1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Tin tức quân sự thế giới - Phần 1

Chủ đề trong 'Kỹ thuật quân sự nước ngoài' bởi chiangshan, 01/07/2005.

Trạng thái chủ đề:
Đã khóa
  1. 0 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 0)
  1. T_80_U

    T_80_U Thành viên rất tích cực Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    10/05/2005
    Bài viết:
    518
    Đã được thích:
    146
    Không quân Nga sẽ được trang bị trực thăng hiện đại Mi-28N Trong thời gian gần nhất các lực lượng thường trực của Không quân Nga sẽ được trang bị trực thăng chiến đấu mới Mi-28N ?" đó là thông báo hôm thứ năm 9/3 của người phát ngôn không quân Nga, ông Alekxandr Đrobưshevsky. Theo lời ông, cuộc họp của hội đồng quốc gia tại Bộ Tư lệnh binh chủng Không quân dưới sự chủ tọa của Tư lệnh Không quân, đại tướng Vladimir Mikhailov đã thông qua quyết định về việc kết thúc giai đoạn thử nghiệm quốc gia thứ nhất của trực thăng Mi-28N. Kết luận sơ bộ ?ocho phép triển khai sản xuất hàng loạt trực thăng tại nhà máy Rosvertol ở thành phố Rostov-na-Donu và tiến hành trang bị mới các trực thăng mới Mi-28N trong thời hạn ngắn nhất cho các đơn vị thường trực" - người phát ngôn cho biết. Theo số liệu của Không quân, tính năng kỹ, chiến thuật của Mi-28N cao hơn các máy bay tương tự hiện có tới 4-5 lần. Tính đến cả việc nâng cấp các đặc tính kỹ thuật của loại máy bay này, trong thời gian thử nghiệm Ủy ban nhà nước đã quyết định ký hợp đồng 3 năm giữa Bộ Quốc phòng Nga và Rosvertol về việc cung cấp máy bay. Trong đợt đầu tiên Không quân Nga sẽ nhận được trên 20 chiếc Mi-28N. Cuối tháng 12 năm 2005 ở thành phố Rostov-na-Donu chiếc máy bay Mi-28N sản xuất hàng loạt đầu tiên đã cất cánh. Hiện nay chiếc máy bay đó đã thực hiện 140 chuyến bay, trong đó có 136 chuyến là được sát hạch. Những thông số như thế cho phép bắt đầu sản xuất hàng loạt máy bay này. Nhờ có một loạt giải pháp kỹ thuật mới mà Mi-28N không có đối thủ ngang tầm trên thế giới hiện nay ?" các chuyên gia của lực lượng Không quân Nga nhận xét như thế. Theo http://www.nuocnga.net/index.php?option=content&task=view&catid=396&id=1960&Itemid=503 [​IMG]
     
    Buồng lái cải Mi - Nhìn vẫn phức tạp
    [​IMG]
    Trông vẫn cứ thô.
    [​IMG]
    Được T_80_U sửa chữa / chuyển vào 23:38 ngày 09/03/2006
  2. kien2476

    kien2476 Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    11/07/2002
    Bài viết:
    6.180
    Đã được thích:
    12.822
    Nhìn xe Nga cũng đuợc đấy chứ. sАoА--43269 "'<с,?ел
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  3. kien2476

    kien2476 Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    11/07/2002
    Bài viết:
    6.180
    Đã được thích:
    12.822
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  4. Buratinos

