1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

IBT TOEFL 9-12 tháng, PHƯƠNG PHÁP ĐƠN GIẢN, DỄ HIỂU VÀ HIỆU QUẢ cho trình độ cơ bản, nhận tài liệu t

Chủ đề trong 'Tìm bạn/thày/lớp học ngoại ngữ' bởi AmericanEnglish, 26/01/2008.

  1. 0 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 0)
  1. AmericanEnglish

    AmericanEnglish Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    06/08/2006
    Bài viết:
    277
    Đã được thích:
    0
    IBT TOEFL 9-12 tháng, PHƯƠNG PHÁP ĐƠN GIẢN, DỄ HIỂU VÀ HIỆU QUẢ cho trình độ cơ bản, nhận tài liệu tham khảo MIỄN PHÍ

    PHƯƠNG PHÁP ĐƠN GIẢN, DỄ HIỂU VÀ HIỆU QUẢ NHẤT -----> THÀNH CÔNG TRONG THỜI GIAN NGẮN NHẤT. Tài liệu được biên soạn khoa học và tiện ích, đặc biệt là phương pháp PHÁT ÂM ANH MỸ CHUẨN dựa trên phiên âm và 05 quy tắc phát âm Anh Mỹ, giúp nâng cao khả năng nói & nghe trong thời gian ngắn nhất. Mục đích của chúng tôi là giúp bạn phát triển NGÔN NGỮ TIẾNG ANH của bạn, việc thi IBT chỉ đơn giản là nơi bạn thể hiện cho Người Mỹ thấy bạn là ai.

    GIẢI PHÁP CHO TỪNG DẠNG BÀI THI:

    1. LISTENING: bài nghe IBT thường có tốc độ trung bình hoặc nhanh, trong đó nội dung các bài lecture thường liên quan đến các lĩnh vực khoa học khác nhau (trong đó các từ vựng chủ đề được lặp lại nhiều lần), nội dung các bài hội thoại thường liên quan đến cuộc sống sinh viên trong trường đại học. Để đạt kết quả tốt người học cần có KHẢ NĂNG TẬP TRUNG NGHE HIỂU NHANH, khả năng này phụ thuộc vào các yếu tố sau:

    - PHÁT ÂM CHUẨN, ĐỌC TO NHANH: khi phát âm chuẩn từ vựng và đọc to nhanh bài học, âm thanh do người học phát ra sẽ tương đương với âm thanh của người bản ngữ về cả ÂM TIẾT, TRỌNG ÂM và TỐC ĐỘ RA TỪ. Do vậy khi nghe lại những nội dung quen thuộc trong bài thi, người học sẽ nhanh chóng nắm bắt được từ vựng chủ đề và hiểu nội dung câu chuyện. Việc phát âm chuẩn và ra từ nhanh cũng rất thuận lợi cho phần nói vì bạn có thể GÂY ẤN TƯỢNG với người chấm bằng một GIỌNG MỸ CHUẨN, (hãy tưởng tượng khi bạn là người chấm thi tiếng Việt, nếu thí sinh của bạn nói bằng giọng Huế hoặc Nghệ An làm bạn khó nghe thì bạn sẽ cho điểm thế nào. Đối với phần nói IBT, thời gian chấm rất rất ngắn nên phải làm cho người chấm dễ nghe - nói bằng giọng của họ - thì điểm mới dễ cao).

    - TỪ VỰNG CỦA CÁC LĨNH VỰC LIÊN QUAN: từ vựng nên được tích luỹ bằng cách học theo các câu chuyện (gồm cả bài nghe và bài đọc) và kết hợp với phát âm chuẩn ngay khi học. Việc học từ vựng theo câu chuyện sẽ cho phép nhớ lâu (hãy tưởng tượng đến khả năng nhớ các câu chuyện như Tấm Cám, Thạch Sanh? khi chúng ta còn bé), nên tập trung vào động từ, tính từ và danh từ chung và NHẤT LÀ PHẢI KẾT HỢP CHẶT CHẼ VỚI KHẢ NĂNG ĐOÁN TỪ MỚI THEO NGỮ CẢNH (chúng ta hoàn toàn có thể sử dụng kiến thức đã biết khi đọc trong tiếng Việt để đoán nghĩa từ mới tiếng Anh). Việc đoán nghĩa từ mới lại đòi hỏi người học phải nắm vững LOẠI TỪ (danh từ, tính từ, động từ...) và CẤU TRÚC CÂU CƠ BẢN (vị trí các loại từ trong câu và các cách giải thích thêm cho các thành phần trong câu), đây cũng là kiến thức rất cần thiết cho PHẦN ĐỌC. Học ngữ pháp theo LOẠI TỪ và CẤU TRÚC CÂU CƠ BẢN sẽ giúp bạn tiết kiệm rất nhiều thời gian và không phải tham khảo các sách dạy ngữ pháp phức tạp. Đặc biệt, toàn bộ từ vựng trong các bài đọc của chúng tôi đều được ghi phiên âm, giúp bạn phát âm chuẩn ngay từ đầu và nghe một cách dễ dàng.

