1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Tiềm lực Quân sự Hoa kỳ -Phần 2

Chủ đề trong 'Kỹ thuật quân sự nước ngoài' bởi lamali, 14/04/2009.

Trạng thái chủ đề:
Đã khóa
  1. 0 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 0)
  1. SSX109

    SSX109 Guest

    Bạn hiền có gì khó nói mà phải than thở não nề thế.
    Cái SDI là đống rác to đùng mà chính người Mỹ cũng đã lãng quên mà.
    Còn chuyện nhiều @ sống bằng rác là có thật, không hề nhảm nhí.
    Mỹ đặt mua 62 khẩu pháo M777 của BAE Anh Quốc, giá $117 triệu.
    M777 có cỡ nòng 155mm, nặng hơn 3 tấn.
    http://en.sourcews.com/buys-more-bae-systems-guns
    [​IMG]
  2. steppy

    steppy Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    20/03/2005
    Bài viết:
    1.565
    Đã được thích:
    1.327
    http://www.izvestia.ru/news/news211016
    Nga sẽ cấm vận Mỹ ( các công ty) nếu Mỹ cung câp vũ khí cho Gruzia- Đại diện của Nga tại NATO Dimitri Rogozin tuyên bố, trích sắc lệnh của Tổng thống Nga.
  3. hitnrun

    hitnrun Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    30/04/2009
    Bài viết:
    231
    Đã được thích:
    0
    1. Vụ Chernobyl là do lỗi của con người, sai sót trong một lần test sự cố (xem trên TV).
    2. Sau vụ Chernobyl, thế giới đã có kinh nghiệm làm nhà máy hạt nhân 2 lớp.
    3. Không phải chỉ có Nga mới xảy ra tai nạn, chỉ có điều Chernobyl là vụ thảm khốc nhất (cả một thành phố bị nhiễm phóng xạ).
    Major Nuclear Power Plant Accidents
    http://www.atomicarchive.com/Reports/Japan/Accidents.shtml
  4. hitnrun

    hitnrun Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    30/04/2009
    Bài viết:
    231
    Đã được thích:
    0
    Tờ Washington Post có bài phân tích khá chi tiết về các thiếu sót của F22
    High-Priced F-22 Fighter Has Major Shortcomings
    http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/07/09/AR2009070903020_pf.html
    Bài tóm tắt và bổ sung:
    http://www.washingtonmonthly.com/archives/individual/2009_07/019076.php
    =========================================
    F22 dính phải những vấn đề:
    * gặp vấn đề khi liên lạc với các loại máy bay khác. Mặc dù dừng F22 nhưng Mỹ vấn phải chi 8 tỷ $ để nâng cấp "khả năng liên lạc" của F22.
    * "bộ áo tàng hình" của F22 "nhạy cảm" với mưa. "Có thể chúng ta chỉ dự định dùng chúng (F22) trong môi trường khô ráo"
    * Ở bài này nói chi tiết rằng "F22 cần 30 giờ bảo trì cho 1 giờ bay" (nguồn khác nói 44 giờ cho một lần bay tôi nhắc đến ở trên)
    44.000 $ cho một giờ bay, quá đắt so với những loại máy bay trước đó.
    "Thật xấu hổ khi bạn chỉ có thể bay (trung bình) chỉ có 1,7 giờ sau mỗi lần bảo trì"
    "Điều kỳ quặc nữa của Pentagon là dự án, cần 30 năm thực hiện trong chạy đua thời CTL, chi cho mỗi chiếc (F22) 350 mil $ và bây giờ nói rằng nó không có ưu thế trong các cuộc chiến nhỏ, chống khủng bố"
    * Năm 2005, Boeing phát hiện ra lỗi ở bộ phận nối giữa cánh và thân bằng titan, mà sau đó hãng đã kiện nhà cung cấp thiết bị, cho thấy những nguy cơ xảy ra "tai nạn khủng khiếp cho máy bay". Nhưng thay vì dừng dự án, Boeing lại có được một thoả thuận với không quân, tăng thời gian kiểm tra, mà theo đó làm tăng chi phí"
    * Lockheed có hàng trăm nhà thầu phụ, quản lý chất lượng quá tồi đến mức công nhân ở nhà máy ở Goergia phải "hàn gắn" vì làm sai thiết kế hoặc sản phẩm kém chất lượng. Các máy bay bị hư hại vì những những phần chỉnh sửa như thế này, và tốn kém nhiều hơn để bảo trì.
    Nữ phát ngôn của Lockheed, Polidore cho biết một số phần cần chỉnh sửa so với thiết kế ban đầu, nhưng từ chối rằng có chuyện "hàn gắn" như vậy, và khẳng định "những nhà cung cấp của chúng tôi là tốt nhất".
    Kính chắn ****pit hấp thụ sóng radar giá hàng triệu $$ (cả dự án) cũng có vấn đề, với vụ kẹt cứng giam phi công trong nhiều giờ năm 2006 và các kỹ sư không thê tăng tuổi thọ lên hơn 18 tháng (1 năm rưỡi). Được sáng tỏ trong phát biểu của một quan chức giấu tên: "thiếu bền vững và hoàn thiện".
    =========================================
    Được hitnrun sửa chữa / chuyển vào 06:44 ngày 25/07/2009
  5. thangtutai

