1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Hình ảnh về các loại tàu chiến tàng hình trên thế giới

Chủ đề trong 'Kỹ thuật quân sự nước ngoài' bởi tombuys, 08/04/2010.

  1. 0 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 0)
  1. napster90

    napster90 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    09/07/2006
    Bài viết:
    1.022
    Đã được thích:
    1
    theo quảng cáo tầm track của ra-da dến 60 km ( giới hạn đường chân trời ,em nào cũng thế ...nhưng tầm theo dõi từ 140 đến 180 km ) nhưng hệ thống phòng thủ lại ý ẹ !
    -hai em MBDA Mistral tầm 4km
    -một em Oto Melara 76mm Super Rapid tầm 16 km.
    em này nhờ chạy nhanh mà thóat ,vài thông số nhà em đưa rồi
    Các hệ thống Saab Ceros 200, (chỉ huy bắn ,tự vệ,ECM..)
    Các radar MRR-3D-NG
    Trong chế độ giám sát bề mặt, các MRR-3D-NG có thể phát hiện mục tiêu thấp và trung ở khoảng lên đến 140km và ở tầm xa chế độ 3D lên đến 180 km; ở chế độ tự vệ, nó có thể phát hiện và theo dõi bất kỳ mối đe dọa trong vòng bán kính 60km. (The Saab Systems Ceros 200 radar and optronic fire control system provides fire control for missiles and gun. Ceros 200 includes a Ku-band radar target tracker, CCTV camera, thermal imager, video tracker and laser rangefinder.
    Thales Naval France has been awarded the contract for the MRR-3D-NG G-band multi-role radar and associated IFF systems.
    The MRR-3D-NG radar has a lightweight phased array antenna and operates as both a surveillance radar and a self-defence system sensor, with automatic mode switching.
    In surface surveillance mode, the MRR-3D-NG can detect low and medium-level targets at ranges of up to 140km and in long-range 3D air surveillance mode targets up to 180km; in the self-defence mode, it can detect and track any threat within a radius of 60km. )
    [/quote]
    Em thấy hơi lạ một chút, radar này dùng C-band thì sao lại có thể track được muc tiêu bay thấp sát mặt biển ngoài đường chân trời nhỉ ? Mục tiêu bay trung bình thi có thể nếu vẫn cao hơn đường chân trời.
    L-Band thì mới có thể đập tầng điện ly phản xạ cho phép nhìn xa hơn đường chân trời nhưng mà sai số rất lớn.
  2. thanhlethanh