    Buratinos Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    11/11/2003
    Bài viết:
    227
    Đã được thích:
    0
    Nếu mình không nhầm thì cái Mi-28N này đã có từ hơn 10 năm, có điều bọn Nga không có tiền để đưa vào sx hàng loạt. Buồn cười nhất là lúc cu cậu này cất cánh lần đầu năm 94 hay 95 bọn Nga đã khoe khoang là không có đối thủ, đến giờ vẫn không có đối thủ thì không biết nó oánh nhau với ai nhỉ
  5. kien2476

    kien2476 Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    11/07/2002
    Bài viết:
    6.180
    Đã được thích:
    12.822
    According to Russian sources, the recently tested helicopter is the "first series Mi-28N,? meaning that it has been made according to improved series-production documentation as the model for the future series helicopters.
    The first Mi-28N was an OP-1 prototype (side number 014) built in the Mil design bureau?Ts workshop in Moscow and flight-tested as early as on Nov. 14, 1996. The prototype "014" made only a few flights, and then the tests were stopped while development continued on certain aspects of the aircraft, particularly the new main transmission gear (the prototype had an old VR-28 transmission gear incapable of transmitting the full power of the engines). Tests of the OP-1 helicopter were resumed on April 24, 2002, with the new VR-29 main transmission gear and KhR-29 tail transmission gear. OP-1 is now used only as a ground-based testing platform.
    The second Mi-28N, designated OP-2 (original side number 02, now 024), was made by Rostvertol based on prototype documentation. It made its maiden flight on March 25, 2004, and in late June 2005 started stage A of state acceptance tests.
    Stage A means testing of the helicopter as a flying vehicle, whereas stage B means testing of helicopter as a combat system, including tests of equipment and armament. So far, OP-2 has accumulated over 100 flight hours. OP-2 has been substantially modernized in comparison with the first prototype OP-1, having received new main rotor blades, a new control plate and rotor head, and improved control of its engine and fuel systems. The Mi-28N prototypes are powered by 2,200-horsepower TV3-117VMA turboshaft engines, but the production helicopters will receive more powerful 2,400-horsepower VK-2500 engines.
    The long-standing competition between Kamov?Ts Ka-52 and Mil?Ts Mi-28N for priority in the combat service of Russian Army aviation had until recently been practically irrelevant, since the Russian MoD had no money for the order. Finally, in 2003, General Vladimir Mikhailov announced that the Mi-28N had been chosen and that ?oup to 50 such helicopters will be purchased until 2010.? The decisive factor in choosing the Mi-28N was its lower cost of production and operation, as well as the possibility of using systems from the Mi-28 in the modernized Mi-24 helicopter. In ad***ion, the decision was aided by the much better financial con***ion of the Rostvertol factory compared with the Progress factory in Arsenyev, which makes the Ka-50 and Ka-52. Strong lobbying by Mil and Rostvertol also helped.
    What now holds back the Mi-28N is not money but technological problems, in particular the immaturity of VR-29 main transmission gear. In principle, only helicopters with transmission gear with a service life of 300 hours can be admitted to state acceptance tests in Russia. Rivals of Mil contend that the service life of the VR-29 transmission gear is a mere 100 hours. The helicopter manufacturer avoids giving specific data concerning the issue but states that ?othe running hours of transmission gear No. 8 now being tested fulfill the requirements of the Ministry of Defense.? The four-stage VR-29 main transmission gear weights 780 kg and is capable of transmitting 5,100 horsepower.
    The N025 dual-band radar designed for the Mi-28N. Photo by Piotr Butowski
    More problematic is the helicopter''s mission systems, which have not yet been determined. The most difficult problems concern the N025 Almaz-280 radar, developed many years ago by Moscow-based company Almaz, which specializes in anti-aircraft systems. Almaz abandoned the development of this radar, and work on it is now being continued by the future series manufacturer of the radar, the GRPZ factory in Ryazan. As of the fall of 2005, prototypes of the radar were still in laboratory tests. The first radar was scheduled to be installed to the helicopter near the end of 2005, but it is unknown if this deadline was met (the Mi-28N "32" had no radar antenna on the rotor mast during its maiden flight on Dec. 27).
    The N025 radar?Ts antenna will be installed inside a big spherical dome on the top of the main rotor mast of the Mi-28N helicopter. The radar has two frequency ranges: Ka (millimeter) and X (centimeter) bands. The X band is used for detecting air targets at ranges of up to 20 km and for observing meteorological phenomena up to 100 km away. The Ka band is used for mapping the ground and for seeking surface targets at a range of up to 10 km, as well as for detecting terrain obstacles.
