1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Tiềm lực quân sự Trung Quốc - Phần 1

Chủ đề trong 'Kỹ thuật quân sự nước ngoài' bởi langbavibo, 01/07/2003.

Trạng thái chủ đề:
Đã khóa
  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. Freesky

    Freesky Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/09/2006
    Bài viết:
    2.442
    Đã được thích:
    0
    Z-9A/B (AS-365N) Daulphin.
    [​IMG]
    A PLAN Z-9C was ready for take-off carrying a Yu-7 ASW torpedo. This shipborne variant is based on French AS 565MA Panther (serial # 96x6, 8 were imported in the late 80s), and is equipped with an Agrion 15 (or KLC-1) surface search radar, a Thomson Sintra HS-12 dipping sonar and can carry two Whitehead A244/MK-46 Mod 1 torpedo. A small datalink(?) antenna is mounted on the roof of the cabin. This variant could provide datalink between ship and YJ-83 SSM for over-the-horizon attack. Z-9C is expected to be stationed onboard the new 052B/C DDGs (serial # 92x7) as an alternative to the heavier Ka-28s. Z-9C was co-developed by HAMC and 602 Institute and was believed to have entered limited production in late 2003. The latest news (December 2005) suggested that Pakistani Navy intends to acquire 6 Z-9ECs.
    [​IMG]
    [​IMG]
  2. Freesky

    Freesky Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/09/2006
    Bài viết:
    2.442
    Đã được thích:
    0
    Z-9W/WA Daulphin.
    [​IMG]
    Z-9W is the first indigenous anti-armor attack helicopter devrived from the license-built AS-365N. Its main armament are four HJ-8A wire-guided ATGMs (range 600-3,000m, armor penetration >800mm). Besides anti-tank missiles, it can carry also two 57mm/90mm rocket pods, or two 12.7mm machine gun pods, or two 23mm cannons, or four TY-90 IR-guided AAMs. The helicopter wears a combat camouflage but is lightly armored. It also lacks effective counter-measures against IR and laser guided SAMs. However one prototype has been fitted with an IRCM system (similar to American AN/ALQ-144) behind the main rotor. A roof-mounted optical sight provides the means for searching and tracking in daylight. A mast-mounted sight prototype was also tested. Its maximum take-off weight is 4,100kg, maximum speed 315km, maximum range 664km and ceiling 4,220m. The first prototype of Z-9W flew in 1989 and dozens have been produced (serial # LH969xx, 979xx, 989xx, 999xx). Some Z-9Ws feature redesigned engine intakes with improved dust filters. A new night-attack version dubbed Z-9WA (Z-9G?) similar to AS 565CA Panther was developed in 2000 featuring more powerful engines and a new stub wing which can carry up to 8 HJ-8 ATGMs. Its nose is redesigned to carry a low-light TV/IRST turret (YY-1?) for night missions, with RWR antennas installed on both sides. The helicopter also has a better armor protection in the ****pit area, a flare launcher, RWR and a redesigned NVG compatible ****pit. A large antenna of unknown purpose is installed underneath the boom. Z-9WAs have been entering service with the Army Aviation (serial # LH919xx, 959xx, 969XX, 979XX, 989xx, 9109xx) since early 2005 as a stop-gap measure until Z-10 (see below) enters the service. A recon version (Z-9WZ) was also developed and it first flew on December 29, 2004.
  3. tieuphutre

    tieuphutre Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    11/07/2006
    Bài viết:
    656
    Đã được thích:
    0
    TQ xây trạm nghiên cứu khoa học thứ ba ở Nam Cực

    Trung Quốc (TQ) đã quyết định xây trạm nghiên cứu thứ ba ở Nam Cực và xây dựng lại hai trạm nghiên cứu hiện tại nhằm nâng cao khả năng nghiên cứu khoa học của mình ở lục địa này.


