1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Tàu ngầm chạy diesel

Chủ đề trong 'Giáo dục quốc phòng' bởi Condor, 16/03/2003.

  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. Condor

    Condor Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    21/02/2003
    Bài viết:
    2.311
    Đã được thích:
    0
    Tàu ngầm chạy diesel

    Trước hết tớ xin nói về một loại tàu ngầm chạy diesel của Liên Xô/ Nga - tàu ngầm lớp Kilo

    Tàu ngầm lớp Kilo của Liên xô/ Nga được thiết kế để chống tàu ngầm và cả các loại tàu nổi trên mặt nước khác, bảo vệ căn cứ hải quân, bờ biển, cũng như rinh sát và tuần tiểu. Tàu ngầm lớp Kilo được xem là một trong những loại im lặng nhất trong các loại tàu ngầm chạy bằng diesel hiện nay.
    Hiện nay có hai kiểu của lớp Kilo này là project 877EKM và Project 636 là loại cải tiến từ project 887EKM
    Project 636 được trang bị 6 ống phóng ngư lôi 533 mm ở phía trước mũi tàu và mang theo 18 ngư lôi, trong đó 6 ngư lôi nằm trên ống phóng và 12 ngư lôi còn lại nằm trong phòng chứa ngư lôi. Tuy nhiên tàu cũng có thể thay thế ngư lôi bằng thủy lôi ( 24 thủy lôi với 2 trong mỗi ống phóng và 12 trong phòng chứa ngư lôi). Trong 6 ống phóng ngư lôi có 2 ống phóng có thể phóng loại ngư lôi điều kiển từ xa có độ chính xác cao.. Mỗi ngư lôi chỉ mất khoảng 15 giây để nạp và chuẩn bị phóng.

    Ngoài ra tàu ngầm còn được trang bị 8 hoả tiển đối không Strela-3 (SA-N-8 Gremlin) có tầm bắn 6 km hoặc Igla SA-N-10 Gimlet) có tầm bắn 5 km, tốc độ Mach 1.65.

    Hiện nay lớp tàu ngầm Kilo này đã được nâng cấp để có thể phóng hoả tiển chống tàu . Tớ sẽ đề cập chi tiết trong bài sau. Dưới đây là một số hình ảnh và tính năng của lớp tàu này.

    SSK KILO CLASS (TYPE 636) - SPECIFICATION
    Displacement 2,350 tons
    Dimensions
    Length 6.3m
    Beam 9.9 m
    Draught 6.3 m
    Propulsion diesel-electric with full electric propulsion
    Propellers fixed-pitch
    Diving Depth
    Operational 250 m
    Maximum 300 m
    Periscopic 17.5 m
    Full Run Speed
    Surfaced 11 knots
    Submerged 20 knots
    Range With snorkel (7 knots) 7,500 miles
    Submerged (3 knots) 400 miles
    Sea Endurance 45 days
    Torpedoes 6 x 533 mm torpedo tubes, 8 torpedoes
    Electronic equipment radio communications, combat control information system, navigation system
    Radar general purpose detection radar
    Sonar active/passive
    Periscopes one for commander, one for air defence

    SSK KILO CLASS (TYPE 877EKM) - SPECIFICATION

    Crew 57
    Displacement
    Surfaced 2,300 tons
    Full load submerged 3,950 tons
    Dimensions
    Length 72.6 m
    Beam 9.9 m
    Draught 6.2 m
    Propulsion diesel-electric with full electric propulsion
    Diesel generators 2 x 1000 kW
    Propulsion motor 1 x 5,500 hp
    Economic run motor 1 x 190 hp
    Standby propulsion systems 2 x 102 hp
    Storage batteries 2
    Propellers 4 x 7-blade, fixed-pitch
    Diving Depth
    Operational 240 m
    Maximum 300 m
    Full Run Speed
    Surfaced 10 knots
    Submerged 17 knots
    Range
    With snorkel (7 knots) 6,000 miles
    Submerged (3 knots) 400 miles
    At full run 12.7 miles
    Fuel endurance 172 tons
    Sea Endurance 45 days
    Weapons
    Surface-to-air missiles Strela or Igla SAM system, 8 missiles
    Torpedoes 6 x 533 mm torpedo tubes, 18 torpedoes
    Systems
    Electronic equipment radio communications (transmitter, receiver and radio set), combat control information system, navigation system
    Radar active/passive
    Sonar active/passive
    Periscopes one for commander, one for air defence


    ]
    Kilo submarine


    Hai hình tròn phía trước là 2 trong số 6 ống phóng ngư lôi.


