG
    Trong chế độ giám sát bề mặt, các MRR-3D-NG có thể phát hiện mục tiêu thấp và trung ở khoảng lên đến 140km và ở tầm xa chế độ 3D lên đến 180 km; ở chế độ tự vệ, nó có thể phát hiện và theo dõi bất kỳ mối đe dọa trong vòng bán kính 60km. (The Saab Systems Ceros 200 radar and optronic fire control system provides fire control for missiles and gun. Ceros 200 includes a Ku-band radar target tracker, CCTV camera, thermal imager, video tracker and laser rangefinder.
    Thales Naval France has been awarded the contract for the MRR-3D-NG G-band multi-role radar and associated IFF systems.
    The MRR-3D-NG radar has a lightweight phased array antenna and operates as both a surveillance radar and a self-defence system sensor, with automatic mode switching.
    In surface surveillance mode, the MRR-3D-NG can detect low and medium-level targets at ranges of up to 140km and in long-range 3D air surveillance mode targets up to 180km; in the self-defence mode, it can detect and track any threat within a radius of 60km. )

Chia sẻ trang này