1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Kornet-E anti-tank missile (AT-14)

Chủ đề trong 'Kỹ thuật quân sự nước ngoài' bởi sli0471, 26/03/2003.

  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. huyphuc1981_nb

    huyphuc1981_nb Thành viên mới Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    05/05/2002
    Bài viết:
    4.356
    Đã được thích:
    165
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  2. huyphuc1981_nb

    huyphuc1981_nb Thành viên mới Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    05/05/2002
    Bài viết:
    4.356
    Đã được thích:
    165
    Đèn chiếu laze đãn đường đánh thẳng:
    [​IMG]
    Và bên trong MR
    [​IMG]
  3. huyphuc1981_nb

    huyphuc1981_nb Thành viên mới Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    05/05/2002
    Bài viết:
    4.356
    Đã được thích:
    165
    Chắc là bị virus mạng rồi, thỉng thoảng vài trang, nhất là các ASP công nghệ Microsoft treo. Bà con ơi, tui còn chương trình đang viết dở. trong máy.
    HOT ANTI-TANK WEAPON SYSTEM, EUROPE
    Hệ thống tên lửa chống tank tầm xa HOT là vũ khí của châu Âu, cùng trang bị với Milan. Cũng như các tên lửa khác, đây là kết quả hợp tác Pháp Đức-chương trình tên lửa châu Âu: a consortium originally set up by Aerospatiale-Matra of France and DaimlerChrysler Aerospace of Germany, now a subsidiary of the EADS company , . Bắn từ xe và trực thăng. Đầu đạn lõm (HOT 3 có tandem đầu đạn 6.3 kg) xuyên 1300mm RHA. 820 bệ phóng từ xe và 720 bệ phóng từ máy bay được sản xuất cùng 85.000 đầu đạn. Bắt đầu phục vụ 1974. Hiện 19 nước đã và đang trang bị. Khá đạt được mức vất vả của AT-3 Nga, nó đã phục vụ các chiến tranh và xung đột: Iran/Iraq, Lebanon (Li Băng), former Spanish Sahara Operation Desert Storm (chiến dịch Bão sa mạc).
    HOT 3 có đầu nhận dạng-phát hiện hồng ngoại CCD và đầu đạn tandem được trang bị 1998.
    Phóng từ ống phóng không giật, lái dây, điều khiển dọc đương bay bán tự động (semi-automatic command-to-line-of-sight -SACLOS ). Xung hồng ngoại đo và dẫn tên lửa bám đường tấn công thẳng. HOT 3 dùng bước sóng hồng ngoại 10 micron hạn chế mất sóng. Tên lửa tự động khoá nếu trượt đường tấn công 0,5m an toàn. Truyền tin và chỉ thị trong HOT 3 bằng xung laze trộn chống gây nhiễu và phát hiện. Đầu dò có khả ngăng theo dõi 3 mục tiêu cùng lúc. tầm bắn 75-400met (tối đa 17.3s).
    Hệ thống bắn (1997)ưu việt ba thành phần: bệ phóng tự ổn định, nạp đạn và máy ngắm+buồng điều khiển trong xe và tháp pháo có canon cùng súng máy.
    Đầu dò máy ngắm gồm: camera hồng ngoại Thales (formerlyThomson-CSF) Optrosys Castor, camera TV ánh sáng thường, máy laze CILAS (đo xa, chỉ thị, truyền tin) và máy xung hồng ngoại 1 micron. Phát hiện và nhận dạng mục tiêu 7000m. Tranh bị 2 hay 4 tên lửa cùng 30mm, 20mm và súng 12.7mm. Thử ngiệm 1999 trên xe Rheinmetall Landsystemes Wiesel and Steyr-Daimler-Puch Pandur thành công hoàn toàn với 3 mục tiêu: MBT, trực thăng giả và công sự bê tông. Thử nghiệm được tiến hành với cả hồng ngoại và camera TV.
    Các loại tháp pháo xe:
    HOT UTM 800 trang bị trên nhiều xe, trong đó có Panhard VCR và GIAT VAB. 4 đầu đạn, đàn hồng ngoại dẫn đường Castor phục vụ ở Trung Đông: Qatar, Cyprus và Iraq. Tháp pháo HOT Mephisto ở Pháp, đặt trên xe VAB (AV), có 4 đầu đạn trên ống phóng và 8 đầu đạn dự trữ. Tháp này dùng Thales-hệ đèn chiếu dẫn đường xung hồng ngoại bước sóng 1 micron. HOT Lancelot-Đức trên xe Jaguar. Mowag Piranha trên xe AMX-10 ở Saudi Arabian.
    Bệ phóng từ trực thăng:
    Được Đức và Pháp lựa chọ trang bị cho Tiger. Bắn thử 8-2003 phá mục tiêu 600m-400m từ máy bay đang bay 150km/h. Đảm bảo cho máy bay Rooivalk (Nam Phi) và Sokol (Ba Lan). Thales Optrosys-hệ dẫn đường ngày và đêm bao gồm camera TV, camera hồng ngoại, đo xa laze và phát hiện xung hồng ngoại CCD. Khả năng bám và lên thẳng cho phép bắt từ máy bay 150km/h, quay 6 độ/giây. Tầm bắn từ máy bay 4300 met.