    Trạm nghiên cứu thứ ba sẽ được xây tại Dome-A, điểm cao nhất Nam Cực, ở độ cao 4.093 m so với mặt nước biển.
    Theo Wang Lianzhong, phó chủ tịch Trung tâm dự án bản đồ vùng địa cực thuộc Cục bản đồ tỉnh Hắc Long Giang, trạm này sẽ được dùng như một căn cứ cho các nhà khoa học TQ - những người sẽ nghiên cứu sự tiến hóa của lục địa này và ảnh hưởng của những thay đổi ở chỏm băng này đối với khí hậu toàn cầu.
    Wang nói các nhà khoa học TQ sẽ vẽ bản đồ chỏm băng và đất đai bên dưới chỏm băng, và căn cứ vào đó chọn lựa địa điểm xây trạm nghiên cứu mới trong 4 năm tới. Dự kiến nó sẽ được xây xong trước năm 2010.
    TQ đã thành lập trạm nghiên cứu khoa học đầu tiên của mình trên Đảo Vua George vào năm 1985, và xây trạm thứ hai trên đồi Larsemann năm 1989. Đến nay các nhà khoa học nước này đã thực hiện hàng loạt các cuộc khảo sát và nghiên cứu về sinh vật học, môi trường sinh thái, thời tiết, biển, khí quyển ở vùng Nam Cực...

    (Theo Xinhua)
    -----------------------------------------------------------------------------
    Tớ đảm bảo với bà con là ở Nam Cực kiểu zì cũng có vàng đen hay là uranium, hoặc là cái zì cực kỳ qtrọng.
    Các bác lớn đầu đều đặt trạm nghiên cứu ở đây cả. Mà thời tiết thì khắc nghiệt, vận chuyển thì khó khăn. Đã thế họ lại không ngừng mở rộng địa bàn nữa chứ. Nghiên cứu quái zì mà đến tận 3 trạm . Chắc có âm mưu bá chủ zì, hay là ra chiếm đất trước , sợ trái đất nóng lên, tan chảy băng, bà con dồn hết về Cực ở.
    NC hôm nào cũng làm 1 đoàn xuống làm tí đất , cắm cờ xin chủ quyền cái trạm nhỉ
  4. negropone

    negropone Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    08/09/2006
    Bài viết:
    959
    Đã được thích:
    18
    Theo công ước quốc tế thì ko 1 quốc gia nào được nhận NC (nghĩa đen) là 1 phần lãnh thổ của mình. NC có thể coi như là tài sản chung của nhân loài nên bác yên tâm. Cái chính là NC (nghĩa trắng) có đủ kinh phí xây dựng trạm ở NC (nghĩa đen) ko mà thôi.Hiện tại cũng có 1 vài nhà khoa học của ta ko thường xuyên ở NC nhưng cũng là thành viện của 1 số trạm nghiên cứu của các tổ chức môi trường và phi chính phủ tại đó
  5. Freesky

    Freesky Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/09/2006
    Bài viết:
    2.442
    Đã được thích:
    0
    35mm SP-AAA system based on the proven Type95 chassis.
    [​IMG]
  6. Freesky

    Freesky Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/09/2006
    Bài viết:
    2.442
    Đã được thích:
    0

    [​IMG]
  7. KtsDzi

    KtsDzi Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    06/12/2004
    Bài viết:
    1.213
    Đã được thích:
    0
    Tớ trông nó giống như 57mm AAA.
  8. Freesky