    Ngư lôi đang được đưa lên tàu.

    .
    Buồng chứa ngư lôi.


    Được Condor sửa chữa / chuyển vào 09:28 ngày 16/03/2003

    Được antey2500 sửa chữa / chuyển vào 12:13 ngày 20/03/2003
  2. huyphuc1981_nb

    huyphuc1981_nb Thành viên mới Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    05/05/2002
    Bài viết:
    4.356
    Đã được thích:
    165
    Hiện tại, Nhật bản có kế hoạch cải tiến các tầu diesel, với hệ độnglực không dùng không khí. Không hiểu nó như thé nào, các bác ai có thông tin gì cho xem cái.
  3. nguoiradikhongve

    nguoiradikhongve Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    16/01/2003
    Bài viết:
    535
    Đã được thích:
    0
    Bác huyphúc này
    Cái hình thứ 3 của bác tàu ngầm treo cái cờ nào mà thấ giống cờ VN quá nhỉ?hihí
  4. Wandering

    Wandering Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    14/01/2003
    Bài viết:
    174
    Đã được thích:
    0
    Trông thì giống thôi, tôi nghĩ chắc là cờ của china. Cờ china va cờ VN khá là giống nhau, chỉ khác là ở cờ china góc trên, bên trái có mấy ngôi sao nữa. Hơn nữa hiện nay china sở hữu khá nhiều tầu ngầm lớp Kilo này. Hình như họ đang đặt mua thêm 4 chiếc nữa sau khi dự án chế tạo tầu ngầm của riêng họ bị đình lại.
  5. Mickey_Mouse_new

    Mickey_Mouse_new Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    15/04/2002
    Bài viết:
    153
    Đã được thích:
    0
    Ờ nhỉ, công nhận đấy 100% là cờ Việt Nam rồi, cờ China làm gì có cái ngôi sao to đùng thế chứ.
    Hê hê, bác nào post cái ảnh đấy lên thì cũng xóa cái cờ đấy đi chứ, không lại bị treo ngược lên bi giờ

    Mickey Mouse
  6. vn_pride

    vn_pride Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    12/12/2001
    Bài viết:
    39
    Đã được thích:
    0
    ối giời, giờ này mà còn chạy bằng diesel à ? Đây là tin "top secret" từ bộ Quốc Phòng VN đây . VN vừa mới chế ra được loại tàu ngầm chạy bằng nước biển đấy . Cực kì hiện đại luôn . Phen này thì hạm đội 7 của Mĩ có mà chết với chúng ông . Bác nào không tin thì cứ việc gọi vào BQP kiểm chứng .
  7. Condor

    Condor Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    21/02/2003
    Bài viết:
    2.311
    Đã được thích:
    0
    Tàu ngầm hiện nay thường được trang bi các loại động cơ AIP (air independent propulsion) để tăng thời gian lặn. Dưới đây là một số các loại AIP

    AIP - Air Independent Propulsion
    , Closed-cycle diesel engines, generally with stored liquid oxygen (LOX)
    , Closed-cycle steam turbines
    , Stirling-cycle heat engines with external combustion
    , Hydrogen-oxygen fuel cells

