1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

SSEC - Soft Skills English Club! Join Us Now!

Chủ đề trong 'Anh (English Club)' bởi angell, 10/12/2008.

Trạng thái chủ đề:
Đã khóa
  1. 0 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 0)
  1. vnpinky

    vnpinky Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    05/08/2008
    Bài viết:
    381
    Đã được thích:
    0
    haha, hum nay đến ssec đây, em trang nè, chị an
  2. angell

    angell Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    15/04/2004
    Bài viết:
    633
    Đã được thích:
    0
    Em trẻ mà giỏi quá, sau này nhớ làm Tổng thống Mỹ em nhé!
  3. imhome

    imhome Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    24/09/2007
    Bài viết:
    56
    Đã được thích:
    0
    Tặng hoa cho CLB, chúc CLB càng ngày càng có nhiều thành viên nha
    Từ sau Tết bận quá e vẫn chưa đi sinh hoạt được buổi nào

    Được imhome sửa chữa / chuyển vào 12:22 ngày 22/02/2009
  4. angell

    angell Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    15/04/2004
    Bài viết:
    633
    Đã được thích:
    0
    Buổi sau nhớ đi em nhé!
  5. angell

    angell Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    15/04/2004
    Bài viết:
    633
    Đã được thích:
    0
    Thương hiệu cá nhân - Ebook personal branding
    8 qui luật của Xây dựng thương hiệu cá nhân:
    Qui luật của chi tiết hóa (specialization): một thương hiệu lớn phải tập trung thật chính xác và chi tiết vào chỉ một hoặc điểm mạnh chính, hoặc tài năng nổi bật nhất, hoặc thành tựu quan trọng nhất. Bạn có thể chi tiết hóa theo một trong những cách sau: năng lực, hành vi, phong cách sống, tầm nhìn ?
    Qui luật của lãnh đạo (leadership): với một thương hiệu cá nhân, bạn phải có được quyền lực và sự tín nhiệm của nhóm công chúng của riêng mình, có tầm ảnh hưởng không nhỏ đến nhóm người ấy. Khả năng lãnh đạo xuất phát từ những tài năng tuyệt vời của bạn, vị trí hiện tại của bạn và sự công nhận của nhóm công chúng đồi với bạn.
    Qui luật của cá tính riêng (personality): một thương hiệu lớn phải được xây dựng trên nền tảng những cá tính và những thói xấu của cá nhân, nó phải bao gồm cả 2 thứ nêu trên. Nó là cách để tháo bỏ những áp lực mà Qui luật của lãnh đạo đã nêu: bạn thì luôn luôn tốt, nhưng bạn không phải là người hoàn hảo.
    Qui luật của sự khác biệt hóa (distinctiveness): một thương hiệu cá nhân hiệu quả luôn cần phải được khẳng định là khác biệt đối với đối thủ cạnh tranh của mình. Nhiều nhà tiếp thị đã xây dựng những thương hiệu ở khoảng giữa (middle-of-the-road) vì không muốn làm mất lòng ai, cũng như muốn thu hút được đông đảo công chúng yêu thích. Thế nhưng cách làm đó làm cho thương hiệu thất bại bởi trong một thị trường với nhiều thương hiệu, thì thương hiệu như vậy sẽ không được nhận ra.
    Qui luật của sự dễ nhận dạng (visibility): để thành công, một thương hiệu cá nhân phải được gợi nhắc lặp đi lặp lại liên tục, cho đến khi nó tự động ghi dấu một cách có ý thức vào trong đầu của nhóm công chúng mục tiêu (target audience). Sự dễ nhận dạng tạo ra khả năng thừa nhận về chất lượng. Người ta cho rằng bởi vì họ phải liên tục thấy một người, và hiển nhiên người ấy sẽ trở nên nổi bật hơn và đáng tin tưởng hơn so với những người khác.
    Qui luật của sự thống nhất (unity): một cá nhân ẩn sau một thương hiệu phải thống nhất và thực hiện theo đạo đức (moral) và hành vi (behavior) đã được xây dựng từ trước cho thương hiệu cá nhân đó. Lúc đó, tính cách cá nhân phải phản ánh được bản chất thương hiệu trong công chúng.
    Qui luật của sự bền bỉ (persistence): bất cứ một thương hiệu cá nhân nào cũng cần thời gian để phát triển. Hãy kiên nhẫn chăm sóc cho thương hiệu cá nhân của bạn.
    Qui luật của thiện chí (goodwill): một thương hiệu cá nhân sẽ được kéo dài hơn nếu cá nhân ẩn đằng sau thương hiệu ấy biết cách củng cố tốt thương hiệu. Cá nhân phải biết tạo ra một ý tưởng đầy thiện chí đối với công chúng mục tiêu của mình, để từ đó có được sự ủng hộ tích cực hơn từ họ.
  6. angell