    - BÀI NGHE CHẤT LƯỢNG CAO: bên cạnh các bài nghe theo giáo trình IBT chính thức được biên soạn lại, phiên âm từ vựng và transcript, bạn sẽ được nghe nhiều tài liệu chọn lọc khác với chất lượng âm thanh tốt, tốc độ nhanh và NHIỀU CÁCH DIỄN ĐẠT HAY.

    2. NÓI: phần nói IBT gồm có 06 dạng bài trong đó 04 dạng thuộc loại kết hợp các kỹ năng, có thể nói khó nhất là nghe một đoạn lecture và kể lại một vài nội dung nào đó. Chía khóa để dẫn đến thành công là đọc tốt, nghe tốt, nói điều mình nghĩ. Bên cạnh từ vựng (cơ bản và theo chủ đề), phát âm chuẩn và nói nhanh, ngữ pháp cơ bản? thì việc tạo ra MỘT MÔI TRƯỜNG ĐỂ NÓI (theo phương pháp tư duy logic) và các bài tập kết hợp cũng rất quan trọng. Tại khoá học này, bạn sẽ có một môi trường luyện tập speaking rất tốt, nơi bạn sẽ kết hợp việc PHÁT ÂM CHUẨN ANH MỸ, TỪ VỰNG TÍCH LUỸ THEO CÂU CHUYỆN và CẤU TRÚC CÂU CƠ BẢN một cách đơn giản và hiệu quả nhất.

    3. ĐỌC: bài đọc IBT gồm khoảng 04 mẩu chuyện, dài và nhiều thông tin hơn bài đọc PBT, để đạt kết quả tốt người đọc cần phát triển kỹ năng đọc hiểu theo câu chuyện trên cơ sở nắm vững từ vựng, LOẠI TỪ & CẤU TRÚC CÂU CƠ BẢN. Với phương pháp của chúng tôi, bạn sẽ thấy bài đọc IBT thậm chí còn dễ hơn bài đọc PBT.

    4. VIẾT: tương tự như NÓI, chìa khoá của kỹ năng Viết cũng là đọc tốt, nghe tốt và viết điều mình nghĩ. Về bản chất, từ Essay có nghĩa là Ý KIẾN CÁ NHÂN VỀ MỘT VẤN ĐỀ CỤ THỂ, do vậy nếu bạn thật sự suy nghĩ bằng tiếng Anh và thể hiện suy nghĩ của mình bằng Anh ngữ trên cơ sở linh hoạt về ngôn từ và ngữ pháp thì ngoài khả năng thành công trong kỳ thi TOEFL, bạn còn có cơ hội cao đối với Essay học bổng.

