1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Salsa 5* ở Nutz

Chủ đề trong 'Dancing' bởi ong_dat, 29/01/2007.

  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. Basame85

    Basame85 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    18/10/2006
    Bài viết:
    545
    Đã được thích:
    0
    Điều thứ 1 là em cũng muốn up.
    Thứ 2 la? nói bao nhiêu lâ?n rô?i: KHÔNG XUYÊN TẠC TÊN CU?A TÔI. Hết Besame, lại đến bê xa mẹ, giơ? lại tha?nh chuyên gia bán cá....Hic hic......
    Anyway, ba?i besame mucho hay thật, không ngơ? có ý nghifa thế. Thanks pink
  2. Ylang_ylang

    Ylang_ylang Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    07/03/2005
    Bài viết:
    500
    Đã được thích:
    0
    Thứ tư vừa rồi Nutz Bar rất vắng, thấy Anton và Ara đều buồn thiu, họ có vẻ bức xúc vì nghe phong thanh chyện tẩy chay Nutz Bar của dân Salsa có một phần là do họ dậy quá khó, dậy để biểu diễn (không hiểu thông tin này từ đâu đến tai họ). Anton và Ara đều nói họ rất thất vọng, họ không biết tiếng Việt nên không thể lên đây tranh luận trực tiếp, chắc Ly và Sao Mai đều đã giải thích nhưng hai bạn ấy có vẻ chưa tin.
  3. Phanyly

    Phanyly Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    01/08/2002
    Bài viết:
    413
    Đã được thích:
    0
    Hôm qua Ly nói chuyện với Ara lần nữa, cô nàng nói đã hiểu sự việc và Manager của Nutz đã đọc các bài viết phàn nàn về cung cách phục vụ và hứa sẽ thay đổi.
    Tẩy chay là quyền của mỗi người, nhất là những người trực tiếp ba lần bảy lượt rơi vào những tình huống như đã kể. Khách hàng là thượng đế mà, khi thượng đế bị đối xử như kẻ trộm... ức lắm chứ.
    Ly có ý kiến thế này, không phải vì A&A, mà vì chính những chỗ chơi của salsa Hà Nội, chúng ta trước đây chưa góp ý thẳng với manager vì thế nhân viên của Nutz cứ thế cư xử ko đúng mực. Giờ chính người quản lý đã được lôi vào cuộc và hứa sẽ có sự thay đổi, chúng ta hãy thử cho Nutz một cơ hội. Một lý do vô cùng hay ho nữa là tối thứ 7 này nhóm Belly mới toanh đầu tiên của Việt Nam sẽ biểu diễn, theo Ly "hóng hớt" thì bài biểu diễn rất ấn tượng và độc nhất vô nhị vì Ara và mọi người bỏ công sức luyện tập, thậm chí pha chút gì "Việt Nam" để bài múa thêm đặc biệt. Mọi người sẽ đến, mọi người sẽ cho thấy mọi người ủng hộ cái gì và ko ủng hộ cái gì. Nếu cần thiết, tất cả tâm tư bức xúc nên được giải toả luôn với manager.
  4. latin_sky

    latin_sky Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    16/06/2003
    Bài viết:
    1.721
    Đã được thích:
    0
     
     Ủng hộ cô nàng Ara thôi chứ quyết không chấp nhận bọn NUTZ. Các bạn rảnh rỗi thì lên chơi xem nhé.
     Trang còi : anh lập cho em nick mới, em trả lại nick Ong_dat cho anh nhé! anh có nhiều kỷ niệm với nick này, không thể quên được vẻ mặt hằm hằm của thằng bạn DF ( bác tìm cho em xem thằng Ong_dat là thằng nào, em cho nó 1 trận ) he he
  5. khongthe