    thanhlethanh Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    19/08/2009
    Bài viết:
    425
    Đã được thích:
    0
    Em thấy hơi lạ một chút, radar này dùng C-band thì sao lại có thể track được muc tiêu bay thấp sát mặt biển ngoài đường chân trời nhỉ ? Mục tiêu bay trung bình thi có thể nếu vẫn cao hơn đường chân trời.
    L-Band thì mới có thể đập tầng điện ly phản xạ cho phép nhìn xa hơn đường chân trời nhưng mà sai số rất lớn.
    [/quote] thú thật về ra-da mình cũng gà lắm ,nhưg hắn nói được thiết kế đặc biệt và cái vàng vàng ở trên mò vào trang thalesgroup cũng không khá hơn ,link :http://www.thalesgroup.com/Portfolio/Defence/Air_Systems_Product_-_MRR-3D_NG/?pid=1568
    trong trang đó có một file pdf các bác click vào xem chi tết nhà em đưa tạm :
    MRR-3D NG
    www.thalesgroup.com
    Main assets
    ? Lightweight antenna system for mast-top deployment,
    ensuring earliest possible detection of sea-skimmers.
    ? Compact transmitter/receiver/signal processing and
    interface cabinet for easy installation.
    ? Integrated IFF with Mode S and Mode 5 (for NATO countries)
    or other National Secure Mode (NSM for non NATO countries).
    ? Easy radar operation.
    MRR performs automatic clutter and jamming measurement
    for automatic waveform and signal processing adaptation.
    Two operating modes suffice for radar management and
    optimal target detection in all con***ions.
    ? Clutter-free long-range detection of all targets including
    very small targets.
    ? Accurate designation with multi-beam tracking function on
    up to 8 priority tracks at each rotation.
    ? Rapid 3D scan.
    Automatic waveform and radar management provides an
    ex clusive mixed beam technique to scan 5 beams in
    elevation every rotation, whatever the environmental
    con***ions, and offering the most rapid clutter-free scanning
    performance on the market.
    ? BITE for fault identification and location with centralised readout
    on front panel and multifunction console.
    General
    MRR-3D NG is the latest Thales 3D multirole radar.
    The radar provides long-range 3D air and surface
    surveillance, tracking and self-defence, target evaluation
    and weapon allocation, target classification support,
    weapon control, and offers advanced ECCM features.
    MRR-3D NG is in-service and operational in several
    Navies and has been used to perform successfully
    surface to air missile firings as well as gun firings.
    MRR-3D NG is especially designed to detect and track
    sea-skimming or diving missiles.
    3D air surveillance extends to 180 km, and surface
    surveillance to the radar horizon. In case of duct
    effect, special waveforms are used to benefit from this
    effect in detecting surface targets beyond the radar
    horizon. MRR-3D NG also detects, tracks and classifies
    helicopters over sea or land, including pop-ups and
    hovering or slow moving targets.
    The antenna is electronically scanned in elevation and
    performs 3D accurate tracking to provide accurate
    target designation (bearing, elevation, range, speed) up
    to 70°.
    For rapid deployment of self-defence weapons, the
    radar delivers tracks with a short reaction time. Then,
    a dedicated multi-beam pattern is used to provide
    accurate target designation to the ship or to an active
    missile system, minimizing target acquisition time for
    anti-air weapon systems.
    For anti-surface warfare, the MRR-3D NG performs
    splash spotting measurement *****pport gun firing
    control.
    MRR-3D NG multirole radar
    Medium- to long-range surveillance
    radar
    THALES NEDERLAND B.V. and/or its suppliers. This information carrier contains proprietary information which shall not
    be used, reproduced or disclosed to third parties without prior written authorization by THALES NEDERLAND B.V. and/or
    its suppliers, as applicable.Data on this sheet may be subject to change without notification. DS.067/09/08/H
    Surface Radar
    ADDRESS
    THALES NEDERLAND
    P.O. Box 42
    7550 GD HENGELO
    THE NETHERLANDS
    Phone : +31 74 248 81 11
    Fax : +31 74 242 59 36
    THALES
    Parc Tertiaire SILIC 3,
    Avenue Charles Lindbergh - BP 20351
    94628 RUNGIS Cedex France
    Phone : +33 1 79 61 40 00
    Fax : +33 1 79 61 11 78
    Functional Aspects
    ? 3D air target detection and surveillance
    ? Surface surveillance
    ? Fast Sea Skimmer track initiation
    ? Extremely accurate weapon designation
    ? Gun control
    ? 2 splash spotting channels
    ? Helo detection and classification support
    ? Integrated IFF (mode 1, 2, 3/A, C, 4 or NSM, mode 5
    and mode S)
    ? Advanced ECCM
    ? Easy operation
    ? Lightweight antenna and compact below deck equipment.
    Performance Data
    ? Max instrumented range: 180 km
    ? Max elevation: 70°
    ? Max surface channel: 80 km
    ? Min surface channel: 300 m
    ? Detection range performance: small target : 40 km
    fighter : 125 km
    Liner : 180 km
    Technical Data
    Phased array antenna in elevation
    Two full Doppler modes, long range and self-defence
    Fully automatic track initiation and accurate designation
    Automatic weather and ECCM management.
    Antenna
    Antenna rotation speed: 10 rpm, 30 rpm
    Stabilisation: electronic
    Transmitter
    Frequency band: G band (C-band)
    Integrated phased loop
    Processing
    Digital pulse compression
    Finite Impulse Respond Doppler filtering (FIR)
    Automatic mode selection depending on weather and jamming
    con***ions
    Advanced CFAR techniques
    Accurate multi-beam measurement
    Classification support.
    System Overview
  3. gulfoil

    gulfoil Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/03/2003
    Bài viết:
    3.090
    Đã được thích:
    4
    Ảnh chiếc Frigate 4000 tấn của Nga đầu tiên vẫn dùng hệ thống phòng không Uragan cũ
    [​IMG]

