1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Top những trường đại học ở Mỹ

Chủ đề trong 'Mỹ (United States)' bởi thosan, 19/06/2003.

  1. 0 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 0)
  1. Trajan

    Trajan Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    13/08/2003
    Bài viết:
    100
    Đã được thích:
    0
    Trường Trajan đang học ở đây http://www.ucdavis.edu nè. Có bạn nào đang học tại đây thì lên tiếng nhe để còn làm quen. Trajan sẵn sàng cung cấp thêm thông tin về trường của mình nếu cần thiết.
    Một số ngành mà trường khá nổi tiếng:
    - Veterinary Medicine (Thú Y)
    - Medicine
    - Agricultural Engineering
    - Civil & Environmental Engineering
    - Law
    Một số ngành trong College of Engineering ở trường của mình:
    Undergraduate Programs (B.S. degrees)
    - Aeronautical Science and Engineering
    - Biological Systems Engineering
    - Biomedical Engineering
    - Chemical Engineering
    - Civil & Environmental Engineering
    - Computer Science
    - Computer Science and Engineering
    - Electrical Engineering
    - Materials Science and Engineering
    - Mechanical Engineering
    - Optical Engineering
    Graduate Programs (M.S. & Ph.D. degrees)
    - Applied Science
    - Biological & Agricultural Engineering
    - Biomedical Engineering
    - Chemical Engineering
    - Civil & Environmental Engineering
    - Computer Science
    - Electrical & Computer Engineering
    - Materials Science & Engineering
    - Mechanical & Aeronautical Engineering
    Lưu ý:
    - Sinh viên theo học master hay Ph.D. trong Chemical Engineering and Materials Science department đều được nhận hỗ trợ tài chính dưới dạng fellowship / stipend và không cần đóng in-state fees cũng như non-resident tuition. Cái này là biết chắc chắn 100% (bởi vì Trajan ở trong department này).
    - Những department khác cũng có những hỗ trợ tương tự nhưng Trajan không biết chắc là có phải ai cũng được nhận hỗ trợ tài chính hết hay không.
    Nói chung, vào học graduate school (nhất là đối với Ph.D. students) thì không cần phải lo nghĩ nhiều về vấn đề tài chính. Lý do rất đơn giản. Học Ph.D. mà không có được project nào làm thì sao học Ph.D. được? (Nếu không có project thi làm sao thi qualifying exam, rồi làm sao viết dissertation?) Nếu có project làm thì tức nhiên phải có hỗ trợ tài chính. Chữ làm ở đây hiểu theo đúng nghĩa là đi làm. Đi làm thì phải có người trả lương và gần như 100% là người ta bao luôn cái phần in-state fees và non-resident tuition. Không chỉ riêng ở trường của Trajan, ở những trường khác có lẽ cũng tương tự.
  2. LPO

    LPO Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    23/05/2003
    Bài viết:
    31
    Đã được thích:
    0
    Càc bàc ơi,cò thĂ? cho tĂi biẮt chùt it́ thĂng tin vĂ? Scholarship/ Financial Aid/<'ài thĂ? là? càc loài tiĂ?n mà? 1 ngươ?i hòc sau ĐH cò thĂ? nhẶn 'ược tư? 1 trươ?ng ĐH>+càc phì tĂ?n trung bì?nh fà?i chi trà?<fn,ơ?,hòc,sàch bào...>
    To: anhtrung_dang
    Xin càm ơn bàc vì? cài danh sàch.TĂi cùfng 'ang bf́t 'Ă?u lĂ?n mò? theo nò.
    RẮt mong mòi ngươ?i giùp 'ơf,chia sè? kinh nghiẶm.
    LPOnotLOP
  3. Anh_trai_76

