1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Tiềm lực quân sự Hoa Kỳ - Phần 4

Chủ đề trong 'Kỹ thuật quân sự nước ngoài' bởi Su35Fk, 14/11/2009.

Trạng thái chủ đề:
Đã khóa
  1. 0 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 0)
  1. kuyomuko

    kuyomuko Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    21/04/2011
    Bài viết:
    19.942
    Đã được thích:
    29.020
    Thì hồi chiều giờ nhà báo copy paste cứ lãi nhãi đấy. Mỹ nó có thèm quan tâm đâu. Nó dẹp cái vụ đó rồi. Bình thường. Cái nam châm mà nó bán sang đấy được giá 45k thì cũng ngon phết ấy chứ. Hay mai tớ với cụ nấu nam châm bán nhẩy. Có khi ta cài chíp vào nam châm rồi lái F-35 cho chít moẹ bọn Mỹ =))
    beta22Phyeudyeu thích bài này.
  2. oplot1

    oplot1 Thành viên tích cực Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    27/09/2017
    Bài viết:
    598
    Đã được thích:
    25
    He he đơn giản vậy thì nhập từ VN cũng được đâu phải tới 2017 vẫn ko thay thế được :)) ko có nam châm thì các thiết bị điển tử, bộ chuyển mạch, thiết bị di chuyển đều vứt sọt rác hết, di động, máy tính mà các cháu đang dùng đều có nam châm đó, các cháu tưởng nam châm này đào từ dưới đất lên rồi ko qua tinh chế gì mà bán sang Mỹ lắp cho F35 à =)) cái chữ China-made parts lù lù thế kia mà còn cãi cùn cho được

    Báo chí Mỹ chỉ dám trích 1 phần, còn bao nhiêu phần do TQ sx trong F35 thì ko bao giờ dám trích ra hết

    According to Pentagon documents reviewed by Reuters, chief U.S. arms buyer Frank Kendall allowed two F-35 suppliers, Northrop Grumman and Honeywell International, to use Chinese magnets for the new warplane's radar system, landing gears and other hardware.

    Ờ ko thèm quan tâm mà phe cánh kiện cáo, tố nhau ầm trời kìa :)) thấy đám rồ Mỹ toàn nói ngược vl cùn quá thì rúc vào cái bồn cầu nào đi
    Lần cập nhật cuối: 03/10/2017
  3. kuyomuko

    kuyomuko Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    21/04/2011
    Bài viết:
    19.942
    Đã được thích:
    29.020
    Chú chỉ ra được phần nào nữa của tầu sản xuất không? Hay chỉ rúc vào báo Mỹ kiếm tư liệu viết nhảm xong bí lên đây khều đểu bị chửi thay vì có tư liệu? hả...Mà chú cũng nên đọc rằng mấy đồ tào lao thấp kém đó thì bọn tầu cũng chưa sản xuất nổi nhé. Chi nhánh của Northrop và Honeywell tầu khựa sản xuất nhé. Người ta chỉ cho phép có 2$ nam châm cũng tự hào nhẩy =))

    The waivers apply to inexpensive parts, including $2 magnets, installed on 115 F-35 test, training and production aircraft, the last of which are due to be delivered in May 2014. Lawmakers noted that several U.S. companies make similar magnets.

    Chú bị vạch mặt tinh tướng xong bí quá về phịa bài ẩu nhục quá chú nhẩy =))
    http://ttvnol.com/threads/oi-bao-mang-viet-nam.580831/page-76#post-42671322
    beta22, PhyeudyeuElectoker thích bài này.
  4. despair

    despair Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    14/05/2005
    Bài viết:
    6.956
    Đã được thích:
    1.641
    tớ đã bảo chắc chắn có ngày F35 phải sử dụng "không khí Trung Quốc" để bay mà.

    B2 nghe dân TQ đồn thì đã từng phải sử dụng không khí Trung Quốc từ Đông sang Tây, ngang qua nước TrungHoa
    kachiusa07, beta22, kuyomuko1 người khác thích bài này.
  5. kien2476

    kien2476 Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    11/07/2002
    Bài viết:
    6.180
    Đã được thích:
    12.822
    Hình như định phi tang bài post trước phỏng?
    Tiếc là phần người khác trích dẫn vẫn còn , ho ho


    Mẩu nam châm 2 usd nó khác hẳn với cái chỗ bôi đậm nhé.

    oplot1 đã viết:
    Loại ra lúc nào thế ? bắt đầu cùn rồi hả ? ko có linh kiện TQ thì bán cả nước Mỹ cũng ko mua nổi F35 vì giá cứ đội lên cấp số nhân

    The Pentagon repeatedly waived laws banning Chinese-built components on U.S. weapons in order to keep the $392 billion Lockheed Martin Corp F-35 fighter program

    Lầu năm góc liên tục bỏ luật cấm Trung Quốc xây dựng các thành phần trên vũ khí Mỹ để tiếp tục chương trình máy bay tiêm kích Lockheed Martin Corp F-35 392 tỷ USD