    khongthe Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/01/2003
    Bài viết:
    4.417
    Đã được thích:
    0
    Em được ngó trước bài diễn rồi, rất tuyệt. Chẳng ai nghĩ các bạn mới học được dăm bữa cả.
    Chất VN ở chỗ có mấy đoạn các bạn "bay bay" trông hay lắm.
    Chị Ly ơi! Chị mang máy quay đi quay rồi up lên cho mọi người (trong đó có em) coi với ạ.
  6. autumn_hero

    autumn_hero Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    14/06/2006
    Bài viết:
    78
    Đã được thích:
    0
    tớ cũng hay về HP chơi,thế chỗ nhẩy đó là ở đâu vậy bạn
    .cho địa chỉ cụ thể đi
  7. Phanyly

    Phanyly Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    01/08/2002
    Bài viết:
    413
    Đã được thích:
    0
    Chào mọi người.
    Vừa rồi điên quá, Anton và Ara đã thu xếp để Andrea gặp Ly trong 1 hai ngày nữa- Andrea là manager của manager của manager của Nutz, người được coi là "có tâm, có tài" và đang phụ trách tổ chức salsa competition. Ly có rất nhiều tâm sự muốn chia sẻ vị được coi là lãnh đạo này. Gõ ra văn bản và tặng ngài quản lý, đặt một số câu hỏi dễ thương như sau, mong mọi người đọc và giúp Ly có thể ví dụ cũng như những câu hỏi xác đáng dành cho vị quản lý này!
    Stories of service in Nutz Bar, Sheraton Hotel, Hanoi:
    1. Wateress: What would you like to drink?
    Customer (friend of salseros): No, thanks
    Waiter: I request you to order something
    Customer: I don?Tt want a drink now
    Waiter: Do you have the entry ticket? When you come here, you have to order drink, please show me your ticket.?
    Customer shows the ticket and the waiter shut up.
    2. Salsera and a friend both bought one entry ticket each. The salsera ordered 2 drinks according to the rules of the ticket and offered one drink to her lady friend. The lady has not touched the drink but a waiter already appeared and started preaching ?oYour right is to have two drinks, you have to finish these drinks. You are not allowed to offer your friend. Your friend has to order drink herself?. Both ladies were shocked, embarrassed and sat the whole night, couldn?Tt dance!
    3. Couple walked in and found a table near the pizza area to sit and order dinner. Food came in, 2 minutes later while the wife and the husband were enjoying the conversation and the meal, a waiter shove a white piece of paper (bill it is!) in between the couple: ?oPlease pay!?.!!! The wife was worried, dinner was not finished nicely because of the confusion.
    4.
    Salsera was dancing and one waiter approached, pointed to a chair by a table: Is that your bag?
    Salsera: yes
    Waiter: I request you to put the bag in the cloak room
    Salsera: Is that compulsory? I have many things in the bag like phone and money that I would use in middle of the dances
    Waiter: We have spent our money to build a cloak room for you customers so that your bags don?Tt make our bar ugly, please use it. Look around, if everybody put the bags like you do how will our bar look like?
    Salsera (looked around): Yah, everybody put the bags here, why can?Tt I?
    Waiter: Because we want this seat for other customer!
    Salsera: I don?Tt understand? I paid to come in!
    Waiter: I know you are our frequent customer, you always come here and dance, that?Ts why I know you never sit, so please take your bag so other people can sit!!!
    Salsera: I don?Tt think so!
    Waiter (leaves while threaten): if something of yours is lost don?Tt complain!
    5. The same salsera complained to Tanya the manager. This is the answer:
    Nutz Manager: Oh I am sorry. I understand your point. But please be sympathy that our waiters are all villagers, they are not well educated.. that?Ts why they are like that. I promise to look into this matter!
    6. Parking lot of Nutz:, mid night: Two friends showed the motorbike ticket to get the motorbike out. However, the watchman realized the plate number on the ticket didn?Tt exactly match the bike?Ts and refused to let the bike out. The friends proved their ownership of the motorbike by showing the bike?Ts key, registered paper, id card.. but the watchman refused to acknowledge. After 1 hour of argument, the bike owner requested the watchman to find the motorbike with exact plate number written on the token. The watchman couldn?Tt find that bike, and the bike owner requested to proceed to the manager of the hotel for lost of property, Watchman quickly agreed to let the motorbike out.
    2 months later
    7. When a salsero walk in Nutz, look around, there will be absolutely no seat. Every single chair and table are with the sign ?oreserved for Mr. Hung? or ?oReserved for Mr. Bau?. From 8pm -9.30pm since there is no Mr. Hung or Mr. Bau around those seats, salsa dancers still humbly used those seats to put their belongings while dancing. Not many dare to sit, of course, if don?Tt want to be taught a lesson by Nutz?T representatives.
    9.30PM, salsa music was still on.
    Waiter: Please take your bag out and put in the cloak room so we can use these seats for our customers.
    Salsera: And.. am I not your customer?
    Waiter: Well, these customers (pointed at one young man) have booked these seats.
    Salsera to young man: Hi, is that true?
    Young man to waiter: no no I didn?Tt, if she is sitting here already please let her sit, I should go somewhere else.
    Waiter (angry): Please remove your bag out of here. These seats are reserved.
    Salsera: When the person come, I will remove it.
    Waiter: If you don?Tt agree with us, you can see our manager!
    Salsera: Thanks! Can I see your manager?
    Waiter (pointed to the toilet): S/he is over there
    Salsera: Sorry. Please invite he/him here.
    Waiter: No you go and find him/her
    Salsera: I think that?Ts your job
    Waiter: You remove your bag first!
    Salsera: I?Td like to discuss that with your manager first!
    Result: No mangager was invited because Nutz representative refused to!
    Questions:
    1. Why can?Tt we bring our bags inside Nutz and other customers can?
    2. Why can?Tt we sit and other customers can even when they don?Tt reserve the seat?
    3. Why drinks on ticket have to be ordered before 10pm?
    4. Why we are not assisted by Sheraton representatives to meet managers?
    5. Why do we pay 5 star and international standard money and are expected by Sheraton to be sympathy with its ?ovillager? and ?ouneducated? service?
    6. Why does Sheraton organizes Salsa nights, salsa lessons, salsa competitions but no salsa dancers are allowed to sit at all in the dance venue and are negatively and openly discriminated compare to other customers? Are we expected or not expected to come? We are confused and have been suffered because of this confusion.
    7. Why do we pay the same price for entry ticket and get1 hour less of salsa party? (reduced from 11pm to 10pm).
    8. Why is there no prior warning from Sheraton to dancers about the above changes?
    9. Why is there no improvement after complaints are made? And yet we are still charged higher and higher?
    Được phanyly sửa chữa / chuyển vào 02:30 ngày 31/05/2007
  8. Phanyly