  4. huyphuc1981_nb

    huyphuc1981_nb Thành viên mới Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    05/05/2002
    Bài viết:
    4.356
    Đã được thích:
    165
    Tên lửa phóng từ ống phóng không giật, lái dây bám đường bán tự động (SACLOS) HOT:
    [​IMG]
    HOT trên xe Pandar :
    [​IMG]
    Trực thăng tấn công Tiger
    [​IMG]
    Thử thành công ở Jagerbruck, Đức 6-1999.
    [​IMG]
    B3 mục tiêu một phút:
    [​IMG]
    Gazelle-trực thăng tấn công Pháp:
    [​IMG]
    Tên lửa chống tank của Đức và Pháp:
    [​IMG]
    Được đặt trên nhiều loại xe:
    [​IMG]
  5. huyphuc1981_nb

    huyphuc1981_nb Thành viên mới Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    05/05/2002
    Bài viết:
    4.356
    Đã được thích:
    165
    Trong Trên đây, các bác đã post hình ảnh của một loại đạn mới: SCRAMJET: phản lực tĩnh siêu âm.
    Đây là một loại đạn sử dụng động cơ phản lực nhỏ, với vận tốc khí thoát rất lớn. Động cơ này duy trì tốc độ của đầu đạn vài km với vận tốc rất lớn. Hiện tại đang là một cân nhắc nặng ký trong các dự định tầu chiến thế hệ mới: chống tên lửa. Người ta cũng hy vọng nó đưa thêm khả năng chống tank trên cạn và trên không.
    Chúng ta xem lại chút đồ cổ.
    Infantry Anti Tank Weapons
  6. lekien

    lekien Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    01/01/2001
    Bài viết:
    698
    Đã được thích:
    0
    Mới nhất của Mĩ đây
  7. Antey2500

    Antey2500 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    16/07/2002
    Bài viết:
    2.764
    Đã được thích:
    6
    Về mặt lý thuyết Vật Lý và khoa học quân sự thì Sramjet này hoàn toàn khả thi nhưng vấn đề lớn nhất của nó là hoá học và công nghệ vật liệu ,nhiên liệu thích hợp cho cái động cơ hoả tiển nhỏ mà hiệu quả này ,vì nếu động cơ quá to và cồng kềnh vận hành không ổn định thì bắn sẻ bị trật vả lại cồng kềnh thì lực cản lớn mà nặng thì liều thuốc đẩy ban đầu sẻ không thể cho nó 1 sơ tốc cao khi ra khỏi nòng súng chính.

    With these advanced weapon the WW3 will be fought ,but in the WW4 they will fight with sticks and stones (Albert Einstein)
  8. lekien

    lekien Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    01/01/2001
    Bài viết:
    698
    Đã được thích:
    0

    Army Tests Scramjet to Power Kinetic Energy Tank Rounds

    by Frank Colucci


    The U.S. Army is testing a supersonic projectile that could drastically increase the killing power of future tanks.
    The Armaments Research Development and Engineering Center, at Picatinny Arsenal, N.J., will test a supersonic combustion ramjet?"scramjet?"designed to improve the penetrating power of tank guns.
    The scramjet, like common jet engines, burns fuel mixed with compressed atmospheric oxygen. However, unlike tra***ional jets, the scramjet has no compressor disks or other moving parts to compress the air. Hot air entering the scramjet inlets at four times the speed of sound, ignites the fuel and sustains combustion, so the scramjet itself contains pure fuel without wasting weight and volume of a separate oxidizer.
    As it emerges ignited from a cannon barrel, a scramjet-powered tank round could produce thrust in flight to extend its range or sustain its penetrating power all the way to the target.

