1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Thử dịch những mẩu chuyện nhỏ các bạn ơi!!! Mục lục trang 1

Chủ đề trong 'Anh (English Club)' bởi linly, 14/03/2002.

  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. dacminhm

    dacminhm Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    22/10/2006
    Bài viết:
    14
    Đã được thích:
    0
    When the tear shallow
    At 7.30, the sun shine pass to ajar curtain, they jump around on sick room. Mom clasps my body that was quite lovely. My sob likes sharp blade cut heart of mom.Before that 20 minutes, Mom has been to the small church where she offen prays, all things doctor Lee said are cleared all hoping in my heart.
    xin lỗi , bài này khó quá minh chưa đủ trình đô...bạn đừng có cười nghen
  2. huong9960422

    huong9960422 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    09/07/2006
    Bài viết:
    41
    Đã được thích:
    0
    Ai ma? dám cươ?i ^^ . Dịch xong nhi?n lại thấy giống ba?i cu?a cậu quá chư?ng . Có mấy điê?m khác ne? . Mi?nh tha?o luận hông ?
    The sick room : cái na?y mi?nh rất thích , la?m câu văn hay hơn ba?n gốc luôn ( khen thực lo?ng ) .
    At 7.30, the sun shine pass to ajar curtain, they jump around hospital room . Mom clasps the remaining of my body that was once lovely . My sob is like sharp blade cut the heart of mom. 20 minutes before , Mom had been to the tiny church where she offen prays, all things doctor Lee said are cleared all hope of mine .
    Được huong9960422 sửa chữa / chuyển vào 19:02 ngày 02/03/2007
    Được huong9960422 sửa chữa / chuyển vào 10:14 ngày 03/03/2007
  3. dacminhm

    dacminhm Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    22/10/2006
    Bài viết:
    14
    Đã được thích:
    0
    Choài nhìn bài bạn dịch mà xem lại bài mình thấy thiếu toàn động từ to be mới đau Cám ơn bài bạn đã sửa,...nhân tiện bạn có thể nói cho mình biết phong cách nhân hoá trong tiếng anh được không (mình hỏi thiệt đấy, cái này trong tiếng việt mình cũng khù khờ chứ đừng nói là tiếng anh )
  4. dacminhm

    dacminhm Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    22/10/2006
    Bài viết:
    14
    Đã được thích:
    0
    À mà quên mình tưởng trong văn kể thì quá khứ chính là hiện tại và trước cả quá khứ ( Had been ) là quá khứ của hiện tại (has been).. Bạn thông cảm cái phần has been này hồi đi học thì...mình nghỉ..sau đọc lại trong sách nên hơi khó hiểu bạn giải thích hộ mình luôn
  5. flu

    flu Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    22/04/2006
    Bài viết:
    54
    Đã được thích:
    0
    When the tear shallow
    At 7.30, the sun shine pass to ajar curtain, they jump around on sick room. Mom clasps my body that was quite lovely. My sob likes sharp blade cut heart of mom.Before that 20 minutes, Mom has been to the small church where she offen prays, all things doctor Lee said are cleared all hoping in my heart.
    xin lỗi , bài này khó quá minh chưa đủ trình đô...bạn đừng có cười nghen
    [/QUOTE]
    It was 7.30 AM. The sun shine pass into ajar curtain, and jump up in the hospital room. Mother held tight what were still remain on my body which was nice before. My sob was now as the same as sharp knives which cut into her heart. By 20 minute, Lee''s saying had swept away all gleam of hope in me when Mum went back from the small church where she usually pray to the hospital.
    Chả biết gì cứ thử dịch bừa.
  6. flu

    flu Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    22/04/2006
    Bài viết:
    54
    Đã được thích:
    0
    It was 7.30 AM. The sun shine pass into ajar curtain, and jump up in the hospital room. Mother held tight what were still remain on my body which was nice before. My sob was now as the same as sharp knives which cut into her heart. By 20 minute, Lee''''s saying had swept away all gleam of hope in me when Mum went back from the small church where she usually pray to the hospital.
    Chuối !
  7. juri