    Liên hệ: ame_english@yahoo.com hoặc 0936 868878

    Chúng tôi cung cấp một số dịch vụ tư vấn du học miễn phí.
  2. AmericanEnglish

    AmericanEnglish Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    06/08/2006
    Bài viết:
    277
    Đã được thích:
    0
    Ví dụ tài liệu đọc IBT được biên soạn lại:
    PHẦN NỘI DUNG:
    Radon is a radioactive gas that is invisible and odorless. It forms during the decay of uranium-238, and in decaying, itself produces solid heavy metal radioactive particles of polonium, lead, and bismuth. The parent element, uranium, is distributed in rocks and soils in many regions of the world, although usually in negligible amounts. However, concentrations of this element occur in certain rocks, and under certain con***ions it is dissolved by underground water and carried over great distances before seeping into other rocks and soils.
    Since radon is a gas, it can move from the ground into the air, where it is dispersed by the winds. If it infiltrates buildings, however, it can build up over time and lead to serious health problems. In fact, the radon itself is chemically inert and so does not enter into chemical reactions with other substances. It is readily dissolved in blood and circulates through the body until it is expelled, usually before it has had time to decay. The health problems associated with radon activity arise from the radioactive products of its disintegration, mentioned above.
    The products of the decay process, especially polonium-218 and polonium-214, emit radiation, which kills or damages living cells, causing genetic mutations and cancer. These radon progeny are not dispersed harmlessly like radon itself but accumulate as the radon decays. Outside the body, these solid materials can attach themselves to dust particles and surfaces throughout a building and then be inhaled. The decay products can also stick to tobacco leaves during growth and then enter the body when the tobacco is smoked. Inside the body these dangerous by-products of radon become lodged in lung tissue and the bronchial tubes. As these decay, they emit alpha and beta particles and gamma rays. Of these, the alpha particles can do the most damage since they are the bulkiest of the three and therefore cannot penetrate very far into living tissue. Because of this relative immobility, concentrations of the particle form and damage cells in the immediate area. Beta particles and gamma rays are less dangerous since they travel further and are less concentrated in the tissues.
    The primary way that radon penetrates buildings is through foundations. It enters through cracks in basement floors, drains, loose-fitting pipes, and exposed soil areas. Radon also finds its way into water, although if the water is exposed to the atmosphere or agitated, the radon disperses into the air. Because of this, concentrations of this uranium daughter are not high in rivers, but water drawn from underground sources into homes can have elevated levels.
    The chief health risk from inhaling radon or its daughter products is lung cancer. Scientists have concluded that exposure to this carcinogen is the second leading cause of this disease in the United States. Major scientific organizations believe it contributes to approximately 12 percent of the incidence in the United States alone. It is true that some research has cast doubt on the likelihood of residential radon accumulations contributing to cancer rates. Other larger scale studies contradict the neutral findings. For example, a recent study of 68,000 underground miners who were exposed to high levels of radon shows that they are five times more likely to die of lung cancer than the general population. Smokers, whose incidence of lung cancer is significantly higher than the nonsmoking population, are even more at risk if they are exposed to high levels of radon.
    It is now possible to have buildings tested for radon accumulation. In an average home, this is about 1.3 picocuries per liter, which is considered an acceptable although not a totally safe level. If these levels are above 4 picocuries per liter of air, then homeowners are advised to reduce the amount seeping into the living space. This can be achieved through various means including concrete sealing and the installation of active ventilation systems. It is not possible to completely eradicate traces of radon since the natural outdoors level averages 0.4 picocuries per liter, but minimizing the amount is a prudent preventative measure.
    PHẦN TỪ VỰNG ĐƯỢC PHIÊN ÂM:
    Radon
    Radioactive
    Invisible
    Odorless
    Decay
    Uranium
    Metal
    Particle
    Polonium
    Element
    Distributed
    Negligible
    Concentration
    Disperse
    Infiltrate
    Chemically
    Inert
    Substances
    Circulate
    Expelled
    Associated
    Disintegration
    Damages
    Genetic
    Mutations
    Progeny
    Material
    Inhale
    Tobacco
    Bronchial
    Gamma
    Penetrate
    Immobility
    Immediate
    Agitated
    Elevated
    Exposure
    Carcinogen
    Residential
    Neutral
    Significantly
    Picocuries
    Acceptable
    Concrete
    Ventilation
    Eradicate
    Preventative
    Measure
    Sử dụng phiên âm và 05 quy tắc phất âm Anh Mỹ bạn sẽ dễ dàng phát âm chuẩn toàn bộ bài học, nhớ từ mới một cách dễ dàng. Bên cạnh đó, tất cả các cấu trúc lạ, form của động từ sẽ được bôi đậm để các bạn dễ nhớ.
    Liên hệ: ame_english@yahoo.com hoặc 0936 868878

  3. AmericanEnglish

    AmericanEnglish Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    06/08/2006
    Bài viết:
    277
    Đã được thích:
    0
    Các chương trình hiện có:
    - Anh Mỹ cơ bản;
    - IBT Toefl - Anh Mỹ nâng cao;
    - Anh Mỹ kinh tế.
  4. AmericanEnglish

    AmericanEnglish Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    06/08/2006
    Bài viết:
    277
    Đã được thích:
    0
    Các bạn đã đăng ký sẽ tập trung ngày 14/02/2008
  5. AmericanEnglish

