1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Tiếp nhiên liệu trên không ?

Chủ đề trong 'Giáo dục quốc phòng' bởi peaceboy, 24/09/2001.

  1. 0 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 0)
  1. peaceboy

    peaceboy Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    05/07/2001
    Bài viết:
    28
    Đã được thích:
    0
    Tiếp nhiên liệu trên không ?

    Xin chào !
    Theo như tin tức đã đưa, tôi được biết mỹ tăng cường thêm máy bay tiếp nhiên liệu đến vùng vịnh. Nhưng thú thật tôi không biết về kỹ thuật tiếp nhiên liệu giữa hai máy bay đang bay với nhau như thế nào? Theo tôi được biết khi đang bay trên cao thì áp suất giảm nếu mở nắp thùng nhiên liệu thì nhiên liệu sẽ tràn hết ra ngoài ?
    Ai biết xin giải thích giúp.
    Cám ơn nhiều !!!!
    Peaceboy.


    peace
  2. dhna79

    dhna79 Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    10/04/2001
    Bài viết:
    948
    Đã được thích:
    0
    nắp thùng nhiên liệu của máy bay không giống của xe máy hay ô tô đâu. Với cả lại sau khi ống dẫn nhiên liệu từ máy bay tiếp tế lắp khít vào rồi thì mới bơm cơ mà
    ----------------------ABOUT TANKER----------------
    Tankers play a major role in today's regional contingencies providing an ??oair bridge??? for short-notice contingencies such as Operation JOINT ENDEAVOR or theater combat support air refueling as employed during Operation DENY FLIGHT. Future scenarios will continue to call upon tankers to provide much the same service. Given the extensive theater participation of these assets, defensive systems for tankers should become a priority. Consistent with proximity to the battle zone and the extent of operations there, tankers need a basic ability to locate and identify threats. Air Mobility Command [AMC] is currently considering several different defensive systems in order to determine the most cost-effective means of ensuring the survivability of this limited asset while reducing reliance on external warning systems.
    Future air refueling needs will not decrease as AMC reacts to the changing political environment and shifting global alliances, likewise, the expe***ionary nature of the USAF will make air refueling the essential enabler of this operational concept. Air refueling core will make the US less dependent on overflight/landing rights when supporting politically sensitive areas. The contribution of the Guard and Reserve cannot be over looked, as they play a major role in providing air refueling support for AMC.
    The emergence of corrosion as a major factor in the continued service life of the KC-135 forces AMC to place emphasis on the development of corrosion treatment and prevention technologies. Until the effects of corrosion can be determined, an accurate economic service life will not be known. AMC??Ts goal is to accurately define the KC-135??Ts economic service life with the effect of corrosion by FY00. The possibility exists that studies will show an economic service life beyond that of other air mobility aircraft, but a tentative replacement is scheduled for FY13 pending analysis results.
    The KC-135 and KC-10 will continue to meet AMC's air refueling requirements and bolster the air mobility system into the next century. Although cargo transportation is not their primary mission, both aircraft are playing an increasing role in cargo operations. Tankers are flying more worldwide, low-volume channel and scheduled cargo missions allowing strategic airlifters to be dedicated to the tasks only they can accomplish. A cargo floor roller system eases the burden of hand loading the aircraft and reduces the time spent accomplishing airlift requirements during unit movements. Procurement of the Tunner (60K) loader will greatly enhance the en route supportability and cargo loading for the KC-10.
    In an effort to improve the capabilities of AMC's tanker fleet and to provide support to carrier based aircraft, wing mounted drogue refueling pods were installed on 20 KC-10s and will be installed on 33 KC-135s to provide an extra margin of safety for receivers necessary for over water operations.
  3. peaceboy

    peaceboy Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    05/07/2001
    Bài viết:
    28
    Đã được thích:
    0
    Tôi đồng ý là khi lắp ống nhiên liệu kín rồi mới bơm nhưng bằng cách nào có thể dẩn ống giửa 2 máy bay đang bay . Mặc khác khi đang bay với vận tốc cao thì sức cản lên ống nhiên liệu là rất lớn.
    Có thể giải thích giúp tôi với!
    Cám ơn nhiều!
    Tạm biệt.

    peace
  4. middleforest

    middleforest Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    31/03/2001
    Bài viết:
    16
    Đã được thích:
    0
    Ống dẫn là loại đặc biệt, chịu được áp lực lớn khi bay. Hai máy bay bay cùng tốc độ, ống được thả từ máy bay nhiên liệu xuống. Việc điều khiển cho ống cắm đúng vào miệng nạp là rất phức tạp, phần lớn là điều khiển tụ động. Bạn có thể chơi trò F22 ADF cũng có bài tiếp dầu trên không đấy.

Chia sẻ trang này