    juri Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    04/12/2003
    Bài viết:
    1.347
    Đã được thích:
    0
    Lâu juri không tham gia bài dịch trên diễn đàn vì quá bận. Hôm nay gởi một bài đọc trước, các bạn cho ý kiến nhe. Chủ nhật juri sẽ gởi bản dịch của mình sau.
    Coca-Cola runs oddball campaign for its Coke Zero
    NEW YORK: Coca-Cola''s new nontra***ional campaign for Coke Zero is based on an oddball thought: that company executives who sell the flagship Coke Classic brand want to hire lawyers *****e their co-workers who sell Coke Zero.
    The grounds for the imaginary lawsuits would be "taste infringement" ?" that is, Coke Classic executives are annoyed that no-calorie Coke Zero tastes so much like their sugared soft drink.
    In one commercial, a person identified as an actual lawyer who is not in on the joke tells two actors portraying Coke Classic executives: "It''ll be dismissed. You''ll be humiliated."
    Other ads in the same litigious vein ask if you are "a victim of taste confusion," offer to help you "sue a friend" and even assert that "Coke Zero stole the taste of Coke."
    The campaign, by Crispin Porter & Bogusky in Miami, part of MDC Partners, relies largely on new-media efforts like e-mail marketing, video clips posted on Web sites and digital banner advertising. The goal is *****ggest through the contemporary nature of the media choices that Coke Zero is a contemporary brand.
    That is important because Coke Zero is aimed primarily at soda drinkers who are 18 to 34, with a tilt toward men. To underscore those intentions, Coca-Cola describes Coke Zero as a "calorie-free cola" rather than a "diet cola."
    The word "diet" is avoided because it implies ?" particularly to younger men ?" that a beverage is meant only for older, female consumers.
    "We''re playing with the Coke equities in a way that makes you think about Coke Zero differently: not as a diet product and more associated with the taste of Coke," said Alex Bogusky, vice chairman and executive creative director at Crispin Porter, which also creates offbeat ads for brands like Burger King, Haggar, Miller Lite, Orville Redenbacher and Volkswagen.
    "People just love the fact this company is making fun of itself," Bogusky said. "There was some trepidation, but it''s a fun idea."
    The media plans for the Coke Zero campaign, which carries the theme "Enjoy Coke-ness," are also indicative of changing attitudes at Coca-Cola. The company once concentrated its media budget almost entirely in tra***ional outlets like television. Now, there is a growing interest in nontra***ional media, including the Internet.
    "Media is getting much more careful thought," said Katie Bayne, senior vice president for Coca-Cola brands in North America at Coca-Cola in Atlanta. "It''s not just about a television spot."
    The significant shifts at Coca-Cola were typified last year in the about-face over a popular online video clip, "Experiment 137," created by two performance artists, Fritz Grobe and Stephen Voltz, which demonstrated how mixing Diet Coke and Mentos candies can produce explosions. Coca-Cola, not eager to share control of a big brand with outsiders, distanced itself from the pair and their Web site (eepybird.com).
    Months ?" and millions of video views ?" later, the Coca-Cola executives had a change of heart. Grobe and Voltz were invited to stage a demonstration at the company headquarters.
    Since its introduction in June 2005, Coke Zero has gained more traction in the competitive category of carbonated soft drinks than other recent newcomers like Diet Coke with Lemon or Vanilla Coke. Its market share in retail outlets reached 0.8 percent last year, according to Beverage Digest, exceeding older brands like Diet 7Up.
    "It''s too early to call this a real and permanent success," said John Sicher Jr., e***or and publisher of the trade publication, "but it looks like it''s off to a strong start."
    A principal reason is the marketing angle that "Coke Zero is designed to taste like a no-calorie version of Coke Classic," Sicher said, compared with Diet Coke, which has a different cola formulation from Coke Classic.
    As a result, "45 percent of Coke Zero sales are incremental" rather than borrowed from Diet Coke, he said, which is encouraging because Coca-Cola initially worried about cannibalization. A thriving Coke Zero would help Coca-Cola in "pursuing a three-cola strategy," Sicher said, "which is something I thought was highly unlikely just three years ago."
    Rival Pepsi-Cola seems to have the same idea, bringing out Pepsi Max (and soon, Diet Pepsi Max) to accompany Pepsi-Cola and Diet Pepsi.
    By Stuart Elliott
    Published: March 5, 2007
    (tin tức lấy bản điểm ĐT)
  8. juri