    Freesky Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/09/2006
    Bài viết:
    2.442
    Đã được thích:
    0
    Z-10.
    [​IMG]
    A flare was expelled by the Z-10 03 (?) prototype during an IRCM test flight. Co-developed by the 602 Institute, CHAIC and HAMC as the first dedicated modern attack helicopter for PLA Army Aviation since 1998, Z-10 is generally believed in the same class as South African Rooviak and Italian A129, yet still not as capable as American AH-64 Apache. The helicoter adopes a standard gunship configuration featuring a narrow fuselage and stepped tandem ****pits with the gunner in the frontseat and the pilot in the backseat. The fuselage appears to have a stealthy diamond cross section to reduce RCS. It also have a 5-blade main rotor made of composite material and an AH-64 style 4-blade tail rotor. All the vital areas of the fuselage including the ****pit and fuel tanks are believed to be protected by the armor plates. It weighs about 5.5 tons and may be powered initially by two P&W PT6C-76C turboshaft engines (rated @ 1,250kW each). However domestic developed engines (upgrated WZ-9?) may be used later in production batches. Its rotor and transmission systems may have been designed with extensive technical assistance from Eurocopter France and Agusta. Its weapon system may consist of 4 HJ-9 ATGMs (comparable to American TOW-2A) in a box launcher under the stub wing and a 30mm cannon mounted under the chin, aimed via gunner''s helmet mounted sight. Furthermore TY-90 AAMs can be carried against enemy helicopters and slow-moving fixed wing aircraft. It may also carry a new type of ATGM (HJ-10?) still under development which appears in the same class of AGM-114 Hellfire. Similar to AH-64, Z-10 features a large nose turret housing FLIR, TV camera, laser range finder and designator. A small turret above it may house a FLIR to provide night vision for the pilot. The helicopter may also be fitted with an integrated communication/navigation system, a comprehensive ECM suite, 1553B databus, and an integrated ****pit display system. Contrary to western speculations, 2 prototypes were built in 2003 and 6 more were built in 2004. The first flight of Z-10 02 prototype took place on April 29, 2003.
  9. Freesky

    Freesky Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/09/2006
    Bài viết:
    2.442
    Đã được thích:
    0
    Z-11.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Z-11 is a light utility helicopter designed for training and liaison missions. Currently a small number (~37) of Z-11s are in service at the Army Aviation Training School (serial # LH904xx). Developed by CHAIC and 602 Institute, Z-11 passed flight evaluation in December 1996 and the first batch were delivered to the Army Aviation in August 1998. Compared to Z-9, it weighs less (2,200kg) and is powered only by a single WZ-8D turboshaft engine (rated @ 510kW) instead of two. Its maximum speed is 278km/h, service ceiling 5,240m, max range 598km, endurance 3.9hr. It appears that Z-11 was based on AS-350B Squirrel, a small number of which are also in service with the Army Aviation. A scout version similar to US Army OH-58D is currently under development and dubbed Z-11WA. This variant features a roof-mounted all-weather TV/IIR sight and an NVG compatible ****pit. It can be armed with 57mm unguided rockets, 12.7mm machine gun pod and up to 4 HJ-8 ATGMs. If entering service, it may fly in formation with Z-9Ws or even the future Z-10s to complement the later, similar to the OH-58D/AH-64A combo. The first prototype of Z-11WA flew on December 27, 2004.
    @KtsDzi: 35mm, không phải 57 đâu.
  10. Freesky

    Freesky Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    17/09/2006
    Bài viết:
    2.442
    Đã được thích:
    0
    HC-120 Colibri.
    [​IMG]
    [​IMG]
    This light utility helicopter just entered the service with the Army Aviation in late 2005 for primary training. It is basically an EC-120 co-developed by China, France and Singapore in the mid-90s and manufactured by HAMC. Some specifications: max TO weight 1,715kg, max cruise speed 237km/hr, range 771km, hover ceiling 5,151m. It is powered by one Turbomeca Arrius 2F Turboshaft engine rated at 335kW. The helicopter also uses composite materials extensively. 8 HC-120s were thought to have been delivered to Army Aviation Training School by the end of 2005 (serial # LH908xx). The helicopter is expected to replace the aging SA-316 fleet to train new pilots for the Army Aviation.
Trạng thái chủ đề:
Đã khóa

Chia sẻ trang này