    Anh_trai_76 Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    23/11/2002
    Bài viết:
    5.668
    Đã được thích:
    0
    Bác nào có thể cho tôi đánh giá về Khoa Economics của Trường Emory University ở GA không. Khoa này không có trong top 50 của USnew nhưng trường thì đứng thứ 18 National Grad.
    Cảm ơn các bác
    AT76. Nơi bạn có thể bàn luận và học hỏi về kinh tế. Hãy vào đây
  4. netwalker

    netwalker Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    28/04/2003
    Bài viết:
    3.785
    Đã được thích:
    0
    Tất cả những thĂng tin nĂy bạn cĂ thf tĂm thấy trong phần Admission của những trường mĂ bạn quan tĂm.
    BYi vĂ thĂng tin nĂy khĂc nhau giữa cĂc trường, thĂnh ph' vĂ tifu bang, cho nĂn cĂch t't nhất lĂ xem thĂng tin của trường mĂnh '<nh học vĂ 'ời s'ng, sinh hoạt nơi 'Ă.
  5. malboro

    malboro Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    30/09/2003
    Bài viết:
    29
    Đã được thích:
    0
    Bạn nào giúp mình cái ranking về graduate study in accounting và information systems được không. Mình đang rất cần để chọn trường gửi điểm thi Toefl và Gmat. Thanhks nhìu.
  6. thosan

    thosan Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    12/06/2003
    Bài viết:
    914
    Đã được thích:
    0
    *Graduate study in accounting
    1/ University of Pennsylvania (Wharton)
    School of Business
    420 Jon M. Huntsman Hall, 3730 Walnut Street
    Philadelphia, PA 19104
    (215) 898-6183
    Admissions E-mail:mba.admissions@wharton.upenn.edu
    Web site: http://www.wharton.upenn.edu/mba
    Electronic application: https://admissions.wharton.upenn.edu/
    admissions
    2/ University of Chicago
    School of Business
    1101 E. 58th Street
    Chicago, IL 60637
    (773) 702-7369
    Admissions E-mail:admissions@gsb.uchicago.edu
    Web site: http://gsb.uchicago.edu
    Electronic application: N/A
    3/ University of Illinois--Urbana-Champaign
    School of Business
    At a glance: Free version
    260 Wohlers Hall, 1206 S. Sixth Street
    Champaign, IL 61801
    (217) 244-7602
    Admissions E-mail:mba@uiuc.edu
    Web site: http://www.mba.uiuc.edu
    Electronic application: http://www.mba.uiuc.edu/
    prospect/admissions
    *information systems
    1/ Massachusetts Institute of Technology (Sloan)
    School of Business

    50 Memorial Drive
    Cambridge, MA 02142
    (617) 258-5434
    Admissions E-mail:mbaadmissions@sloan.mit.edu
    Web site: http://mitsloan.mit.edu/mba
    Electronic application: http://mitsloan.mit.edu/
    mba/admissions/apply.php
    2/ Carnegie Mellon University
    School of Business
    5000 Forbes Avenue
    Pittsburgh, PA 15213
    (412) 268-2272
    Admissions E-mail:mba-admissions@andrew.cmu.edu
    Web site: http://wpweb2k.gsia.cmu.edu/mba/newmba/index2.htm
    Electronic application: https://wpweb2k.gsia.cmu.edu/
    mba/newmba/apply.htm
    3/ University of Texas--Austin (McCombs)
    School of Business

    MBA Program, 1 University Station, B6004
    Austin, TX 78712
    (512) 471-7612
    Admissions E-mail:McCombsMBA@bus.utexas.edu
    Web site: http://texasmba.bus.utexas.edu/admissions
    Electronic application: http://texasmba.bus.utexas.edu/
    admissions/adm/
    Hai mươi tuổi trẻ măng,các cụ cũng gọi thầy mà nghe đỏ mặt
    Sáu chục xuân già cả,con trẻ tự xưng em nghĩ lại tươi đời
  7. PantherCVA