    Thì khu trục hạm 22350 của nga là cải tiến từ Talwar của Ấn mà chiếc đầu tiên giống thế nhưng từ chiếc thứ 2 là sản xuất đồng loạt có tính chất mới hẳn về chất liệu vỏ tầu tàng hình từ Composite hệ thống điện tử ASU và các loại vũ khí và hầm phóng tên lửa thẳng đứng.Việc dùng các hầm phóng tên lửa đa năng cũng làm tăng tính tàng hình và khả năng chiến đấu đa dạng do phối hợp các loại tên lửa khác nhau.Do chiều cao thành tầu có hạn do tuỳ theo trọng tải tầu nên Nga có làm hầm phóng tên lửa cao hơn so với bong tầu nếu cần thiết.Về tên lửa phòng không có thể đặt Shtil-1, ... đến S-3000/S-4000 với tên lửa nhỏ thì số lượng tên lửa nhiều hơn.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Với chương trình hiện đại hoá quân đội thì hải quân Nga cũng vậy họ dự kiến đóng 20 chiếc đến 2018 và các loại tầu mới đều coi như là thế hệ 5 với công nghệi tàng hình cũng như vũ khí và điện tử thế hệ 5 nhưng còn nhiều loại vũ khí đang thử quốc gia.Về phong không của 22350 thì cả hại hầm phóng tên lửa đều cùng loại cho cả Yakhont và tên lửa phòng không ngoài ra còn 2 ụ pháo tên lửa phòng không Palma ( Palash) ở sau tầu còn chống ngầm có Medvetka-2 ( 2x4) Zaria-m và Vinetka-M...và pháo mới A-192 5P10E "Puma" .Còn ra đa AESA là hệ thống ra đa "Poliment-Redut" với :
    1- Ra đa bao quát.
    1-4 ra đa AESA " Poliment"
    3-Hệ thống điều khiển pháo tên lửa phòng không tầm trung và gần "Redut" các tên lửa phòng không cũ như RIF-M hay các loại mới nhưng đắt hơn mấy chụ triệu USD cụ thể bây giờ có các loại sau :
    8 quả (48Н6.-120 km, 48H6E2-150 km ), hay 32 quả ( 9M96E-40 km ,9M96E2-120 km ), hay 128 quả ( RVV-AE-10 km ) cộng 16 quả Yakhont hay bố trí hỗn hợp cùng các loại Club đánh hạm/bờ /ngầm ...
    Hệ thống ra đa trong hệ thống điều khiển ASU hải quân cùng đồng thời phát hiển các mục tiêu trên biể mặt đất trên không và ngầm mặt nuớc cùng một lúc bắn 16 mục tiêu tạo ra một vòm trời phòng không với việc bắn các tên lửa liên tục không quá 1 giây và mỗi ra đa AESA chịu trách nhiệm một lúc 4 mục tiêu (4x4=16) ...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ship general-purpose firing complex

    The 3R-14UKSK-X* (UKSK) multipurpose shipboard firing system is designed for surface ships being upgraded or under construction and equipped with the Club-N and BrahMos missile systems.
    The system provides:
    - installation;
    - daily maintenance;
    - automated control;
    - combat use of the 3M-54TE, 3M-14TE, 91RTE2 and BrahMos missiles.
    The UKSK is delivered as a self-contained independent air- and water-tight stowage with fire-extinguishing, water drain and ventilation systems along with the fire control equipment. This design:
    greatly simplifies the system?Ts installation onboard and reduces its installation time;
    eliminates the necessity to allocate specialized missile magazines on ships.
    The missiles are located in containerless or container modular underdeck vertical launchers (4 or 8 missiles per each module depending on the modification).
    * ?" alphanumeric code of the ship?Ts project
    SPECIAL FEATURES:
    - BrahMos and Club-N missiles usage in any combination
    - Elaboration of firing data on sea surface, underwater and land targets
    - General purpose under-deck launcher intended for 4 or 8 missiles
    [​IMG]
    [​IMG]
    http://morinsys.ru/images/stories/concern/media/video/uksk.avi
    Bây giờ xu hướng dùng tên lửa tấn công là Yakhont/Brahmos cộng với Club còn tên lửa phòng không chủ lực là RIF-M như dự án 1136M là loại nâng cấp củ Talwar mà Nga đang đóng 3 chiếc cho Ấn Đọ , giao voà 2010-2012.Còn của Nga là 22350 mạnh hơn Type-45?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Còn mấy chú tầu hộ tống mới cũng dung Yakhont còn hệ thống tên lửa phòng không RIF-M thì bố trí hầm phóng ở phía sau và song song với than tầu gồm 2 ụ phóng 6x2=12.Còn ụ phóng nổi cho X-35-Uran-E thì bỏ
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Mặc dù Yakhont đã có từ lâu và boá chí phương tây vẫn lờ đi khả năng tàng hình của tên lửa này kh vượt qua hàng rào ra đa đối phương và vẫn chỉ nhận là với moskit và Yakhont rất khó đánh chặn.Thời gian trôi đi nhưng Yakhont -M vẫn rất khó tìm thông tin còn Brahmos-II thì mớim sắp có thôi.Nhân tiện có các bài về Aster là loại tên lửa mạnh của phương tây và gần đây nga và Ấn trang bị rỗng rãi Yakhont và Brahmos cho các loại tầu nhỏ và vừa nên đưa vài thông tin.
    YAKHONT - NEW-GENERATION ANTISHIP MISSILE
    Forty years ago, on November 22, 1957, following the launch of a P-5 cruise missile from a submarine, the OKB-52 Experimental Design Bureau, today the Machine-Building Research and Production Association (MBR&PA), entered a new stage in its history.
    For the first time the missile was fired directly from its container outfitted with short guides. After liftoff, the missile''''''''''''''''''''''''''''''''s wings automatically deployed in flight. The new launch method made it possible to eliminate weapon system assembly operations, typical of the P-10 domestically produced missile system and Regulus, its foreign counterpart operational at that time, on board the submarine. By virtue of this engineering innovation, the number of missiles carried by submarines was considerably increased, their maintenance became much simpler and combat readiness of the entire "submarine - weapon" system became higher. It is basically these features that allowed the missile to win a competition between various designs. The system entered service with a group of submarines and became one of the first and powerful weapons capable of performing strategic missions in ocean theaters of operations. Later, the engineering solutions incorporated in the missile system were recognized by domestic and foreign rocket builders as classical, without which one cannot even imagine further development and wide use of cruise missiles by armed forces worldwide.

