1. Tuyển Mod quản lý diễn đàn. Các thành viên xem chi tiết tại đây

Trang bị của Không quân VN - Phần 2

Chủ đề trong 'Giáo dục quốc phòng' bởi lionking_arc, 23/04/2007.

Trạng thái chủ đề:
Đã khóa
  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
  1. ki43hayabusa

    ki43hayabusa Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    19/11/2006
    Bài viết:
    531
    Đã được thích:
    1
    Em cũng không hỏi rõ! Bắt đầu nâng cấp đợt đầu tiên là cho Sao Đỏ ở Nội Bài ( nhìn nước sơn mới là bít ngay) Mig 21 ở Nội Bài với cả Đà Nẵng là cùng loại Lancer với Ru hay sao ý!
    Còn Kiến An với Yên Bái kép thì em ko rõ!
    Để em check lại với ông chú em đã!
  2. Triumf

    Triumf GDQP Moderator

    Tham gia ngày:
    13/07/2004
    Bài viết:
    5.563
    Đã được thích:
    4.861
    Hôm nay (3/5/2007), chính thức xác nhận M-28 nhà mình bay trở lại rồi. Sáng nay, có việc qua sân bay GL, thấy em M-28 mang số hiệu 311 đang bay tập. Kể cũng phải khá lâu sau khi em số 312 rớt ở Phù Đổng mới thấy M-28 bay trở lại. Công nhận nó bay êm thật, êm hơn cả mấy con trực thăng, mấy con An-26 và kể cả An-2. Mỗi tội chú lái hình như không chuẩn lắm hay sao ấy, lúc đáp xuống, máy bay cứ tròng trành chứ không được ổn định lắm. Thấy M-28 hạ cánh chỉ cần khoảng 300m là dừng hẳn. Lúc cất cánh thì cũng chỉ cần có chừng ấy (300m) đường băng. Tiếc là hôm nay trời đẹp, tầm nhìn rõ thì lại không mang máy ảnh. Mấy hôm trước chụp An-2 và An-26 thì trời lại nhiều mù quá khiến ảnh xấu.
  3. su_30

    su_30 Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    15/03/2005
    Bài viết:
    3.452
    Đã được thích:
    495
    Bác chịu khó săn ảnh em M-28 cho anh em xem nhé. mong lắm
    Chúc bác có những bức ảnh đẹp
  4. rongxanhpmu

    rongxanhpmu Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    13/03/2006
    Bài viết:
    2.079
    Đã được thích:
    1
    Xác nhận với bác, sáng nay em cũng vừa ngửa cổ lên xem nó bay. Bay sớm thật.
  5. Triumf

    Triumf GDQP Moderator

    Tham gia ngày:
    13/07/2004
    Bài viết:
    5.563
    Đã được thích:
    4.861
    Đ/c rongxanhpmu ở HN mà mấy lần anh em QKTĐ offline lại không đi nhể. Lần sau (chắc cũng sớm thôi), nếu có điều kiện, tham gia cùng anh em cho vui nhé.
  6. su_30

    su_30 Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    15/03/2005
    Bài viết:
    3.452
    Đã được thích:
    495
    Ở SG không biết có offline kg bác? Kỳ rồi anh OV10 báo có đồng chí Linh vào mà không có đi gặp 2 bác ấy được.
    Không biết mấy bác miền Nam có đk offline ở gần Sân bay Hắc Bê vừa nhâm nhi vừa ngắm Suhào bay lượn không nhỉ
  7. trieuthien

    trieuthien Thành viên tích cực

    Tham gia ngày:
    29/11/2002
    Bài viết:
    846
    Đã được thích:
    19
    Các bác cho em hỏi là Mig21 nâng cấp lên Mig21-2000 thì tính năng của nó có được tương đương với Su hay Mig nào đời mới hơn cúa Nga không ?
  8. ki43hayabusa

    ki43hayabusa Thành viên mới

    Tham gia ngày:
    19/11/2006
    Bài viết:
    531
    Đã được thích:
    1
    Mig 21-2000 tương đương với mig 21-93. Con này mang được R73 và R77. Mig 21-2000 dùng rada thu nhỏ của mig 29. Em chỉ bít đến thế thôi, Bác nào bít rõ hơn kể tiếp hộ với!
  9. Triumf