    The helicopter?Ts basic fire-control system, the Tor electro-optical targeting unit, was developed many years ago by Zveryev (Krasnogorsk, Russia). The Tor unit is installed in the front of the fuselage inside a flat rotating cylinder with two rectangular windows. It contains three channels: optical, TV, and thermal imaging, each of them with wide and narrow fields of view. Zveryev is continuing work on the Tor, but the company is in a desperate financial con***ion. During the last decade, UOMZ (Yekaterinburg, Russia) has become unquestioned leader among designers of electro-optics in Russia. UOMZ developed the GOES family of electro-optical turrets used in the modernized Mi-8 and Mi-24 helicopters, as well as in the Ka-50 and Ka-52, and the designers of the Mi-28N helicopter are considering replacing the Tor unit with a variant of the GOES unit
    The nose of the Mi-28N is full of sensors. A huge metal cylinder accommodates the Tor electro-optical sight, and the small ball above it is the TOES-521 turret (actually, a wooden mockup of the turret). The radome in the nose contains a command datalink for the Ataka anti-tank missile.Photo by Piotr Butowski
    Another, simpler electro-optical turret ensures day-and-night piloting of the Mi-28N. The first prototype of the Mi-28N had a Stolb unit, developed by Moscow-based Geofizika, but this device will now be replaced by the TOES-521 unit from UOMZ. However, for the time being, the Mi-28N prototypes are fitted with wooden mockups of the TOES-521 unit. Helmet-mounted sights and display systems combined with electro-optical turrets are now being tested.
    The Mi-28N (izdeliye 294) helicopter is equipped with the IKBO-28 (izdeliye 930) integrated equipment suite, developed by RPKB (Ramenskoye, Russia). This is a combination of observation sensors (electro-optical turret and radar), weapons-control system, and communications and self-protection systems. All of the components of the suite are interconnected by means of a data bus controlled by two Baget-53-015 computers. The IKBO-28 system performs the following functions: piloting the helicopter at very low altitude, including avoidance of obstacles both in manual and automatic mode (a three-dimensional map of terrain is displayed on the screen in the pilot?Ts ****pit); day-and-night search; detection and indication of targets in any weather con***ion; group operations with automatic acquisition of targets for individual helicopters; and two-way exchange of target information with other helicopters, as well as with land-based and airborne command posts.
    An experimental helmet-mounted sight and display for the Mi-28N is being tested.Photo by Piotr Butowski
    The pilot?Ts ****pit is equipped with two MFI-10-6M liquid-crystal displays and an ILS-28 head-up display. The operator?Ts cabin is also equipped with two MFI-10-6M screens, as well as the PS-7V control console. Both members of the crew may use the OVN-1 Skosok night-vision goggles, made by LZOS (Lykatrino, Russia), and in the future, the crew will be equipped with helmet-mounted sight and display.
    The navigation system consists of an inertial-navigation subsystem, as well as an A-737-011 GPS receiver, a DISS-32-28 Doppler navigation radar, an ARK-25 radio compass, and other devices. The communications system includes two R-999 radio sets, as well as a system for coded transmission of data to the ground, an emergency radio set, and an internal comms system.
    The helicopter?Ts self-defense system receives its warning signals from the L140 Otklik laser-warning unit, the 1L229 radar-warning unit, and the N025 radar. UV-26 flare dispensers are used for protection against infrared-guided threats
    The pilot''s ****pit features two 6x8-inch liquid-crystal displays.Photo by Piotr Butowski
    The standard anti-tank armament of the Mi-28N is the 9M120 Ataka-V (AT-9) missile, which has a range of up to 6,000 m (for a look at the Ataka-V and other Russian anti-tank weapons, see "Russia''s Tank Stoppers, Part 2"). A similar-range 9M123 Khrizantema (AT-15) missile is an ad***ional weapon used for specific missions. The Khrizantemâ?Ts advantage is that it may operate at night; its disadvantage is that it requires a podded fire-control radar to be carried by the helicopter. The radar, which has a frequency of 100-150 GHz or a wavelength of 2-3 mm, detects and tracks the ground target and then automatically guides the missile to the target. Using this radar enables the missile to be used at night; in difficult weather con***ions, such as fog, rain, or snow; and despite enemy countermeasures, such as smoke. The unique character of the Khrizantema lies in its simultaneous use of two guiding channels: automatic radar control and semi-automatic laser-beamriding control. Thanks to this solution, two different targets can be simultaneously engaged by two missiles, one radar-guided and one laser-guided.
    The original land-based Khrizantema-S missile system is mounted on a modified BMP-3 infantry combat vehicle chassis, and this version completed state acceptance trials in July 2003. Currently, two versions of Khrizantema missiles exist: the 9M123 has a tandem high-explosive anti-tank warhead, while the 9M123F has a high-explosive warhead.
    Mi-28N Specifications
    Fuselage length 17.01 m
    Wingspan 4.88 m
    Main rotor diameter 17.2 m
    Nominal take-off weight 11,000 kg
    Maximum take-off weight 12,100 kg
    Maximum speed 305 kmph
    Cruise speed 270kmph
    Climb Rate 13.6 m/sec.
    Hovering ceiling, OGE 3,600 m
    Service ceiling 5,700 m
    Allowable G-load +2.6; -0.5
    Normal range 450 km
    Ferry range 990 km
  6. T_80_U

