1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

So sánh xe vận tải quân sự các nước - Đặc tính kỹ thuật, hình ảnh, hiệu quả tác chiến...

Chủ đề trong 'Kỹ thuật quân sự nước ngoài' bởi Triumf, 12/04/2007.

  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. Triumf

    Triumf GDQP Moderator

    Tham gia ngày:
    13/07/2004
    Bài viết:
    5.563
    Đã được thích:
    4.861
    Kamaz-4326 (4x4)
    Fuel System
    Fuel tank capacity, l 170+125 or 210+210
    Engine
    Model 740.31-240 (Euro-2)
    Type Diesel, turbocharged, with intercooler
    Nominal power, net, kWt (hp) / at crank shaft rotation, rpm 165 (225) / 2200
    Nominal power, gross, kWt (hp)/ at crankshaft rotation, rpm 176 (240) / 2200
    Maximum torque, net, Nm (kgcm) / at crankshaft rotation, rpm 912 (93) / 1100-1500
    Arrangement and number of cylinders V-shape, 8
    Displacement, l 10,85
    Cylinder diametre and piston stroke, mm 120/120
    Compression ratio 16,5
    Weights and Load capacities
    Curb vehicle weight, kg 6250
    Curb vehicle weight, front axle load, kg 4225
    Curb vehicle weight, kg / rear axle load, kg 2025
    Gross vehicle weight, rear axle load, kg 6000
    Gross vehicle weight, front axle load, kg 5600
    Tolerant superstructure weight with load, kg 5050
    Gross vehicle weight with superstructure, kg 11600
    Electrics
    Voltage, V 24
    Storage batteries, V/Ah 2x12/190
    Generator, V/wt 28/2000
    Clutch
    Type Friction, dry, two-plate
    Drive Hydraulic with pneumatic booster
    Gearbox
    Type Mechanical, 10-speed
    Control Mechanical, remote
    Gear ratios at gears 1 -7,82 -6,38 / 2 -4,03 -3,29 / 3 -2,50 -2,04 / 4 -1,53 -1,25 / 5 -1,00 -0,815 / 3X -7,38 -6,02
    Final Drive
    Gear ratio 6,53
    Brakes
    Drive Pneumatic
    Drum diametre, mm 400
    Brake linings width, mm 140
    Brake linings total area, sq. cm 4200
    Wheels and Tyres
    Wheel type Disc
    Tyre type Pneumatic, pressure adjustment
    Rim size 12.2-20,9 (310-533)
    Tyre size 425/85 R21 (1260x425-533P)
    Cab
    Type Over the engine
    Execution With or without sleeping berth
    General Data
    Maximum speed, not less, km/h 90
    Maximum gradient, not less, % 31
    Outer turning radius, m 11,3
    Note! Specifications of 11 600 kg gross weight truck
    Transfer Case
    Type Mechanical, two-speed with blocked interaxable differential
    Control Pneumatic
    Gear ratio of high gears (low) 1,692
    Gear ratio of low gears (high) 0,917
    Ad***ional Equipment
    * Winch with power takeoff, power takeoff for unitsâ?T drive of superstructures
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  2. Triumf

    Triumf GDQP Moderator

    Tham gia ngày:
    13/07/2004
    Bài viết:
    5.563
    Đã được thích:
    4.861
    Ảnh của Kamaz-4326 (4x4)
    [​IMG]
    [​IMG]
  3. P20

    P20 Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    02/11/2006
    Bài viết:
    5.619
    Đã được thích:
    203
    Trên đường?
    Vẫn còn chạy được ít nhất là đến tháng 10!Sau đó mượn đồ về đi kiểm tra rồi...chạy tiếp!
  4. Triumf

    Triumf GDQP Moderator

    Tham gia ngày:
    13/07/2004
    Bài viết:
    5.563
    Đã được thích:
    4.861
    Chuyển sang xe của CH Czech một chút. Đây là con Tatra-813 8x8
    The Tatra 813 was developed by the Czechoslovakian manufacturer in the 1960s, production beginning in 1968, and continuing until 1982. The T813 was superceded by the T815.
    Most T813s went to eastern bloc armies, and all military versions have a central tyre inflation system and a 20-ton winch. A dozer blade can be fitted to the front. Pictured is Bruce Curtis'' truck, now in the USA [12/''00].


    This is the standard T813 drop-side truck. Special versions include a pontoon bridge launcher, a scissor bridge layer, dump trucks, cranes and a prime mover. The chassis was used for the M1972 multiple rocket launcher.
    There are also 6x6 and 4x4 versions of the truck.


    The cab has seating for the driver and six crew; it is pressurized. The bulge of the engine cover can be seen between the driver and front passenger seats.
    The Tatra shares the backbone construction and swing axle suspension with hub reduction gearing of the Pinzgauer - same designer!