    Phanyly Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    01/08/2002
    Bài viết:
    413
    Đã được thích:
    0
    Chào mọi người.
    Vừa rồi điên quá, Anton và Ara đã thu xếp để Andrea gặp Ly trong 1 hai ngày nữa- Andrea là manager của manager của manager của Nutz, người được coi là "có tâm, có tài" và đang phụ trách tổ chức salsa competition. Ly có rất nhiều tâm sự muốn chia sẻ vị được coi là lãnh đạo này. Gõ ra văn bản và tặng ngài quản lý, đặt một số câu hỏi dễ thương như sau, mong mọi người đọc và giúp Ly có thể ví dụ cũng như những câu hỏi xác đáng dành cho vị quản lý này!
    Stories of service in Nutz Bar, Sheraton Hotel, Hanoi:
    1. Wateress: What would you like to drink?
    Customer (friend of salseros): No, thanks
    Waiter: I request you to order something
    Customer: I don?Tt want a drink now
    Waiter: Do you have the entry ticket? When you come here, you have to order drink, please show me your ticket.?
    Customer shows the ticket and the waiter shut up.
    2. Salsera and a friend both bought one entry ticket each. The salsera ordered 2 drinks according to the rules of the ticket and offered one drink to her lady friend. The lady has not touched the drink but a waiter already appeared and started preaching ?oYour right is to have two drinks, you have to finish these drinks. You are not allowed to offer your friend. Your friend has to order drink herself?. Both ladies were shocked, embarrassed and sat the whole night, couldn?Tt dance!
    3. Couple walked in and found a table near the pizza area to sit and order dinner. Food came in, 2 minutes later while the wife and the husband were enjoying the conversation and the meal, a waiter shove a white piece of paper (bill it is!) in between the couple: ?oPlease pay!?.!!! The wife was worried, dinner was not finished nicely because of the confusion.
    4.
    Salsera was dancing and one waiter approached, pointed to a chair by a table: Is that your bag?
    Salsera: yes
    Waiter: I request you to put the bag in the cloak room
    Salsera: Is that compulsory? I have many things in the bag like phone and money that I would use in middle of the dances
    Waiter: We have spent our money to build a cloak room for you customers so that your bags don?Tt make our bar ugly, please use it. Look around, if everybody put the bags like you do how will our bar look like?
    Salsera (looked around): Yah, everybody put the bags here, why can?Tt I?
    Waiter: Because we want this seat for other customer!
    Salsera: I don?Tt understand? I paid to come in!
    Waiter: I know you are our frequent customer, you always come here and dance, that?Ts why I know you never sit, so please take your bag so other people can sit!!!
    Salsera: I don?Tt think so!
    Waiter (leaves while threaten): if something of yours is lost don?Tt complain!
    5. The same salsera complained to Tanya the manager. This is the answer:
    Nutz Manager: Oh I am sorry. I understand your point. But please be sympathy that our waiters are all villagers, they are not well educated.. that?Ts why they are like that. I promise to look into this matter!
    6. Parking lot of Nutz:, mid night: Two friends showed the motorbike ticket to get the motorbike out. However, the watchman realized the plate number on the ticket didn?Tt exactly match the bike?Ts and refused to let the bike out. The friends proved their ownership of the motorbike by showing the bike?Ts key, registered paper, id card.. but the watchman refused to acknowledge. After 1 hour of argument, the bike owner requested the watchman to find the motorbike with exact plate number written on the token. The watchman couldn?Tt find that bike, and the bike owner requested to proceed to the manager of the hotel for lost of property, Watchman quickly agreed to let the motorbike out.
    2 months later
    7. When a salsero walk in Nutz, look around, there will be absolutely no seat. Every single chair and table are with the sign ?oreserved for Mr. Hung? or ?oReserved for Mr. Bau?. From 8pm -9.30pm since there is no Mr. Hung or Mr. Bau around those seats, salsa dancers still humbly used those seats to put their belongings while dancing. Not many dare to sit, of course, if don?Tt want to be taught a lesson by Nutz?T representatives.
    9.30PM, salsa music was still on.
    Waiter: Please take your bag out and put in the cloak room so we can use these seats for our customers.
    Salsera: And.. am I not your customer?
    Waiter: Well, these customers (pointed at one young man) have booked these seats.
    Salsera to young man: Hi, is that true?
    Young man to waiter: no no I didn?Tt, if she is sitting here already please let her sit, I should go somewhere else.
    Waiter (angry): Please remove your bag out of here. These seats are reserved.
    Salsera: When the person come, I will remove it.
    Waiter: If you don?Tt agree with us, you can see our manager!
    Salsera: Thanks! Can I see your manager?
    Waiter (pointed to the toilet): S/he is over there
    Salsera: Sorry. Please invite he/him here.
    Waiter: No you go and find him/her
    Salsera: I think that?Ts your job
    Waiter: You remove your bag first!
    Salsera: I?Td like to discuss that with your manager first!
    Result: No mangager was invited because Nutz representative refused to!
    Questions:
    1. Why can?Tt we bring our bags inside Nutz and other customers can?
    2. Why can?Tt we sit and other customers can even when they don?Tt reserve the seat?
    3. Why drinks on ticket have to be ordered before 10pm?
    4. Why we are not assisted by Sheraton representatives to meet managers?
    5. Why do we pay 5 star and international standard money and are expected by Sheraton to be sympathy with its ?ovillager? and ?ouneducated? service?
    6. Why does Sheraton organizes Salsa nights, salsa lessons, salsa competitions but no salsa dancers are allowed to sit at all in the dance venue and are negatively and openly discriminated compare to other customers? Are we expected or not expected to come? We are confused and have been suffered because of this confusion.
    7. Why do we pay the same price for entry ticket and get1 hour less of salsa party? (reduced from 11pm to 10pm).
    8. Why is there no prior warning from Sheraton to dancers about the above changes?
    9. Why is there no improvement after complaints are made? And yet we are still charged higher and higher?
    Được phanyly sửa chữa / chuyển vào 02:30 ngày 31/05/2007
  9. melodymelody

