1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Hyec - CLB tiếng Anh lâu đời nhất ở HN (>100 pages)

Chủ đề trong 'Anh (English Club)' bởi TEdison, 13/03/2005.

Trạng thái chủ đề:
Đã khóa
  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. TEdison

    TEdison Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    27/02/2002
    Bài viết:
    982
    Đã được thích:
    0
    Chào Nguyện Ca,
    Em cũng hay vào đây mà chỉ thấy hỏi thăm thôi nhỉ?! Mai lên Hyec nhé!
  2. TEdison

    TEdison Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    27/02/2002
    Bài viết:
    982
    Đã được thích:
    0
    Trucxinh là ai thế nhỉ?
    Nói là topic tuần vừa rồi về Interview là không hoàn toàn chính xác. Tuần trước đó có một topic về Career, mọi người rất quan tâm đến việc làm thế nào để thành công trong một cuộc Interview, đó là lý do Hyec có một buổi nói về Interview, nhưng thực tế là có một số người "giả" làm Interviewer và một số làm Interviewee, mọi người coi như đang tham gia một cuộc Interview thật sau đó trao đổi các câu hỏi thường được hỏi, cách trả lời thế nào cho phù hợp và hiệu quả. Những ý kiến của hai "thành viên" mới người Mỹ thật là quý giá và thực tiễn. Các bạn có cảm giác hiểu nhiều hơn về một cuộc Interview.
  3. TEdison

    TEdison Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    27/02/2002
    Bài viết:
    982
    Đã được thích:
    0
    Trucxinh là ai thế nhỉ?
    Nói là topic tuần vừa rồi về Interview là không hoàn toàn chính xác. Tuần trước đó có một topic về Career, mọi người rất quan tâm đến việc làm thế nào để thành công trong một cuộc Interview, đó là lý do Hyec có một buổi nói về Interview, nhưng thực tế là có một số người "giả" làm Interviewer và một số làm Interviewee, mọi người coi như đang tham gia một cuộc Interview thật sau đó trao đổi các câu hỏi thường được hỏi, cách trả lời thế nào cho phù hợp và hiệu quả. Những ý kiến của hai "thành viên" mới người Mỹ thật là quý giá và thực tiễn. Các bạn có cảm giác hiểu nhiều hơn về một cuộc Interview.
  4. trucxinh

    trucxinh Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/05/2005
    Bài viết:
    58
    Đã được thích:
    0
    Thanks for your beautiful rose, moah ... Trúc xinh sẽ cố gắng post chủ đề hàng tuần vào trước ngày thứ 6.
    Chúc mọi người một tuần vui vẻ, chủ nhật lại lên HYEC chơi
  5. trucxinh

    trucxinh Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/05/2005
    Bài viết:
    58
    Đã được thích:
    0
    Thanks for your beautiful rose, moah ... Trúc xinh sẽ cố gắng post chủ đề hàng tuần vào trước ngày thứ 6.
    Chúc mọi người một tuần vui vẻ, chủ nhật lại lên HYEC chơi
  6. trucxinh

    trucxinh Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/05/2005
    Bài viết:
    58
    Đã được thích:
    0
    Hôm nay trucxinh lại làm reporter niè.
    Trong buổi meeting của tuần trước, các thành viên HYEC đề nghị có buổi thảo luận về chủ đề thời trang(hình như ai cũng có hứng thú về vấn đề quần áo thì phải).
    Topic của tuần này là "Fashion". Mọi người cùng tham gia nhé.
  7. trucxinh

    trucxinh Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/05/2005
    Bài viết:
    58
    Đã được thích:
    0
    Hôm nay trucxinh lại làm reporter niè.
    Trong buổi meeting của tuần trước, các thành viên HYEC đề nghị có buổi thảo luận về chủ đề thời trang(hình như ai cũng có hứng thú về vấn đề quần áo thì phải).
    Topic của tuần này là "Fashion". Mọi người cùng tham gia nhé.
  8. trucxinh