    PantherCVA Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    21/01/2003
    Bài viết:
    36
    Đã được thích:
    0
    Bác gì bảo liberal art chỉ được vài trường giỏi còn lại là vớ vẩn là không đúng. Số liệu cho thấy tỉ lệ nghiên cứu sinh đến từ liberal art vượt xa uni. Em nghĩ sau này lên graduate nghiên cứu nhiều thì danh tiếng trường mới quan trọng. Ý kiến chủ quan thôi.
    Bài viết dưới đây đã cũ nhưng về cơ bản vẫn áp dụng được.
    Liberal Arts Colleges
    source: http://www.amatecon.com/
    Liberal arts colleges, like universities, come in almost unlimited varieties. Some small liberal arts colleges are part of major universities. The undergraduate college at Johns Hopkins and at Rice each has less than 3,000 students. On the other hand, Brooklyn College alone has a larger enrollment of undergraduates than either of these universities has total students enrolled at all levels. Huge colleges have many of the same characteristics as huge universities. The special characteristics of liberal arts colleges show up most clearly in the smaller institutions.
    SIZE
    The schools that epitomize the advantages and disadvantages of the liberal arts college are the independent institutions with a thousand or two thousand students, usually in a smaller town or a rural area. Here the student is less likely to be lost in a crowd on campus or distracted by the bright lights of off-campus activities. Anyone who has seen Walla Walla, Washington (where Whitman College is located) or Aurora, New York (home of Wells College) is likely to conclude that any mischief a student gets into there will probably be on-campus mischief. Many of these schools are often referred to as "safe" because of their small town or rural locations. Where drugs abound, however, this may be a misplaced term, but often physical safety from others is not a major concern in such places.
    The classic small liberal arts college is more than a pleasant place where other people know you, though that is not a small consideration for a student living away from home for the first time?"especially a shy student. Academically, the learning process can be far more manageable where professors are teachers first and foremost. One of the best taught introductory economics classes I ever saw was taught by the late Ben Rogge at Wabash College in Indiana. Few students at Harvard would ever get such a good foundation in the subject. Ben, rest his soul, had obviously thought through all the pitfalls of the subject and led the student safely around them. A history professor at Hillsdale College had a similar knack of engaging students in what could easily be a dry and tedious subject?"and doing so, all the while casually sipping his morning coffee.
    The importance of such teachers and the individual attention of a small college varies greatly with the student. For some students, such an environment is priceless and crucial to their social maturation as well as intellectual development. Some other students are going to master the subject and the situation, no matter where they are. These latter students may derive no great advantages from going to a liberal arts college, so for them it may be a questionable trade-off to pass up the resources of a university or of a larger community, if that is what they want.
    COLLEGES VS. UNIVERSITIES
    Liberal arts colleges are not watered-down universities. They often provide not only a more stimulating undergraduate education but also a more solid foundation for graduate school. We have already noted the irony that many large universities, with some of the top Ph.D. programs in the nation, have very unimpressive proportions of their own undergraduates go on to receive Ph.D.''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''s, compared to the proportions among students from small liberal arts colleges. Being larger, universities of course generally have larger absolute numbers of their alumni go on to receive doctorates. But, size for size, the leading liberal arts colleges have no trouble holding their own with even the leading private universities. For example, among the institutions listed below, all with similar numbers of undergraduates and with composite SAT scores of 1200 or more, the following numbers of their graduates went on to earn doctorates during the decade 1977-1986:
    Oberlin College 998
    Johns Hopkins University 658
    Brandeis University 649
    Rice University 618
    Smith College 605
    Wesleyan University 448
    Colgate University 334
    Holy Cross College 283
    Source: National Research Council
    No doubt there are many reasons for the variations within this select group, so exact numbers and exact rankings are not crucial. But the point here is simply that graduates of liberal arts colleges certainly hold their own with graduates of universities. Indeed, some even smaller liberal arts colleges have enough doctorates among their alumni to be comparable to the institutions in this group?"for example, Mount Holyoke (447) and Swarthmore (535).
    This particular list was selected to get similar-sized institutions with academically similar entering freshmen-which is not easy to do, since universities tend to be larger than colleges. An even better comparison would be among all colleges and universities, using percentages of students continuing on to the Ph.D., to allow for differences in their respective sizes. On this basis, the liberal arts colleges outdo the universities decisively when it comes to the proportion of their graduates who go on to complete the doctorate. For a 30-year period beginning in 1951, the following institutions had more than one-eighth of their graduates go on to receive the Ph.D.:
    1. Harvey Mudd College
    2. California Institute of Technology
    3. Reed College
    4. University of Chicago
    5. Massachusetts Institute of Technology
    6. Swarthmore College
    7. Haverford College
    8. Oberlin College
    9. Harvard University
    10. New College of the University of South Florida
