1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Tàu ngầm mini - liệu có còn tác dụng

Chủ đề trong 'Kỹ thuật quân sự nước ngoài' bởi vaxiliep, 03/10/2007.

  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. Mig19Farmer

    Mig19Farmer Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/03/2004
    Bài viết:
    1.465
    Đã được thích:
    1
    Đê? hôm na?o ra?nh em nói vê? Kaiten cho, em bâ?u rô?i, ta?u ngâ?m minni thi? Nhật bô?n nhiê?u ha?ng ngon lắm. Đám Kaiten chă?ng qua la? trong cơn giafy chết thi? mới pha?i gắn buô?ng lái cho ngư lôi cuf ma? tha?nh thôi.
    Bác muốn phóng ngư lôi va?o ta?u nô?i thi? bác cufng pha?i tho? kính tiê?m vong chứ nhi?. Nha? em tho? lên chi? đê? ngó chứ cóc câ?n bắn nên cách mục tiêu ơ? "tâ?m nhi?n xa trên 10 km" ma? thấy lơ? mơ? cái tâ?u la? em gọi điện vê? nha? thôi. Ơ? tâ?m đó ma? nó nhi?n ra cái ống nha? em tho? lên thi? em chịu thôi.
    Nha? em có ý định cho ta?u đánh cá hợp tác xaf kéo bọn na?y chạy lo?ng vòng hoặc buộc ơ? sươ?n ta?u tận ta?i đi chơi. Đến gâ?n nơi câ?n đi chơi em mới tha? ra đi lượn. Hết dâ?u nha? em lại đến địa điê?m hẹn với 1 em ta?u đánh cá na?o đó đê? lấy dâ?u thôi.
  2. spirou

    spirou Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    07/05/2003
    Bài viết:
    2.819
    Đã được thích:
    1
    Bổ sung thêm một số chức năng của Midget submarine như:
    - Thả mìn. Có thể bí mật vào những nơi bất ngờ nhất, quân cảng địch chẳng hạn, để thả mìn và trinh sát.
    - Thả người nhái phá hoại
    - Dò mìn
    - Cứu hộ phi công.
    Các bác có thể tham khảo thêm thông tin về loại tàu Sea Dagger của Thụy Điển
    http://www.kockums.se/Submarines/seadagger.html
  3. phuongak

    phuongak Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    21/09/2005
    Bài viết:
    532
    Đã được thích:
    0
    Nếu mà nó ít tác dụng thế thì theo em gắn luôn đầu nổ vào phần mũi tàu, chắc nó cũng lên được khoảng 1200mm thay vì 200mm. Tác chiến kiểu du kích, đi đêm, đánh lén, bất ngờ, luồn lách 2 chiếc 1 nhằm vào tàu địch mà phang. Trước mỗi lần xuất kích thì làm lễ truy điệu sống 2 đồng chí thuỷ thủ, kiêm thuyền trưởng, kiêm pháo thủ... he he.
  4. Mig19Farmer

