1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Tiềm lực quân sự Liên Bang Nga-Phần 3

Chủ đề trong 'Kỹ thuật quân sự nước ngoài' bởi gulfoil, 02/11/2009.

Trạng thái chủ đề:
Đã khóa
  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. gulfoil

    gulfoil Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/03/2003
    Bài viết:
    3.090
    Đã được thích:
    4
    Một vài thông tin về UAV bí mật của Nga UAV "Prỏyv" của hãng Yakolev
    UAV ?oProryv ?o
    Developer: Yakovlev Design Bureau. A,S Yakovlev.
    Unified family of heavy drone, developed with the use of components and systems training and combat aircraft Yak-130, which includes the strike UAV "Proryv-IU", a drone reconnaissance "Proryv-R" and radar AWACS "Proryv-RLD." To reduce the cost and development time To do this, planned tested on the Yak-130 systems and assemblies, primarily the engine, remote control systems, and other airplane systems, special on-board equipment, etc. According to the illustrations on the official website of "OKB im. AS Yakovlev, the degree of unification of the UAV "Proryv" and the Yak-130 can reach 40%. For the first time with enough details and diagrams UAV family of "Proryv" was published in a special commemorative issue of all-Russia scientific and technical magazine "Flight" to the 100th anniversary of A.S Yakovlev, in March 2006 in a strike version of the apparatus will carry on stealth pattern flying wing with no tail, with an internal deployment of the combat load, and one engine inlet at the top of the head of the fuselage. Unified by 60-70% with the modified version of the combat reconnaissance vehicle and RLD differ from him, in ad***ion to using other systems of equipment, the use of high aspect ratio wing panel and tail module.
    MAIN CHARACTERISTICS UAV «PRORYV»

    Takeoff weight, kg 10 000

    Payload mass, kg 1000-3000
    Wingspan, m

    Length, m

    Speed, km/h 1100

    Flying altitude, м Up to 16 000

    Range radius, km ...
    Flying Endurance, h 6
    [​IMG]
  2. porthos

    porthos Thành viên mới Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    12/10/2004
    Bài viết:
    964
    Đã được thích:
    0
    Khà khà, tai nạn là bình thường, nước nào chẳng bị, có phỏng?
    Có điều cái tư duy doạ nạt của Bú tìn thì nên thôi đi. Thứ nhất là chẳng doạ được ai với mấy cái bà già. Thứ nhì là kinh tế Nga đang khủng hoảng mà anh Bú cứ thích vác mấy con hàng già xấu ỉn lượn qua lượn lại vô bổ làm gì? Tiền đấy để xây nhà cho binh lính sĩ quan có hơn không???
  3. gulfoil

    gulfoil Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/03/2003
    Bài viết:
    3.090
    Đã được thích:
    4
    -----------------
    Thê hoàn cảnh nhà ở và thu nhập của Po.. thế nào.Ở nga bây giờ lương phi công Mig-29 là 200.000 rúp /tháng còn nhả ở thì vẫn thay nhà mới đều dều
    27.03.2009 20 ап?еля oинис,е?с,во обо?он< РФ п?оведе, о,к?<,<й аfк?ион по покfпке ква?,и? для военнослfжа?и. в ^ес,и го?ода. России
    ' ап?еле oинобо?он< РФ п?оведе, два аfк?иона по покfпке 1 ,<с. 891 ква?,и?< для военнослfжа?и. в 14 го?ода. России. Yо данн<м ведомс,ва, пе?в<й о,к?<,<й аfк?ион п?ойде, 16 ап?еля, в,о?ой ?" 20 ап?еля 2009 года. На нем бfде, в<с,авлено 12 ло,ов на заклZ?ение догово?ов кfпли-п?одажи 534 ква?,и? в Yе?ми, г. ~ван,еевке oосковской облас,и, Tо^ка?-zле, Yензе, Се?гиевом Yосаде (oосковская облас,O) и Я?ославле.
  4. gulfoil