    AmericanEnglish Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    06/08/2006
    Bài viết:
    277
    Đã được thích:
    0
    The Native American people of Oregon transported themselves and their goods on foot, by canoe, by raft, by dog, and by horse. Each tribe used a combination of methods, choosing the mode of transportation best suited to the terrain, the type of load, and the desired speed. Since each band and local group had a different pattern of settlement and seansonal movement, the mixture of transportation methods differed from group to group and from season to season.
    Long-distance travel by foot was common all over Oregon. In rougher parts of the inland valleys area and in eastern Oregon prior to the arrival of the horse (first introduced to the area some 300 years ago), it was the principal mode of long-distance travel. Foot trails wound across mountain passes and were important in maintaining the vast Native American trading network. Leather moccasins and Cute sandals were worn for long hikes and for protection against cold, rather than for everyday use. In winter, snowshoes were used for hunting expe***ions, in the Klamath area, where lakes were well stocked with waterflow and plant products, Native Americans used mudshoes (built similarly to snowshoes) to keep from sinking in the mud.
    Canoes and raft were used by Native Americans in all parts of Oregon, although they were not a major method of travel in eastern Oregon. The boat were used on lakes and rivers for fishing, gathering water plants, bird hunting, and travel. Native Americans from Oregon occasionally ventured to sea for sea hunts, but long sea voyages were much less common than they were further north among the Notka, Kwakiutl, and halda people. The use of canoes along the Columbia River contributed to the development of trading and continued communication among neighboring tribes. Most Oregon canoes were made by hollowing logs. The wooden dugout was uniquely suited to western Oregonâ?Ts plentiful supply of timber. The canoes were expertly carved in a variety of shapes and sizes to ensure a smooth and quiet voyage even in rought waters.
    Native
    American
    Oregon
    Transported
    Themselves
    canoe
    raft
    horse
    tribe
    combination
    methods
    mode
    transportation
    suited
    terrain
    load
    desired
    different
    pattern
    settlement
    seansonal
    mixture
    differ
    group
    distance
    travel
    rougher
    inland
    valley
    prior to
    arrival
    introduced
    principal
    trails
    wound
    mountain
    passes
    important
    vast
    trading
    network
    Leather
    Moccasin
    Cute sandals
    Hikes
    Protection
    Everyday
    Snowshoe
    Hunting
    Expe***ion
    Klamath
    Stocked
    Waterflow
    Products
    Mudshoes
    Sinking
    mud
    although
    major
    boat
    gathering
    ventured
    voyage
    further north
    Columbia
    Contribute
    Development
    Continue
    Communication
    Neighboring
    Hollowing
    Log
    Wooden
    Dugout
    Uniquely
    Plentiful
    Timber
    Expertly
    Carved
    Variety
    Smooth

  6. AmericanEnglish

    AmericanEnglish Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    06/08/2006
    Bài viết:
    277
    Đã được thích:
    0
    The atmosphere of Venus is quite different from ours. Measurements taken from the Earth show a high concentration of carbon dioxide in the atmosphere of Venus. In fact, carbon dioxide makes up 96 percent of Venus atmosphere; nitrogen makes up almost all the rest. The Earthâ?Ts atmosphere, by comparison, is mainly nitrogen, with a fair amount of oxygen as well. Carbon dioxide makes up less than 0.1 percent of the terrestrial atmosphere.
    The surface pressure of Venus atmosphere is 90 times higher than the pressure of Earthâ?Ts atmosphere, as a result of the large amount of carbon dioxide in the former. Throughout Earthâ?Ts history, carbon dioxide on Earth has mixed with rain to dissolve rocks; the dissolved rock and carbon dioxide eventually flow into the oceans, where they precipitate to form new terrestrial rocks, often with the help of life-forms. If this carbon dioxide were released from the Earthâ?Ts rocks, along with the carbon dioxide trapped in seawater, our atmosphere would become as dense and have as high a pressure as that of Venus. Venus slightly closer to the Sun than Earth and thus hotter, had no oceans in which the carbon dioxide could dissolve or life to help take up the carbon.
    Also, Venus has probably lost almost all the water it ever had. Since Venus is closer to the Sun than the Earth is, its lower atmosphere was hotter even early on. The result was that more water vapor went into its upper atmosphere, where solar ultraviolet rays broke it up into hydrogen and oxygen. The hydrogen, a light gas, escaped easily; the oxygen has combined with other gasses or with iron on Venus surface.
    Studies from the Earth show that the clouds on Venus are primarily composed of droplets of sulfuric acid, with water droplets mixed in. Sulfuric acid may sound strange as a cloud constituent, but the Earth too has a significant layer of sulfuric acid droplets in its stratophere. However, the water in the lower layers of the Earthâ?Ts atmosphere, circulating because of weather, washes the sulfur compounds out of these layers, whereas Venus has sulfur compounds in the lower layers of its atmosphere in ad***ion to those in its cloud.
    Atmosphere
    Venus
    Measurement
    Earth
    Concentration
    Carbon
    Dioxide
    Percent
    nitrogen
    Almost
    Comparison
    Fair
    Amount
    Oxygen
    Terrestrial
    Surface
    Pressure
    Former
    Throughout
    History
    Mixed
    Rain
    Dissolve
    Eventually
    Oceans
    Precipitate
    Released
    Trapped
    Dense
    Slightly
    Ultraviolet
    Escaped
    Combined
    Primarily
    composed of
    sulfuric
    strange
    constituent
    stratophere
    circulating
    sulfur
    compound
    ad***ion

Chia sẻ trang này