    Closed-cycle Diesel Engines
    Typically, a closed-cycle diesel (CCD) install- ation incorporates a standard diesel engine that can be operated in its conventional mode on the surface or while snorkeling. Underwater, however, it runs on an artificial atmosphere synthesized from stored oxygen, an inert gas (generally argon), and recycled exhaust products. The engine exhaust - largely carbon dioxide, nitrogen, and water vapor - is cooled, scrubbed, and separated into its constituents, with the argon recycled back to the intake manifold. The remaining exhaust gas is mixed with seawater and discharged overboard. Generally, the required oxygen is stored in liquid form - LOX - in cryogenic tanks.
    CCD systems have been developed by a number of firms in Germany, Britain, the Netherlands, and a few other countries. However, except for a 300-horsepower demonstration system refitted onto the German Navy's ex-U 1 in 1993, no modern CCD systems have entered naval service. England's Marconi Marine recently acquired CCD pioneer Carlton Deep Sea Systems and is marketing a CCD retrofit package for existing conventional submarines, such as South Korea's nine Type 209s. Although one key advantage of CCD systems is their relatively easy backfit into existing submarine engineering plants, there have been no takers. Despite the ad***ional supply complication of needing regular replenishment of cryogenic oxygen and inert gas, there are logistics advantages in retaining standard diesel engines and using normal diesel fuel.

    Closed-cycle Steam Turbines
    The only steam-turbine AIP under active investigation is the French MESMA system (Module d'Energie Sous-Marin Autonome). This is essentially a conventional Rankine-cycle turbo-alternator powered by steam generated from the combustion of ethanol (grain alcohol) and stored oxygen at a pressure of 60 atmospheres. This pressure-firing allows exhaust carbon dioxide to be expelled overboard at any depth without an exhaust compressor.
    Basically, the MESMA approach is a derivative of French nuclear-propulsion experience using non-nuclear steam generation. Although MESMA can provide higher output power than the other alternatives, its inherent efficiency is the lowest of the four AIP candidates, and its rate of oxygen consumption is correspondingly higher. The first full-scale undersea application will be in Pakistan's three new Agosta 90B submarines, which will each be fitted with a 200 kilowatt MESMA system for increasing submerged endurance by a factor of three to five at a speed of 4 knots. The first installation is expected to be completed in 2001.

    Stirling-cycle Engines
    In the Stirling cycle, heat from an outside source is transferred to an enclosed quantity of working fluid - generally an inert gas - and drives it through a repeating sequence of thermodynamic changes. By expanding the gas against a piston and then drawing it into a separate cooling chamber for subsequent compression, the heat from external combustion can be converted to mechanical work and then, in turn, to electricity. Like MESMA, this approach has an advantage over internal combustion systems, such as the CCD, in that the combustion processes can be kept separate from those that actually convert heat to mechanical work. This provides significant flexibility in dealing with exhaust products and controlling acoustic radiation.
    The Stirling-cycle engine forms the basis of the first AIP system to enter naval service in recent times. The Swedish builders, Kockums Naval Systems, tested a prototype plant at sea in 1989, and today, three Swedish Gotland-class boats are each fitted with two adjunct, 75 kilowatt Stirling-cycle propulsion units that burn liquid oxygen and diesel fuel to generate electricity for either propulsion or charging batteries within a conventional diesel-electric plant. The resulting underwater endurance of the 1,500-ton boats is reported to be up to 14 days at five knots, but significant burst speeds are possible when the batteries are topped up.