    On the basis of the advanced engineering solutions and other fundamentally new approaches incorporated in the P-5 missile, the MBR&PA developed several generations of cruise missiles which actually made a revolution in Russia''''''''''''''''''''''''''''''''s Navy and its armament. All of them featured such unique qualities as supersonic speed and powerful "smart" warheads adequately protected both in flight and on board their platforms. The missiles developed in Moscow suburb of Reutovo were equipping all domestic submarines - antiship missile system carriers - and most of surface fleet combatants, including nuclear-powered cruiser Pyotr Veliky and heavy aircraft-carrying cruiser Admiral Kuznetsov, Russian Navy''''''''''''''''''''''''''''''''s flagship.
    Major advances in the development of previous-generation weapon systems, combined with the latest scientific and technological achievements made in Russia''''''''''''''''''''''''''''''''s defense industry, have enabled the MBR&PA headed by Gerbert Yefremov, General Designer, to start developing the fourth-generation antiship missiles.
    The Yakhont-type antiship missile is designed to combat naval surface-ship groupings and single ships under heavy fire and electronic counteraction.
    The missile is noted for:
    - over-the-horizon range;
    - true "fire-and-forget" performance;
    - flexible flight path ("low", "high - low");
    - supersonic speed at all flight phases;
    - multi-platform capability permitting their use by surface ships of all major classes, submarines and ground-based launchers.


    The parameters and performance characteristics given in Table 1 have become technically feasible due to the application of an array of unique design solutions and technology-intensive components and, above all, a supersonic ramjet sustainer motor, capable of operating in a broad range of speeds and altitudes, a noise-adaptive radar homing head, and a powerful onboard computer.
    In the development of the missile, designers made use of a system approach, where different components, producing different output parameters, were integrated into a complex, well-tuned system capable of accomplishing its dedicated purpose with maximum efficiency. For the missile''''''''''''''''''''''''''''''''s capabilities, refer to the Figure.
    Due to the Yakhont''''''''''''''''''''''''''''''''s short flying time (its speed is 2.5 times greater than the speed of sound) and the long effective range of its seeker head, the targeting of the missile need not be very accurate.
    The ability to observe the entire target area from a high altitude, augmented by the enhanced capabilities of the antiship missile control system, make it possible to cue missiles to hostile ships in a group and discriminate false targets.
    After launch, Yakhont''''''''''''''''''''''''''''''''s early descent to a low altitude, combined with its supersonic speed and seaskimming flight mode in the homing phase, make it possible to avoid detection and tracking of the missile by even the target''''''''''''''''''''''''''''''''s most sophisticated air defense systems.
    The missiles''''''''''''''''''''''''''''''''s compactness and maintainability on board its platform are not the least important factors determining its appearance. First of all it can be explained by the missiles''''''''''''''''''''''''''''''''s unique construction unrivaled in terms of the degree of integration of components. Basically, the entire missile - from the nose air intake to the nozzle exit section - is a propulsion plant arranged in an airframe. Except for the intake bullet, where the control system and warhead are arranged, all of the missile''''''''''''''''''''''''''''''''s internal spaces, including the ramjet motor air duct, are filled with sustainer motor propellant and accommodate the built-in solid-propellant booster stage. The missile is enclosed in a sealed launch-container. The fact that there is almost no clearance between the missile''''''''''''''''''''''''''''''''s fuselage and internal surfaces of the launch-container indicates that the degree of integration of components is very high. The missile size provides for a two- or three-fold increase in the number of the missiles carried on board a platform.
    The launch-container is an integral part of the missile system. The missile is dispatched from the manufacturing plant, shipped, stored and delivered to the user in its launch-container ready for use at all times. The missile''''''''''''''''''''''''''''''''s systems check-out is made without removing the weapon from its launch-container.
    The launch-container, with the missile in it, is very simple to operate and maintain. It requires neither any liquid or gas for maintenance nor specific microclimate for storage and on board its carrier. All this simplifies operation and maintenance procedures and enhances the weapon''''''''''''''''''''''''''''''''s reliability.