    angell Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    15/04/2004
    Bài viết:
    633
    Đã được thích:
    0
    Personal Branding Skill
    Translated by Tai Tran from the article in Vietnamese on the Thanhnien online, 16/5/2008
    Tuan Tai believes that in order to build personal brand, one should never stop learning and sharing onê?Ts knowledge and experience
    It?Ts always hard to distinguish ourselves from the crowd and it?Ts even harder to make our values remembered and correctly understood.
    The price of a brand
    Good brands help job hunters in the job market and help bring prosperity and success. Former American President Bill Clinton earns tens of thousands dollars in a seminar. Courses conducted in Vietnam by Professor John A. Quelch, Vice Chancellor of Harvard Business School, always attract many entrepreneurs. Some are so outstanding that their names are tied *****ccess. They are ones with personal brands.
    A famous singer?Ts music show runs out of ticket rapidly, a company?Ts stock price rocket upward when that firm hires a talented CEO, a conference room is filled when a preeminent speaker gives his talk? Just as the good brand of a company boosts its sales, the brand of one person brings better opportunities to their career. On the other hand, if onê?Ts talent is not known of, promotions and economic opportunities might be missed. Particularly, Tran Tuan Tai (Information System Consultant and Business Analyst of FCG Vietnam, a CSC Company), who has built his professional website at taitran.com since his second year in university, was noticed by many employers from early. Meanwhile, many fresh graduates in his generation send numerous job applications to recruiters without being considered.
    Outstanding but not swaggering
    Many accidentally build their personal brand through their efforts and behaviors. Building websites, actively participating in forums, social activities, shows or simply shine in presentations, reports and group meetings? are some of many ways for you to be known. Personal brand resulting from good image is widely recognized. For instance, Tai always does his research and self-study and shares his knowledge on his website. His efforts paid of when he was selected into his company?Ts leadership training program.
    However, *****stain long term development, one must truly be capable, since results are generated from actions rather than mere words. Thus, it is advisable to acknowledge onê?Ts strengths and weaknesses to mitigate weaknesses and develop unique strengths so as not to be overwhelmed by celebrated experts in the fields.
    ?oMany in my class are still hesitate to express themselves in the group as they take it that being prominent might make them annoying to others, prone to backstabs or even ostracism?, said one student. The truth is, this only harms if you boast about, be arrogant, or express yourself the wrong way in the wrong time. ?oI? and ?owê? should be harmonized in a team: express yourself but not to libel or scorn others, and seek to help the people around.
    In sum, the art of personal branding is ?obe a good person?: work diligently, be responsible for onê?Ts self, be positive and optimistic, be professional, concord with the teams. Some references are worth mentioning: Personalbrandingsummit.com, Reachcc.com, and some books are worth reading: Arch Lustberg?Ts ?oHow to sell yourself?, Tim O?TBrien?Ts ?oThe Power of Personal Branding?.
    When you have built and developed your personal brand, you have built your position in your career, where many look up and try to reach your level or even compete directly with you. Hence, the more recognized you are, the more cautious you should be. Never stop striving for mastery.
  7. angell

    angell Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    15/04/2004
    Bài viết:
    633
    Đã được thích:
    0
    Gain a Competitive Edge by Establishing a Personal Brand
    From Dan Schawbel, for About.com
    Guest Author Dan Schawbel is an accomplished marketing professional with 6 years of experience, spanning all marketing disciplines, in organizations such as Reebok, Lycos, LoJack and EMC2. As the Personal Branding spokesman, Dan has mentored and developed several careers, both professionally and scholastically.
    Gain a Competitive Edge by Establishing a Personal Brand
    Brands from McDonalds to Google have all claimed headspace in the minds of their spectators, so why can''t you? You can, by establishing a personal brand that allows you to differentiate and position yourself from the competition and claim your job. In this case, your audience is the hiring managers and recruiters that deal with thousands of resumes each day. Candidates are viewed as commo***ies, unless they provide some unique value, which competitors do not share. Your goal is to stand out and in doing so; you will land your dream job.
    Your Personal Brand
    Defined: Your total perceived value, relative to competitors, as viewed by your audience.
    Elements
    Personal Appearance - Including clothing, hygiene and attractiveness.
    Personality - Your values, goals, identity and behavior.
    Competencies - These are cognitive, business, communication and technical skills that enable you to perform your job responsibilities.
    The Differentiator - Offering a unique value proposition or benefit to your target audience.
    Constructing a brand with a mixture of these elements will have a positive effect on the people around you and your future. After producing a personal brand, with these elements, you must weave them into a story or message that can be consumed by your audience.
    Growing Your Brand
    Personal Branding is an ongoing development that exists throughout an entire lifecycle. As your experience, competencies, physical and emotional attributes grow, your brand will enhance, much like in a product-lifecycle. Creating, maintaining and evolving your brand will help you command your prospective audience and positively communicate your perceived and unique message.
    Corporate branding and personal branding are very well connected. The only apparent difference is that instead of marketing a product or service, a person is being promoted and sold to a recruiter.
    Treat yourself as the product and sell it!
  8. bangsoto

    bangsoto Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    05/02/2006
    Bài viết:
    86
    Đã được thích:
    0
    đăng ký thành viên: bangsoto
    điạ chỉ: bang1983@yahoo.com. liên hệ vơí tớ nhé!
  9. dangkimha

    dangkimha Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    03/06/2008
    Bài viết:
    153
    Đã được thích:
    0
    chúc clb chị ngày càng vui nhé!!!
    nhà em dạo này chuẩn bị Festival bận quá, việc chị nhờ chắc bọn em không giúp được. Chị thử hỏi nhà khác xem ha!!!
    Kim Hà (YECTUU)
  10. angell

    angell Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    15/04/2004
    Bài viết:
    633
    Đã được thích:
    0
    Thanks em, chị nhờ đc 1 số người rùi. hihi hôm nào đến nhà chị chơi tiếp em nhé!
Trạng thái chủ đề:
Đã khóa

Chia sẻ trang này