    11. University of California at San Diego
    12. * Amherst College
    12. * Carleton College
    12. * Cooper Union for the Advancement of Science and Art
    12. * Pomona College
    16. Rice University
    17. Brandeis University
    18. Eckerd College
    19. Wabash College
    20. Bryn Mawr College
    *Tied in ranking.
    Liberal arts colleges outnumber universities 10 to 6 among these 20 institutions, with the other 4 being engineering schools (Harvey Mudd, Cal Tech, M.I.T., Cooper Union). Such renowned universities as Yale, Stanford, and Princeton do not have as high a proportion of their alumni go on to receive Ph.D.''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''s as any of the colleges on this list.
    There are many indications of the difference that size makes. Three of the top 10 institutions on the list have less than a thousand students each (Harvey Mudd, Cal Tech, New College). Among the universities on the list, most have small undergraduate colleges and none has as many as 20,000 total students on campus. Even within the same state university system, the University of California at San Diego has a higher percentage of students go on to doctorates than the larger and more prestigious Berkeley and U.C.L.A. campuses. So do UC Riverside, UC Irvine, and UC Santa Cruz. It is hard to see what advantage any of these campuses has over Berkeley and UCLA, except that they are not as huge.
    FINDING SMALL COLLEGES
    Because liberal arts colleges are not homogeneous, there is the same urgent need to match the individual to the institution that there is in the case of universities. But many fine liberal arts colleges are little known outside their home state or region. Someone living in California is more likley to have some idea how Duke University differs from the University of Alabama than to understand how Davidson College differs from Birmingham-Southern?"though the latter schools are in the same two states as the former. By the same token, even a well-informed New Yorker may have no idea what the difference is between such west coast colleges as Pitzer and Whitman, even when there is some awareness of how Stanford differs from Berkeley. These difficulties in learning about small liberal arts colleges are reflected in the geographical origins of their students. Muhlenberg is a respectable college in Pennsylvania but 88 percent of its students come from just three states?"New Jersey (38%), Pennsylvania (31%) and New York (19%). Only 2 percent are from outside the northeast quadrant. Similarly, 70 percent of Davidson College students come from the southeast and Knox College receives 70 percent of its students from Illinois alone. It is an exceptional liberal arts college that can draw more than half its students from out of state, and even so, the bulk of the students usually come from adjoining states. This is no problem if the kind of school you want is in your area. But if the combination of things you are looking for reduces your choices drastically, the perfect place for you may be hundreds of miles away and wholly unknown to you when you begin your search.
    What this all means is that choosing the right liberal arts college can involve much more research than choosing a university or institute of technology, if only because there are more unknown gems to be discovered. You may never have heard of Gustavus Adolphus College, (go Swedish-recommend to apply, no VNese before) but when more than 60 percent of its alumni donate money annually, you know that some people have lasting gratitude for what they found there. You may never have heard of Davidson College, but it ranked above Amherst, Williams, Smith, and Wellesley in the total number of doctorates in mathematics received by its graduates over a decade?"even though each of these better-known colleges has more students than Davidson.
    College guides can be very helpful in the search for the right liberal arts college, especially those guides that sketch something of the flavor of each college, rather than simply inundate you with statistics. The Insiders Guide to the Colleges and Edward Fiske''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''s Selective Guide to the Colleges can both be very useful and probably both should be read to get at least two views of each institution. Fiske''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''s Best Buys in Colleges can also be useful, not just from a financial angle, but also because it goes further down the academic pecking order than the other two and turns up schools that may be well worth considering, especially by students of more modest academic achievement.
    Most students go to college in their own state. This is especially true of community college students (94%), less true of 4-year college students (77%), and still less so of students attending top-level colleges and universities (less than one-fifth of the students at Amherst or Harvard are from Massachusetts). However, because geography is usually a factor in choosing a college, small liberal arts colleges will be listed regionally here, so that those who would prefer to remain in the same general area of the country can see what is available there, before looking farther away. These colleges will also be grouped according to the general level of their S.A.T. scores, so that you can begin your search among institutions whose students'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' academic capabilities are similar to your own. This obviously does not prevent your looking at institutions in more than one S.A.T. bracket. If your S.A.T. score is 1120, for example, this does not mean that you should disdain to consider a college whose median S.A.T. is 1080, or be afraid to think about going to a college whose median S.A.T. is an even 1200. But a composite S.A.T. difference of 200 points or more should make you think long and hard about the dangers of academic mismatching.
    Được Ithacian sửa chữa / chuyển vào 02:00 ngày 16/10/2003
  8. arcvubale