    thangtutai Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    14/01/2009
    Bài viết:
    1.086
    Đã được thích:
    43
    350m $ Chỗ tiền đó là tính luôn tiền bảo trì( thay thế thiết bị) + xăng dầu à?? ,
    còn cái khoản đạn , rocket, bom tính riêng hả bác ???
  6. gulfoil

    gulfoil Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/03/2003
    Bài viết:
    3.090
    Đã được thích:
    4
    Không những F-22 mà cả F-35 cũng thế rồi
    July 23, 2009 ?" 2:19 p.m.
    Report: F-35 Work Falls Behind Two More Years
    By Josh Rogin, CQ Staff
    An internal Pentagon oversight board has reported that the F-35 Joint Strike Fighter program is two years behind schedule, according to multiple congressional aides familiar with the findings.
    Talk of the program?Ts problems comes amid intense debate over the future of another fighter plane, the F-22. Defenders of the F-22 argue that continued production is vital to national security.
    The White House and some lawmakers who favor halting the production of any new F-22 warplanes say the F-35 will fill the gap and meet the nation?Ts combat aircraft needs.
    Senators and aides now lament that the Pentagon oversight panel?Ts more pessimistic view on the F-35 program was not publicly released during the F-22 debate. They are calling for more open disclosure of the problems with the development of the F-35.
    The Pentagon?Ts Joint Estimate Team (JET), which was established to independently evaluate the F-35 program, is at odds with the Joint Program Office, which runs the F-35 program, the aides said. The oversight panel?Ts calculations determined that the fighter won?Tt be able to move out of the development phase and into full production until 2016, rather than 2014, as the program office has said.
    That?Ts assuming there are no further problems with the program, which has already faced cost overruns and schedule delays. The Government Accountability Office (GAO) said the delay could cost as much as $7.4 billion. The discrepancy between the Joint Estimate Team and the Joint Program Office was noted in a March report by the GAO, but it received little attention at the time.
    ?oIn every parameter and in every respect, the Joint Program Office?Ts projections were always a hell of a lot rosier than what the Joint Estimate Team found,? said one Senate aide who was briefed on the findings.
    Sen. Christopher S. Bond , R-Mo., who has often criticized the F-35 program and has called it the ?oJoint Strike Failure,? said his attempts to get internal Pentagon data on the program have often been rebuffed.
    ?oThey are wrapped so tight on that F?'35,? said Bond, who added that the Pentagon is so invested in the program that it is loath to release negative information, especially during a debate over Air Force funding.
    ?oThey bet too much on the F-35. It?Ts too big to fail,? Bond said. ?oIt?Ts like Citigroup.?
    Pentagon spokesman Geoff Morrell said there is no delay in the completion of the first production aircraft, which is due next year, but he said more testing is needed to determine whether full production would be able to begin on schedule.
    ?oThe JET is not the gospel. It is but one view, albeit an important one, of our testing program,? Morrell said. ?oThe program office has a very different view. The truth is that we don?Tt know which will prove to be correct, but there?Ts no reason to believe our testing regime will result in the kind of delays the JET is predicting.?
    The Joint Estimate Team?Ts report was given to congressional committees last year and was not hidden or suppressed by the Pentagon, Morrell said. He said it is now being dredged up by F-22 supporters.
    Moreover, the Pentagon has the ability to fund increased testing to make up for any potential delays, he said.
    The administration has requested billions of dollars more than last year to hasten the production of F-35 test aircraft, Morrell noted, saying that the program?Ts success depends on the funding.
    John R. Kent, a spokesman for the F-35?Ts main contractor, Lockheed Martin Corp., said that, despite the estimate team?Ts findings, there has been no change made to the official F-35 production schedule.
    Cheryl Limrick, spokeswoman for the F?'35 program office, said the ?oJET analysis is grounded in past performance of other legacy fighter programs and does not fully acknowledge proactive F-35 management steps.?
    Air Superiority
    Administration officials and senators repeatedly touted the F-35 program as the best bet to preserve U.S. air power superiority and as a primary reason to cap the F?'22 program at 187 planes. The Senate voted for the cap, 58-40, on July 21.
    ?oIf properly supported, the F-35 will be the backbone of America?Ts tactical aviation fleet for decades to come,? said Defense Secretary Robert M. Gates in a July 16 speech at the Economic Club of Chicago, ?oif ?" and it?Ts a big if ?" money is not drained away to spend on other aircraft.?
    Experts said Gates?T efforts to pressure senators to end F-22 production would have been hurt had the Joint Estimate Team?Ts findings been widely known.
    ?oIf this information had been part of the debate over the last couple of months, several Democrats, many of whom switched their votes at the last minute, would have been much harder to persuade,? said Tom Donnelly, director of defense studies at the conservative American Enterprise Institute.
    Any delay in full production of the F?'35 would affect the entire fighter fleet, Donnelly said, because the F-35 is meant to take the place of so many planes, including the F-15, F-16 and F-18.
    Although the Senate voted to strip the defense authorization bill (S 1390) of funding to procure F-22s beyond 187 planes, the debate over the plane is sure to resurface when the House and Senate move their fiscal 2010 draft Defense appropriations bills. ?oThe F?'22 debate is not over, so the administration?Ts credibility on the F-35 could really be hurt by this information,? Donnelly said.
    Even senators who were fighting to save the F-22 referred to 2014 as the Pentagon?Ts official estimate for commencing full production, although there were hints that it might change.
    ?oThe F-35 was scheduled to begin construction in 2010. Since then, of course, it has been pushed back four years to 2014,? Sen. Christopher J. Dodd , D-Conn., said during floor debate. Dodd, an F?'22 supporter, added, ?oThere are some rumors that this date may be pushed back even further.?
    A delay in F-35 production could have international implications as well, because several allied countries are tied into the F?'35 program and are depending on that plane to contribute to their defense structures.
    ?oCustomers such as the United Kingdom, the Air National Guard, the Marine Corps and others are on very tight schedules because their current equipment is rapidly aging out,? said Douglas Birkey, director of government relations for the Air Force Association. ?oThey need the F-35 as a backfill.?
    Delays Attributed to Design Changes
    The Joint Estimate Team reports internally to the Pentagon and includes representatives from each of the military services.
    After extensive evaluations that included site visits and meetings with the program?Ts contractors, the team determined that added delays were caused by ongoing complications with the engineering and design changes to the plane, as well as software problems, Senate aides said.
    The team?Ts findings were based on data from September 2008, and the next report won?Tt be available until at least October, likely well past consideration of the fiscal 2010 defense appropriations and authorization bills, the aide said.
    The GAO reported in March that delays to the F-35 program schedule, as noted by the Joint Estimate Team, could add as much as $7.4 billion to its cost, and the Defense Department?Ts desire to accelerate production could cost an ad***ional $33.4 billion,
    F-35 ?odevelopment will cost more and take longer than reported to the Congress last year,? the GAO report stated, adding that the Pentagon wants to accelerate procurement ?odespite cost and schedule troubles.?
    Appropriators are dubious about speeding up F-35 production and have already reduced the president?Ts request for F?'35 procurement by $530 million in the House Defense appropriations bill, shifting much of that money toward research.
    ?oThis is a cut because we think they just can?Tt spend the money [that they requested],? said Rep. John P. Murtha , D-Pa., chairman of the Defense Appropriations Subcommittee. ?oThey?Tve got to do a better job of oversight.?
  7. AndrewTran