    As the missile''''''''''''''''''''''''''''''''s basic features encompass the use of a launch-container, a wide range of launch angles and an advanced firing method which does not require flame deflectors, the missile can easily be blended into the architecture of various platforms. It should be noted here that launchers of different designs can be used: very simple rack launchers intended for installation on low-tonnage vessels of the "guided-missile boat - corvette" class or vertical-launch modular systems designed for installation on large-displacement surface ships, i.e. frigates, destroyers and cruisers.
    In ad***ion to the well-known inclined and vertical installation methods applied *****bmarine- and ground-based antiship missiles, some innovative basing and launching methods have emerged for which Yakhont is quite suitable.
    We can say with confidence that no one antiship missile system currently in service elsewhere in the world possesses such an array of unique technical and operational characteristics as Yakhont. Taking into account current trends in the development of the navies in the world, this fact is of paramount importance.
    Due to economic reasons, since the early 1990s, most countries have been giving preference in their naval development plans to the procurement and construction of limited-displacement ships.
    As a consequence, the requirements for combat effectiveness of their weapons systems have become more exacting and the process of replacing old-generation antiship missiles with new ones, where the first-generation subsonic missiles will be replaced with supersonic systems featuring a longer firing range and higher effectiveness, is associated with this trend and, according to forecasts, is likely to commence at the beginning of the 21st century. We can affirm that, owing to the unique characteristics of the Yakhont missile, even light warships armed with it will be able to perform missions that before could only be handled by large combatants.
    Thus, we have good undertakings for the future and all reason to believe that the Yakhont antiship missile system will appear on the foreign market. Operators can rely on this system as it will ensure high operational effectiveness of their warships and security of sea borders.


    Basic Characteristics of the Yakhont Antiship Missile System Firing range, km:
    mixed trajectory up to 300
    low trajectory 120
    Speed, M 2 to 2.6
    Flight altitude,low trajectory m 5 to 15
    final phase,
    Weight of warhead, kg about 200
    Guidance active-passive,
    radar seeker head
    Minimum target detection range
    in active mode, km 50
    Maximum seeker head search angle, deg. ±45
    Propulsion plant solid propellant
    booster stage;
    liquid-propellant
    ramjet motor
    Launcher type underwater,
    surface, ground
    Launch method from closed
    bottom
    launch-container
    Launch angle range, deg 15 to 90
    Weight, kg:
    launch about 3,000
    in launch-container about 3,900
    Launch-container dimensions, m: |
    length 8.9
    diameter 0.7

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Tiếp về yakhont thì các bạn có nói về kế hoạch của VN mua khu trục hạm 4000 tấn thì có thể có 2 chiếc sau năm 2015 theo kế hoạch hợp tác quân sự Nga-Việt 10 năm cộng thêm Gepard và Molnhia..và Navy không quân Su-30MK2/Su-35 và PAK FA đến 2020?.Còn vũ khí của FFG chắc là Yakhont nhưng tiếc rằng của VN chắc chỉ tầm 300 km và đã là Yakhont-II/III chưa ? Vì loại Yakhont mới có tốc độ 3,5-4,4 M cơ đấy ? Còn Gepard có phải loại mới chào không hay loại cũ cho đồng bộ-mình nghĩ nếu ký mới vào tháng 5 này thì nên dùng loại mới cho Club đến tầm gần 300 km thì hay đấy sau này phói hợp với Kilo ?còn hệ thống phòng không nếu thệ hệ 5 nên chọn loại 120 km thay cho 100 km nhỉ ?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Có ai thích tầu phòng không này không ? Hì chưa mặc áo tàng hình.
    [​IMG]
    Tàng hình
    [​IMG]
    [​IMG]
  4. shinsaber