    arcvubale Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    24/11/2002
    Bài viết:
    2.676
    Đã được thích:
    0
    Chào các bạn, mình hiện đang cần tìm thông tin về 1 số trường ĐH ở Mỹ để học cao học nghành Kiến trúc. Bạn nào biết làm ơn chỉ giúp mình 4,5 trường ĐH hàng đầu ở Mỹ có đào tạo chuyên nghành này , đừng chỉ cho mình cách tìm trên Google nhé, mình đã tim nhiều và có quá nhiều trường để chọn . Tuy nhiên mình chỉ muốn biết những trường tốt nhất thôi, mà cái này thì chỉ có những bạn đang học ở Mỹ mới biết được. Cảm ơn nhiều..........
    DON'T CRY!
  9. pimlowee

    pimlowee Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    27/11/2003
    Bài viết:
    26
    Đã được thích:
    0
    Theo tôi được biết thì USNews rankings chia theo từng ngành (Biz, Econ, Engineering...), từng cấp học (Grad, Under....) và chẳng có một trường nào đứng đầu trong tất cả các ngành, các cấp. Thêm nữa, các bảng xếp hạng có thể dùng được cũng đến vài cái. Ví dụ như trong ngành Business thì BusinessWeek được tín nhiệm hơn USNews. Nếu nói tới Havard thì ở Việt Nam chắc ai cũng rùng mình, nhưng ông kễnh này có phải là chúa trùm trong mọi ngành học đâu (xếp hạng 17 ngành Engineering). Ngược lại, Georgia Institute of Technology là một trong 5 trường đào tạo kỹ sư tốt nhất nước Mỹ nhưng trong ngành Biz thì không thấy tên trong 50 hạng đầu. Nói như thế để thấy rằng một cái bảng xếp hạng trời ơi chẳng dùng làm gì được cả. Học ở Mỹ, thậm chí là ở Havard, chưa chắc đã là cái gì quá ghê gớm. Bạn nào thấy ai đó học ở MIT hay Havard về Việt Nam mà phải chuyển qua đi dạy tiếng Anh thì cần tìm hiểu kỹ xem, chứ đừng nghĩ rằng Havard hay MIT đào tạo kém. Cái quan trọng là phải xem học trường nào và ngành gì, chương trình gì. Tôi thấy để chính xác nhất trong việc lựa chọn trường phù hợp cho mình thì nên tham khảo các bảng xếp hạng chi tiết đến tận chuyên ngành (specialities) ở các bậc học khác nhau (grad hay under), cách thức xếp hạng (methodology), đồng thời căn cứ vào những tiêu chí của bản thân (ví dụ như không chịu được lạnh, thích nơi có nhiều người Việt, có nhu cầu đi làm kiếm tiền thêm, hay có họ hàng ở một tiểu bang nào đó....) Nếu có thời gian thì tự vào website của các trường mà tìm thông tin chi tiết hơn, như thế thì sẽ cân nhắc được tốt nhất. Tất nhiên là sẽ tốn thời gian khủng khiếp, nhưng đấy là để chọn được trường ưng ý nhất. Một cách hiệu quả là ban đầu dựa vào các bảng xếp hạng làm một cái danh sách dự trù (longlist), sau đó xem xét từng trường loại bớt để có danh sách chính thức (shortlist). Hai cái danh sách này dài ngắn thế nào thì tùy khả năng của từng người mà quyết định (nộp đơn đi học là tốn tiền lắm). Ngoài ra, nếu có thể liên lạc được với ai đó biết hoặc đã và đang học ở một trường nào đó thì thật tuyệt. Còn thông tin chung về nơi chốn dự định đến thì cứ lên đây khai thác của bác Netwalker và các bác đang ở Mỹ, vậy thôi.
    Nói như thế có lắm lời quá không các bác nhể? Xin lỗi nếu như tôi múa rìu qua cửa nhà bác nào đó.
  10. QinQ

    QinQ Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    31/12/2002
    Bài viết:
    40
    Đã được thích:
    0
    Qin em xin hỏi các bác một câu, lẽ ra phải sang box Du học hỏi cho nó đúng nơi nhưng ở đây là Top các trường đại học nên em hỏi luôn cho nó đúng chỗ.
    Em dạo khắp nơi ít thấy nói GRE bao nhiêu thì có khả năng xin vào master và Ph.D? (Xin vào các trường trong top 30 ấy)
    Bài này sai chủ đề nhưng đợi bác nào trả lời em vài bữa rồi hạy xoá vì để em đọc đã! Mong các anh chị giúp em.

    QinQ Group

Chia sẻ trang này