    (Simulated Image of Abrams Tank firing Scramjet powered Kinetic Energy Rounds)

    Compared to unpowered kinetic energy tank rounds that slow down and lose penetrating power to aerodynamic drag, a scramjet powered round could sustain its tank-penetrating power over longer ranges, or enable a smaller, lighter gun to achieve the same result.
    Laboratory flight tests of a 101 mm demonstrator engine, scheduled from April to July of this year, may lead to a live-fire demonstration of a 120 mm round in a tank gun by 2005. Army researchers believe a scramjet-powered kinetic energy penetrating round will help give lighter fighting platforms an improved large caliber, direct fire capability.
    With no moving parts, the scramjet engine burns fuel with the compressed, superheated air encountered at Mach 5?"the muzzle velocity of existing tank guns.
    Timing fuel combustion to the desired flight profile makes it possible *****stain the kinetic energy and penetrating power of tank rounds at extended ranges in direct-fire applications. Alternatively, the scramjet could extend the range of cannon rounds for indirect fires.
    Unlike rockets, the scramjet wastes no fuel volume carrying oxidizer. ?oIt?Ts a way to provide more thrust per pound of round,? explains Joe Snyder, aerospace engineer at the ARDEC Advanced Systems Concepts Office.
    Accelerated to Mach 5 by the time it leaves the 120 mm gun of the Abrams tank, the standard M829A2 kinetic-energy round uses a finned ?odart? to penetrate opposing tank armor and devastate the crew compartment without an explosive warhead. In Operation Desert Storm, one such penetrator reportedly pierced two Iraqi T-72 tanks parked side-by-side. Despite their acknowledged effectiveness, kinetic-energy rounds lose about 100 miles-per-second velocity over 2 kilometers, due to drag.