    AndrewTran Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    13/05/2006
    Bài viết:
    3.135
    Đã được thích:
    80
    Bác thông cảm, dạo nầy tôi bận rộn quá không có thời gian làm. Chỉ có thể lâu lâu lên viết vài câu thôi. Thôi cứ để @ xây chuồng cũng chẳng mấy ai buồn tin bác ạ. Sang khoảng tháng 11 tôi có nhiều thời gian hơn sẽ quay lại tái thiết TLQS US mới.
    .................
    Lão dầu đen nầy: đừng @ quá lão ạ. F-35 đang trên đà trở nên một thành công lớn của LM đấy. Nó sẽ càn quét và chiếm lĩnh thị trường trong vài năm tới. Chuẩn bị cà lăm thôi lão à.
  8. sanbatcuop

    sanbatcuop Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    13/01/2006
    Bài viết:
    226
    Đã được thích:
    0

    Khiếp nâng bi lộ liễu thế, A Chen thì biết qué gì ngoài cái vụ tăng leo dốc 60 độ và nạp đạn bằng tay tốt hơn tự động
  9. hitnrun

    hitnrun Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    30/04/2009
    Bài viết:
    231
    Đã được thích:
    0
    Tất nhiên là riêng rồi.
  10. kien0989

    kien0989 Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    04/02/2006
    Bài viết:
    4.157
    Đã được thích:
    1.672
    Bác chả hiểu tâm lý gì cả, các cháu đang lớp mầm lớp lá thì chỉ thích thật nhiều ảnh, ảnh xanh đỏ tím vàng thật đẹp là thấy bổ ích, chứ các cháu nó bắt đọc chữ là đã không thích rồi, đừng nói chuyện đọc số và công thức
    Một số người có tính như vậy, cái trên cổ phát triển không tương đương với phần dưới thì cũng phải chiều vậy thôi chứ bác
    Đừng bắt @ giải thích hay chứng minh, đánh giá ... gì cả bác ạ, với họ chỉ tìm được ảnh xanh đỏ tím vàng về đây khè thì cũng đã là nỗ lực quá mức rồi
Trạng thái chủ đề:
Đã khóa

Chia sẻ trang này