    juri Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    04/12/2003
    Bài viết:
    1.347
    Đã được thích:
    0
    Sáng kiến quảng cáo lạ đời của tập đoàn Coca- Cola
    Coca-Cola vừa cho ra một loại sản phẩm mới dành cho giới tiêu dùng là quý ông. Đồng thời đó việc áp dụng công nghệ quảng cáo hiện đại vào chiến lược quảng cáo tập đoàn Coca-Cola đang tiếp tục khẳng định vị trí của mình trong nghành sản xuất nước giải khát có gas.
    Coca- Cola vừa áp dụng phương pháp quảng cáo độc đáo đưa ra sản phẩm mới của mình trên thị trường. Ý tưởng chiến lược quảng cáo cho loại sản phẩm mới này dựa trên một vụ kiện đánh cắp bản quyền. Nguyên cáo là các đại diện công ty quản lý loại nước giải khát mang nhãn hiệu Coca cũ, còn bị cáo gồm đại diện đã đưa ra loại sản phẩm mới có tên là ?oZero?. Bên cạnh đó Coca- Cola đưa ra yêu cầu luật sư biện hộ tại tòa án không được tham gia trong trò chơi trên. Dĩ nhiên phần thắng sẽ nghiêng về bên bị cáo. Vì phía đại diện cho sản phẩm ?oCoca Zero? có bằng chứng xác thực cho thấy loại sản phẩm mới này không giống so với các sản phẩm nước giải khát có gas khác. Tất cả những sự việc đang diễn ra ở toà án đều được phổ biến rộng rãi trên các email quảng cáo, những video clip chứa thông tin được đăng tải trên các Website và các trang quảng cáo khắp nơi trên thế giới. Sáng kiến lạ lùng này là của công ty quảng cáo Crispin Porter & Bogusky tại Miami.
    Tại sao tập đoàn này lại không dùng phương pháp quảng cáo cổ điển với giá rẻ để giới thiệu sản phẩm mới khi tên tuổi thương hiệu của nó đã nổi tiếng khắp thế giới?
    Hãng Coca- Cola dùng phương pháp quảng cáo mới, quảng bá phổ biến rộng rãi trên mạng với mục đích xác định cho khách hàng khắp nơi trên thế giới biết ?oCoca Zero? là nhãn hiệu dành riêng cho thế hệ trẻ. Còn từ góc nhìn của các nhà quảng cáo thì Coke Zero là loại nước uống không chứa calori nhưng nó lại giống với hương vị của loại coca bình thường khác. Trong khi đó loại nước uống dành cho người ăn kiêng thì có công thức chế biến hoàn toàn khác. Nhà sản xuất khẳng định thêm loại nước uống trên không dành cho người ăn kiêng. Họ cho rằng từ ?oăn kiêng? không nên dùng ở đây vì nó chỉ dành cho các khách hàng là phụ nữ và người già.
    Phong cách quảng cáo mới này của tập đoàn Coca- Cola tỏ ra rất phù hợp với xu hướng của giới trẻ hiện nay. Phó chủ tịch công ty kiêm giám đốc thực hiện kế hoạch của công ty quảng cáo Crispin Porter Alex Bogusky cho biết ?ocông chúng rất hoan nghênh hình thức quảng cáo mới của công ty này và họ luôn theo dõi nó?. Video Clip ?othí nghiệm 137? đã đánh dấu cho sự thay đổi mới này của tập đoàn Coca-Cola vào năm ngoái trước hàng ngàn khán giả trên thế giới. Fritz Grove và Stephen Voltz là hai diễn viên chính trong đoạn video ngắn trên đã giải thích cho toàn thể khách hàng trung thành của công ty cách trộn lẫn giữa hai sản phẩm có sẵn: nước ngọt cho người ăn kiêng và kẹo Mentos để tạo ra một loại sản phẩm mới là Coca Zero. Mặc dù đưa nhãn hiệu của các công ty khác vào quảng cáo của mình không có nghĩa Coca chấp nhận chia sẻ thương hiệu lâu đời của nó cho các công ty khác. Sau lần giới thiệu sản phẩm mới đầu tiên vào tháng 6 năm 2005, nhãn hiệu Coca-Cola đã nhận được sự yêu mến của người tiêu dùng. Gần đây Coca có thêm hai sản phẩm hương vị mới được tung ra bổ sung cho bộ sưu tập nước giải khát dinh dưỡng có gas trên là : Zero mang vị chanh và vani. Vào năm ngoái thị trường phân phối loại sản phẩm mới này của Coca cao hơn 0,8% so với loạt sản phẩm tương tự của những thương hiệu nổi tiếng khác như 7Up.
    Coca Zero đã mang lãi về cho công ty đến 45% trong tổng số cao hơn so với sản phẩm dành cho người ăn kiêng. Lúc đầu tập đoàn Coca-Cola cũng rất lo ngại về việc chết non của sản phẩm mới này. Do đó thắng lợi này rất đáng chúc mừng dù nó chưa phải là hoàn toàn. Vì đối thủ tầm cỡ bao năm nay của Coca là Pepsi cũng có chung y tưởng phát triển về mặt hàng nước uống dinh dưỡng có gas. Đặc biệt hơn là Pepsi còn tung ra mặt hàng Pepsi max và Diet Pepsi Max trước cả Coca. Xem ra cuộc chiến giữa hai đối thủ nặng kí này chỉ mới bắt đầu.
    International Herald Tribune (ĐT)
  9. juri