    T_80_U Thành viên rất tích cực Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    10/05/2005
    Bài viết:
    518
    Đã được thích:
    146

  7. Buratinos

    Buratinos Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    11/11/2003
    Bài viết:
    227
    Đã được thích:
    0
  8. Masan_1

    Masan_1 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    11/01/2002
    Bài viết:
    2.330
    Đã được thích:
    14
    Đánh nhiều chứ, nguyên một phi đội ở đó, có điều số lượng vẫn thua xa cái dòng Mi to đùng nên chủ lực vẫn là nó. Trực thăng chiến đấu bán khó hơn các hàng khác nhiều vì không phải nước nào cũng cần.
  9. Masan_1

    Masan_1 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    11/01/2002
    Bài viết:
    2.330
    Đã được thích:
    14
    HQ Pháp và Anh cùng nhau xây dựng tầu sân bay thế hệ mới, loại này có độ choán nước là 58 nghìn tấn, theo một số thông tin khác là 65 000 tấn. Đây là thế hệ tầu sân bay mới có độ tự động hoá cao, như dòng sân bay Nimiz của Mỹ có tới 3200 thuỷ thủ và sỹ quan thì loại mới này của Anh và Pháp chỉ có 800.
    Giá trị mỗi chiếc là 4 tỷ EU, dự tính HQ Anh sẽ làm 2 chiếc còn Pháp 1. Mỗi chiếc này mang dến 45 máy bay tàng hình thế hệ mới F-35, mỗi chiếc tầu có khả năng thực hiên 110 phi vu/ ngày.
  10. Masan_1

    Masan_1 Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    11/01/2002
    Bài viết:
    2.330
    Đã được thích:
    14
    Lầu năm góc phát triển vũ khí điện từ:
    Chi nhanh tai Mỹ của hãng BAE Armament Systems vừa ký HĐ với lầu năm góc về việc chế tạo pháo điện từ, thiết bi thử nghiệm có tên là 32 MJ Laboratory Launcher, sau khi thử nghiệm thành công sẽ sản xuất loại pháo 64 MJ EM dành cho HQ Mỹ. Loại pháo này sẽ được trang bị một loại đạn văng mảnh đặc biệt có trọng lượng khoảng 15 kg. Theo dự tính khẩu pháo này khi bắn sẽ sử dụng một trường điện từ có năng lượng 64MJ (toi ko nhớ cách viết tắt tên đơn vị rồi), tốc đọ bắn 2500 pháy/phút và tầm bắn 500km thật đáng nể.
Trạng thái chủ đề:
Đã khóa

Chia sẻ trang này