    Mà biết TQ sản xuất linh kiện gì ko ? radar hệ thống đáp và các phần cứng khác đấy, coi như chiếm gần 50% các thành phần quan trọng của máy bay là do sản phẩm của TQ rồi còn đâu
    beta22 thích bài này.
  6. oplot1

    oplot1 Thành viên tích cực Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    27/09/2017
    Bài viết:
    598
    Đã được thích:
    25
    phi tang gì cháu, thầy đang tự hào thì có, 2 đô cũng chỉ là báo chí Mỹ nó nói giảm nói tránh, còn sự thật F35 dùng sản phẩm của TQ làm (các hệ thống phần cứng khác, ko dám đề cập cụ thể), cái loại chỉ pót ảnh spam như cháu thì trình nào mà đòi tranh luận quân sự vs thầy :rolleyes:

    Cần thì thầy đăng nguyên bài cho mà đọc, 2 dòng đó là 2 dòng đầu tiên mà bảo thầy sợ phi tang thì cũng lậy cái độ cùn của rồ Mỹ

    US put China-made parts in F-35 fighter program

    The Pentagon repeatedly waived laws banning Chinese-built components on U.S. weapons in order to keep the $392 billion Lockheed Martin F-35 fighter program on track in 2012 and 2013, even as U.S. officials were voicing concern about China's espionage and military buildup.

    According to Pentagon documents reviewed by Reuters, chief U.S. arms buyer Frank Kendall allowed two F-35 suppliers, Northrop Grumman and Honeywell International, to use Chinese magnets for the new warplane's radar system, landing gears and other hardware. Without the waivers, both companies could have faced sanctions for violating federal law and the F-35 program could have faced further delays.


    "It was a pretty big deal and an unusual situation because there's a prohibition on doing defense work in China, even if it's inadvertent,'' said Frank Kenlon, who recently retired as a senior Pentagon procurement official and now teaches at American University. "I'd never seen this happen before.''

    The Government Accountability Office, the investigative arm of Congress, is examining three such cases involving the F-35, the U.S. military's next generation fighter, the documents show.

    The GAO report, due March 1, was ordered by U.S. lawmakers, who say they are concerned that American firms are being shut out of the specialty metals market, and that a U.S. weapon system may become dependent on parts made by a potential future adversary.

    (Read more: The Battle of 2014: A shrinking defense industry)

    The waivers apply to inexpensive parts, including $2 magnets, installed on 115 F-35 test, training and production aircraft, the last of which are due to be delivered in May 2014. Lawmakers noted that several U.S. companies make similar magnets.

    Kendall said the waivers were needed to keep production, testing and training of the Pentagon's newest warplane on track; avert millions of dollars in retrofit costs; and prevent delays in the Marine Corps' plan to start using the jets in combat from mid-2015, according to the documents. In one case, it would cost $10.8 million and take about 25,000 man-hours to remove the Chinese-made magnets and replace them with American ones, the documents indicate.

    Lockheed is developing the F-35, the Pentagon's costliest arms program, for the United States and eight countries that helped fund its development: Britain, Canada, Australia, Italy, Norway, Turkey, Denmark and the Netherlands. Israel and Japan have also placed orders for the jet.

    The program is already years behind schedule and 70 percent over initial cost estimates. At the time Kendall was granting the waivers, officials were acutely worried that further delays and cost increases would erode the foreign orders needed to drive down the future cost of each warplane.

    In the documents, Kendall underscored the importance of the F-35 program to ensure continued U.S. military superiority and counter potential emerging threats from nations developing their own stealth fighter jets, including Russia and China.

    He said ad***ional delays would force the United States and its allies to keep its legacy fighters flying longer, which would result in higher maintenance costs. It would also leave them with older jets, which Kendall said "cannot match the offensive and defensive capabilities provided by F-35.''

    The Pentagon first disclosed problems with non-U.S. magnets in a little-noticed written statement to Congress in the spring of 2013. But the statement did not name companies involved and did not disclose that some of the parts came from China.

    Officials at Northrop, Honeywell and Lockheed declined to comment on the issue, referring queries to the Pentagon.


    https://fm.cnbc.com/applications/cnbc.com/resources/img/e***orial/2013/12/30/101302157-b8c15d0880678c3b8632e3c50107c4f598716995.600x400.jpg?v=1388437284
    2014 Defense industry predictions 4:06 PM ET Mon, 30 Dec 2013

    Joe DellaVedova, spokesman for the F-35 Joint Program Office (JPO) at the Pentagon, said the office was committed to ensuring that federal defense acquisition laws were strictly followed.

    "There was never any risk of technology transfer or other security breach associated with these manufacturing compliance issues,'' he said. "The JPO is working with industry to put in place long-term solutions to avoid the need for future waivers.''

    In his statement to Congress, Kendall said he took the matter "extremely seriously'' and said Lockheed was told to take aggressive steps to identify any further cases, and correct its compliance process.

    Bill Greenwalt, a former senior defense official and now an analyst with the American Enterprise Institute think tank, said the risk to national security appeared low since the magnets in question had no programmable hardware.