    juri Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    04/12/2003
    Bài viết:
    1.347
    Đã được thích:
    0
    For 35 Years, Waiting for News of a Missing Son
    Every time she answers her phone, Gloria Chait hopes no one replies.
    Skip to next paragraph

    Richard Lee for The New York Times
    Gloria Chait, holding a photograph of her son, Steven N. Chait. Decades after he disappeared, she is certain he is alive.
    ?oHello?? she says in a tremulous voice, her heart sinking when a caller responds.
    For more than 25 years, Ms. Chait drew hope from the mysterious phone calls to her Queens home two or three times a year. They began on Mother?Ts Day 1972, two months after her oldest son, Steven N. Chait, vanished from his dormitory at Columbia University.
    Each call was the same. Ms. Chait?Ts greeting was met with silence. But she stayed on the phone, listening to the crackle of static, sensing that her son was on the other end. She told him she loved him. She begged him to come home. Seconds passed, then minutes, before the caller finally hung up. Ms. Chait kept a log of the calls on a pad of yellow lined paper until about 10 years ago, when they stopped.
    ?oI always said his name and heard silence,? Ms. Chait said recently in her high-rise apartment in Fresh Meadows, her blue eyes heavy with sorrow. ?oBut someone was there.?
    Mr. Chait?Ts case is one of the New York Police Department?Ts oldest open missing persons cases, a distinction that has won him little recognition. Like the bulk of New York City?Ts 338 others, his is not a famous case, nor was his disappearance widely grieved.
    Mr. Chait never fueled the national intrigue that followed the disappearance of Judge Joseph Force Crater, who stepped into a cab in Midtown Manhattan in 1930, never to be seen again. Nor did he spark the massive emotional outpouring that came after Etan Patz vanished, at the age of 6, on his way to the school bus stop near his SoHo home in 1979. Etan, too, was never found.
    Instead, history seemed to forget Mr. Chait almost as soon as he bade his roommate goodbye 35 years ago. ?oTake it slow? was all he said before slipping away, seemingly into thin air.
    No intensive manhunt followed, no big poster campaign. His friends waited two days before calling the Chaits and telling them that their son, who was 20, had missed his classes as well as his shifts at Mama Joy?Ts, a now-shuttered delicatessen on Broadway near 113th Street. Mr. Chait left behind no clues, just a suddenly shattered family, and a gaping hole in his mother?Ts life.
    ?oWe knew, we knew, we knew this was very serious,? said Ms. Chait, of the moment she learned that Steven was gone.
    Looking back, Ms. Chait sees darkly portentous signs in her son that she thinks she overlooked then. His moodiness. His perfectionism. His tendency to despair if he felt the world had failed him, or that he had failed it.
    Ms. Chait would never accept the possibility, though, that Steven might have committed suicide. She believes he walked away from his life, but that he is still alive.
    ?oI feel it in here,? she said, pressing a fist to her heart. ?oIt?Ts very deep, the deepest kind of feeling.?
    Steven was born tiny, the first of Ms. Chait and her husband Harry?Ts three children, but grew up sturdy and tall. He was exceptionally bright. By the age of 9, he was reading The New York Times and U.S. News & World Report, and earning top marks in school. He excelled in track, and his trophies, tarnished by time, still line a shelf of his old bedroom. After he was accepted at Columbia, he wore his student identification proudly, like a medal.
    But after he got a C in a crucial engineering course, a devastating first, he switched to art history. He had always been solemn but now seemed haunted by defeat.
