1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Sidecar - Profile

Chủ đề trong 'Ô tô - Xe máy' bởi macay175, 02/05/2006.

Trạng thái chủ đề:
Đã khóa
  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. sidecar2006

    sidecar2006 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    18/10/2006
    Bài viết:
    1.061
    Đã được thích:
    0
    Thấy các pác hô hào lên Ngã ba sung suong Hoà Lạc làm em tiếc nhỏ dãi.... tiếc quá nhà em phải Nam tiến mất mấy hôm ko thể tham gia duoc dù chỉ là lau Hùng Anh CBQ... Thôi đành hẹn các bác vụ sau vậy...
    @ Spy: cái trán của chú sáng nay thế nào rồi... con bi sung ko??... lần sau dut kinh nghiem phải hỏi kỹ nàng xem chồng nàng có đi công tác không rồi hẵng đến nhé... hichic...
    @Pác Travel: pác kiếm giúp em 4 củ với nhé... ko có các bác ở đây cu'' chê xinhan của nhà em xấu, ngại quá... em đề nghị chân tình đó bác... À con bọ của bác đẹp ghê... theo em bác nên sơn cái nắp ca-bô nhu thế này nè...
    http://i19.photobucket.com/albums/b177/luukien/***ycar-1.jpg
  2. hacdieu

    hacdieu Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/05/2003
    Bài viết:
    640
    Đã được thích:
    0
    đèn gì mà đẹp thế nhở, thế không có loại thuỷ tinh hồng hả bác sidecar?
    tối mai ở chỗ nào các bác? mà mấy đại gia sao không lên tiếng gì nhỉ macay ơi, đi thôi cứ ngồi đấy mà đanh trống lảng quá, bọ giề
    có cái hình mấy bác liên xô đi off các bác xem tạm nhé [​IMG]
  3. saohomarch

    saohomarch Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    25/12/2006
    Bài viết:
    17
    Đã được thích:
    0
    Cac bac cho em hoi, so ve gia tri thi Ural va Dnief cai nao cao hon (cung doi, cung tinh trang)? Ve do ben va tieu thu nhien lieu, mong cac bac chi bao nhe.
    Cam on cac bac nhieu.
  4. sidecar_travel

    sidecar_travel Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    28/07/2005
    Bài viết:
    131
    Đã được thích:
    0
    Bác Bờ sờ và bác chim đen xem thống nhất ke hoạch báo địa điểm,giờ giấc đàng hoàng cho bà con đi chứ.Kính màu hồng chỉ dể lắp Dnepr thui bác chim đen ơi.
    @BS:muốn sơn 3 bánh màu hồng à?
  5. pro_private_spy

    pro_private_spy Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    06/08/2006
    Bài viết:
    214
    Đã được thích:
    0
    Em nói thế rồi mà các bác chả nhớ gì cả, đúng 19h00 mời các bác ra lẩu Hùng Anh, 36 Cao Bá Quát làm tý.
    Đề nghị các bác như Trường Anh, Ivan, IZM, Macay, tùng Vespa ra hết nhé. Chưa rõ về địa điểm thì liên lạc với Dũng: 091.339.9494
  6. hacdieu

    hacdieu Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/05/2003
    Bài viết:
    640
    Đã được thích:
    0

    ui chao là hoành tráng!!! hết bay 2 nồi lẩu + cơ man vodka, mỗi tội đi đâu thì vẫn chưa họp xong :) tình hình thế này chắc lại phải họp đôi ba lần nữa các bác nhỉ? về nhà ngứa ngáy quá lại lôi em ural ra làm mấy vòng quanh khu cho đỡ vật hehe
    được CrazyMaster sửa vào 17:34 ngày 17/05/2007
  7. hacdieu

    hacdieu Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/05/2003
    Bài viết:
    640
    Đã được thích:
    0
    bác nên vào các links về sidecar đọc kỹ sau đó mua 2 em: 1 ural +1dnepr để thử nghiệm, em xin gửi bác một ít thông tin do bọn tây so sánh 2 dòng này nhé
    Dnepr Vs. Ural
    The Differences
    UpDate: In the spring of 1999 Ural America revised its web page to make it a bit more balanced.
    Note: Recently the folks on the NARMA listserve were discussing the somewhat one-sided polemic about Urals vs. Dneprs that is posted on the Ural website at: http://www.ural.com/factory.html. It was generally felt by the folks around here, NARMA, that it maybe didn''t give the whole story. We therefore have invited Dnepr owners *****bmit their take on the issue. We certainly don''t want to start any brand wars, and we really don''t allow brand bashing at this site, but we believe that when something is so obviously one-sided as that tome is, then the abused should have the opportunity to tell their side of the story. Actually, we at NARMA believe both bikes are wonderful examples of Russian machinery, only with slightly different attributes. So, here it is from the Dnepr owners side of the fence:

    Here''s my view on the Dnepr stuff written up on the Ural site:
    "Ural engine has cast iron cylinders"
    I''m not sure WHY they think this is better. No one uses this anymore outside of low grade lawn mower production. Even Harley gave up cast iron barrels. They don''t shed heat as well as the aluminum/steel sleeved cyclinders on Dneprs and most other engines. Also, the aluminum cylinders allow the use of case studs to hold the whole assembly together. Keeps a nice even squeeze on all the parts. There''s documented failures of the cast iron cylinders. They can crack. This happened to a friend of mine in northern Va.
    "Ural has a needle bearing on the big end of connecting rod"
    This is a VERY good thing! Because the Ural has no warning light for low oil pressure. In the event of low oil pressure the splash lubrication will keep the bearing OK for awhile. Needle bearing have far smaller contact surfaces than plain shell bearings, like Dnepr uses. The needle bearings are also far more sensitive to sloppy construction. I like the old fashioned plain bearings here. They work well in my Chevy truck too! Dnepr''s HAVE warning lights for low oil pressure.
    "Ural has a one piece connecting rod"
    So? Wait ''till rebuild time. Much trickier to rebuild. Need special tools too. I don''t see an advantage here. Six of one, half dozen of the other.
    "Ural has oil pump driven by camshaft" (Well known BMW design)
    Again..... Six of one, half dozen of the other. My Dnepr has never needed any bottom end attention.
    "Gear case assembly bla bla bla...... Ural''s design has improved since then."
    The Ural has less shifter throw. The Dnepr''s is long like my Guzzi''s. My Dnepr gear box is far smoother than any Ural I''ve ridden. If anyone knows the "improvement" please let me know.
    "The Dnepr semi- automatic gearshift does not work well and is unreliable. The Dnepr clutch is only used for start"
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA!!! Sorry. Lost my self control there. I love good fiction though! My Dnepr shifts beautifully. Semi OR with the hand clutch. You can ride it either way. I believe it to be one of the best features of the machine. When you''re hanging off in a corner and don''t want to let go to clutch..... just get off the gas, shift and go! Wonderful. Handy when you stop to pay a toll too. Use your foot. I can find neutral everytime too! Great gear box!
    "Only Ural has leading link forks........."
    BS! I''ve seen pics of the Dnepr earles fork. RAM in Wa. tells me they will be importing them in the future. Big deal.
    "Same alternators, but Russian supply (Ural) is OK, Ukraine (Dnepr) is unreliable."
    They got us there! My two Ukainian alternators are the same on the outside, but inside they''re very poorly made. For gosh sakes, the were insulated with masking tape. Neither lasted long. Dnepr needs to do better here. I got mine rebuilt/rewound to american standards. No problems since then.
    "Brakes are same, but Dnepr uses cable instead of solid rod for the sidecar wheel"
    Yep! So what? The mechanical equalizer for my sidecar brake works great! VERY even braking. My buddy''s Ural can be adjusted to work well too. Six of one, half dozen of the other.
    "Prior to manufacture of the Ural 2WD, there was a German company thatbought Dnepr 16 (2WD) w/o engines and installed Ural engines or rebuilt BMW engines. The logical conclusion, reinforced by other data, is the Dnepr engine is inferior to the Ural."
    I can see using Ural engines for the better availability of parts around the world. Dan Irizary tells me it''s due to the better durability of the Dnepr tranny. It''ll handle higher loads better. And the Dnepr frame is heavier/stronger than Ural. It weighs 80 lb. more. Dan has tested them. I believe him. I''d like to see the Ural data on this myself.
    That''s my personal view on this. I have no idea why Ural feels they have to dump on Dnepr like this. Seems cheesy to me. I like both bikes. They both have their strong points. My own Dnepr has some very nice Ural parts on it.
    My own experience shows me that Urals have much prettier components and fit & finish. I like the way they are built. What attracted me to my Dnepr was the hell for strong construction of the beast. It gives the impression of massive durability. The Urals I''ve ridden were fun and handled well. Nice light feel to the controls. My Dnepr is extremely stable. I could hardly upset it during the advanced sidecar safety course I took on it. It''s handling is more stable. Steers more slowly than the Ural. The Ural felt like a sport ute. The Dnepr feels like a jeep. Both bikes are a blast to ride and easy to care for. I''m not trying to start controvery here. But as one of the few of us who''ve been experienced in both bikes I wanted to offer an opinion.
    Rich Maund
  8. nguyenthanhtung81vn

    nguyenthanhtung81vn Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    07/07/2002
    Bài viết:
    1.483
    Đã được thích:
    0
    - Hôm qua bố cháu được bám càng các bác Ba bánh. Đã hết cả đời. Phê đờ đẫn.
  9. sidecar2006

    sidecar2006 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    18/10/2006
    Bài viết:
    1.061
    Đã được thích:
    0
    Saigon, 11h00, 20/1/2006
    Dear anh em Sidecar Prồ
    Ngồi chờ tầu bay để ra HAN, tranh thủ lướt web, thấy anh em ộp là đi - Ộp là bia vui quá mà ko làm sao được... Tiếc!!!!
    Thôi đành vậy... hẹn đợt tới...
    Chúc anh em cuối tuần vui vẻ... chuẩn bị đạn dược oánh 2 trận cầu đinh Liv - Che và Ars - Manu...
  10. macay175

    macay175 Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    30/03/2005
    Bài viết:
    948
    Đã được thích:
    0
    trong chợ trời hiện đang có mấy củ xinhan quả nhót, anh em nào cần vào mà múc
Trạng thái chủ đề:
Đã khóa

Chia sẻ trang này