    gulfoil Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/03/2003
    Bài viết:
    3.090
    Đã được thích:
    4
    máy bay chiến đấu huấn luyện Yak-130 nay đã xuất khẩu .Hãng yakolev cũng có dự án nâng cấp và làm nhiều loại máy bay, UAV dựa trên cơ sở Yak-130
    The Yak-130 aircraft is a swept mid-wing monoplane of a classical configuration with two-seat tandem ****pit and two turbofan engines with 2500 kg thrust each.
    Each ****pit of the aircraft is equipped with three multifunctional colored 6x8 inches LCD displays without electromechanical instruments, as well as collimator aviation indicator and helmet-mounted target designation system in forward cabin.
    The aircraft aerodynamic configuration and flight and power plant controls performance make it possible to operate the aircraft essentially at all flight con***ions, typical of modern and advanced combat aircraft. The aircraft leading edge extensions and air intakes layout enable a steady controllable flight at angles of attack up to 40 deg.
    High thrust/weight ratio provides high sustained maneuvering load factors, takeoff performance and rate of climb.
    The air intakes and landing gear design with high take-off/landing performance make it possible to operate the aircraft from unpaved runways small unprepared airfields.
    The aircraft is equipped with complex fly-by-wire control system that functions as automatic flight control system, active flight safety system and provides in training stability and controllability characteristics change depending on the aircraft being simulated.
    The aircraft combat training system provides simulation of:
    ?air combat with tracing, detection, identification, locking-in, and tracking of air targets, with launching of air-to-air missiles fitted with radar and IR homing heads, with imitation of enemy missiles and jamming launching and with application of airborne defensive aids system;
    ?interaction with other aircraft in group and with ground and air control units;
    ?air-to-ground attacks with launching of air-to-surface missiles fitted with radar, TV, IR and laser homing heads, with bombs and rockets releasing, gun firing, with imitation of enemy surface-to-air missiles and jamming launching and with application of airborne defensive aids system.
    Simplicity of the structure, high reliability of the airframe, power plant and aircraft systems, long service life and full self-sufficiency of the aircraft as well as high maintainability together with a low cost of the life cycle and high flight performance provide high-quality training of the pilots in the shortest possible time and meet efficiently different military challenge.
    Basic Data:
    Mass:
    - takeoff, maximum 9 000 kg
    - takeoff, normal 5 700 kg
    - fuel, maximum:
    - in internal tanks 1 750 kg
    - in external tanks 2 . 450 kg
    - armament, maximum 3 000 kg
    Power plant 2 turbofance
    Takeoff thrust, ISA 2 . 2 500 kg
    Maximum thrust/weight ratio 0,9
    Speed:
    - level flight, maximum 1 050 km/h
    - takeoff (full fuel load) 200 km/h
    - landing 195 km/h
    Maximum flight altitude 12 500 m
    Flight angles of attack &lt; 40°
    Service range with maximum internal fuel 2.000 km
    Load factor::
    - sustained at 4 572 m altitude (15 000 ft 5,2 g
    - maneuvering load factor limits +8 g; -3 g
    Airfield runway length 1 000 m
    Service life 10 000 hours

    [​IMG]
  5. gulfoil

    gulfoil Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/03/2003
    Bài viết:
    3.090
    Đã được thích:
    4
    Ảnh máy bay Yak-130 đây ,còn phiên bản Yak-130D đâu là hợp tác với Ý.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  6. gulfoil

    gulfoil Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/03/2003
    Bài viết:
    3.090
    Đã được thích:
    4
    các loại máy bay và UAV phát triển trên cơ sở loại Yak-130
    [​IMG]
    [​IMG]
  7. shinsaber

    shinsaber Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    27/04/2009
    Bài viết:
    1.644
    Đã được thích:
    483
    Yak 130 liệu có thể đảm nhiệm được chức năng giống Su 25 không bác gulf?
    Tiện bác cho hỏi luôn là các xưởng đóng tàu chính cho quân đội Nga là những xưởng nào vậy bác, trước kia ở Ukraina có 3 xưởng đóng tàu lớn chuyên đóng các chiến hạm hạng nặng nhưng giờ ko còn đóng tàu quân dụng nữa rồi.
    Được shinsaber sửa chữa / chuyển vào 15:48 ngày 12/11/2009
  8. mig1000

    mig1000 Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    20/06/2008
    Bài viết:
    1.770
    Đã được thích:
    2.587
    Chiến ngon nhưng mang vác kém hơn mà thôi.
  9. thangtutai

    thangtutai Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    14/01/2009
    Bài viết:
    1.086
    Đã được thích:
    43
    Bác cho em hỏi sao ở mấy tấm cuối nếu em nhìn ko lầm thì cửa hút gió hình như bị cái gì cho che rồi thì phải , thế thì ko khí vào = cách nào ??????????????
  10. kien0989

    kien0989 Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    04/02/2006
    Bài viết:
    4.157
    Đã được thích:
    1.672
    Có cái hốc to đùng ngay mặt trên đấy bác. ở ảnh cuối cùng nó là cái ô cửa có ghi dòng chữ nga dài ngoằng đấy ạ!
Trạng thái chủ đề:
Đã khóa

Chia sẻ trang này