    Mig19Farmer Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/03/2004
    Bài viết:
    1.465
    Đã được thích:
    1
    Nhật bổn có 4 dòng Migget chính được xài trong WWII:
    - Ko Hyoteki
    - Koryu
    - Kairyu
    - Kaiten
    1.Ko Hyoteki
    Under the terms of the fleet treaties after the end of the World War I, the Japanese navy was inferior to the potential opponents Great Britain and the USA. Therefore, it was looked for ways to equalize this. One of these ways was the return to small not-autonomous submarines, which should be released from carrier ships shortly before the battle just outside the gun reach. They should damage or sink as many battleships as possible.
    In1932 two prototypes were constructed and built under biggest secrecy. Some of the used cover-names were: Taisen Bagukai Hyoteki (anti submarine bomb target), TB Mokei (model TB) or Tokushu Hyoteki (special target).
    Also the carriers were developed. For secrecy reasons classified as sea-plane mother-ships, the 4 units of the Chitose-class could carry 12 submarines each.1938 two further prototypes based on the test results of the first two ships were built. Meanwhile, they were called Ko Hyoteki ("Ts" - target "A") and the two prototypes got the numbers HA1 and HA 2.
    After successful tests, the type now called Ko Hyoteki Ko Gata ("Ts"??"z< - target A type A) was produced in a range of 58 units.
    [​IMG]
    In the meantime naval strategy had changed. Since the aircraft carrier became more and more the primary instrument of naval warfare, there was no safe distance to release the midgets. As an alternative big Fleet-type submarines of the C1 class were converted into carriers. Nisshin and Chiyoda, two of the original carriers, were used to transport some midgets to Midway to establish a submarine base there. Since the invasion failed, the mission was cancelled. As the new strategy it was planned to make surprise attacks on especially valuable targets.
    The first use of the midgets in that manner took place on December 7 1941 in the Pearl Harbour attack. The boats used there had to be modified. Net cutters and shrouds around the torpedo tubes and the screws were added. Because of the modifications the underwater speed was reduced, but another deficiency of the original design stepped into the foreground - the low operating range. This became obvious since the modus operandi changed again. With the worsening of the war situation, a small submarine for coastal defence was required. The type A was not suitable, since both the operational range as well as the personnel''''s physical endurance were not sufficient.
    [​IMG]
    Ko-Hyoteki Type C
    As a result of these considerations, another experimental boat was built in 1942 and named HA 53. In contrast to the predecessor, a small diesel generator was fitted that not only extended the surfaced range but also gave the possibility to charge the battery. The new type was called Ko Hyoteki Otsu Gata ("Ts"??Tz< target A type B). Caused by the mounting of the generator, the hull was extended by one meter and the diameter rose to 1,88 m. The ad***ional space made it possible to add a third crewmember. Trials showed that the generator could not satisfy. The charging process took up to 18 hours.After incorporating some changes favourable for the mass production, the resulting midget was named Ko Hyoteki Hei Gata ("Ts"??Tz<- target A type C). Approximately 36 units of this type were built.
    They were based on the Philippines mostly. Furthermore surface carriers were used. Instead of the anticipated 6 Kaiten, the small transporters of the LST type could also carry two type C or D midgets. When the defence of the Japanese homeland became more and more important, the development of new types became necessary again.
    2. Koryu
    For the planned use as small coastal submarines the midgets had to be modified end enlarged again. The crew was increased to 5 men. Since the capacity of the battery and the performance of the engine were reduced both underwater speed as well as submerged range sank. However, these qualities were not as important as with the predecessors. Now overall range and seaworthiness became necessary. To achieve this diesel engine was upgraded to 150 HP and the hull was optimized for surfaced operations. The time for charging the battery could be reduced to about 8 hours. The ship was called Ko Hyoteki Tei Gata ("Ts"??丁z< target A type D) but in most cases the name Koryu (?O礡o? scaly dragon) was used.
    [​IMG]
    After testing some prototypes, in 1945 the production started after some simplifications. From originally planned 540 boats at end of war approximately 115 were completed, but it?Ts not clear whether one of them saw action or not.
    Because of the torpedo shortage in the last months of the war, some Koryus had the torpedoes replaced by a 600 kg warhead to be used as a suicide weapon.
    3. Kairyu