    trucxinh Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/05/2005
    Bài viết:
    58
    Đã được thích:
    0
    À quên mất.
    Chủ nhật tuần trước HYEC đã thảo luận về "Market". Mr.Phương - thành viên tích cực của HYEC, người chuẩn bị topic - đã trình bày một phần presentation, nội dung có tham khảo của một số sách vở (trucxinh chưa có thông tin về nguồn tham khảo ở đây, khi nào được cung cấp sẽ thông tin thêm). Trucxinh đã xin phép tác giả( cho đúng tinh thần công ước Berne) được post lên để mọi người cùng tham khảo nhé.
    What the term does market mean?
    A market is a shorthand expression for the process by which households?T decisions about consumption of alternative goods, firms?T decision what and how to produce and workers?T decision how much and for whom to work are all reconciled by adjustment of prices.
    Prices of goods and of resources, such as labor, machinery and land, adjust to ensure that scare resources are used to produce those goods and service that society demand.
    What problem do markets and prices solve for society?
    How do markets and prices enable society to solve the problems of what, how and for whom to produce? Suppose that you buy a hamburger for your lunch. What does this have to do with markets and prices? You chose the café because it was fast, convenient and cheap. Given your desire to eat and your limited resources, the low hamburger price told you that this is a good way so satisfy your appetite. You probably prefer steak but that is more expensive. The price of steak is high enough to ensure that society answers the ?ofor whom? question about lunchtime steaks in favor of someone else.
    Why do café owners not have to pay high wages?
    Now let?Ts think about the seller?Ts viewpoint. The café owner is in business because, given the price of hamburger meat, the rent and the wages that must be paid, it is possible to sell hamburger at a profit. If rents were higher, it might be more profitable to sell hamburgers in a cheap area or to switch to luxury lunches for rich executives on expense accounts. The student behind the counter is working there because it is a suitable part time job, which pays a bit of money. If the wage were much lower it would hardly be worth working at all. Conversely, the job is typically unskilled and there are plenty of students looking for such work, so owners of café do not have to offer very high wages.
    What makes society put resources into hamburger production?
    Prices are guiding your decision to buy a hamburger, the owner?Ts decision to sell hamburgers and the student?Ts decision to take the job. Society is allocating resources ?" meat, buildings and labor into hamburger production through the prices system. If nobody liked hamburger, the owner could not sell enough at a price that cover the cost of café. People?Ts desire to eat hamburger guides resources into hamburger production.
    What would consumers do if hamburger price rose?Assume that the cattle contracted a disease, there fore the price of beef will increase, the hamburger producers would be forced to raise prices and consumers surely would buy more cheese sandwiches for lunch. Adjustment in prices would encourage society to reallocate resources to reflect the increased in scarcity of cattle.
    In this example there are several markets involved in your purchase of a hamburger. You and the café owners were part of the market for lunches. The student behind the counter was part of local labor market and the café owner was part of the local wholesale meat market and local market for rent buildings.
    You can freely select a market to discuss, the definition, characters, supplier, consumer and the price equilibrium system. Try to analyze the factor that affects the smooth operation of such market.
    Chúc mọi người cuối tuần vui vẻ
  9. trucxinh

    trucxinh Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/05/2005
    Bài viết:
    58
    Đã được thích:
    0
    À quên mất.
    Chủ nhật tuần trước HYEC đã thảo luận về "Market". Mr.Phương - thành viên tích cực của HYEC, người chuẩn bị topic - đã trình bày một phần presentation, nội dung có tham khảo của một số sách vở (trucxinh chưa có thông tin về nguồn tham khảo ở đây, khi nào được cung cấp sẽ thông tin thêm). Trucxinh đã xin phép tác giả( cho đúng tinh thần công ước Berne) được post lên để mọi người cùng tham khảo nhé.
    What the term does market mean?
    A market is a shorthand expression for the process by which households?T decisions about consumption of alternative goods, firms?T decision what and how to produce and workers?T decision how much and for whom to work are all reconciled by adjustment of prices.
    Prices of goods and of resources, such as labor, machinery and land, adjust to ensure that scare resources are used to produce those goods and service that society demand.
    What problem do markets and prices solve for society?
    How do markets and prices enable society to solve the problems of what, how and for whom to produce? Suppose that you buy a hamburger for your lunch. What does this have to do with markets and prices? You chose the café because it was fast, convenient and cheap. Given your desire to eat and your limited resources, the low hamburger price told you that this is a good way so satisfy your appetite. You probably prefer steak but that is more expensive. The price of steak is high enough to ensure that society answers the ?ofor whom? question about lunchtime steaks in favor of someone else.
    Why do café owners not have to pay high wages?
    Now let?Ts think about the seller?Ts viewpoint. The café owner is in business because, given the price of hamburger meat, the rent and the wages that must be paid, it is possible to sell hamburger at a profit. If rents were higher, it might be more profitable to sell hamburgers in a cheap area or to switch to luxury lunches for rich executives on expense accounts. The student behind the counter is working there because it is a suitable part time job, which pays a bit of money. If the wage were much lower it would hardly be worth working at all. Conversely, the job is typically unskilled and there are plenty of students looking for such work, so owners of café do not have to offer very high wages.
    What makes society put resources into hamburger production?
    Prices are guiding your decision to buy a hamburger, the owner?Ts decision to sell hamburgers and the student?Ts decision to take the job. Society is allocating resources ?" meat, buildings and labor into hamburger production through the prices system. If nobody liked hamburger, the owner could not sell enough at a price that cover the cost of café. People?Ts desire to eat hamburger guides resources into hamburger production.
    What would consumers do if hamburger price rose?Assume that the cattle contracted a disease, there fore the price of beef will increase, the hamburger producers would be forced to raise prices and consumers surely would buy more cheese sandwiches for lunch. Adjustment in prices would encourage society to reallocate resources to reflect the increased in scarcity of cattle.
    In this example there are several markets involved in your purchase of a hamburger. You and the café owners were part of the market for lunches. The student behind the counter was part of local labor market and the café owner was part of the local wholesale meat market and local market for rent buildings.
    You can freely select a market to discuss, the definition, characters, supplier, consumer and the price equilibrium system. Try to analyze the factor that affects the smooth operation of such market.
    Chúc mọi người cuối tuần vui vẻ
  10. trucxinh