    Since kinetic energy declines with the square of the velocity, armor penetration falls off at extended ranges. A scramjet propelled round could sustain the velocity and penetrating power of a tank gun round all the way to its target.
    Oversight for the Picatinny ARDEC is transitioning from the Tank and Automotive Armaments Command to the new Research, Development and Engineering Command, but the center remains the research focal point for gun armament systems.
    The ARDEC Advanced Systems Concepts Office broadened a scramjet program initiated by the Defense Advanced Research Projects Agency and the Office of Naval Research.
    Tyrus Cobb, chief of the ASCO requirements analysis division explains, ?oThat?Ts what wê?Tre all about, looking at futuristic stuff that will enhance our armament applications.?
    Scramjet technology has potential applications in anti-ship missiles and other platforms. Allied Aerospace received a contract under the DARPA/Navy Small Business Innovative Research program to demonstrate scramjets in the supersonic wind tunnel at the Arnold Engineering and Development Center at Tullahoma, Tenn.
    ?oWe were looking to find a means to test scramjets in flight for lower cost,? explains vice president of engineering Robert Bakos. He notes a gun-launched scramjet could be tested in the 1,000-foot tunnel at the AEDC for a fraction of the cost of a rocket-boosted vehicle.
    Four test firings from a 101 mm light gas gun in July 2001 proved a scramjet engine could sustain Mach 7 in thin air at a simulated 100,000-foot altitude. Informal networking by engineers at the Picatinny ASCO and DARPA resulted in a Cooperative Research and Development Agreement with Allied Aerospace to produce a ?ogun-hardened? engine for Mach 5 launch at sea level.
    The company first demonstrated scramjet technology in 1961 and has worked on the National Aerospace Plane, the Hyper-X, and other hypersonic research applications. Subsonic ramjets transition *****personic scramjets around Mach 5?"five times the speed of sound. Fuel metered into the hypersonic airstream ignites spontaneously. According to Bakos, ?oWhat you?Tre trying to do is control the supersonic flow through the engine, and add heat to it, and make it produce thrust. It?Ts a delicate balance of many opposing large forces.?
    The demonstrator engine burned gaseous ethylene in eight combustion chambers. Engineers optimized the scramjet inlet ducts and fuel injectors for a Mach 7 flight with 10,000 G acceleration. The Army?Ts follow-on effort refines the design to withstand the 60,000 G load of a main tank gun and the sustained heat of hypersonic flight. ?oYou?Tre flying very fast with a lot of heat transferred to the vehicle,? observes Bakos. ?oThe vehicle has *****stain those loads without weakening.?
    In DARPA tests, the 101 mm (4-inch) diameter titanium demonstrator engine flew 260 feet before it vaporized on impact with the steel plates at the end of the test tunnel. Though the missile shape was aerodynamically unstable, the engine produced thrust throughout its 30-meter flight. ?oThere wasn?Tt enough time for the projectile to turn over,? says Snyder.
    The ARDEC-sponsored demonstration will combine a refined motor with a penetrator, stabilizing fins and discarding sabot designed by Army engineers at Picatinny.
    Building a scramjet round able to withstand acceleration forces six times those encountered in the original demonstration presents design and material challenges. Simply thickening the walls between the combustion chambers would reduce fuel volume and air flow. High strength materials are essential to produce a gun-hardened scramjet round. Target throw weight of the engine plus penetrator is 23 pounds. ?oWê?Tre looking to lighten-up anywhere we can,? says Snyder.
    The ARDEC demonstration in the Arnold tunnel calls for two unpowered aerodynamic shapes of a representative mass to validate the important stabilizing fins. Three scramjet-powered rounds will then test the integration of the engine, penetrator and fins. A four-piece composite sabot like that used on standard tank rounds seals the gun tube to capture the pressure from burning launch propellants and increase muzzle velocity, then breaks away in flight.
    The powered rounds are expected to travel the full 1,000-foot length of the test tunnel at Mach 5 at sea level (1,700 miles per second). Successful demonstrations may lead to a tactical 120 mm round development program for the Future Combat System?Ts tank-like mounted combat system. Similar rounds could be incorporated in the Stryker brigade mobile gun system and Abrams tank, officials said. Advanced Systems Concepts Office director Eugene Del Coco, explains, ?oYou can continue to improve the performance of existing weapons systems by adding new munitions and new technology.?
    The test engine continues to use gaseous ethylene fuel for its short tunnel flight. A useable scramjet-powered kinetic-energy round would require solid propellant to reach 4 km or more, and to provide a safe, easily-handled round with a shelf life of 20 years or longer. The ARDEC Energetic Materials branch will evaluate alternative fuels for tactical trials, and Allied Aerospace is working with Alliant Tech Systems to identify suitable solid propellants.
    The ideal line-of-sight, direct-fire kinetic energy round might discard its motor after fuel burn out to eliminate parasitic drag on the penetrator. While the current goal is a 120 mm round to fit future and existing guns, the technology could potentially boost the velocity and increase the lethality of smaller rounds *****pport development of smaller guns carried by lighter, more agile vehicles.


    Sourced with permission from National Defense

  9. Antey2500

    Antey2500 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    16/07/2002
    Bài viết:
    2.764
    Đã được thích:
    6
    Thì chính bài viết bác post lên cũng nói rỏ vấn đề về vật liệu để làm cái đầu sabot chịu được nhiệt trong quá trình di chuyển với tốc độ cao mà vẩn giử được khả năng xuyên phá ngoài ra vấn đề làm cho cái Cramjet nhẹ hơn cũng là vấn đề ,hiện giờ thì nó vẩn còn nặng .Nói chung là vấn đề về công nghệ vật liệu chứ không còn là vấn đề ý tưởng thiết kế hay giải pháp .Các bước tiến trong công nghệ vật liệu thường rất chậm cuộc thử nghiệm tiếp theo của nó dự kiến hoàn thành vào 2005 nhưng chắc đến 2010 mới có được phototype đầu tiên và để điều chỉnh cho kế hoạch FBT của Mỹ thì chắc 2015 đạn sẻ hoàn tất phần còn lại là thiết kế chiếc tank.Nga cũng phát triển cái Cramjet này cho riêng mình ,ưu thế về Flasma không thể được do tank quá nhỏ đạn flasma hiệu quả chỉ được gắn trên tàu .Đạn ray trượt điện từ thì gần như không thể trong 15 năm tới vậy chỉ còn trong mong vào ATGM và cramjet .Bác lekien có tài liệu nào của Nga về dự án sabot có tên lửa đẩy không nhỉ.