    Between 1943 and 1944, under the cover name of S-Kanamono two boats of the type A were fitted with fins and ad***ional depth rudders to improve the manoeuvrability. Since the tests with these boats were successful, it was decided to develop a submarine suitable for the short-range defence of the island bases.
    [​IMG]
    Kairyu
    The result was the type Kairyu (?O海o??" sea dragon) with its 17,28m length and a displacement of 19,25t a comparatively small boat. The crew should consist of 2 men.
    [​IMG]
    Since the length didn''''t allow the mounting of torpedo tubes, two 45cm torpedoes were carried externally. However, the increasing torpedo shortage led to an arming of many boats with a 600kg explosive charge intended for suicidal ramming attacks.
    [​IMG]
    Since no suitable motor was available converted 85PS Isuzu vehicle motors should be used as surface engine. Because of their unreliability, they were sources of many problems. Beside the operational boats, some units were completed as training boats. They got an enlarged tower with a second periscope. At end of war 215 of the ordered760 units were completed but they saw no action.
    4. Kaiten
    At the end of the year 1942 it became obvious that the equipment of the Japanese navy was not adequate for the changes of the naval strategy. For instance that became clear at the torpedoes of the type 93. This 61cm torpedo also called Long Lance by the allies could have played a decisive role with its impressive range and speed. But now the battles between carrier groups took place within ranges of more than 100 nm thus making torpedoes obsolete.
    Therefore, two young naval officers, Ensign S. Nishina and Sub-Lieutenant H. Kuroki got the idea to use a helmsman to make the torpedo more effective. Started from a dived submarine it should be possible to attack well secured targets successfully.
    The permission to build a prototype was finally given in February 1944. However provision for the helmsman to leave the vehicle shortly before the explosion had to be made. This was done by mounting a hatch at the underside of the ****pit. This hatch later become an important characteristic of the Kaiten ( turn towards heaven) as the weapon was called. The pilot could enter his torpedos directly before the attack through a connection between one of the submarines hatches and this hatch.
    Only the original design called Kaiten 1 was used operationally. The design was based on a standard type 93torpedo whose forward third was replaced with a new bow section measuring 99cm in diameter. The new bow contained the ****pit and the 1550kg warhead. About 400 units were built.
    As a successor the larger Kaiten 2 was planned. Piloted with a crew of Two the engine was a 1500 HP Walter turbine obtained from Germany. Since the production of these engines was never sufficient only very few Kaiten 2 could be built. Of the Kaiten 3 with its 1800 HP engine only a prototype was built.
    To overcome the engine shortage the Kaiten 4 was created combining the hull of the Kaiten 2 the trusty engine of the Kaiten 1. The few completed units of this type were intended to be launched against the expected invasion fleet from coastal bases.
    Another design was named Kaiten 10. It clearly differs from the former described models. Sarting point of the construction was the proved type 92 53,3cm electro torpedo. An inserted section in the middle should pick up the pilot. However speed and range were reduced dramatically and the warhead was only 300.kg.
    The original plan was to carry the Kaiten with converted Fleet-type submarines which could carry 2 to 6 Kaiten. Since the number of suitable submarines became smaller and smaller, also Transport subs of the I 361-class were converted.
    Even surface units were used to carry kaiten. The fast transporters of the LST class which were originally designed *****pply the island bases were converted and could transport either 6 Kaiten or two midgets. The largest ship converted as carrier was the older cruiser Kitakami. In 1941 converted into a torpedo cruiser armed with altogether 40 61cm torpedo tubes, the ship was rebuilt in 1944 to carry 8 Kaiten. Similarly the damaged destroyers Namikaze and Shiokaze became kaiten carriers. Usually these ships were used to transport supplies to remote bases.
    In their role as last defense line of the japanese homeland the Kaiten were sored in ****s at the shore. They were stored on carriages and should be put into the water by rails.
    Bác nào rảnh dịch dùm em phát. EM bận quá. Dòng Kairyu có vẻ là hay nhất: Cơ động nhất, nhỏ (choán nước có 19 tấn), lặn sâu 100m, xài động cơ của ô tô Isuzu thời đó (85 mã lực). Không có ống ngư lôi trong bụng mà vác bên ngoài (tức là nếu em ko cần thì em không lắp). Và thằng này cũng được sản xuất hàng loạt rồi chứ không chỉ có trên bản vẽ.
    Được mig19farmer sửa chữa / chuyển vào 16:24 ngày 03/10/2007
  5. viser