    Fuel Cells
    In simplest terms, a fuel cell is an electrochemical conversion device that combines hydrogen and oxygen to produce water, electricity, and heat. Fuel cells are already seeing a number of promising applications in the space and automotive industries, and many authorities believe that fuel cells offer the best potential for developing more capable AIP systems in the future. There are several alternative configurations, but for submarine propulsion, so-called "Polymer Electrolyte Membrane" (PEM) fuel cells have attracted the most attention because of their low operating temperatures (80° Centigrade) and relatively little waste heat. In a PEM device, pressurized hydrogen gas (H2) enters the cell on the anode side, where a platinum catalyst decomposes each pair of molecules into four H+ ions and four free electrons. The electrons depart the anode into the external circuit - the load - as an electric current. Meanwhile, on the cathode side, each oxygen molecule (O2) is catalytically dissociated into separate atoms, using the electrons flowing back from the external circuit to complete their outer electron "shells." The polymer membrane that separates anode and cathode is impervious to electrons, but allows the positively-charged H+ ions to migrate through the cell toward the negatively charged cathode, where they combine with the oxygen atoms to form water. Thus, the overall reaction can be represented as 2H2 + O2 => 2H2O, and a major advantage of the fuel-cell approach is that the only "exhaust" product is pure water. Since a single fuel cell generates only about 0.7 volts DC (direct current), groups of cells are "stacked" together in series to produce a larger and more useful output. The stacks can also be arrayed in parallel to increase the amount of current available.
    Picture: In a typical fuel cell, gaseous hydrogen and oxygen are combined catalytically to produce water, heat, and useful electricity. Already successful in the U.S. space program, fuel cells are seeing increasing use as submarine power sources.
    The greatest challenge for fuel-cell AIP systems lies in storing the reactants. Although oxygen can be handled with relative safety as LOX, storing hydrogen onboard as a liquid or high-pressure gas is very dangerous. One solution is to carry the hydrogen in metal hydride accumulators, at low pressure and ambient sea temperature. (A metal hydride is a solid compound of hydrogen and metallic alloy, in which individual hydrogen atoms occupy interstitial positions in the host metal's crystalline lattice. By manipulating temperature and pressure, hydrogen gas can be absorbed or released at will.) Another, less efficient, approach is to generate gaseous hydrogen from a stored liquid hydrocarbon such as diesel fuel, kerosene, or methanol. This requires an auxiliary device called a "reformer," in which a mixture of hydrocarbon and water is vaporized and superheated under pressure to yield a mixture of hydrogen and carbon dioxide.
  8. Condor

    Condor Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    21/02/2003
    Bài viết:
    2.311
    Đã được thích:
    0
    Hiện nay, các loại tàu ngầm lớp Kilo này đã được nâng cấp, trang bị thêm một số thiết bị hải hành, hỏa tiển chống hạm/ chống tàu ngầm để tăng tính hiệu quả trong chiến đấu. Dưới đây là một số chi tiết về việc nâng cấp

    Project 877EKM

    The upgraded Project 877EKM submarines are equipped with:
    - a modern antiship cruise missile complex, which considerably extends the surface ship engagement zone;
    - a new inertial navigation system capable of storing navigational data, which requires no correction, for a long time and sending the required information to the missile complex underwater, thereby increasing the submarine?Ts mission security;
    - a new automated combat information system including a missile control subsystem, which generates targeting data, as well as missile and torpedo control data.

    Project 636

    Rubin has developed a modernization package to upgrade the Project 636 submarine to the level of Project 636M. This package offers a more radical modernization of the boat. The Project 636M submarine features:
    - twice as many cruise missiles in a salvo and on storage racks;
    - an integrated weapon and machinery control system;
    - an upgraded sonar system with digital signal-processing, mine-hunting, target classification, and underwater sound communication capabilities. The overall potential of the new sonar system is 1.3 to 1,5 times as that of its predecessor;
    - new periscopes including the attack and optronic (non-penetrating) periscopes;
    - diesel-driven AC generators complete with rectifiers;
    - a storage battery with a service life of not less than five years;
    - radio communication facilities complete with a towed antenna;
    - radar systems;
    - pressure hull non-penetrating radar masts, radio communication and navigation masts and a diesel engine air induction mast.
    Và sau đây là một số hình ảnh về các loại hoả tiển Club-N và Club-S được trang bị cho loại tàu ngầm Kilo này:
    Hoả tiển chống tàu ngầm Club-S 91RE2
    Hoả tiển chống tàu ngầm Club-S 91RE1
    Hoả tiển chống tàu Club-N 3M-54E
    Hoả tiển chống tàu Club-N 3M-54E1
    Bạn nào có thông tin gì về các loại tàu ngầm chạy diesel khác post lên cho anh em coi chơi đi
    Được Condor sửa chữa / chuyển vào 21:35 ngày 20/03/2003
    Được Condor sửa chữa / chuyển vào 21:37 ngày 20/03/2003
  9. shinano

    shinano Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    26/03/2003
    Bài viết:
    339
    Đã được thích:
    0

    /uploaded/shinano/gal13b.jpg[/img
  10. Digicams

    Digicams Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    28/05/2002
    Bài viết:
    626
    Đã được thích:
    0
    Hỏi câu này hơi ngây ngô 1 chút : thuỷ lôi và ngư lôi khác nhau ntn ? Thanks.

Chia sẻ trang này