    trucxinh Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/05/2005
    Bài viết:
    58
    Đã được thích:
    0
    À quên mất.
    Chủ nhật tuần trước HYEC đã thảo luận về "Market". Mr.Phương - thành viên tích cực của HYEC, người chuẩn bị topic - đã trình bày một phần presentation, nội dung có tham khảo của một số sách vở (trucxinh chưa có thông tin về nguồn tham khảo ở đây, khi nào được cung cấp sẽ thông tin thêm). Trucxinh đã xin phép tác giả( cho đúng tinh thần công ước Berne) được post lên để mọi người cùng tham khảo nhé.
    What the term does market mean?
    A market is a shorthand expression for the process by which households?T decisions about consumption of alternative goods, firms?T decision what and how to produce and workers?T decision how much and for whom to work are all reconciled by adjustment of prices.
    Prices of goods and of resources, such as labor, machinery and land, adjust to ensure that scare resources are used to produce those goods and service that society demand.
    What problem do markets and prices solve for society?
    How do markets and prices enable society to solve the problems of what, how and for whom to produce? Suppose that you buy a hamburger for your lunch. What does this have to do with markets and prices? You chose the café because it was fast, convenient and cheap. Given your desire to eat and your limited resources, the low hamburger price told you that this is a good way so satisfy your appetite. You probably prefer steak but that is more expensive. The price of steak is high enough to ensure that society answers the ?ofor whom? question about lunchtime steaks in favor of someone else.
    Why do café owners not have to pay high wages?
    Now let?Ts think about the seller?Ts viewpoint. The café owner is in business because, given the price of hamburger meat, the rent and the wages that must be paid, it is possible to sell hamburger at a profit. If rents were higher, it might be more profitable to sell hamburgers in a cheap area or to switch to luxury lunches for rich executives on expense accounts. The student behind the counter is working there because it is a suitable part time job, which pays a bit of money. If the wage were much lower it would hardly be worth working at all. Conversely, the job is typically unskilled and there are plenty of students looking for such work, so owners of café do not have to offer very high wages.
    What makes society put resources into hamburger production?
    Prices are guiding your decision to buy a hamburger, the owner?Ts decision to sell hamburgers and the student?Ts decision to take the job. Society is allocating resources ?" meat, buildings and labor into hamburger production through the prices system. If nobody liked hamburger, the owner could not sell enough at a price that cover the cost of café. People?Ts desire to eat hamburger guides resources into hamburger production.
    What would consumers do if hamburger price rose?Assume that the cattle contracted a disease, there fore the price of beef will increase, the hamburger producers would be forced to raise prices and consumers surely would buy more cheese sandwiches for lunch. Adjustment in prices would encourage society to reallocate resources to reflect the increased in scarcity of cattle.
    In this example there are several markets involved in your purchase of a hamburger. You and the café owners were part of the market for lunches. The student behind the counter was part of local labor market and the café owner was part of the local wholesale meat market and local market for rent buildings.
    You can freely select a market to discuss, the definition, characters, supplier, consumer and the price equilibrium system. Try to analyze the factor that affects the smooth operation of such market.
    Chúc mọi người cuối tuần vui vẻ
Trạng thái chủ đề:
Đã khóa

Chia sẻ trang này