    melodymelody Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    28/05/2007
    Bài viết:
    18
    Đã được thích:
    0
    Hehe chào mọi người,
    Hôm nay rảnh rỗi vào đọc cái topic này. Em cũng là dân thích Basame ( thích nhất là bachata). Hồi trước cũng thích lên Nutz, nhưng giờ thì chẳng muốn lên, kể cả có "free entrance ticket". Mình đi chơi để được relax, bỏ tiền để vào ks 5* nhảy vậy mà chỉ mua bực vào mình. Nói thật thái độ phục vụ ở đây còn thua mấy em ko học hành gì làm ở "lẩu Phùng Hưng", về thái độ thì khỏi nói nhé, chăm sóc khách hàng cực tốt, rất nhiệt tình. Còn nếu muốn nói ở ks 5* đó có kỹ năng phục vụ chuyên nghiệp hơn thì hehe xin lỗi bác manager ở đó kỹ năng phục vụ của cái ks đó rất tệ ko đáng 2* ( em đã từng học về hospitality nên hiểu cái level của nó đến đâu - thậm chí đặt cái cốc thế nào cũng ko biết). Lên Nutz ko thấy một chút gì ý nghĩa của Hospitality. Bác manager đừng đổ cho nhân viên, nên xem lại bản thân của mình thì hơn, đó mới đúng nghĩa một người manager có trách nhiệm
  10. melodymelody