    Triumf GDQP Moderator

    Tham gia ngày:
    13/07/2004
    Bài viết:
    5.563
    Đã được thích:
    4.861
    Theo đánh giá chủ quan của mình MiG-21-2000 do Israel nâng cấp ngon hơn MiG-21-93 do Nga nâng cấp.
    MiG-21 2000 Fighter Ground Attack, Russia
    The Lahav Division of Israel Aircraft Industries (IAI) has developed the MiG-21 2000 upgraded fighter and ground attack version of the MiG-21 fighter aircraft. The original MiG-21, a short-range interceptor, was manufactured by MAPO MiG (now RAC MiG) of Russia. Over 5000 MiG-21 aircraft have been manufactured, with more than 1000 operational with the air forces of at least 33 countries.
    The MiG-21 2000 upgrade provides modifications to the ****pit configuration, avionics architecture and weapons systems, enabling the MiG-21-2000 to compete with Western developed fighters and to make the transition to Western standards. Each modernisation programme is tailored to meet the customer''s specific operational and budgetary requirements. The aircraft''s original systems and components have been retained wherever mission effectiveness is not compromised.
    The first test flight of a Lahav upgraded MiG-21 took place on 24 May 1995, and the new advanced version of this aircraft completed its first test flight in April 1998.
    ****PIT
    The MiG-21 2000 ****pit features a new pilot-friendly layout, incorporating a head-up display (HUD), eye-level multi-function colour displays, hands on throttle and stick control (HOTAS), solid-state charge coupled device (CCD) camera, videotape recorder, and one-piece windshield. This design overcomes the shortcomings of the original ****pit layout, which is crowded and lacks most of the desired man-machine interface characteristics.
    The MiG-21 2000 can be equipped with a display and sight helmet (DASH) system, supplied by Elbit of Haifa, which enables the pilot to aim the weapons simply by looking at the target. The system works by measuring the pilot''s line of sight relative to the aircraft, and transfers the information to the aircraft''s sensors, avionics and weapon systems. The helmet displays vital information, such as the missile line of sight, missile status, flight information and warning data, on the visor. The DASH helmet allows the pilot to fly head-up and off-boresight and assists the pilot to detect, identify and shoot earlier.
    WEAPONS
    IAI Lahav has augmented the original weapons system by introducing a new armament interface and control unit, which enables computerised control and release of weapons, including third- and fourth-generation air-to-air missiles. This system also affords the pilot the ability to use blind attack as well as continuously computed impact point (CCIP) and dive-toss bombing techniques. CCIP bombing involves the deployment of air-to-ground weapons, using the HUD to indicate the impact point for release of the weapons. Dive-toss bombing involves the release of air-to-ground weapons at the end of a steep dive manoeuvre towards the target.
    The upgrade package for the MiG-21 gives the aircraft beyond-visual-range capability. The MiG-21 variants are capable of deploying a range of air-to-air weapons on the four underwing pylons, in ad***ion to the AA-2 Atoll air-to-air missile or the anti-radar AA-2C Atoll missile. The Python missile, developed by Rafael in Haifa, is suitable for very close combat and medium-range interception. Python 4 incorporates digital electronics and an advanced multi-frequency seeker with powerful counter countermeasures (ECCM) and background rejection.
    In order to enhance the upgraded MiG-21''s defensive capabilities, the electronic warfare systems have also been upgraded.
    AVIONICS
    The avionics system is based on Lahav''s integrated modular avionics architecture, which uses a centralised mission and display processor, developed by IAI with the co-operation of Astronautics Co. Israel. In ad***ion, the use of a new inertial navigation and global positioning system (INS/GPS) and air data computer ensures increased navigation and weapons-release accuracy.
    If required, the MiG-21 2000 can be fitted with an EL/M-2032 radar, developed by IAI Elta Electronic Industries, based in Ashdod. The radar, which uses a low sidelobe planar array antenna and pulse Doppler beam sharpening, provides all-altitude, all-aspect look-up/look-down and shoot-down capability.
    Thêm một số thống tin về radar của MiG-21-2000
    EL/M-2032 - Multimode Airborne Fire Control Radar
    Pulse Doppler, all aspect, look-down shoot-down capabilities.
    TWT coherent transmitter.
    Ultra low sidelobe planar antenna.
    Two axes monopulse, guard channel.
    Programmable signal processor.
    Full software control.
    Most advanced architecture, technology and components.
    Adaptability and growth potential.
    MIL 1553B interface to avionic system.
    Modular hardware configuration.
    Spare memory space and computing power.
    Performance
    Air-to-Air detection and tracking range up to 80 NM
    Air-to-Ground mapping, High Resolution Mapping and surface target detection up to 80 NM.
    Air-to-Sea detection, tracking and classification up to 160 NM.

    Physical Characteristics
    Weight: 72-100 Kg depending on antenna size.
    Power: 2-3 KVA. depending on Transmitter configuration.
    Antenna Size: adapted to aircraft nose limitations.
    Trong khi tính năng radar của MiG-21-93 lại thua xa so với radar của MiG-21-2000. Đây là tính năng của radar MiG-21-93:
    The Kopyo radar has a 57km detection range against a 5 m^2 (54ft^2) radar cross section, or fighter-sized target. It can track eight targets and shoot at two simultaneously. A target shoot down using the Vympel R-73 (AA- 11 Archer) infrared-guided short-range air-to-air missile was completed in April. Test firings of the Vympel R-27 (AA-10 Alamo) semi-active radar air-to-air missile and Zvezda Kh-25MP (AS-12 Kegler) antiradar missile are planned.
  10. pbdkhatmau

    pbdkhatmau Thành viên gắn bó với ttvnol.com

    Tham gia ngày:
    14/11/2006
    Bài viết:
    2.503
    Đã được thích:
    1.511
    Mig21-93 mới là loại mang radar thu nhỏ của Mig29, tầm quét của loại radar này chỉ được 60km thôi. Còn radar của Mig21-2000 có tầm quét tới 100km, hệ thống điện tử của Do Thái cũng ngon lành hơn của Nga nhiều.
Trạng thái chủ đề:
Đã khóa

Chia sẻ trang này