    With these advanced weapon the WW3 will be fought ,but in the WW4 they will fight with sticks and stones (Albert Einstein)
  10. lekien

    lekien Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    01/01/2001
    Bài viết:
    698
    Đã được thích:
    0
    Hiện tại loại mới của Mĩ có thêm 8 động cơ đẩy tăng tầm bắn khoảng 1km.
    США: гипе?звfковой сна?яд п?онзи, два ,анка

    ' США исп<,<вае,ся гипе?звfковой кине,и?еский п?о,иво,анков<й сна?яд, ко,о?<й сможе, ка?диналOно пов<си,O боев<е возможнос,и пе?спек,ивн<. аме?икански. ,анков. Сна?яд осна?ен п?ямо,о?н<м воздf^но-?еак,ивн<м двига,елем со све?.звfковой каме?ой сго?ания (scramjet). ~сп<,ания п?оводя,ся исследова,елOским ?ен,?ом сис,ем воо?fжений ARDEC (Armament Research Development and Engineering Center) в а?сенале Yика,инни (^,а, НOZ-"же?си).
    С,оя?ий на воо?fжении а?мии США с,анда?,н<й кине,и?еский п?о,иво,анков<й сна?яд o829А2 калиб?а 120 мм п?и на?алOной ско?ос,и 5 oа. п?онзае, б?онZ ,анка п?о,ивника и по?ажае, боевое о,деление, не п?иводя п?и э,ом к вз?<вf боекомплек,а. 'о в?емя опе?а?ии "'f?я в пfс,<не" сооб?алосO, ?,о ,акой боеп?ипас смог п?оби,O б?онZ с?азf двf. ,анков Т-72, с,ояв^и. бок о бок. zднако f ,аки. сна?ядов ес,O сf?ес,венн<й недос,а,ок - б<с,?ая по,е?я на?алOной ско?ос,и вследс,вие соп?о,ивления воздf.а.
    ' о,ли?ие о, об<?н<. сна?ядов, ак,ивн<й сна?яд с п?ямо,о?н<м воздf^но-?еак,ивн<м двига,елем сможе, подде?жива,O ско?ос,O сна?яда в поле,е, зна?и,елOно пов<^ая его боевfZ э""ек,ивнос,O. Y?и э,ом с,анови,ся возможн<м га?ан,и?ованно по?ажа,O ?ели на болO^и. дис,ан?ия., а ,акже исполOзова,O для бо?Oб< с ,анками более легкие о?fдия. ' о,ли?ие о, об<?н<. ?аке,н<. двига,елей, о,сf,с,вfе, необ.одимос,O в запасе окисли,еля - го?ение ,оплива п?оис.оди, в по,оке сжа,ого ?азог?е,ого по,ока набегаZ?его воздf.а. '<би?ая п?о"илO го?ения ,оплива, можно пов<^а,O далOнос,O с,?елOб< не ,олOко п?ямой наводкой, но и с зак?<,<. пози?ий.
    Y?о,о,ип сна?яда, п?о.одя?ий исп<,ания в Yика,инни, осна?ен двига,елем с восемOZ каме?ами сго?ания. Топливо - газооб?азн<й э,илен. sонс,?fк?ия оп,имизи?ована для поле,а со ско?ос,OZ 7 oа. п?и fско?ении до 10000g. ' бfдf?ем плани?fе,ся довес,и п?еделOное fско?ение до 60000g, ?,о соо,ве,с,вfе, fско?ениZ сна?яда в ,анковой пf^ке, и обеспе?и,O ,е?мос,ойкос,O, дос,а,о?нfZ для поле,а на гипе?звfковой ско?ос,и. Необ.одимо бfде, пе?ей,и на ,ве?дое ,опливо, ?,о позволи, обеспе?и,O ак,ивн<й f?ас,ок поле,а длиной до 4 км и более, а ,акже обеспе?и,O безопасное .?анение боеп?ипасов на п?о,яжении 20 и более ле,.

Chia sẻ trang này