    Tatra 813 8x8
    drop-side truck, 1+6-seats, 4-doors
    loa: 8.75m, width: 2.5m, height: 2.7m (cab)
    weight: 14,000kg (unladen), GVM: 22,000kg, towing: to 100,000kg (braked!)


    Tatra T930 air-cooled, 17.64L, diesel, V12
    (later T813-12 19L 310hp multi-fuel engine)
    transmission: (5 fwd + rev manual) x (2 overdrive) x (2 transfer case), differential locks, hub reduction gearing 5.75:1 overall axle gear ratio
    top speed: 80km/h (50mph)
    suspension: indep'' by swing axles, brakes: air
    tyres: 15x21 CTIS, fuel-tank: 520L
    winch: 20,000kg, 354ft of 7/8" steel cable, forward or rearward winching
    electrical system: 24V
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  5. Triumf

    Triumf GDQP Moderator

    Tham gia ngày:
    13/07/2004
    Bài viết:
    5.563
    Đã được thích:
    4.861
    Tatra T-813 (8x8) tiếp
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  6. GAZ39371

    GAZ39371 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/08/2006
    Bài viết:
    677
    Đã được thích:
    0
    cái xe của séc giống cái xe lúc lắc của việt nam về khoản nghiêng ngả trục nối 2 bánh xe quá. dạo này trên box mình ko thấy bác nào dịch bài tiếng anh qua tiếng việt như hồi truớc. đọc mệt thật.
  7. Triumf

    Triumf GDQP Moderator

    Tham gia ngày:
    13/07/2004
    Bài viết:
    5.563
    Đã được thích:
    4.861
    Tatra T-813 tiếp
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  8. Triumf

    Triumf GDQP Moderator

    Tham gia ngày:
    13/07/2004
    Bài viết:
    5.563
    Đã được thích:
    4.861
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  9. Triumf

    Triumf GDQP Moderator

    Tham gia ngày:
    13/07/2004
    Bài viết:
    5.563
    Đã được thích:
    4.861
    [​IMG]
    [​IMG]
  10. Triumf

    Triumf GDQP Moderator

    Tham gia ngày:
    13/07/2004
    Bài viết:
    5.563
    Đã được thích:
    4.861
    Zil-131 (6x6) là xe vận tải quân sự đa dụng, được trang bị động cơ xăng V8, dung tích xi lanh 6.0L (uống xăng như nước lã), tải trọng 3.5t. Tốc độ tối đa 80km/h. Đây là loại xe được sử dụng rất phổ biến trong QĐND NC, đặc biệt là ở các đơn vị phòng không - không quân.
    Kích thước (dài/rộng/cao - m): 7.05/2.5/2.5
    Bán kính cua nhỏ nhất: 10.5m
    Cỡ lốp: 305R20
    The ZIL-131 is a general purpose 3.5 tons 6x6 army truck, the basic model being a general cargo truck. Variants include a tractor-trailer truck, a dump truck, a fuel truck, and a 6x6 for towing a 4-wheeled powered trailer.
    The ZIL-131 is part of a family of two trucks sharing identical components by ZIL, which also included the ZIL-130. Both trucks were introduced in 1967. The ZIL-131 6x6 has the same equipment as the GAZ-66 and Ural-375D. Unlike the ZIL-131, the ZIL-130 is intended for civilian use.
    Specification
    Cab Design: Forward Engine (just like the ZIL-130)
    Seating Capacity (cab): 3
    Payload: 11,020 lb plus trailer 11,000 lb (on road), or 7,700 lb plus trailer 8,820 lb off road.
    Suspension: solid axles with leaf springs.
    Engine: V8 gasoline (carburetor)
    Displacement: 5,969 cc (bore 3.94", stroke 3.74")
    Compression Ratio: 6.5:1.
    Top speed: 50 mph.
    Brakes: drums, with pneumatic control.
    Stopping distance (from 20 mph): 40 ft.
    Length: 23 ft 1 in
    Width: 8 ft 2 in
    Height: 8 ft 2 in(cab)/9''9"(transport body)
    Wheel base: 10 ft 10 in+4''7".
    Track front/rear: 6''/5''11".
    Tire measures: 12.00x20
    Maneuverability: turning circle 33''5.6", approach angle 36 deg., departure angle 40 deg., max. ascent angle 31 deg (with 3750 KG load)., ground clearance 13", overcome ford 4 ft 7 in.
    Curb weight: 14,770 lb.
    Tires: 305R20
    Tire Pressure: 7.1-60 p.s.i.(controlled).
    Fuel tanks: 2x45 gal.
    Price $7,300 to $8,300 American.
    cargo/ tractor/ etc
    load: 7.05 m (cargo), width: 2.5 m, height: 2.5 m (cab)
    turning radius: 10.5 m
    transmission: 5 m, 2-speed transfer case
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

Chia sẻ trang này