    viser Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    21/01/2004
    Bài viết:
    1.877
    Đã được thích:
    25
    Các bác cho hỏi tí, thế có bố trí thêm sona vào được ko?
    Ngoài ra, chơi hẳn luôn quả động cơ cháy đáy zot tàu chiến mất hút luôn đc ko?
  6. Mig19Farmer

    Mig19Farmer Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/03/2004
    Bài viết:
    1.465
    Đã được thích:
    1
    Các bác chú ý là thời buổi này làm đồ cảm tử thì sẽ chả có ma nào đi lính đâu nhá. Thế nên các bác cho em can mấy quả động cơ oxy-kerosen với cả đầu nổ lắp liền tàu nhá. Đi phóng ngư lôi cũng được, chỉ điểm cũng được, trinh sát với thả nhái bén cũng được chứ vác bom ba càng đi đâm là không được đâu.
  7. NgaoHan

    NgaoHan Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    24/08/2007
    Bài viết:
    323
    Đã được thích:
    0
    Tàu ngầm nó cứ có cái sợi dây nối từ đầu và đuôi lên đỉnh tháp như trong hình vẽ, tác dụng của nó là gì hả các anh.
  8. kien0989

    kien0989 Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    04/02/2006
    Bài viết:
    4.157
    Đã được thích:
    1.672
    Có thể thiết kế lọai tầu không người lái (hay ngư lôi lái dây, động cơ truyền thống, lái từ tàu mẹ cho dễ hiểu) dùng thằng midget này tăng tổ lái lên 3 hay 4 người, dùng đi đánh trộm cũng được nhỉ?
    Thời này thì có thêm GPS và passive acounstic (?) để dò tầu địch cũng không đắt lắm. Với hệ động cơ dân dụng và accu hiện đại, chắc chắn kích thước sẽ nhỏ hơn -&gt;&gt;ẩn dễ hơn.
    Thằng này dùng rình đánh mấy cái tầu đổ bổ bằng rocket, cối hay ngư lôi nhỏ cũng là ý tưởng hay đấy chứ??? Có vài em nằm thềm san hô trực chiến thì pháo trên đảo cũng bớt nhiều gánh nặng! Rồi đám tầu hậu cần gặp thằng này cũng phiền hà phết.
    Lo nhất là tốc độ và độ ồn, không rõ có khả thi với vịt không?
  9. Mig19Farmer

    Mig19Farmer Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    01/03/2004
    Bài viết:
    1.465
    Đã được thích:
    1
    Nhật bổn thế cùng quẫn làm vài trăm em, khung sườn thì họ là chuyên gia rồi. Nhưng động cơ là động cơ ô tô Isuzu (đảm bảo kém máy Isuzu bây giờ nhiều) công suất 85 mã lực. Hệ dẫn đường là la bàn, chấm hết. Ngày nay ta thêm vào mấy thứ mà mua ở chợ giời cũng có:
    - Hệ dẫn đường GPS dân sự: trên bộ còn chả lạc đường, trên biển lo quái gì.
    - Kính tiềm vọng có khả năng nhìn đêm.
    - Camera soi gầm tàu dẫn lên màn LCD trong cabin.
    - Ắc quy ngày nay chắc là nhỏ và tốt hơn ngày xưa nhiều. Nếu để làm tài chỉ điểm thì không cần khoang ngư lôi nữa=&gt; để thêm ắc quy và máy phát dự phòng, bình khí nén...
    -Điều hòa nhiệt độ, PC để chơi game và xem phim cho đỡ buồn
    Đám này lẩn trong rặng san hô. thời bình bố bảo thằng nào dám thả bom ngầm vào nó nếu chẳng may nhìn thấy. Lúc có chuyện thì nó vừa đông vừa nhỏ lại lẩn như trạch, liệu đủ đồ săn ngầm đi săn hết không. Bãi san hô nông thì nằm dưới đáy chơi luôn, chả chạy máy móc gì, hết khí nén mới thèm lên (hoặc nong quá thì thò ống lên...hút), sonar có dò vào mắt. Thấy con nào lảng vảng thì be ầm lên báo động cái đã. Ngon nữa thì báo tọa độ để tên lửa hoặc pháo bờ biển bụp. Nếu có mang mấy trái ngư lôi nhỏ thì có em tàu đổ bộ nào lại gần thì bụp.
  10. viser

    viser Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    21/01/2004
    Bài viết:
    1.877
    Đã được thích:
    25
    Ấy, ý em là tàu ngầm đua tốc độ đc với tàu chiến ko ý mà?

Chia sẻ trang này