    ?oHow are you doing, Steven?? Ms. Chait would ask him. ?oLiving,? he would reply.
    The last time Ms. Chait saw Steven, he was home for the weekend, asleep in the bedroom he used to share with his little brother, Gary. His 5-feet-10-inch frame was stretched long, facing away from the door. A tumble of dark curls spilled across his pillow. Ms. Chait closed the door gently and left with her husband for a party on Long Island.
    Their son went back to Furnald Hall on campus that night and spent much of the next morning lying in bed, listening to music, his roommate later said. Then he pulled on a jacket, a knit hat and scarf, said goodbye to his roommate, and left.
    At first, the police tried to assure the Chaits that Mr. Chait?Ts absence was voluntary and temporary, so the couple searched for him on their own.
    Ms. Chait said they went to an abandoned stadium on Randalls Island where Steven had once raced. They traveled to Washington because Steven adored architecture, and a new I. M. Pei building was going up.
    Silence enveloped their home. Ms. Chait wept often, and her husband spent long hours in an armchair, drinking endless glasses of wine. Gary left for college, and would later fall into a deep depression of his own. Their youngest child, Risa, then in the 10th grade, escaped the gloom by often staying with friends.
    ?oThey did the best they could for us,? said the daughter, now Risa Jampel, who went on to Yale and is now a dermatologist in Baltimore. ?oBut they couldn?Tt function.?
    The Chaits?T friends dropped away, unsure of what to say. Invitations to parties and dinners dried up. Neighbors avoided them.
    ?oPeople used to cringe when they saw me, like I was a witch,? Ms. Chait said. ?oIn this building, one man out of 92 families had the decency to spend an hour with Harry and me.?
    Harry Chait eventually surfaced from his depression and stopped drinking. He told his wife he had come to peace with Steven?Ts disappearance.
    But Ms. Chait could not. She wrote hundreds of letters to newspapers, magazines and possible employers. She joined a support group for the parents of missing children. She strained to catch sight of Steven in crowds. Gary and Risa would scour the faces of homeless people, too, trying to see Steven in them. They still do.
    Harry Chait died of a brain hemorrhage in 2002.
    The mysterious phone calls provided some comfort, though Ms. Chait never found out who they were from.
    In 2005, she finally cleared out Steven?Ts clothes. She donated the ones that did not disintegrate in her hands.
    The police investigated the case and kept it open because no body was ever found.
    Determined that Steven Chait?Ts name not be forgotten, Dr. Jampel financed a track scholarship at Columbia in his name, which will be awarded for the first time this spring.
    Ms. Chait, who is 78, has made new friends but rarely tells them about Steven. The tragedy of what happened, and the pained joy his memory brings, is so deeply ingrained in her that it has become almost too enormous to mention.
    Tomorrow, on the 35th anniversary of his disappearance, Ms. Chait plans to start her day as she always does. She will push her delicate frame through a series of lunges and push-ups, which are called sun salutations in yoga.
    And she will finish with the same posture she always ends with. One knee bent, the other leg strong and straight. Arms wide, stretching in opposite directions. Eyes gazing forward, soft and resolute. The warrior.
    ?oI?Tm never going to give up,? she said. ?oHê?Ts too precious to me.?
    The NewYork Times
    (trích từ ĐT)
  10. kidsim68

    kidsim68 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    03/05/2007
    Bài viết:
    1
    Đã được thích:
    0
    oh....it''s too long, i will try to translate later!
    Try everytime, try everyday, try....born to try.....

Chia sẻ trang này