    However, he added: "This is an area that will need considerable due diligence in the future to ensure that components for more high-risk applications are safe from potential tampering and foreign mischief.''

    Specialty metals

    Since 1973, U.S. laws have banned the procurement of specialty metals produced outside the United States for use on U.S. weapons. A separate 2006 law also bans the purchase of end-use items and components that include such specialty metals.

    The documents reviewed by Reuters show that Northrop first discovered the use of non-compliant Japanese magnets on the Active Electronically Scanned Array (AESA) radar it builds for the F-35 in August 2012, alerting the prime contractor, Lockheed, which then told the Pentagon.

    (Watch: Honeywell Aerospace: Asia to drive growth)

    A subsequent investigation of all parts on the F-35 turned up two more cases in which non-U.S. specialty metals were used on the F-35's radar, and on target assemblies built by Honeywell that are used for positioning doors and landing gear.

    Northrop's radar was also found to contain $2 magnets made by Chengdu Magnetic Material Science & Technology, in China's Sichuan region, according to the documents.

    The magnets used on the Honeywell target assemblies were acquired through Illinois-based Dexter Magnetic Technologies.

    Dexter and Chengdu Magnetic did not immediately respond to requests for comment.

    Knowing and willful?

    In June, the House Armed Services Committee asked the GAO to determine whether the companies involved "knowingly and willfully'' supplied non-compliant magnets, and how the Pentagon investigated that question. The committee also asked GAO for recommendations on potential changes, such as fines or penalties for non-compliance to deter future problems, as well as suggestions for beefing up Pentagon supply chain management procedures.

    In a document approving use of Chinese magnets on the batch of 32 F-35 fighter planes now being built, Kendall said neither Lockheed nor Northrop knowingly allowed the parts to be used.

    In his waiver, Kendall wrote that Northrop's initial mistake, involving magnets built in Japan, was an "administrative oversight'' and noted the firm quickly reported the matter when it was discovered in August 2012. It led to the comprehensive review that found two ad***ional issues involving Chinese-built magnets.

    It is not clear from the waiver documents whether Kendall determined that Honeywell's use of Chinese-built magnets involved a similar mistake.

    —By Reuters

    https://www.cnbc.com/2014/01/03/us-put-china-made-parts-in-f-35-fighter-program.html
    Lần cập nhật cuối: 04/10/2017
  7. kien2476

    kien2476 Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    11/07/2002
    Bài viết:
    6.180
    Đã được thích:
    12.822
    Cứ giải thích cái chỗ này đi. Đọc hiểu như nào?
    TQ sx hết radar, landing gear . . . cho F35 à, con số 50% tưởng tượng ở đâu ra?
    Có hiểu components nó khác với một cụm thiết bị hoàn chỉnh không?

    Sáng sớm chọc chú Ốp lột chơi thế thôi :D

    Mà biết TQ sản xuất linh kiện gì ko ? radar hệ thống đáp và các phần cứng khác đấy, coi như chiếm gần 50% các thành phần quan trọng của máy bay là do sản phẩm của TQ rồi còn đâu
    beta22 thích bài này.
  8. despair

    despair Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    14/05/2005
    Bài viết:
    6.956
    Đã được thích:
    1.641
    thôi nó chủ ý đau bụng uống nhân sâm rồi thi giải thích làm gì.
    chỉ biết ko chui lủi giấu nguồn gốc hoặc nhái nhãn hiệu thì 1 cent cũng ko vào được.
    Bằng chứng là sau au*** 2 đô cũng bị tẩy ra .. cái này dễ hiểu hơn là để giảm thời gian trong tương lai khi đặt hàng chỗ khác vì phải thực hiện đầy đủ các quy trình kiểm tra chất lượng bao gồm cả độ bền.
    lập luận vì cái nam châm nên radar càng đáp là công nghệ TQ cũng chưa thuyết phục bằng Tập Cận Bình học ở Mỹ nên quyết là Mỹ đã kiểm soát quyền lực Trung Quốc.
  9. oplot1

    oplot1 Thành viên tích cực Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    27/09/2017
    Bài viết:
    598
    Đã được thích:
    25
    Thế phủ nhận là ko hề có china made part trong F35 đi nào ? thầy chưa bao giờ nói TQ sx radar, mà TQ sx linh kiện cho radar, radar ko có nam châm TQ thì làm ăn gì được

    Cái máy bay mà từ hệ thống radar cho tới, hệ thống đáp và cả các phần cứng khác đều có linh kiện TQ mà còn cãi cố là ko có

    According to Pentagon documents reviewed by Reuters, chief U.S. arms buyer Frank Kendall allowed two F-35 suppliers, Northrop Grumman and Honeywell International, to use Chinese magnets for the new warplane's radar system, landing gears and other hardware
  10. despair

    despair Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    14/05/2005
    Bài viết:
    6.956
    Đã được thích:
    1.641
    CIA thực chất đang điều khiển TQ thông qua tay sai Tập Cận Bình nhóe. Viết báo đi
Trạng thái chủ đề:
Đã khóa

Chia sẻ trang này