    shinsaber Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    27/04/2009
    Bài viết:
    1.644
    Đã được thích:
    483
    Thích con future stealth destroyer hơn, có 4 CIWS mà trông dáng cũng đẹp hơn, mỗi tội ko biết nó ôm những tên lửa nào.
    Mà tiện nói về tàu chiến thì bác dầu lửa có biết Nga liệu có dự định chế tạo trực thăng chống ngầm mới ko hay vẫn cứ Ka-27 với Mil-14?
  5. khanhnam86

    khanhnam86 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    13/11/2008
    Bài viết:
    609
    Đã được thích:
    55
    @ gulfoil: Bác có những bài viết rất hay, nhưng mỗi bài viết mớit bác lại lôi cả những bài cũ vào làm tốn tài nguyên đọc rối mắt, nên chăng mong bác xem lại cách viết nhé
  6. gulfoil

    gulfoil Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/03/2003
    Bài viết:
    3.090
    Đã được thích:
    4
    Thêm mấy ảnh tàng hình
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  7. thanhlethanh

    thanhlethanh Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    19/08/2009
    Bài viết:
    425
    Đã được thích:
    0
    tàu tàng hình mới !
    [​IMG]
  8. napster90

    napster90 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    09/07/2006
    Bài viết:
    1.022
    Đã được thích:
    1
    con này có khi còn lặn được cả xuống nước để trốn ấy chứ ạ
  9. thaison0212

    thaison0212 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    11/07/2008
    Bài viết:
    431
    Đã được thích:
    60
    Cái du thuyền của ông tỷ phú thép người nga mà. Lừa tình ai à
    Link đây không các bác lại nói em đùa giai.
    http://www.vinacorp.vn/news/ty-phu-nga-khoe-du-thuyen-300-trieu-usd/ct-387546
    Được thaison0212 sửa chữa / chuyển vào 10:01 ngày 21/04/2010
    Được thaison0212 sửa chữa / chuyển vào 10:04 ngày 21/04/2010
  10. thanhlethanh

    thanhlethanh Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    19/08/2009
    Bài viết:
    425
    Đã được thích:
    0
    bác này ! anh em đang xả xì -strét tý ,bác làm lộ hêt
    có một lớp tàu của pháp thích hợp với cảnh sát biển ,tải trọng từ 1000 đến 2500 tấn nhình cũng hầm hố lắm
    [​IMG]
    - tập đòan DCNS của Pháp lần đầu tiên công bố Gowind class tàu hộ tống trong năm 2006. Kể từ khi đó đến nay DCNS đã mở rộng Gowind class đến bốn tàu hộ tống với chiều dài từ 85 đến 105m và tải trọng từ 1.000 đến 2.500 tấn. có từ 50 đến 75 thủy thủ
    -bao gồm: the 1,000t Sovereignty Enforcer Gowind control corvette, the 2,000t High Seas Master Gowind presence corvette, the Deterrent Warrior Gowind action corvette, and the 2,000t Multi-Mission Combatant Gowind combat corvette

    -Chỉ huy và kiểm soát : hệ thống SETIS, dựa trên CMS SENIT được thiết kế bởi DCNS và Thales phiên bản thương mại (COTS). Một loạt các hệ thống chiến đấu có thể được tích hợp vào SETIS, mà có thể được cấu hình lại để chứa hệ thống nhiệm vụ mới và nâng cấp thông qua cuộc đời hoạt động của con tàu.
    -Các tàu hộ tống có thể được trang bị các hệ thống vũ khí phù hợp với yêu cầu nhiệm vụ các khách hàng ,các quốc gia mua chúng . Các hệ thống vũ khí bao gồm: súng máy 12.7 mm điều khiể từ xa, súng máy 20mm, súng 76mm hải quân trên boong về phía trước, tên lửa chống tàu, hệ thống tự vệ tàu và bộ chiến tranh điện tử. một số phiên bản có hệ thống phòng thủ tên lủa tầm ngắn Mica VL phóng thẳng đứng , tên lửa chống tàu Exocet MM40 tầm 180 km.ngoài ra còn có thề có một so-na kéo ngầm dưới nước .
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    khả năng đặc biệt
    [​IMG]
    [​IMG]
    chi tiết hơn
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

Chia sẻ trang này