    melodymelody Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    28/05/2007
    Bài viết:
    18
    Đã được thích:
    0
    Hehe chào mọi người,
    Hôm nay rảnh rỗi vào đọc cái topic này. Em cũng là dân thích Basame ( thích nhất là bachata). Hồi trước cũng thích lên Nutz, nhưng giờ thì chẳng muốn lên, kể cả có "free entrance ticket". Mình đi chơi để được relax, bỏ tiền để vào ks 5* nhảy vậy mà chỉ mua bực vào mình. Nói thật thái độ phục vụ ở đây còn thua mấy em ko học hành gì làm ở "lẩu Phùng Hưng", về thái độ thì khỏi nói nhé, chăm sóc khách hàng cực tốt, rất nhiệt tình. Còn nếu muốn nói ở ks 5* đó có kỹ năng phục vụ chuyên nghiệp hơn thì hehe xin lỗi bác manager ở đó kỹ năng phục vụ của cái ks đó rất tệ ko đáng 2* ( em đã từng học về hospitality nên hiểu cái level của nó đến đâu - thậm chí đặt cái cốc thế nào cũng ko biết). Lên Nutz ko thấy một chút gì ý nghĩa của Hospitality. Bác manager đừng đổ cho nhân viên, nên xem lại bản thân của mình thì hơn, đó mới đúng nghĩa một người manager có trách nhiệm

Chia sẻ trang này