1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Làm sao để nói được nên lời!

Chủ đề trong 'Anh (English Club)' bởi thechallenger1, 28/01/2004.

  1. 0 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 0)
  1. thechallenger1

    thechallenger1 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    24/03/2003
    Bài viết:
    53
    Đã được thích:
    0
    Làm sao để nói được nên lời!

    Chao các bạn!Chúng ta phải đối mặt vơi muôn vàn problems trong cuộc sống nhưng chẳng mấy khi biết trình bày chúng sao cho hiệu quả, để có thể hiểu rõ về chúng và cầu sự trợ giúp của người khác. Không thể đi nhờ người mà mình cũng chưa thật hiểu mình gặp phải vấn đề gì và thật sự cần người khác giúp đỡ gì.

    Nay có một số hướng dẫn chỉ nam, bèn post lên các bạn đọc xem có giúp được gì chăng!

    Problem report

    Good reports deal with real problems: disjunctions between reality and the ideal, choices that must be made. A good report problem meets the following criteria:

    1. The problem is
    Real.
    Important enough to be worth solving.
    Narrow but challenging.
    Possible to solve with the time and resources available.
    Something you''''''''re interested in.

    2. The audience for the report is

    Real.
    Able to implement the recommended action.
    One you can get information about.

    3. The data, evidence, and facts are

    Sufficient to document the severity of the problem.
    Sufficient to prove that the recommendation will solve the problem.
    Available to you.
    Comprehensible to you.

    Often problems need to be narrowed. For example, "improving the college experiences of international students studying in the United States" is far too
    broad. First, choose one college or university. The problems of international students and the resources to solve those problems will differ dramatically at different schools. Second, identify the specific problem. Do you want to increase the social interaction between U.S. and international students? Help international students find housing? Open more ethnic grocery stores and restaurants? Third, identify the specific audience which would have the power to implement your recommendations. Depending on the topic, the audience might be the Office of International Studies, the residence hall counselors, a service organization on campus or in town, a store, or a group of investors.

    How you define the problem shapes the solutions you find. For example, suppose that a manufacturer of frozen foods isn''''t making money. If the problem is defined as a marketing problem, the researcher may analyze the product''''s price, image, advertising, and position in the market. But perhaps the problem is really that overhead costs are too high due to poor inventory management, or that an inadequate distribution system doesn''''t get the product to its target market. Defining the problem accurately is essential to finding an effective solution.

    [rose]Thechallenger1

Chia sẻ trang này