1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Tiềm lực quân sự Trung Quốc - Phần 1

Chủ đề trong 'Kỹ thuật quân sự nước ngoài' bởi langbavibo, 01/07/2003.

Trạng thái chủ đề:
Đã khóa
  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. Freesky

    Freesky Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/09/2006
    Bài viết:
    2.442
    Đã được thích:
    0
    WS-2 sporting a new look and new warheads.
    [​IMG]
  2. Freesky

    Freesky Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/09/2006
    Bài viết:
    2.442
    Đã được thích:
    0

    [​IMG]
  3. Freesky

    Freesky Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/09/2006
    Bài viết:
    2.442
    Đã được thích:
    0

    [​IMG]
  4. Freesky

    Freesky Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/09/2006
    Bài viết:
    2.442
    Đã được thích:
    0
    Thư giãn một tí
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Mấy em này chắc là văn công?
    [​IMG]
  5. KtsDzi

    KtsDzi Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    06/12/2004
    Bài viết:
    1.213
    Đã được thích:
    0
    [​IMG]
    em này đang bắn mà hết đạn là cắm ngyên con mobile vào "đấy"
    @Freesky: mấy cái map cổ của bạn nó cho thấy Tầu chỉ có đất đến Hải Nam. Nhưng nếu dùng map cổ thì cũng sẽ phải thừa nhận NC ngày xưa khác rất nhiều: Tây Bắc, Nam và Tây Nam Thế nên đem cái này ra cãi nhau với BC thì sẽ có nhiều bất cập lắm.
    Gọi là chứng cứ gần nhất, ai cũng biết, là BC lấy Cát Vàng từ tay VNCH, giờ NC thống nhất rồi, BC phải trả.
    Hoặc chả phải cãi nhau gì nhiều, lặng lẽ "nuôi" cá mập, cá chuồn... Nếu 1 ngày đẹp trời, Đại Lục đem dao ra ép Đài Loan về "đất mẹ" thì tranh thủ lúc chúng mày đánh nhau nhé... he, he, "cướp hàng" rồi cố mà giữ
  6. Freesky

    Freesky Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/09/2006
    Bài viết:
    2.442
    Đã được thích:
    0
    Z-8/8E (SA-321Ja) Super Frelon.
    [​IMG]
    Z-8 is a land or ship based ASW/SAR helicopter based upon French SA-321Ja Super Frelon (13 were bought in the late 70s, serial numbers 94x6, 95x6). The helicopter was developed in the 80s by Changhe Aircraft Industrial Corporation (CHAIC) and gave the Chinese valuable experience of designing a medium-sized helicopter. Its maximum TO weight is 13t, cruise speed 248km/hr, ferry range 1,400km, service ceiling 3,050m. Its powerplant are 3 WZ-6 turboshafts. For ASW mission, Z-8 is equipped with a surface search radar, French HS-12 dipping sonar while carrying a Y-7 torpedo (MK 46 mod 1) under the starboard side of the fuselage. It may also carry YJ-8K/C-801K or C-802K ASMs in the future for anti-ship mission. A dozen (?) Z-8s (serial # 90x7, 91x7) were delivered to PLAN in the late 90s. However quality problems had hampered further orders from the Navy. Now the problems seem to have been resolved and the small batch production resumed in 2002. An army transport version called Z-8A was developed (see below). A new naval SAR version called Z-8E (serial # 91X7) with upgraded avionics and a search light just flew on December 25, 2004. At least two have been delivered to PLAN.
  7. Freesky

    Freesky Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/09/2006
    Bài viết:
    2.442
    Đã được thích:
    0
    Z-8A (SA-321Ja) Super Frelon.
    [​IMG]
    This army transport version was developed by CHAIC and 602 Institute and certified in February 1999. Two Z-8A were delievered to the Army for evaluation in 2001 but the results were not completely satisfactory. Consequently Army ordered more Mi-17V5s from Russia. This medium tranport helicopter is expected to further strengthen PLA Army''s rapid deployment capability along with Mi-17V5s. The first batch of Z-8A (serial # LH978XX) were delivered to the Army in November 2002, with the nose weather radar and side floats retained.
  8. Freesky

    Freesky Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/09/2006
    Bài viết:
    2.442
    Đã được thích:
    0

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  9. Freesky

    Freesky Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/09/2006
    Bài viết:
    2.442
    Đã được thích:
    0
    Z-9A/B (AS-365N) Daulphin.
    [​IMG]
    A Z-9B light transport helicopter was taking off. Unlike most other Z-9s in service with the Army, it actually belongs to a special PLAAF unit stationed in Hong Kong (serial # 6x0x). Based on Z-9A, Z-9B has upgraded engines and uses more locally made components. The intial batches of AS-365Ns (Z-9) license-built by Harbin Aircraft Manufacturing Corporation (HAMC) were used mainly as transport helicopters (can carry up to 8 soldiers). However as more and more cheap and robust Mi-17/171 medium transport helicopters are being imported from Russia, Z-9 has become Army''s primary utility helicopter for SAR, training (serial # LH909xx, 919xx, 989xx) and other specialized missions which resulted in a number of specialized variants such as communication, artillery direct and EW etc. In June 2000 two Z-9As (able to carry machine gun pods or rocket launchers) were purchased by Mali AF, marking the first exporting success of Z-9. Further 2 were delivered to Mauritania AF in 2003.
  10. Freesky

    Freesky Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/09/2006
    Bài viết:
    2.442
    Đã được thích:
    0

    [​IMG]
Trạng thái chủ đề:
Đã khóa

Chia sẻ trang này